• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont krajowej "7"

M.W.
9 maja 2003 (artykuł sprzed 21 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie stać nas na tanie inwestycje
W ramach remontu pomorskiego odcinka drogi krajowej nr 7 (od Gdańska do Jazowej na granicy województwa warmińsko-mazurskiego) rozpoczęto modernizację mostu na Wiśle w Kiezmarku. Na okres trwania prac na moście stałym został utrzymany jedynie ruch pieszy. Wstrzymano natomiast ruch kołowy, który puszczono prowizorycznym mostem zlokalizowanym w miejscu dawnej przeprawy promowej (ok. 130 m w górę Wisły od mostu stałego). Na moście obowiązuje ograniczenie prędkości. Teoretycznie samochody osobowe mogą jechać z prędkością 30 km/godz., a ciężarowe 10 km/godz., jednak ponieważ nie ma możliwości wyprzedzania wszyscy "wloką" się dziesiątką. "Ucho igielne" powoduje 3-kilometrowy korek zaczynający się już przed zjazdem do Kiezmarka.

- Ważne jest, że tymczasowy most ma udźwig 42 tony, czyli mogą nim przejeżdżać wszystkie samochody dopuszczone do ruchu na drodze. Dzięki temu nie musieliśmy wyznaczać objazdu dla najcięższych pojazdów, czego tak obawiali się włodarze Malborka. Niestety objazd wydłuża czas podróży o 15-20 minut. Kierowcy wiedząc o tym, sami mogą wybrać inną drogę, czego nikt im nie zabroni - powiedział "Głosowi" Włodzimierz Bilski zastępca dyrektora generalnego dróg i autostrad.

Modernizacja mostu ma potrwać do 7 listopada. Cały remont pomorskiego odcinka trasy warszawskiej powinien się zakończyć w 2006 r.: do 8 grudnia 2004 r. powinien zostać zakończony odcinek Gdańsk-Kiezmark-Stróża, a 29 września 2006 r. - Stróża-Jazowa. Inwestycję w 75 proc. finansuje fundusz ISPA ze środków dostosowawczych Unii Europejskiej. Pozostałe 25 proc. dokłada rząd Polski. Kontraktowa wartość remontu wynosi 3 mld euro. W wyniku remontu droga zostanie dostosowana do standardów unijnych: zostanie wzmocniona jej nawierzchnia, zostaną wyremontowane mosty i przepusty pod drogą, wreszcie powstanie przejście podziemne na wysokości szkoły w Jazowej.

Rozpoczęcie prac na moście uczczono uroczystością na prawym brzegu Wisły, w Stróży. Przybyli przedstawiciele władz z wicewojewodą Krystyną Gozdawą-Nocoń i starostą nowodworskim Mirosławem Molskim, inwestorzy z Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad, wykonawcy z hiszpańskiej firmy Nesco Entrecanales Cubieras i przedstawiciele brytyjskiej firmy Mott MacDonald, która nadzoruje inwestycję.

Zdjęcia pochodzą ze stron Urzędu Gminy Cedry Wielkie
Głos WybrzeżaM.W.

Zobacz także

Opinie (93)

  • jak w pasie nie da sie to za szyje
    a nóż wypadek ten ktoś przeżyje?

    • 0 0

  • maciek, rozszalałeś się dziś z tą poezją, ale tez nie zapominaj o miłosnikach twego drugiego, matematycznego geniuszu :))

    • 0 0

  • jeden plus jeden to zawsze para
    lecz moze być więcej gdy ktoś się postara

    • 0 0

  • to mają robić jeszcze trzeci most ?? ;-))

    • 0 0

  • tak,:)

    alternatywny most im. gen Galluxa, z mózgiem patrona w szklanej szkatule wmurowanym w trzeci filar (licząc od strony Elblaga)

    • 0 0

  • jak dobrze pójdzie to ktoś ich wyręczy
    trzeci most bedzie przebiegał po tęczy
    choć nie stalowy i nie zielony
    bedzie do kasi mostek wyśniony

    • 0 0

  • gdyby był marty to byłby szkopuł
    potrzeba było by mikroskopu

    • 0 0

  • gallux ? co to ma być ?
    Austriackie gadanie ?

    • 0 0

  • :))

    mi sie wydaję, ze Gallux nawąchał się dzisiaj z rana jakiegoś zmutowanego grzyba..

    zreszta wiele wskazuje ze to nie jego pierwszy raz...

    • 0 0

  • tyle zrozumiał MH1 z gadania
    że ma wrażenie tureckiego kazania

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane