• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rewolucja. Kosmiczne skrzyżowanie Łostowickiej z Kartuską

Michał Brancewicz
28 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Łostowicka: kierowcy więdzą, jak usprawnić ruch
Za dwa lata ruch na skrzyżowaniu ulic: Łostowickiej, Kartuskiej i Nowolipie będzie pokierowany zupełnie inaczej. Za dwa lata ruch na skrzyżowaniu ulic: Łostowickiej, Kartuskiej i Nowolipie będzie pokierowany zupełnie inaczej.

Przebudowa ul. Łostowickiej spowoduje rewolucję w ruchu na skrzyżowaniu z ul. Kartuską i Nowolipie. Choć nie będzie wymarzonych przez wielu estakad, kierowcy i tak nie powinni narzekać.


Rozbudowa ul. Łostowickiej istotnie zmieni organizację ruchu na całym skrzyżowaniu. Rozbudowa ul. Łostowickiej istotnie zmieni organizację ruchu na całym skrzyżowaniu.

Nowe skrzyżowanie zaprojektowali inżynierowie z Biura Projektów Budownictwa Komunalnego. Zrobili to na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która od kilkunastu miesięcy przebudowuje ulicę Łostowicką. Udrożnienie samej ulicy zakorkowałoby całe skrzyżowanie, więc zmiany były niezbędne.

Co się zmieni? Zjeżdżający ul. Łostowicką będą mieli dla siebie aż cztery pasy, z czego dwa środkowe poprowadzą na wprost, w ul. Nowolipie, a skrajne pozwolą włączyć się do ruchu w ul. Kartuską w obu kierunkach. Jednak chcący pojechać w stronę Obwodnicy będą musieli najpierw objechać wyspę (dopiero powstanie), a dopiero za nią włączą się do ruchu w tym kierunku.

Auta zbliżające się do skrzyżowania od strony Moreny także będą miały dla siebie cztery pasy (dziś są trzy). Prawoskręt w ul. Kartuską będzie wydzielonym pasem ruchu, który w pewnym momencie odłączy się od pozostałych.

Rozwiązanie zaproponowane w projekcie:


Jednak największe zmiany czekają kierowców jadących na wprost ul. Kartuską. Wjeżdżając na skrzyżowanie od strony Sródmieścia odbiją do góry, w ulicę, która dzisiaj umożliwia jedynie wjazd w ul. Nowolipie w kierunku Moreny. Jednak po przebudowie, lekkim łukiem powróci ona do Kartuskiej już po drugiej stronie skrzyżowania.

Takie rozwiązanie spowoduje również zmianę organizacji ruchu w drugą stronę. Przed skrzyżowaniem od strony Obwodnicy pojawią się dwa pasy: lewy do skrętu w ul. Nowolipie i do jazdy prosto, oraz prawy, do skrętu w prawo i jazdy prosto.

Projekt przewiduje także przebudowę istniejącej ul. Struga, która obecnie jest drogą gruntową. Natomiast na przeciwko miejsca, gdzie ul. Pana Tadeusza łączy się z Łostowicką powstanie ul. Nowa Struga.

- Ta ulica w przyszłości połączy się z ul. Kartuską. Jednak na razie nie otrzymaliśmy odpowiednich środków by ją ukończyć – przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.

Co ciekawe, wykonawca będzie musiał w obrębie skrzyżowania położyć fragment torów linii tramwajowej, która w nieodległej przyszłości pobiegnie z pętli na Siedlcach na Morenę. Na całym przeprojektowywanym odcinku powstaną także chodniki i ścieżki rowerowe.

- Na początku listopada wystąpimy o pozwolenie na budowę. Powinniśmy uzyskać je w ciągu półtora miesiąca. Przetarg na budowę powinniśmy ogłosić na przełomie roku – mówi dyrektor Bartosiewicz.

W przetargu zostanie wyłoniony wykonawca na dwa odcinki ul. Łostowickiej (środkowy i dolny) które teraz, dzięki zdobyciu dofinansowania, traktowane są jako jedna inwestycja.

Jeszcze w tym roku wyburzonych zostanie kilka obiektów w dolnej części ulicy. Chodzi o dwa niskie, ceglane budynki i szopę po prawej stronie ulicy (patrząc w dół) i lokal pod nr 19 z lewej strony.

Opinie (306) 7 zablokowanych

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • jednopoziomowy chaos

    Co z tego, że będą 4 pasy, jak Łostowicka dalej się zwęża jak wcześniej.

    Tylko bezkolizyjne skrzyżowanie ma jakiś sens.
    Robienie kolizyjnych skrzyżowań nawet na 10 pasów mija się z celem...

    Korki będą takie same, a i stłuczek nie mniej...

    • 4 0

  • Cd: Adamowicz ma chyba awersje do estakad (4)

    ... ani nad Grunwaldzką, ani nad Al. Zwycięstwa, ani nad Wałami Jagielońskimi ani nad Św. Wojciecha. Czyli nad żadną ulicą głównego ciągu komunikacyjnego Gdańska ani nad lub pod żadną ulicą podczas remontu. A zapowiadane były: tunel Dmowskiego - Jaśkowa Dolina, Słowackiego-Kościuszki i tunel pod wzgórzami do Spacerowej omijający starą Oliwę. Konieczne są bezkolizyjne przejazdy przez główny ciąg komunikacyjny!

    • 18 5

    • przecież w ciącu "Nowej Słowackiego" ma powstać estakada

      nad Grunwaldzką. Więc o co krzyk? fakt, że psuje to plany przekształcenia części Kościuszki w pas tramwajowy, ale i tak pozostaje przyszła opcja tramwaju pod dworcem lub też na Miszewskiego.

      • 0 1

    • Parę lat wstecz

      błagałem o tunel od dworca do Krewetki !
      Wiadomo - mamy mini tunel z maksi bur... !

      Chyba cały ratusz "ma stracha" przed podziemiami i nadziemiami !

      • 1 1

    • Awersję? (1)

      Tu nie chodzi o awersję, ale o koszty. To nie Sim City że klikniesz wiadukt/estakadę/most i masz. A jak Ci kasy brakuje to wpisujesz "FUND" (czy jak to tam w Sim City było) i masz milion $ na koncie. Tu jest niestety szara rzeczywistość, a obiekty inżynieryjne takie właśnie jak mosty/wiadukty/estakady są najdroższymi elementami dróg! Wszyscy by chcieli wszystko (i to od razu), a skąd na to brać? (Do domu też kupujecie wszystko co najlepsze i od razu wszystko? Chyba normalne jest że potrzeb jest mnóstwo, i trzeba ustalić jakąś kolejność realizacji i nie raz trzeba iść na kompromisy - odwołajcie się do swoich budżetów domowych! - no chyba że wszystko na kartę kredytową, a potem czyta się o takich kredyciarzach i ich lamentach). Lepiej chyba wyremontować kilka skrzyżowań, które to remonty i tak bardzo usprawnią ruch (no chyba, że wolelibyście poczekać jeszcze 10 lat i przez ten czas żeby odkładano kasę na super skrzyżowanie-na pewno też byłoby źle). A tu zaproponowane skrzyżowanie z wyspą centralną jest jednym z bardziej efektywnych i stosunkowo mało kolizyjne (ciężko na takim się pogubić). A nawet wybudowanie go czy blokuje możliwość wybudowania estakad? Pewnie nie, a i przy estakadach takie skrzyżowanie byłoby pod spodem potrzebne, bo jak inaczej rozwiązać lewoskręty? Tam przecież nie ma miejsca na "koniczynkę". Ludzie pomyślcie zanim zaczniecie opluwać. I tu nie bronię wcale p. Adamowicza, tylko chcę się odwołać do zdrowego rozsądku.

      • 2 2

      • dorosnij

        hahahah to wlasnie idzie z kasy z kredytow i nie dosc ze bedziemy je splacac to potrzebne beda nowe na naprawy
        za partactwo placi sie wiele razy

        • 1 0

  • To sa jakies jaja (1)

    Tylko wiadukty mogą tu pomóc światła + olbrzymi ruch spowoduje korki + linia tramwajowa (przykład skrzyżowania Miszewskiego a Grunwaldzka) ilość pasów nie rozładuje korków jeśli będzie się stać na światłach po czym każdy będzie się przeciskał a bo skręca a bo tramwaj itd.

    • 6 0

    • na skrzyżowaniu Miszewskiego z Grunwaldzką można pomyśleć o tunelu

      pod linią tramwajową i budowie tam małego ronda. Na estakadę nie zgodzą się urbaniści (i mają rację), na oddzieleniu pasa tramwajowego od ruchu drogowego mogą skorzystać wszyscy (piesi i tramwaje w jednym poziomie dadza sobie radę, ślepi osobnicy najwyżej zostaną wyeliminowani). Na przeniesienie trasy tramwajowej do tunelu nie ma pieniędzy, poza tym nasze wozy nie są do tego przystosowane

      • 1 0

  • (2)

    żeby skręcić rowerem wg ścieżki trzeba pokonać 4x światła. nie dało się puścić równolegle do tramwaju? chyba was pogięło, drogowcy!!!

    • 8 3

    • Rowerzyści są nieprzewidywalni

      im dalej od jezdni i tramwaju tym lepiej

      • 1 4

    • zaznaczyłem przypadkowo, że się nie zgadzam, ale się zgadzam z opinią - rower jak zawsze traktowany jest przez miasto "na odwal się"!

      • 0 0

  • nżynierowie z Biura Projektów Budownictwa Komunalnego to ci co UM daje im projekty gratis (1)

    po to, by wystawili słone faktury, pewnie jedyne co dobrze robia to rzetelnie oddaja prowizję !!!!

    • 7 0

    • nżynierowie z Biura Projektów Budownictwa Komunalnego to ci co UM daje im projekty gratis

      sprostowanie: UM przekazuje im gratis projekty wykonane przez inne podmioty!!!

      • 0 0

  • Nie zapominajmy o pieszych (4)

    Powinni wybudować tunele dla pieszych i estakadę dla tramwaju inaczej nadal będą korki.

    • 1 2

    • (1)

      Powinni wprowadzić zakaz ruchu samochodów i wszędzie budować tramwaj. Szczególnie dla tych śmierdziuchów, co ludzi by do tuneli wrzucali. Wbij sobie do głowy, że tunele są dla szczurów, a nie pieszych!!!

      • 2 2

      • gdy wyrzucają miliardy

        na tunel pod Martwą Wisłą to jestes pierwszy klakier autorze postu bez imienia (bez imienia czyki zwykły NN)

        • 1 2

    • Tunele dla samochodów a nie dla pieszych.

      • 3 0

    • estakada dla tramwaju nie ma sensu

      nie utrzyma się dopuszczalnych parametrów nachylenia torowiska

      • 0 0

  • OJCIEC TADEUSZ ŚWIĘTY DZIŚ NOMINUJE MNIE NA KRÓLOWĄ RZĄDCZYNIĘ ŚWIĘTEGO TRÓJMIASTA !!! (2)

    OD JUTRO PRZEJMĘ WŁADZE I BĘDĘ SĄDZIŁA ZŁO ! BĘDĘ WYDAWAŁA DEKRETY I SPOTYKAŁA KRÓLÓW I KRÓLOWE A POGANIE WYGNAM Z MIASTA ZA MORZE !

    • 2 0

    • Całe trójmiasto by PAni musiała wygnać za morze (1)

      • 0 0

      • MASZ RACJĘ MÓJ SYNU ! PIĘKNE I UCZCIWE SŁOWA ! WIDAĆ ŻEŚ JEST KATOLICKIM POLAKIEM

        AMEN

        • 0 0

  • Projektowi juz podziekujemy (1)

    Ludzie czy takie projekty są sensowne
    przecież tego nie buduje się na rok czy dwa by potem zmienic koncepcje
    Jak już budować do z głową
    niech to kosztuje trochę drożej ale niech zrobią to na LATA z estakadami i tunelami taki projekt to sam mogę zrobić
    Czy u nas projekty są robione pod kadencje włodarzy miasta ???

    • 9 0

    • Czy u nas projekty są robione pod kadencje włodarzy miasta ???

      Tak właśnie są robione ... a za rok wybory samorządowe

      • 2 0

  • Co ci z Magistratu POpopaprańcy wymyślają

    niech najpierw skończą ul. Armii Krajowej bo to co pozostawili to groteska.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane