• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont ul. Okopowej dopiero po Euro 2012

Maciej Naskręt
12 lipca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Kierowcy muszą zacisnąć zęby. W tym roku remontu ul. Okopowej nie będzie. Kierowcy muszą zacisnąć zęby. W tym roku remontu ul. Okopowej nie będzie.

Gdy wiosną przyszłego roku przyjadą do Gdańska turyści i kibice na Euro 2012, przez centrum Gdańska przejadą dziurawą ul. Okopową. Nie ma szans, by na najważniejszej drodze Śródmieścia wymienić choćby asfaltową nawierzchnię.



Kiedy uda się drogowcom z ZDiZ zlecić remont ul. Okopowej w Gdańsku?

Ul. Okopowazobacz na mapie Gdańska, czyli główna arteria Śródmieścia, wymaga gruntownego remontu. Nie cała, bo zniszczona jest przede wszystkim nitka prowadząca w stronę Oruni oraz wyjazdów na Warszawę i Poznań.

- Łata zachodzi tu na łatę i tak na całej ulicy. Droga jest tak nierówna, że można tu zęby zgubić, jadąc autem - opowiada pan Tadeusz, taksówkarz, którego spotkaliśmy na postoju naprzeciwko Bramy Wyżynnej.

ZDiZ wie, że Okopowa potrzebuje liftingu i nie zasypia gruszek w popiele. Kłopot jest jeden, ale zawsze ten sam: brak pieniędzy.

- Przygotowujemy projekty przebudowy i będziemy wnioskować o pozwolenie na budowę, ale w tym roku prace na pewno nie ruszą - przyznaje Marian Werner, kierownik działu inwestycji ZDiZ Gdańsk.

Choć zwykła wymiana nawierzchni nie wymaga wiele czasu, drogowcy już zastrzegają, że nie ma co liczyć na nowy asfalt przed turniejem Euro 2012.

- Niezwykle trudno byłoby tego dokonać. Po pierwsze Rada Miasta musi najpierw zdecydować o finansowaniu przedsięwzięcia. Po drugie, i ważniejsze, remont jest skomplikowany i na jego przeprowadzenie wykonawca będzie potrzebował od trzech do czterech miesięcy. Wiosna jest więc zbyt krótka, by się wyrobić z pracami - tłumaczy Werner.

Zmodernizowana ulica zostanie dostosowana do planowanej przebudowy Targu Siennego i Rakowego, którą ma zrealizować firma Multi Development. I tak przystanki autobusowe wraz z zatokami zostaną przesunięte o kilkadziesiąt metrów w stronę Huciska. Na całej długości przebudowywanej nitki pojawi się droga dla rowerów.

Drogowcy planują również przebudować wjazd w ul. Okopową dla kierowców jadących od al. Armii Krajowej. - Pojawi się tam sygnalizacja świetlna, która ułatwi kierowcom włączenie się do ruchu i przejazd w stronę m.in. Urzędu Wojewódzkiego - mówi Marian Werner.

W tej chwili trudno oszacować, ile dokładnie pieniędzy pochłonie inwestycja. Częściowo będzie to zależeć od opracowywanej wciąż dokumentacji projektowej. Jedno jest pewne: jeżeli zimą spadnie wiele śniegu, to po wiosennych roztopach Okopową najlepiej będzie jeździć samochodami terenowymi.

Opinie (172) 8 zablokowanych

  • gdanszczanie-przyjeddzcie do GDYNI i zobaczcie jak wygladaja ladne ULICE! (2)

    :)

    • 9 8

    • powiedz które ulice są ładne.

      Może to skrzyżowanie niedaleko dworca. Jedyne w swoim rodzaju w Europie, które planujecie przebudować od lat, ale każdy boi się je ruszyć. Albo może ta ulica koło hali po której chodza piesi jak chcą, a przypominam to jest centrum miasta Gdyni.
      A może powiesz że ładna jest ulica Hutnicza, która nadaje się tylko co całkowitej przebudowy.
      Gdynia ma dużo większe problemy niż Gdańsk tylko próbuje je przemilczać.

      Zobaczymy jak będziecie gadać, jak skończą całą A1 na południe, oraz obwodnicę południową. Cały tranzyt Gdańsk ominie i stanie gdzie na końcu obdwodnicy w Gdyni. Do tego dodajmy jeszcze, że Warszawiacy jadący na Hel staną na końcu obwodnicy, a przez Gdańsk nawet nie przejadą :). A to wszystko już za rok.

      Gdynianie do zobaczenia za rok wtedy pogadamy i ciekawe, kto wtedy będzie się cieszył i kto będzie miał dużo lepsze drogi.

      • 3 2

    • Trojmiasto.pl mieści się w Gdańsku

      Dlatego też większość tego co tu się pisze dotyczy jego, a do Gdyni nie chce im się ruszyć tyłka, a sądzę że szybko by znaleźli tyle tematów o których by mogli gadać miesiącami.

      • 2 1

  • i git (1)

    wszystkiego na raz nie zrobia przecież

    • 2 5

    • Ale gdyby nie ECS

      to by mogli zrobić.

      • 1 0

  • DROGA

    ALE PO CO NAM DOBRA DROGA W CENTRUM MIASTA ???!!! PRZECIEŻ BUDUJEMY TEATR SZEKSPIROWSKI...EUROPEJSKIE CENTRUM SOLIDARNOŚCI...TO SĄ WAŻNE SPRAWY...ABY INNI WIDZIELI...a mieszkańcy niech jeżdżą..........

    • 5 0

  • zzz

    Projekt przebudowy został sporządzony rok temu.

    • 2 0

  • ale na tunel do nikąd 850 000 000 się znalazło! (21)

    tak trzymać!

    • 6 13

    • Sam jesteś do nikąd. (16)

      Ten tunel jest najbardziej oczekiwaną inwestycją od wielu lat. Dzięki niemu wreszcie będzie można ominąć centrum miasta i stworzy się alternatywa dla ciągu trakt św Wojciecha -Okopowa-Grunwaldzka.
      Wreszcie pracownicy Hallera i Marynarki Polskiej mieszkający poza Gdańskiem lub na dzielnicy Gdańsk południe dostaną sie do domu bez konieczności jazdy przez miasto. Pracownicy Lotosu i firm sąsiednich skolei będą mogli dotrzeć spokojnie na Zaspę, Przymorze, Żabiankę.

      Dodaj do tego przebudowę innych dróg i sam zrozumiesz ile da ten tunel.

      • 11 2

      • Na Gdansk Poludnie lepiej zeby jechali tramwajem albo kolejka (15)

        ale na to kaski nie ma. A jako gdanszczanin nie mam ochoty finansowac wygody tych "spoza Gdanska" kosztem rzeczy w centrum miasta.
        Ja wiem ile nam tunel juz zabral i ile zabierze.

        • 1 6

        • Ty chyba nic nie wiesz (12)

          Pamiętaj, że mieszkańcy Gdańska Stogi, Przeróbki i innych pobliskich dzielnic też mieszkają w Gdańsku i im się też należy altarnatywny dojazd z pominięciem okopowej.
          Tunel będzie własnie taką alternatywą dla wielu osób i zobaczysz, że akurat ta inwestycja jest trafiona, bo Gdańsk ma obecnie problem taki, że wszystkie drogi prowadzą do ciągu drug Grunwaldzka, Okopowa, Św. Wojciech. I aby gdziekolwiek dojechać to trzeba się w nią wpakować.
          A teraz będzie można wreszcie jeździć z jej pominięciem.

          • 7 1

          • Sam nic nie wiesz (5)

            Do tego nie potrzebny jest tunel. Wystarczy realizacja w pierwotnym wymiarze z mostem nad Motławą Nowej Wałowej dochodzącej do Elbląskiej i wyprowadzającej ruch na Marynarki Polskiej i Grunwaldzką. Chyba nie muszę pisać że jest to rozwiązanie kilka razy tańsze i mogłoby być połączone z linią tramwajową równolegle i nic nie trzeba byłoby ciąć. Tunel z Trasą Słowackiego to także dodatkowa trasa tranzytowa do Portu Północnego dla TIRów przez środek miasta, o czym się nie mówi!

            • 1 3

            • (4)

              Ten twój most dalej jest w centrum i nic nie rozwiązuje.
              Potrzebna by była budowa Nowej Wałowej do tego poszerzenia Marynarki polskiej, przebudowa skżyżowania z kliniczną. Przebudowa skrzyżowania głęboka- Elbląska, a miejsca tam za bardzo nie ma aby zrobić bezkolizyjne skrzyżowanie z prawdziwego zdażenia.
              Wykup gruntów od firm przemysłowych zlokolizowanych na pasie od Elbląskiej do Mostu.

              Po drugie most musiałby wisieć na odpowiedniej wysokości aby promy mogły dalej przechodzić do obecnego miejsca, jeżeli nie to musimy zbudować nową przystań dla nich.

              A i najważniesze ta droga nie miałaby żadnego powiązania z inwestycją Słowackiego, bo przecinałaby to prostopadle.
              Noi Remont Marynkarki Polskiej aby ją poszeżyć do wezła klienicznej to w obecnej chwili byłoby wyzwanie, ciekawe jaki skowyt były wtedy, że korki są.

              To o czym mówisz może być wykonane, ale dopiero po inwestycji Nowa wałowa i wybudowaniu tunelu, tak aby remont Marynarki polskiej i wezła kliniczna nie zablokował całego Gdańska, bo bez tego twoje inwestycja nie ma żadnego sensu.

              • 2 2

              • Przecież ta trasa jest już w znacznym stopniu zaprojektowana (3)

                A ruch na niej nie musi być bezkolizyjny - to miasto a nie autostrada.
                Pozostałe problemy są takie jak przy każdej inwestycji - nie musi być to wyższe od mostu siennickiego. Większość terenów jest państwowa, Marynarki Polskiej i tak będzie poszerzana.
                A korki są i będą bo miasto nie jest głównie dla samochodów.
                Poza tym Trasa Słowackiego jest tu obecnie nieistotna bo jest dziurawa nawet projektowo (Rzeczpospolitej-Hallera-Marynarki Polskiej).

                • 2 0

              • Tylko sama Nowa Wałowa jest zaprojektowana i kończy się ona na kanale (2)

                Poki co jest tylko Nowa Wałowa zaprojektowana i wpada ona w nieposzerzoną Marynarki Polskiej (która i tak jest zakorkowana od węzła kliniczna po hucisko). Odnośnie poszeżania Marynarki Polskiej w tym węźle jeszcze nie było mowy.

                No tak zrobić kolizyjne rozwiązanie i to jest odpowiedź. Czyli budujemy rozwiązanie za kupę kasy i wpada ono na światła na Elbląską Czyli powiększamy jeszcze bardziej korki na Elbląskiej tyle, że teraz to w innym miejscu.

                Ty w ogóle byłeś kiedyś na tym skrzyżowaniu, że chcesz tam jeszcze chcesz wepchać poważną inwestycję czy poprostu widziałeś tylko na mapie.

                Tereny są państwowe, ale firmy tam będące musiałyby się gdzieś przenieść co musiałoby im zwrócić gmina, bo posiadają wieloletnie umowy dzierżawy gruntów.

                Co do odcinka brakującego, to jest on zaprojektowany, tyle że budowa została odłożona na brak finansów, a i tak Słowackiego zakończy się na rzeczypospolitej z której jest wiele dróg aktualnie, które moga być wykorzystywane.

                • 1 1

              • jasne

                "Co do odcinka brakującego, to jest on zaprojektowany, tyle że budowa została odłożona na brak finansów, a i tak Słowackiego zakończy się na rzeczypospolitej z której jest wiele dróg aktualnie, które moga być wykorzystywane."

                Które doszczętnie zdewastują Wrzeszcz

                • 1 1

              • a Marynarki Polskiej nie mają przebudować?

                a Nowa Wałowa nie ma dojść do alei zwycięstwa?
                pozostałe rzeczy to przy tym co zrobiono przy trasie słowackiego żaden problem

                • 0 0

          • Poza tym na Stogach, przeróbce, Krakowcu mieszka 18000 osób (4)

            to daje w tej inwestycji 48000 zł na osobę. Dobre dofinansowanie ;-)))

            • 2 2

            • Zapomniałeś o osobach tam pracujących (2)

              Proponuje doliczyć osoby pracujące w tych rejonach, a jest ich dużo więcej niż mieszkańców, bo mieści się w obrębie tunelu i wokół tych dzielnic wiele dużych firm, które na tym skorzystają. Do tego dolicz te co powstaną na ciągu od Tunelu do Obwodnicy południowej, to zrozumiesz, że akurat ta inwestycja to jest patrzenie w przyszłość i rozwiązanie takie które wreszcie nie tylko rozwiązuje problemy, ale daje szanse na rozwój i spore wykorzystanie tej inwestycji.

              • 3 2

              • Odsyłam niżej (1)

                Wystarczy wielokrotnie tańsza Nowa Wałowa.
                Tunel w TAKIEJ cenie to dramatyczne nieporozumienie.

                • 0 2

              • Zapominasz o innych zmianach

                Proponuje policzyć koszty twej inwestycji i nagle się okaże, że wszystko co byś chciał zrobić kosztuje także około 900.000.000.

                Bo jak sam wiesz most to nie są grosze, doliczając jeszcze nie zaczętą nową wałową, a także brak projektu drogi po drugiej stronie. To o czym mówisz miałoby szanse powstać za jakieś plus minus 5 lat, czyli 2016r.
                A bez bezkolizyjnego skrzyżowania głeboka-Elbląska cała inwestycja jest bez sensu. Bo tak to przesuniemy i podzielimy korek i będzie już się twożył na tym skżyżowaniu.

                Rozbudowa w tamtym miejscu Elbląskiej do 4 pasów w 1 i w 2 stronę, ciekawe gdzie ty to zmieścisz.

                Proponuje sobie porysować trochę i poszukać miejsca dla tej inwestycji.

                • 4 1

            • Sama parafia Stogi to około 12 tysięcy RODZIN. Na przeróbce mniej więcej 8 tysięcy.

              • 1 0

          • Wreszcie ktoś zauważył, że mieszkańcy Stogów i Przeróbki to też Gdańszczanie!

            • 4 0

        • to się wyklazałeś...

          brakiem zrozumienia tekstu i zagadnienia. Najlepiej wszystkich puścić przez centrum. Na pewno będzie tobie wygodniej postać w korku z tymi "spoza Gdańska" - tak ... solidarnie... najlepiej pod ECS...

          Albo może zainwestować w kilka nowych linii kolejowych i tramwajowych, żeby wszędzie można było sprawnie dojechać tramwajem albo kolejką z całego województwa - fantasmagorie.

          • 3 2

        • Myślę że sie zdziwisz

          Ile jeszcze zabierze.

          • 0 0

    • świetny dobór inwestycji reprezentacyjnych

      Wiwat Budyń!

      • 2 0

    • Donikąd.

      Nie ma takiego słowa nikąd.

      • 1 0

    • Ależ to trzeba być matołem i ignorantem (1)

      Przecież ten tunel połączy obie części portu, a przez to ciężarówki nie będą jeździły przez centrum. Przy okazji wyjdzie z tego "północna obwodnica Gdańska" i warsiafiaki wjadą sobie bezpośrednio do modżajtowego Sopotu.

      • 3 1

      • owszem wjadą

        przez strefę ochronną ujęć wody na zaspie o ile powstanie droga zielona.
        a ty o ile jestes z gdanska jeszcze przez wiele lat bedziesz za to bulił.
        poza tym jakie ciężarówki jeżdżą z nowego portu do Portu północnego.
        Świetne uzasadnienie jak na inwestycję kosztująca 850 milionów.

        • 0 1

  • Też się obawiałem wstrzymania finansowania ECS

    Przez głupi kawałek asfaltu nie można przecież zrujnować podniosłych planów ...

    • 6 2

  • Grecja w naszej europejskiej świadomości... (2)

    Grecja w naszej europejskiej świadomości to nie bolesne, ale w rzeczy samej banalne problemy finansowe...

    Donald T. Dyzma
    przed Parlamentem Europejskim (lipiec 2011)

    • 2 2

    • Grecja to akurat ma banalne problemy (1)

      To, że Grecja wkońcu sięgnie dna to było wiadome już dawno. Podczas wstępowania Grecji do strefy euro nakazywano jej zmian w swej polityce, ale Grecja dzięki dobrej koniukturze turystycznej opierała się wszelkim zmianom. Myślała, że przejdzie wszystko samo. Brak zmian w systemie emerytalnym, a zwłaszcza w wieku oraz niby wiecznie nie dokończone domy oraz to że oszukiwanie Państwa i korupcja była na porządku dziennym wreszcie przerwało tą miła sielankę Grecji. Problem w tym, że zdażyło się to w złym momęcie dla pozostałej Europy.

      Nam skolei pozostało robienie dobrej miny, bo każdy wie, że system pomocowy póki co nic nie daje. A my musimy negować ten problem, bo jeżeli zaczniemy go podkreślać, to od 2014 roku możemy zapomnieć o dodatnich finansach z Uni, a przyzwyczaić się do tego, że to my będziemy zmuszeni do pomagania krajom które właśnie leżą.

      Polskę z racji tego, że jesteśmy około 10 lat za Europą poważny kryzys jeszcze nie dosięgnął, a jeżeli dosięgnie to dopiero wtedy kiedy Europa albo z niego wyjdzie, albo przejdzie przez nią fala zmian w kierunku którego jeszcze nie zna nikt i tu się każdy obawia.

      Boli cię cena franka masz pewnie kredyt w nich. Ale takie jest życie, najpierw zyskiwałeś i całowałeś wszystkich że masz taki super kredyt, a teraz masz tą drugą skrajność i pozostało ci tylko wierzyć, że on dalej nie pójdzie, choć prognozy są że raczej może sięgnąć spokojnie powyżej 4.

      • 1 3

      • Bełkot, ale czego się spodziewać po POstkomuniście

        wódz Donald-Dyzma ma zawsze rację

        • 1 2

  • Beton. Użyć betonu. Asfalt posłać do diabła. (2)

    Wtedy najbliższa naprawa nie będzie konieczna wcześniej niż za IX Rzeszy.

    • 7 2

    • Budyniu nie betonu. Beton to za Bieruta był modny (1)

      teraz są nowocześniejsze materiały

      • 0 0

      • W każdym cywilizowanym kraju, nie używa się asfaltu, bo jest jak ciastolina.

        Nie mówię o budynkach, lecz o drogach.

        • 1 1

  • nie naleze do malkontentow,ale..

    taki odcinek w centrum Gdanska,TO NAPRAWDE,Wielki wstyd!!!dziwie sie,ze drogowcy nie zdarza na wiosne!nawet jaby konczyli w czasie trwania Euro,to chociaz nie byloby wstydu,bo nikt z przyjezdnych nie widzial by tego co bylo tam wczesniej..wiem,ze u nas duzo sie ostatnio,remontuje i buduje nowychdrogich odcinkow i to naprawde docenili nawet dziennikarze z ruznych krajow,ktorzy wizytowali Gdansk i nowy stadion.ale ten odcinekw centrum miasta,bardzo nas mieszkancow martwi..i zawstydza!do tego nasze nowe autobusy niszcza swoje zawieszenie..przeciez jezdza tam codziennie,wiec narazaja nas podatnikow na kolejne koszty!!!na koncu,jeszcze raz jaki,to wstyd-GDANSK MORZE MOZLIWOSCI Z takimi dziurami w CENTRUM!

    • 3 0

  • trzeba będzie jeździć specjalną terenówką jak po lodowcach w Islandii :P

    Po wprowadzeniu elektronicznych opłat dla ciężarówek po autostradach i obwodnicy teraz będą jeździć przez centrum miasta żeby nie płacić, a po zimie to będzie trzeba jeździć specjalistyczną terenówką z wielkimi oponami jak w Islandii po lodowcach. :P

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane