- 1 Dostał 5 mandatów naraz (54 opinie)
- 2 Winda, która wygląda jak kapliczka (26 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (282 opinie)
- 4 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (115 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (196 opinii)
- 6 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (41 opinii)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/20/300x0/20320__kr.webp)
- Ważne jest, że tymczasowy most ma udźwig 42 tony, czyli mogą nim przejeżdżać wszystkie samochody dopuszczone do ruchu na drodze. Dzięki temu nie musieliśmy wyznaczać objazdu dla najcięższych pojazdów, czego tak obawiali się włodarze Malborka. Niestety objazd wydłuża czas podróży o 15-20 minut. Kierowcy wiedząc o tym, sami mogą wybrać inną drogę, czego nikt im nie zabroni - powiedział "Głosowi" Włodzimierz Bilski zastępca dyrektora generalnego dróg i autostrad.
Modernizacja mostu ma potrwać do 7 listopada. Cały remont pomorskiego odcinka trasy warszawskiej powinien się zakończyć w 2006 r.: do 8 grudnia 2004 r. powinien zostać zakończony odcinek Gdańsk-Kiezmark-Stróża, a 29 września 2006 r. - Stróża-Jazowa. Inwestycję w 75 proc. finansuje fundusz ISPA ze środków dostosowawczych Unii Europejskiej. Pozostałe 25 proc. dokłada rząd Polski. Kontraktowa wartość remontu wynosi 3 mld euro. W wyniku remontu droga zostanie dostosowana do standardów unijnych: zostanie wzmocniona jej nawierzchnia, zostaną wyremontowane mosty i przepusty pod drogą, wreszcie powstanie przejście podziemne na wysokości szkoły w Jazowej.
Rozpoczęcie prac na moście uczczono uroczystością na prawym brzegu Wisły, w Stróży. Przybyli przedstawiciele władz z wicewojewodą Krystyną Gozdawą-Nocoń i starostą nowodworskim Mirosławem Molskim, inwestorzy z Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad, wykonawcy z hiszpańskiej firmy Nesco Entrecanales Cubieras i przedstawiciele brytyjskiej firmy Mott MacDonald, która nadzoruje inwestycję.
Zdjęcia pochodzą ze stron Urzędu Gminy Cedry Wielkie |
Opinie (93)
-
2003-05-09 10:26
i zakuty łeb
- 0 0
-
2003-05-09 10:28
teraz MH1 to ci i biały koń może nie pomóc hłe hłe hłe
- 0 0
-
2003-05-09 10:29
leży na całej lini
- 0 0
-
2003-05-09 10:30
widzę, że w 'Głosie' wszyscy uczą się dbałości o szczegóły od red. Odynieckiego. 3 MLD euro ??? za wyremontowanie mostu i paru km drogi ?, jedynie pod warunkiem, ze zamiast tradycyjnego asfaltu złoto, a barierki pokryte brylantową sztukaterią
- 0 0
-
2003-05-09 10:31
to takie swojskie spiewanie o drodze do swojej dziewczyny
żeby sie nie dłużyło
zielony mosteczek (pod kiezmarkiem) niesie kasie
wezme kasie za szyje potem w pasie sprawdze a moze niżej da sie??- 0 0
-
2003-05-09 10:34
a to by było nawet ciekawe
chociaż duzo pieszych na drodze...
mało bezpiecznie w sumie- 0 0
-
2003-05-09 10:36
to do złota zamiast asfaltu
a nie kasi , basi czy marysi ;P- 0 0
-
2003-05-09 10:39
na pasie w trasie
czy w pasie da sie?- 0 0
-
2003-05-09 10:39
jeszcze pytanie kiedy będzie uroczystość na lewym brzegu Wisły?
może się załapiemy ;)- 0 0
-
2003-05-09 10:51
"roboty będą współfinansowane przez Unię Europejska w ramach Programu ISPA 2000 - projekt nr 2000/PL/16/P/PT/007 oraz z budżetu państwa polskiego. Współudział w ogólnym finansowaniu projektu kosztów kwalifikowanych projektu wynosi : fundusz ISPA - 75% i budżet państwa - 25 % .
Planowany koszt realizacji całego projektu wynosi 84 538 000 Euro w tym udział grantu Unii Europejskiej wynosi 62 124 000 Euro."- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.