• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remonty dróg w dzielnicy Południe - pół żartem, pół serio?

Magdalena Raszewska
10 kwietnia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 16:00 (10 kwietnia 2008)
Opócz korków na Małomiejskiej, mieszkańców niepokoją częste wypadki na Świętokrzyskiej. Opócz korków na Małomiejskiej, mieszkańców niepokoją częste wypadki na Świętokrzyskiej.

Informacja o przedłużającym się remoncie odcinka ulicy Świętokrzyskiej oraz przetargu na koncepcję doraźnej przebudowy ulic Małomiejskiej i Świętokrzyskiej wywołała oburzenie naszych czytelników. Wiadomo bowiem, że Gdańsk Południe jest jedną z bardziej zakorkowanych gdańskich dzielnic. Wygląda na to, że przed Euro 2012 sytuacja się nie poprawi.



Od sierpnia ub.r. na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska prowadzony jest remont ul. Świętokrzyskiej, od ul. Łódzkiej w stronę Kowal. Jego zakończenie planowano na 30 listopada 2007 roku, jednak wykonawca nie zmieścił się w terminie, ponieważ na swojej drodze niespodziewanie napotkał sieć gazową... Termin oddania inwestycji przełożono na 15 maja br.

Tymczasem urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni zastanawiają się, jak ułatwić życie korzystającym z całej drogi od Traktu Św. Wojciecha do Kowal. Jak wyjaśnił nam Andrzej Lemański z Działu Inwestycji ZDiZ chodzi o poprawienie nawierzchni, instalację oświetlenia i położenie chodników. Niestety, na radykalną poprawę nie ma co liczyć.

Tymczasem blisko 50 tys. mieszkańców dzielnicy Gdańsk-Południe skazanych jest na korzystanie z dróg nieprzystosowanych do dużego ruchu. Dziś zastanawiają się, dlaczego gmina wydawała deweloperom pozwolenia na budowę tysięcy mieszkań, nie dbając zupełnie o infrastrukturę tej dzielnicy. Pytają też, ile można czekać na przebudowę ulic Małomiejskiej, Świętokrzyskiej i Łódzkiej, biorąc pod uwagę, że budowa ronda na Oruni Górnej zajęła ponad 5 lat.

Co na to gmina? - Działania są zgodne z zatwierdzoną Strategią Rozwoju Gdańska do 2015 roku oraz z Programem Operacyjnym Gdańsk Szerokiej Drogi - tłumaczy Dariusz Wołodźko, z Biura Prasowego Prezydenta Miasta Gdańska.

Co mówi strategia? Że duże inwestycje drogowe mają być realizowane etapami.

Prace w obszarze ograniczonym ulicami: Trakt Św. Wojciecha, Starogardzka, Obwodnica Trójmiasta, Trasa W-Z zaplanowane są do połowy 2012 roku. W pierwszej kolejności nastąpi trzyetapowa przebudowa ul. Łostowickiej, potem budowa ul. Nowej Łódzkiej i modernizacja ul. Jabłoniowej, od ul. Lubowidzkiej do skrzyżowania z ul. Warszawską.

- Nie są to więc rozwiązania doraźne, lecz wieloletni plan opracowany przez Wydział Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku - mówi Wołodźko.

O opinię spytaliśmy Kazimierza Koralewskiego, radnego Prawa i Sprawiedliwości z dzielnicy Gdańsk Południe.

- Te działania słusznie nazwano doraźnymi, choć są one zgodne z przyjętymi programami. Etapowa przebudowa nie rozwiązuje problemów mieszkańców rejonu ul. Świętokrzyskiej. Według mnie najpilniejsza jest przebudowa ul. Łostowickiej oraz budowa ul. Nowej Łódzkiej, o co radni PiS walczyli w poprzedniej i obecnej kadencji. Następnie trzeba zająć się Świętokrzyską, tak aby była dwujezdniowa - tłumaczy radny. Dodaje, że wydatki związane z Euro zapewne oddalą nas od tych inwestycji.

Z kolei radny PO Arkadiusz Żukowski zwraca uwagę, że w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym znalazły się dwa projekty: "Nowa Łódzka" i "Nowa Świętokrzyska". - Budowa ul. Nowej Łódzkiej jest ściśle związana z budową linii tramwajowej w dzielnicy Gdańsk-Południe w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Obecnie wybieramy wariant budowy linii tramwajowej w tej dzielnicy - tłumaczy radny, dodając, że tramwaj w dzielnicy Południe na pewno usprawni ruch drogowy.

Opinie (52)

  • Pani Raszewska

    trakt św. Wojciecha tak własnbie sie pisze "św" z małej litery

    • 0 0

  • Strategia Rozwoju Gdańska przyjęta w 2005 roku

    Dnia 22 grudnia 2005 r. Rada Miasta Gdańska przyjęła Uchwałę Nr XXXIII/1011/04 w sprawie przyjęcia programu rozwoju gminy Gdańsk zawartego w dokumencie „Strategia Rozwoju Gdańska do roku 2015”.
    Urzędnicy wzruszają ramionami.
    A kiedy budowano osiedle Gdańsk - Południe?

