• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rewolucja. Kosmiczne skrzyżowanie Łostowickiej z Kartuską

Michał Brancewicz
28 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Łostowicka: kierowcy więdzą, jak usprawnić ruch
Za dwa lata ruch na skrzyżowaniu ulic: Łostowickiej, Kartuskiej i Nowolipie będzie pokierowany zupełnie inaczej. Za dwa lata ruch na skrzyżowaniu ulic: Łostowickiej, Kartuskiej i Nowolipie będzie pokierowany zupełnie inaczej.

Przebudowa ul. Łostowickiej spowoduje rewolucję w ruchu na skrzyżowaniu z ul. Kartuską i Nowolipie. Choć nie będzie wymarzonych przez wielu estakad, kierowcy i tak nie powinni narzekać.


Rozbudowa ul. Łostowickiej istotnie zmieni organizację ruchu na całym skrzyżowaniu. Rozbudowa ul. Łostowickiej istotnie zmieni organizację ruchu na całym skrzyżowaniu.

Nowe skrzyżowanie zaprojektowali inżynierowie z Biura Projektów Budownictwa Komunalnego. Zrobili to na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która od kilkunastu miesięcy przebudowuje ulicę Łostowicką. Udrożnienie samej ulicy zakorkowałoby całe skrzyżowanie, więc zmiany były niezbędne.

Co się zmieni? Zjeżdżający ul. Łostowicką będą mieli dla siebie aż cztery pasy, z czego dwa środkowe poprowadzą na wprost, w ul. Nowolipie, a skrajne pozwolą włączyć się do ruchu w ul. Kartuską w obu kierunkach. Jednak chcący pojechać w stronę Obwodnicy będą musieli najpierw objechać wyspę (dopiero powstanie), a dopiero za nią włączą się do ruchu w tym kierunku.

Auta zbliżające się do skrzyżowania od strony Moreny także będą miały dla siebie cztery pasy (dziś są trzy). Prawoskręt w ul. Kartuską będzie wydzielonym pasem ruchu, który w pewnym momencie odłączy się od pozostałych.

Rozwiązanie zaproponowane w projekcie:


Jednak największe zmiany czekają kierowców jadących na wprost ul. Kartuską. Wjeżdżając na skrzyżowanie od strony Sródmieścia odbiją do góry, w ulicę, która dzisiaj umożliwia jedynie wjazd w ul. Nowolipie w kierunku Moreny. Jednak po przebudowie, lekkim łukiem powróci ona do Kartuskiej już po drugiej stronie skrzyżowania.

Takie rozwiązanie spowoduje również zmianę organizacji ruchu w drugą stronę. Przed skrzyżowaniem od strony Obwodnicy pojawią się dwa pasy: lewy do skrętu w ul. Nowolipie i do jazdy prosto, oraz prawy, do skrętu w prawo i jazdy prosto.

Projekt przewiduje także przebudowę istniejącej ul. Struga, która obecnie jest drogą gruntową. Natomiast na przeciwko miejsca, gdzie ul. Pana Tadeusza łączy się z Łostowicką powstanie ul. Nowa Struga.

- Ta ulica w przyszłości połączy się z ul. Kartuską. Jednak na razie nie otrzymaliśmy odpowiednich środków by ją ukończyć – przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.

Co ciekawe, wykonawca będzie musiał w obrębie skrzyżowania położyć fragment torów linii tramwajowej, która w nieodległej przyszłości pobiegnie z pętli na Siedlcach na Morenę. Na całym przeprojektowywanym odcinku powstaną także chodniki i ścieżki rowerowe.

- Na początku listopada wystąpimy o pozwolenie na budowę. Powinniśmy uzyskać je w ciągu półtora miesiąca. Przetarg na budowę powinniśmy ogłosić na przełomie roku – mówi dyrektor Bartosiewicz.

W przetargu zostanie wyłoniony wykonawca na dwa odcinki ul. Łostowickiej (środkowy i dolny) które teraz, dzięki zdobyciu dofinansowania, traktowane są jako jedna inwestycja.

Jeszcze w tym roku wyburzonych zostanie kilka obiektów w dolnej części ulicy. Chodzi o dwa niskie, ceglane budynki i szopę po prawej stronie ulicy (patrząc w dół) i lokal pod nr 19 z lewej strony.

Opinie (306) 7 zablokowanych

  • co z tego że na końcu łostowickiej są 4 pasy na krótkim odcinku????

    Żeby dojechać już do tych 4 pasów trzeba będzie i tak odbębnić kupę czasu w korkach. całe to skrzyżowanie to jeden wielki przerost formy nad treścią!!
    Żenada

    • 12 3

  • co to jest?

    Ludzieeeee to rozwiązanie jest beznadziejne. Będą światła będą korki.

    • 11 1

  • po co robić raz a dobrze?

    Lepiej przebudować dwa razy.. to się dwa razy więcej zarobi....

    • 11 2

  • Korki tworzą nie skrzyżowania a samochody (wiązące po jednej osobie). A najlepszym sposobem rozładowania korków na tym skrzyżowaniu jest właśnie tramwaj.

    • 3 7

  • Autorze naucz się używać słów: (1)

    "Udrożnienie tej ulicy zakorkowałoby całe skrzyżowanie, więc zmiany były niezbędne." - Nonsens

    Chyba miełeś na myśli "Unieruchomienie" bo "udrożnienie" to ODEPCHANIE

    • 3 5

    • TO TY ŹLE ZROZUMIAŁEŚ

      Autorowi chodziło o to, że udrożnienie Łostowickiej (rozszerzenie jej do 2 pasów w każdą stronę) spowoduje paraliż na dole, przy skrzyżowaniu. To ma sens. A ty zamiast się czepiac najpierw uwaznie czytaj.

      • 0 0

  • Rewolucjonistom i kosmitom mówimy stanowcze NIE !!!

    Wystarczy przebudować skrzyżowanie normalnie - czyli estakady.

    • 8 3

  • Ja pierdzielę !!! (1)

    KTO COŚ TAKIEGO MÓGŁ WYMYŚLIĆ ?????

    • 8 3

    • ten kto duzo pierdzieli

      • 1 0

  • Głupota do potęgi a nie rewolucja. (1)

    Najbardziej mnie śmieszą te światła drogowe na górze mapki. Już dziś prawie nikt tam nie chodzi, a na czerwonym świetle pewnie się postoi ze 3-4 minuty. Totalny bubel architektoniczny!!!

    • 13 3

    • nie architektoniczny tylko drogowy...

      nie mieszac do tego architektow prosze...

      • 0 0

  • A może takie rozwiązanie: (2)

    http://www.usauto.pl/_starewww/rondo.htm

    Ten twór nazywa się 'Magiczne Rondo' :)

    • 7 2

    • A spojrzałeś ile miejsca te ronda zajmują? To można gdzieś za miastem zbudować. No i jeszcze jedno - na fotce widać kilka aut. Ciekawe jak to się sprawdza przy tłoku.

      • 0 0

    • przeciez to jakas masakra jest!!

      • 0 0

  • Nie jest to zle rozwiazanie (2)

    Do pelni szczescia trzeba bedzie jeszcze troche poczekac tylko czemu znowu te swiatla a nie ronda wszystkie te skrzyzowania sa super fajne i duze ale co z tego jak i tak sa korki Najodpowiedniejszym rozwiazaniem bylo by ogromne rondo skoro estakada to taka odlegla perspektywa

    • 3 9

    • Zdecydowanie popieram. (1)

      Jeśli już nie mogą bądź nie ch cą zbudować estakady to najprostrzym rozwiązaniem jest budowa wielkiego ronda, miejsca jest dość. A tutaj serwuje się jakąś gwatwaninę uliczek, objazdów, zjazdów. Po co?

      • 1 0

      • podpiszcie się jeszcze ze jestescie ze wzgórza mickiewicza

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane