• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rewolucja na dworcu we Wrzeszczu. Utrudniony dostęp do SKM-ki

Michał Stąporek, Maciej Naskręt
4 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Od środy 5 września na peron SKM we Wrzeszczu będzie można wejść wyłącznie od strony ul. Kilińskiego. Zamknięte zostaną wejścia z tuneli od strony ul. Dmowskiego oraz przez halę dworca PKP.



- Musimy zamknąć przejścia od ul. Dmowskiego oraz przejście na peron od strony dworca kolejowego Gdańsk Wrzeszcz - tłumaczy Beata Dysarz z firmy Dekpol, która rozpoczyna prace wokół stacji we Wrzeszczu.

W jaki sposób na peron SKM będą mogli dotrzeć pasażerowie kierujący się na dworzec we Wrzeszczu od strony al. Grunwaldzkiej?

Okazuje się, że zmiana organizacji ruchu wokół dworca przewiduje poprowadzenie pieszych tunelem w ciągu ul. Białej i dalej ul. Wajdeloty i Kilińskiego. Dla pasażerów dojeżdżających do dworca tramwajami lub autobusami mającymi pętlę przy ul. Dmowskiego, oznacza to spacer dłuższy o ok. 300 metrów.

W ciemno można założyć, że tak poważne wydłużenie dojścia do peronu SKM, z którego każdego dnia korzysta kilkanaście tysięcy pasażerów, spowoduje, że część pasażerów będzie próbować dotrzeć na peron na przełaj, pokonując tory dalekobieżne

Prace, które rozpoczynają się we Wrzeszczu są częścią modernizacji linii kolejowej E65, łączącej Gdynię z Warszawą oraz budową nowego peronu kolejowego na potrzeby Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Dodatkowy peron ma umożliwiać sprawną przesiadkę z pociągów PKM do m.in. pociągów InterCity oraz Przewozów Regionalnych.

- Projekt nowego peronu opracowała spółka Pomorska Kolej Metropolitalna, ale to my zajmujemy się budową. Przedsięwzięcie zostało włączone do trwającej od ponad roku przebudowy linii dalekobieżnej E-65 między Gdynią a Gdańskiem - mówi Eugeniusz Pietrzak, dyrektor gdańskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Co prawda na początku sierpnia odpowiedzialni za infrastrukturę kolejową zapowiadali kolejne roboty na wysokości stacji we Wrzeszczu i Żabiance, ale ich zdaniem "utrudnienia nie miały być tak dolegliwe"

Utrudnienia związane z pracami we Wrzeszczu potrwają co najmniej do 30 października.

Opinie (145) 8 zablokowanych

  • Ha,ha, jaka "rewolucja"?????????

    To jest zmiany a nie ''rewolucja''.

    • 1 1

  • Może lepiej pomyśleć

    o zbudowaniu kładki od strony GB. Byłoby dłużej może o jakieś 50m. Kładka nad tunelikiem do Wajdeloty też jest możliwa i nieskomplikowana do wykonania. Tylko te biustonosze i gatki będą spadać na tory i to jest jedyne niebezpieczeństwo.

    • 4 0

  • peron pkp (1)

    a kiedy w końcu ktoś zabierze się za peron dalekobieżny? To on teraz najpilniej wymaga remontu i jest jedną z największych zakał dla Gdańska. Diabeł nogi połamał, syf i szarzyzna rodem z Czarnobyla.

    • 5 0

    • obudz sie

      masz rysunki z nowymi peronami dalekobieznymi

      • 0 0

  • kochana skm

    a na h...j mi te informacje skoro musze dymac 300 metrow dokola ? i jeszcze podymane ciagle rozklady jazdy !!! najfajnie maja ci co wysiada z busa musza isc kupic bilet do kasy i dymac tym obejsciem na peron , ALE CZEGO SIE NIE ROBI DLA PASAZEROW hahahahahahhahah

    • 4 0

  • skm -kocham

    I teraz musze dymac na okolo do 162 !!!!! Czego to sie nie robi dla pasazerow i mieszkancow , dziekujemy skm , dziekujemy budowlancy , dziekujemy adamowicz

    • 6 0

  • Dobrze, że zamykają ten tunel (1)

    Badania wytrzymałości betonu sprawiły, że przestałem tamtędy chodzić. Próbka z okolicy wejścia na peron skm była słabsza, niż tzw. chudy beton.

    • 0 1

    • Tak ale grubość ścian w tym tunelu jest ponad 1,5 m

      • 0 0

  • Kolor

    Może w końcu zmienią kolor tych słupów, bo ten niebieski jest odrażający. Nawet tramwaje wodne mają kolor niebieski, może siwy ?

    • 0 1

  • prasa zawsze będzie rozdmuchiwać półprawdy. Z resztą kogo z was to boli że nawet by nie powiedzieli...

    • 0 0

  • (1)

    jacys inni jestescie... nie remontuja-zle. remontuja-zle.
    Przeciez jakos trzeba to rozwiazqac kurcze...zamknac tego nie moga calkiem wiec jest "objazd". Ogarnijcie sie;p

    • 0 0

    • Ok, ale jak biorą się za remont to nich robią to z głową. Przecież zawsze można zrobić dodatkowe przejście w poziomie szyn tak żeby ludzie mogli na peron dojść z obu stron. No ale ktoś by musiał o tym pomyśleć. Tutaj pole do popisu ma miasto Gdańsk które powinno wymóc na inwestorze stworzenie dodatkowego przejścia w poziomie szyn!

      • 3 0

  • Informacja o zamknięciu

    i rozpoczęciu remontu wisiała długo. Z informacji na plakacie można wywnioskować, że czynny będzie tunel od ulicy KILIŃSKIEGO a nie,że trzeba dymać przez pół dzielnicy. Brak czytania ze zrozumieniem wśród 'oburzonych' pasażerów ?? NIE! Po prostu nikt o zdrowych zmysłach się nie spodziewał, że można zamknąć DWA GŁÓWNE wejścia na peron!!! Po to właśnie wydałem 180kilka złotych żeby wstawać o chorej porze żeby pojechać 2 pociągi wcześniej bo nie wiadomo co się stanie.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane