• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rewolucja. Kosmiczne skrzyżowanie Łostowickiej z Kartuską

Michał Brancewicz
28 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Łostowicka: kierowcy więdzą, jak usprawnić ruch
Za dwa lata ruch na skrzyżowaniu ulic: Łostowickiej, Kartuskiej i Nowolipie będzie pokierowany zupełnie inaczej. Za dwa lata ruch na skrzyżowaniu ulic: Łostowickiej, Kartuskiej i Nowolipie będzie pokierowany zupełnie inaczej.

Przebudowa ul. Łostowickiej spowoduje rewolucję w ruchu na skrzyżowaniu z ul. Kartuską i Nowolipie. Choć nie będzie wymarzonych przez wielu estakad, kierowcy i tak nie powinni narzekać.


Rozbudowa ul. Łostowickiej istotnie zmieni organizację ruchu na całym skrzyżowaniu. Rozbudowa ul. Łostowickiej istotnie zmieni organizację ruchu na całym skrzyżowaniu.

Nowe skrzyżowanie zaprojektowali inżynierowie z Biura Projektów Budownictwa Komunalnego. Zrobili to na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która od kilkunastu miesięcy przebudowuje ulicę Łostowicką. Udrożnienie samej ulicy zakorkowałoby całe skrzyżowanie, więc zmiany były niezbędne.

Co się zmieni? Zjeżdżający ul. Łostowicką będą mieli dla siebie aż cztery pasy, z czego dwa środkowe poprowadzą na wprost, w ul. Nowolipie, a skrajne pozwolą włączyć się do ruchu w ul. Kartuską w obu kierunkach. Jednak chcący pojechać w stronę Obwodnicy będą musieli najpierw objechać wyspę (dopiero powstanie), a dopiero za nią włączą się do ruchu w tym kierunku.

Auta zbliżające się do skrzyżowania od strony Moreny także będą miały dla siebie cztery pasy (dziś są trzy). Prawoskręt w ul. Kartuską będzie wydzielonym pasem ruchu, który w pewnym momencie odłączy się od pozostałych.

Rozwiązanie zaproponowane w projekcie:


Jednak największe zmiany czekają kierowców jadących na wprost ul. Kartuską. Wjeżdżając na skrzyżowanie od strony Sródmieścia odbiją do góry, w ulicę, która dzisiaj umożliwia jedynie wjazd w ul. Nowolipie w kierunku Moreny. Jednak po przebudowie, lekkim łukiem powróci ona do Kartuskiej już po drugiej stronie skrzyżowania.

Takie rozwiązanie spowoduje również zmianę organizacji ruchu w drugą stronę. Przed skrzyżowaniem od strony Obwodnicy pojawią się dwa pasy: lewy do skrętu w ul. Nowolipie i do jazdy prosto, oraz prawy, do skrętu w prawo i jazdy prosto.

Projekt przewiduje także przebudowę istniejącej ul. Struga, która obecnie jest drogą gruntową. Natomiast na przeciwko miejsca, gdzie ul. Pana Tadeusza łączy się z Łostowicką powstanie ul. Nowa Struga.

- Ta ulica w przyszłości połączy się z ul. Kartuską. Jednak na razie nie otrzymaliśmy odpowiednich środków by ją ukończyć – przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.

Co ciekawe, wykonawca będzie musiał w obrębie skrzyżowania położyć fragment torów linii tramwajowej, która w nieodległej przyszłości pobiegnie z pętli na Siedlcach na Morenę. Na całym przeprojektowywanym odcinku powstaną także chodniki i ścieżki rowerowe.

- Na początku listopada wystąpimy o pozwolenie na budowę. Powinniśmy uzyskać je w ciągu półtora miesiąca. Przetarg na budowę powinniśmy ogłosić na przełomie roku – mówi dyrektor Bartosiewicz.

W przetargu zostanie wyłoniony wykonawca na dwa odcinki ul. Łostowickiej (środkowy i dolny) które teraz, dzięki zdobyciu dofinansowania, traktowane są jako jedna inwestycja.

Jeszcze w tym roku wyburzonych zostanie kilka obiektów w dolnej części ulicy. Chodzi o dwa niskie, ceglane budynki i szopę po prawej stronie ulicy (patrząc w dół) i lokal pod nr 19 z lewej strony.

Opinie (306) 7 zablokowanych

  • Konkretnie

    Co za guano bez wyobraźni !!! To skrzyżowanie nie rozwiąże żadnych problemów z korkami w tym miejscu ! Kolejny sukces Adamowicza - żenada.