    • 0 0

  • co zabawniejsze

    na oficjalnej stronie Gdańska nie mogą się zdecydowac, czy uchwała została przyjęta w grudniu 2004 czy w grudniu 2005
    www.gdansk.pl/article.php? category=88&article=2924&history=88:

    Rok w tą czy w tamtą, co tam, w Gdańsku czas płynie powoli.

    • 0 0

  • Tramwaj potem

    "Z kolei radny PO Arkadiusz Żukowski zwraca uwagę, że w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym znalazły się dwa projekty: "Nowa Łódzka" i "Nowa Świętokrzyska". - Budowa ul. Nowej Łódzkiej jest ściśle związana z budową linii tramwajowej w dzielnicy Gdańsk-Południe w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Obecnie wybieramy wariant budowy linii tramwajowej w tej dzielnicy – tłumaczy radny, dodając, że tramwaj w dzielnicy Południe na pewno usprawni ruch drogowy".
    Ja uważam,że najpierw trzeba wyremontować drogi które są zakorkowane,a potem budować linię tramwajową na Orunię Górną. Inaczej nic się nie zmieni a budowa linii tramwajowych doprowadzi do jeszcze większych korków na zakorkowanej Świętokrzyskiej,Łódzkiej i Małomiejskiej. Wspólczuję mieszkańcom Oruni, Kowal itd że godzinę jadą do centrum,też rok temu byłam mieszkańcem Oruni,ale te korki były nie do zniesienia. Obecnie mieszkam w Pruszczu i droga do centrum zajmuje mi 20 minut.

    • 0 0

  • remonty dróg pół żartem = pół serio

    tytuł mówi sam za siebie, tzn oddaje faktyczny stan rzeczy, tego: co, gdzie, jak i w jakim czasie sie dzieje z naciskiem chyba na to ostatnie.
    "Tego miasta" nie stać na inną rzeczywistość, świadomość, działanie a my jesteśmy również częścią planu: pokorni, wytrwali, dojeni....

    • 0 0

  • apropo Łostowickiej

    to czy gdzies w necie mozna ujrzec jakas mapke ze szkicem/planem tej przebudowy?

    • 0 0

  • będzie gorzej

    Plan rozwoju dróg w dzielnicy Południe jest kompletnie nie adekwatny do potrzeb a dodatkowo za chwilę będzie zmieniony z powodu przesuwania
    srodków na Baltic Arena. Powstają nowe osiedla,
    nie powstał ani metr nowej drogi a na starych stoi sie w korkach i w błocie z nowych osiedli.
    Horror.

    • 1 0

  • to my mieszkancy placimy podatki i chcemy by szly na nasze potrzeby..

    ..na euro kombinujcie pieniadze z unii i srodkow danych na te mistrzostwa.

    place wymagam!
    a ty adamowicz i cala reszta cieniasow dbacie o swoj image naszym kosztem.

    • 0 0

  • remonty dróg Gdańsk-Południe

    jak można zauważyć komunikacja tramwajowa może przynieść tylko niewielkie korzyści w tym rejonie /vide tramwaj na Chełm/
    jedynie budowa szerokich i wielopasmowych arterii oczywiście ze skrzyżowaniami min. 2-poziomowymi ma jakiś sens i może rozładować korki. Popatrzmy co dzieje się na skrzyzowaniu ul łostowickiej z ulicami Kartuska i Armii Krajowej.
    ktoś nie pomyślał i zapomniał w tych miejscach o wiaduktach/estakadach.
    Tak to jest jak się oszczędza a to w konsekwencji powoduje że płaci się 2 razy!!!
    My kierowcy i mieszkańcy tych rejonów znieślibyśmy utrudnienia pod warunkiem że widać byłoby jakąś rozsądną koncepcję z rozwiązaniami patrzącymi na kilkanaście raz do przodu.
    Kolejną sprawą jest to co w artykule ktoś już poruszył - dewoloper w warunkach przyznania terenów pod zabudową / np po niższej cenie ale powinien mieć określone że MUSI zagwarantować przygotowanie odpowiednich dla przewidywanego ruchu samochodowego drogi dojazdowe i wewnętrzne /mimimum 2 jezdniowe a główne skrzyżowania wielopozoiomowe.
    Gdyby takie warunki stawiano wszystkim budującym - obojętnie osiedla czy centra handlowe to Gdańsk miałby taką strukturę drogową jaką nie ma żadne miasto w polsce i nie tylko.
    No ale do takiego perspektywicznego myślenia potrzeba trochę odwagi i wyobraźni decydentów.

    • 0 0

  • drogi

    dodatkowo
    myśląc o tramwajach warto byłoby puszczać je o jeden poziom niżej niż poziom drogi tzn w wykopach.
    istniejące ukształtowanie terenu sprzyja takiemu rozwiazaniu. jest to może droższe ale unikamy w ten sposób kolejnych skrzyżowań jednopoziomowych.
    uważam że warto o takim rozwiązaniu pmyślec.
    wykorzystanie ukształtowania terenu dla takich rozwiązań wykopy, wiadukty estakady to poza usprawnianiem ruchu są czynnikiem uatrakcyjniającym wrażenia wizualne w terenie

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane