- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (386 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (231 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (125 opinii)
- 4 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (45 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (33 opinie)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (55 opinii)
Remont dworca Gdańsk Główny: drożej o 10 proc., dłużej o 15 miesięcy
Zakrojona na szeroką skalę modernizacja i przebudowa dworca Gdańsk Główny złapała kolejne opóźnienie. Kolejarze podają teraz, że obiekt zostanie udostępniony podróżnym wiosną 2023 roku. W tzw. międzyczasie o 10 mln zł wzrosła też kwota kontraktu i może jeszcze ulec zmianie.
Roboty do końca roku
Na zewnątrz obiektu zakończyła się bowiem renowacja elewacji wraz z detalami architektonicznymi, budynek zyskał nowy dach oraz stylizowane na historyczne okna. W półrozetach nad głównym wejściem i z tyłu obiektu pojawiły się witraże. Wciąż na montaż czekają drzwi wejściowe do holu głównego.
Prace wykończeniowe trwają wewnątrz gmachu oraz w nowej części tunelu. Wszystko ma być gotowe jeszcze w tym roku.
Otwarcie w pierwszych dniach wiosny
Po nowym roku rozpoczną się rozruchy urządzeń i instalacji w budynku oraz procedury związane z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. Do lokali handlowych wprowadzą się najemcy i zaczną je urządzać.
To wszystko sprawi, że pierwsi podróżni skorzystają z dworca na początku drugiego kwartału, czyli w pierwszych dniach wiosny.
Jeśli uda się dotrzymać tego terminu, cała inwestycja będzie miała 15 miesięcy opóźnienia.
Zasadne wydaje się zatem pytanie o koszty tego przedsięwzięcia. Umowa zawarta w sierpniu 2019 roku między PKP a firmą Mostostal Warszawa opiewała na 99,6 mln zł.
Już 109,7 mln zł, a może być jeszcze drożej
Było to zatem jeszcze przed pandemią, wojną i wysoką inflacją. Z drugiej strony wykonawca mógł nabyć szereg materiałów zanim ceny poszybowały.
Okazuje się jednak, że wartość kontraktu wzrosła.
- W trakcie inwestycji kwota wzrosła do 109,72 mln złotych brutto, na skutek zawartych aneksów do pierwotnej umowy. Dotyczyły one głównie zwiększenia zakresu prac - informuje Bartłomiej Sarna z biura prasowego PKP. - Ostateczna wartość inwestycji może jeszcze ulec zmianie.
Opinie (180) ponad 10 zablokowanych
-
2022-10-31 22:03
Nihil novi sub sole!
Króliczka trzeba gonić a nie go złapać.
- 5 0
-
2022-10-31 22:06
Remont tego dworca to ' neverending story', albo niekończąca się opera mydlana. M jak miłość to przy tym pikuś.
- 4 0
-
2022-10-31 22:10
Panna już się kompromituje wszędzie (2)
- 7 3
-
2022-11-01 16:10
Jaka panna z PKP?
A może z ministerstwa?
- 1 1
-
2022-11-01 17:50
dworzec nie jest miasta!
tylko PKP i to PKP prowadzi i finansuje remont. Kompromitujesz się ty!
- 0 2
-
2022-10-31 22:11
Na remont pozostałych trzech peronow kasiorki chyba zbrakło a moze te perony ma inny właściciel nie PKP ???
Może Deutsche Ban ???
- 4 0
-
2022-10-31 22:17
Mniej czasu zajęło Chińczykom zbudowanie linii kolejowej na wys. 5000m w Tybecie. Widocznie tam było łatwiej.
- 10 1
-
2022-10-31 22:26
dwie uwagi
nie robcie tych idotycznych rameczek na nazwe stacji (jak w sopocie). we wrzeszczu na dworcu co druga plyta chodnikowa popekana -jest gorzej niz 10 lat temu - dlaczego?
- 5 0
-
2022-10-31 22:40
Przetarg oczywiście wygrała najtańsza oferta... najtańsza plus 10 baniek.
Naprawdę jeszcze się nie przyzwyczailiście?- 9 1
-
2022-10-31 22:44
Dworzec PKP
https://youtu.be/UzBZSqwInLY Całą historię remontu dworca można obejrzeć na kanale YouTube Dzidek Teraz
- 3 0
-
2022-10-31 23:12
Z powodu wieloletniego sajgonu na dworcu
jak wieczne utrudnienia, strzałeczki to tu, to tam informujące o zamkniętych przejściach i obejściach unikam jak ognia, gdy tylko mogę tego obszaru, bo już w zasadzie to nie dworzec, a parę betonowych przejść poprzegradzanych dyktą i blachami.
- 7 0
-
2022-10-31 23:14
"Remont dworca na ostatniej prostej"
Taki tytuł nosił artykuł na Trójmiasto.pl z marca. Coś ta prosta cholernie długa, tak że końca ni chu chu nie widać.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.