    • 19 11

  • I jeszcze tramwaj? Przeciez to jakas poracha!!! (1)

    j/w

    • 14 16

    • a co ma być? samolot?

      na Morenę linia w końcu iść musi - chyba, że wolisz przehandlować rezerwę terenową pod billboardy

      • 5 0

  • i znów komputer projektował (4)

    a jak zostanie poprowadzony ruch pieszy!!!!! gdzie jest jakikolwiek TUNEL przerzucajacy ten ruch na druga strone Łostowickiej? Pieniądze wyrzucone w błoto ot co mozna o tym projekcie napisać! No i oczywiście WYKOPAC ADAMOWICZA

    • 20 11

    • po analizie w czyim interesie to jest robione

      stwierdzam, ze cały ten niby-projekt ma zabezpieczyć interesy mieszkańców Wzgórza Mickiewicza. To oni maja miec usprawniony dojazd kosztem innych kierunków. To dla nich ma powstać NowaStruga. No skrzetnie omija sie temat budowy bezposredniego łacznika między Wzgórzem Mickiewicza a Armii Krajowej tak by upuscic troche powietrza z tego nadetego balonu jakim są wille na Wzgórzu Mickiewicza. Ten łacznik odciązy ruch na Łostowickiej i na skrzyżowaniu

      • 3 1

    • byłem na miejscu i obejrzałem

      absolutny brak zdrowego rozsadku przy projektowaniu. Nie ma rozwiązania dla kolizji ciągu pieszego w kierunku cmentarza z ciągiem jezdnym czyli Łostowicka. Nie jest wiadomo dlaczego zbudowane jest jedno skrzyzowanie ze światłami tamujące szybki ruch miedzy Kartuska a Armii Krajowej. Nie wiadomo dlaczego projektuje sie kplejne skrzyżowanie ze swiatłami w dolnym odcinku Łostowickiej. Zasadnicze pytanie Kto na tym zarabia i w czyim interesie wydaje sie publiczne pieniadze????

      • 3 1

    • Ludzi to nie szczury, by chodzili w tunelach.

      • 2 1

    • Samochody w tunele nie ludzi.

      • 4 0

  • mapka

    Ta mapka jest słabo widoczna, żeby cos więcej mozna było powiedzieć.

    • 3 10

  • Ale skomplikowali! I będzię takie nowoczesne jak nowy fragment łostowickiej u góry (1)

    gdzie co chwila są wypadki przy wjeździe z osiedla Wzgórze Mickiewicza, a piesi przyjeżdżający autobusem na Wzgórze, żeby przejść przez ulice muszą iść 400m.

    • 19 1

    • no właśnie piesi. wszak to jest bezposrednia okolica cmentarza. A w tym tygodniu przez to miejsce przejdzie!!! podkreslam przejdzie Kilkadziesiąt tysiecy moze nawet ponad STO TYSIECY pieszych. Tylko taki nieudacznik jak ADAMOWICZ moze udawac że tego nie widzi

      • 2 3

  • p.Michale B.

    proszę sobie sprawdzić termin: "włączanie się do ruchu"

    • 3 3

  • Powiem jedno tych którzy przyjeli do realizacji taki wariant powinno się "wyrzucić na bruk" .Pamiętajmy, że będziemy po tym jeździć kolejne min. 30 lat. Polska myśl w podejściu do programów infrastrukturalnych nie jest chyba na poziomie "republiki bananowej" a niektóre kraje afrykańskie dawno nas przegoniły -(kto trochę jeździ po świecie ten wie) - ogólnie WSTYD

    • 37 4

  • zbudujcie wiadukt, po co komu skrzyżowanie, skoro może być bez kolizyjnie.

    ale nie lepiej, zbudować jakąś głupią rozgwiazdę nie skrzyżowanie, jak na chełmie, proponuje jeszcze tramwaj tam puścić, pętla jest blisko to niewiele torów trzeba.

    • 17 4

  • (4)

    Od rozładowywania korków to jest nie estakada a tramwaj. Po co upłynniać ruch samochodów do centrum skoro tak i tak nie ma gdzie zaparkować? Dni wozidupków są policzone.

    • 18 20

    • Powiem krótko: idż odrób lekcje i idż wcześniej spać bo jutro klasówka (3)

      .

      • 3 7

      • Popieram (2)

        Po co robić dużą przepustowość do centrum skoro nie ma gdzie parkować. Trzeba całkowicie zamknąć Główne Miasto dla ruchu samochodowego.

        • 7 1

        • (1)

          i wprowadzić tramwaje!

          • 2 0

          • albo wszystko zaorać

            bo tramwaje i tak obejmuja może z 20% Gdańska

            • 0 0

  • super że coś się dzieje

    proszę zając się teraz skrzyżowaniem łostowicka/wilanowska/warszawska

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane