• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remonty dróg w dzielnicy Południe - pół żartem, pół serio?

Magdalena Raszewska
10 kwietnia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 16:00 (10 kwietnia 2008)
Opócz korków na Małomiejskiej, mieszkańców niepokoją częste wypadki na Świętokrzyskiej. Opócz korków na Małomiejskiej, mieszkańców niepokoją częste wypadki na Świętokrzyskiej.

Informacja o przedłużającym się remoncie odcinka ulicy Świętokrzyskiej oraz przetargu na koncepcję doraźnej przebudowy ulic Małomiejskiej i Świętokrzyskiej wywołała oburzenie naszych czytelników. Wiadomo bowiem, że Gdańsk Południe jest jedną z bardziej zakorkowanych gdańskich dzielnic. Wygląda na to, że przed Euro 2012 sytuacja się nie poprawi.



Od sierpnia ub.r. na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska prowadzony jest remont ul. Świętokrzyskiej, od ul. Łódzkiej w stronę Kowal. Jego zakończenie planowano na 30 listopada 2007 roku, jednak wykonawca nie zmieścił się w terminie, ponieważ na swojej drodze niespodziewanie napotkał sieć gazową... Termin oddania inwestycji przełożono na 15 maja br.

Tymczasem urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni zastanawiają się, jak ułatwić życie korzystającym z całej drogi od Traktu Św. Wojciecha do Kowal. Jak wyjaśnił nam Andrzej Lemański z Działu Inwestycji ZDiZ chodzi o poprawienie nawierzchni, instalację oświetlenia i położenie chodników. Niestety, na radykalną poprawę nie ma co liczyć.

Tymczasem blisko 50 tys. mieszkańców dzielnicy Gdańsk-Południe skazanych jest na korzystanie z dróg nieprzystosowanych do dużego ruchu. Dziś zastanawiają się, dlaczego gmina wydawała deweloperom pozwolenia na budowę tysięcy mieszkań, nie dbając zupełnie o infrastrukturę tej dzielnicy. Pytają też, ile można czekać na przebudowę ulic Małomiejskiej, Świętokrzyskiej i Łódzkiej, biorąc pod uwagę, że budowa ronda na Oruni Górnej zajęła ponad 5 lat.

Co na to gmina? - Działania są zgodne z zatwierdzoną Strategią Rozwoju Gdańska do 2015 roku oraz z Programem Operacyjnym Gdańsk Szerokiej Drogi - tłumaczy Dariusz Wołodźko, z Biura Prasowego Prezydenta Miasta Gdańska.

Co mówi strategia? Że duże inwestycje drogowe mają być realizowane etapami.

Prace w obszarze ograniczonym ulicami: Trakt Św. Wojciecha, Starogardzka, Obwodnica Trójmiasta, Trasa W-Z zaplanowane są do połowy 2012 roku. W pierwszej kolejności nastąpi trzyetapowa przebudowa ul. Łostowickiej, potem budowa ul. Nowej Łódzkiej i modernizacja ul. Jabłoniowej, od ul. Lubowidzkiej do skrzyżowania z ul. Warszawską.

- Nie są to więc rozwiązania doraźne, lecz wieloletni plan opracowany przez Wydział Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku - mówi Wołodźko.

O opinię spytaliśmy Kazimierza Koralewskiego, radnego Prawa i Sprawiedliwości z dzielnicy Gdańsk Południe.

- Te działania słusznie nazwano doraźnymi, choć są one zgodne z przyjętymi programami. Etapowa przebudowa nie rozwiązuje problemów mieszkańców rejonu ul. Świętokrzyskiej. Według mnie najpilniejsza jest przebudowa ul. Łostowickiej oraz budowa ul. Nowej Łódzkiej, o co radni PiS walczyli w poprzedniej i obecnej kadencji. Następnie trzeba zająć się Świętokrzyską, tak aby była dwujezdniowa - tłumaczy radny. Dodaje, że wydatki związane z Euro zapewne oddalą nas od tych inwestycji.

Z kolei radny PO Arkadiusz Żukowski zwraca uwagę, że w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym znalazły się dwa projekty: "Nowa Łódzka" i "Nowa Świętokrzyska". - Budowa ul. Nowej Łódzkiej jest ściśle związana z budową linii tramwajowej w dzielnicy Gdańsk-Południe w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Obecnie wybieramy wariant budowy linii tramwajowej w tej dzielnicy - tłumaczy radny, dodając, że tramwaj w dzielnicy Południe na pewno usprawni ruch drogowy.

Opinie (52)

  • A Adamowicz jak zwykle samopoczucie ma dobre.

    Widać to po jego zawsze podśmiechniętej gębie. Inwestycje drogowe za Adamowicza? Policzcie.
    Tu tylko się remontuje. Odcinek 1,8km (!)Ar.Krajowej (droga państwowa, nie Gdańska)budowano 2 lata (!). I z jakim skutkiem?.
    Więc Nową Łódzką moje maluchy z Górnych Łostowic pojadą gdy już im wąsy wyrosną.
    I czym tu się chwalić? A chwalić to on się umie. Ale to Wyście na niego głosowali.

    • 1 0

  • Najwiekszym szczytem w Gdansku jest Pan Szczyt, od wielu lat zatrudniony a to w tramwajach a teraz jako spec od infrastruktury miejskiej. Drogi w Gdansku Poludnie sa tragedia, mieszka tam kilkadziesiat tysiecy ludzi a infrastruktura drogowa nie zmieniuona od wielu lat. Ale nawet teraz przy pomocy niewielkich nakladow mozna ruch usprawnic. Np dlaczego nie wykorzysta sie mozliwosci zjazdu z ulicy Cedrowej na Armii Krajowej? wystarczy dobudowac niewielki odcinek rownolegly do pasa Armii Krajowej w kierunku Gdanska, to samo przez istniejacy wiadukt (co za idiota zbudowal taka waska kladke ! ) dla skrecajacych w strone obwodnicy. Odciazy to Warszawska i korki na swiatlach na wysokosci Lostowickiej. Powinien tez byc zrobiony dodatkowy pas dla skrecajacych ze skzyzowania Lostowicka-Warszawska w obie strony tj do Gdanska i od strony cmentarza do obwodnicy. Oczywiscie przebudowa Lostowickiej jest konieczna prawie natychmiast a na skrzyzowaniu z Kartuska powinna byc estakada tak aby byl plynny ruch na Nowolipie.
    No i zbudujcie w koncu wiadukty nad Armii Krajowej oraz Lostowicka . A dla mieszkancow Ujesciska idealem byloby skierowanie ruchu prosto na Armii Krajowej ( potrzeba lacznika okolo 500 m ) ale wlasnie buduja jakies domy na przedluzeniu Piotrkowskiej wiec znowu nici. Ale dlaczego u nas daje sie zgody na budowanie domow tak blisko skraju ulic, znakomicie to blokuje pozniejsza rozbudowe ukladu komunikacyjnego. Smiejemy sie z Rosjan ale u nich wszystkie domy sa oddalone od ulicy kilkadziesiat metrow ( Kaliningrad ).
    Pisze tego posta z Jordanii gdzie wczoraj jechalem autostrada ( bezplatna ) oswietlana w nocy lepiej niz Grunwaldzka a Aqaby do Ammanu. Asfalt doskonalej jakosci co prawda od Aqaby tylko 45 km ale za dwa trzy lata cala autostrada do Ammanu bedzie tak wygladac. Od razu mowie ze w Jordanii nie ma ropy. Podobnie uklad ulic w Aqabie
    na pustyni gdzie nie mam nic pobudowane sa dwukierunkowe drogi dwu lub trzy pasmowe i tam wyznaczony jest teren do budowy- najpierw drogi i infrastruktura potem budowa proste nie?
    Dobrze by bylo gdyby urzednicy miejscy odpowiadali na zamieszczone tutaj posty ale to chyba przekracza ich mozliwosci.

    • 0 0

  • Nic by nie było... (1)

    Sytuacja nie dotyczy tylko południowej części Gdańska - przecież całe to miasto jest pełne bubli i niedoróbek. A najgorsze jest to, że nawet nie ma na horyzoncie człowieka, który by potrafił nad tym zapanować. Nie ma dróg, nie ma chodników (którymi by można się poruszać szybciej nież drogami), nie ma ścieżek rowerowych, zatoczek autobusowych nawet nie ma! Jest za to wiecznie zadowolony z siebie Pan Prezio, jego świta i karuzela stanowisk dla nieudaczników i skończonych idiotów. Euro? Chyba 3012!
    P.S. Wyprzedzając uderzenie - jestem wyborcą PO, ale tego ... zdzierżyć nie mogę! Normalnie nie mogę!

    • 0 0

    • ale dopiero będzie

      a ja chciałem tylko przypomnieć że Adamowicz jest wzorem dla Tuska. Cytata z pamięci: "chciałbym aby tak jak w Gdańsku za pana Adamowicza było w całej Polsce ..." Nic dodać nic ująć...

      • 0 0

  • Remonty dróg w dzielnicy Południe - pół żartem, pół serio? TYLKO ŻARTEM

    Jakoś to będzie, weźmie się pożyczki, pobuduje się stadion, a następne pokolenia będą spłacać nasze pożyczki... na drogi to już nie starczy, ani do EURO ani tym bardziej po EURO, no ale nie można mieć wszystkiego - najważniejszy jest stadion

    • 0 0

  • drogi, wysypisko śmieci, stadion na Euro (1)

    Adamowicz nic z tymi problemami nie robi, ciekawe czy wygra następne wybory. Gdyby nie pieniądze z Unii to Gdańsk stał by w miejscu.

    • 0 0

    • muszę Cie "zmartwić", Pan A. juz nie może wiecej kandydować, to jego 3 kadencja,pewnie potem "wyzej" pójdzie do Wawy...

      • 0 0

  • eh ... czym sie podniecacie ?

    Kogo wybieracie w wyborach tego macie ... uparliscie sie od kilku lat na lysego Pawełka , to macie, i bardzo dobrze, on wie jak was wyczyscic.

    • 0 0

  • Tobiaszu zamiast pluć to zapytaj Pawełka dlaczego z ekipą zmienił bieg WZki

    Armii Krajowej powinna biec jakoś tak jak Jabłoniowa do Obwodnicy. Przebieg krótszy i dziś już byłby skończony. Czy zawarto układ z Auchanem na dostawę klientów? Nie ma racjonalnego uzasadnienia dla takiego przebiegu tej drogi.
    Stadion tak wykosi pieniądze z miasta że ból głowy. Gdyby każdą złotówkę zainwestowaną w stadion wpisań w projekt UE to pozyskalibyśmy 3 x tyle pieniędzy. A tak macie stadion, a ojcem jego jest Pawełek. Czy ktoś mu zazdrości?

    • 0 0

  • TO NASZE PODATKI IDA NA ROZBUDOWE, WIEC MY POWINNISMY DECYDOWAC.. (1)

    ..PALANTY KTORZY NAS REPREZENTUJA, PRZYJDZCIE I WYSLUCHAJCIE NAS !

    • 0 0

    • Kogo to obchodzi ?

      Nikt "z góry"nie przyjdzie, bo nikogo to nie interesuje. Nie łudź się jeden z drugim, że jak przyjdzie PIS czy inny populista to coś się zmieni. Ani PIS ani PO ani kto inny nic nie zrobi, bo przy władzy nie chodzi o to żeby działać na korzyść elektoratu tylko żeby rządzić, a co za tym idzie brać dobrą kasę i jak się da (a da się) to brać gdzie można.
      To jest istota władzy po polsku.

      • 0 0

  • Remonty dróg w dzielnicy Południe

    Zrobić Łostowicką i rondo na Łostowicka-Kartuska oraz wpierw remont Karuskiej od Łostowickiej do skrzyżowania z Armii Krajowej .
    ś do obwodnicy

    • 0 0

  • Zlikwidować światła na ul.Jabłoniowej!!! (1)

    Jednen dzień nie działały i jechałem od Kowal 7 min. Jak dziłają to korek zaczyna się na wys. Fasion-a

    • 0 0

    • zadziałaj

      napisz do zarzadu drog: info@zdiz.gda.pl opisz problem, zaproponuj rozwiazanie.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane