• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowości na SKM Orłowo: wiata i winda

Patryk Szczerba
6 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (123)

Zobacz, jak obecnie prezentuje się remontowana stacja SKM Orłowo.

Trwają odbiory na stacji SKM OrłowoMapka. Jest całkiem nowy, dłuższy peron, pełnowymiarowa wiata, ławki i winda, którą można wjechać na górę od strony galerii Klif. Brakuje jeszcze systemu informacji pasażerskiej. Zacznie działać wraz ze startem centrum sterowania na dworcu podmiejskim w Gdyni.





Pod koniec marca informowaliśmy o montażu najważniejszego elementu z punktu widzenia pasażerów, czyli wiaty nad peronem w Orłowie, która ma chronić pasażerów przed opadami deszczu i śniegu.

Przesuń aby
porównać


Prace trwały przez całą wiosnę. Nowy efektowny dach pokazywaliśmy na filmie z drona:

Instalacja wiaty. Film z marca 2023



Remont SKM Orłowo wykonywała firma Colas Rail Polska, która modernizowała stację za 17,6 mln zł. Firma udzieli na swoje prace siedmiu lat gwarancji.

Trwają odbiory, potrzebne są poprawki



  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie


Obecnie dach jest już gotowy. Trwają odbiory prac, których jakość krytykowali niektórzy czytelnicy.

- Zauważyłem, jak fatalnie jest położona nawierzchnia z kostki betonowej. Idąc i nie patrząc pod nogi, można się przewrócić. Jestem mieszkańcem Gdyni i obserwuję budowę tego peronu od początku. Zastanawiam się, gdzie były kontrole. Najbardziej kłuje w oczy kostka oraz zabudowa dachu - pisał do nas na początku czerwca jeden z czytelników.
Przedstawiciele SKM przyznają, że wykonawca został zobligowany do wykonywania poprawek, bowiem nie wszystko było wykonane poprawnie. Trwająca procedura odbiorowa ma rozwiać wątpliwości pasażerów co do jakości remontu.

SKM Orłowo: działa winda od strony Galerii Klif



Mniej sprawni pasażerowie z pewnością ucieszą się z zakończenia prac przy wejściu od Klifu.

- Winda łącząca peron SKM z przejściem od strony południowej (koło CH Klif) jest już czynna. Do zamontowania pozostał jeszcze m.in. system informacji pasażerskiej (ekrany, nowe megafony itp.) oraz słupki SOS - informuje Tomasz Złotoś, rzecznik SKM Trójmiasto.
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie


Zacznie funkcjonować, gdy robotnicy uporają się z pracami na innej stacji - dworcu podmiejskim w Gdyni, gdzie będzie zlokalizowane serce systemu monitoringu i informacji pasażerskiej SKM. Mają to zrobić w pierwszej kolejności, a później zająć się dalej "łapiącym kilkumiesięczne opóźnienie" remontem budynku.

Zdjęcia z niedostępnego dworca podmiejskiego Zdjęcia z niedostępnego dworca podmiejskiego

Reszta wind w remoncie



Co ważne, w okolicy trwają zlecone przez PKP PLK prace polegające na wymianie podnośników na windy. Zastąpią wszystkie cztery platformy w dotychczasowych lokalizacjach tj. na peron dalekobieżny, peron Szybkiej Kolei Miejskiej, a także od strony ul. Inżynierskiej oraz Klonowej.

  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie
  • Peron SKM Gdynia Orłowo po remoncie


To oznacza, że obecnie działająca winda, zbudowana podczas remontu stacji SKM, którą pasażerowie dostają się na peron kolejki, jest jedyną działającą.

Quiz Kolejowe Trójmiasto Średni wynik 68%

Kolejowe Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (123) 6 zablokowanych

  • na pierwszy rzut oka

    wszystko niby nowe, ładne i nowoczesne. Ponieważ akurat wsiadam w Orłowie to przez cały okres remontu miałem okazję obserwować wiele różnych niedoróbek i metody ich maskowania przez wykonawcę. Czy jest np wiadome, że krawędzie blach w miejscach gdzie były one przycinane nie zostały zabezpieczone antykorozyjnie ?? Byłem świadkiem wiele razy jak przy mnie cięli arkusze a następnie od razu je przykręcali do konstrukcji. To samo profile stalowe ( np profile o przekroju kwadrat będące podtrzymaniem daszku przy wyjściu z tunelu w stronę CH Klif ). Rdza była widoczna już kilka dni po wykonaniu i co ? Zostały nałożone zaślepki / kapturki z plastiku. Można by wymieniać długo - kanalizacja deszczowa, elektryka - to samo - wiele błędów i niedoróbek. Ale cóż, pracowało tam sporo mistrzów ze wschodu praktycznie bez jakiegokolwiek nadzoru. Czasami rano był 1 inżynier - rozdał pracę, wsiadał w auto i odjeżdżał.

    • 0 0

  • SKM Orłowo (1)

    NO brawo !!! - teraz poprosze o SKM do Nowego Portu....

    • 2 1

    • i na Oksywie, Pogórze, Obłuże

      • 0 1

  • A jak tam się ma dziurawy nie dokończony dach ma SKM Gdynia Śródmieście?

    • 0 0

  • problem z wsiadaniem (1)

    Remonty remontami ,a dlaczego peron nie może być na równi z wejściem do składu skm ,wózkiem wjechać to masakra ,i dla osób starszych ryzykowne zawsze wejście ,a niestety widziałam perony na równi z wejściem ,żadnej szpareczki ,mucha nie siada ,można, można /dziwne to/

    • 4 0

    • To przede wszystkim problem składów, które jeżdżą w SKM. One nigdy nie były przeznaczone do ruchu aglomeracyjnego. Najlepsze, że SKM w jednym nowym składzie od dawna... nie używa wysuwanych stopni, które miały zmniejszać przerwę między wejściem a krawędzią peronu.

      • 1 0

  • heh

    Ciekawe zdjęcia daliście do porównania na górze, z których można wywnioskować, że kiedyś było jasno i słonecznie, a teraz jest szaro i pochmurnie ;)

    • 0 2

  • Petarda. Z tym co było to przepaść. (1)

    • 3 0

    • Jo

      • 0 0

  • dach długi ale za wysoki...

    ...nie zapewnia ochrony przed deszczem.
    Projektant zupełnie nie znał specyfiki Wybrzeża...

    • 0 1

  • (1)

    To w końcu do Gdyni czy do Poznania, bo z tytułu wynika, że jednak nie do poznania (Ale też nie do Krakowa).

    • 0 0

    • Hue, hue

      wąsaty wujaszku. Opowiedz ten dowcip na najbliższych imieninach cioci Janki.

      • 0 0

  • Odnowienie peronu to nie wylot w kosmos. (1)

    To raczej powinno być naturalne, że co jakiś czas trzeba odnowić infrastrukturę. Włodarze Gdyni nie mają żadnych spektakularnych sukcesów, więc jak już coś zrobią to będą się tym chwalić przez kilka miesięcy.

    • 1 2

    • To nie oni się tym chwalą,akurat tu się mylisz

      • 0 0

  • Kto z urzędników spartolil projekt i przyjął ten bubel ???

    Gdzie jest wnęka bezpieczeństwa między torami a peronem ???
    Te wnęki uratowały życie tysiącom ludzi którzy nieopatrznie wpadli na tory.
    Wystarczało się przekulać do wnęki, spokojnie odczekać jak pojazd szynowy odjedzie i wrócić na peron !!!!
    Gdzie jest prokurator ?
    Tam nie dość że nie ma wnęki a jest pionowa ściana to jeszcze jest wypukłość betonu w stronę szyn !!!
    Jest taki zwyczaj że projektant mostu i wykonawca są pod nim w trakcie prób obciążeniowych...m
    Niech projektant wraz z osobą zatwierdzająca projekt się tam położą jak jedzie kolejka.
    Zobaczymy czy przeżyją....

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane