- 1 50 lat pracuje w jednym zakładzie (43 opinie)
- 2 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (169 opinii)
- 3 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (146 opinii)
- 4 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (188 opinii)
- 5 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (77 opinii)
- 6 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (124 opinie)
Gdzie najłatwiej wjechać na rondo w Trójmieście?
Dla niektórych są skomplikowane, innym upłynniają ruch, są też tacy, którzy chcieliby ich w miastach więcej. Ronda, bo o nich mowa, to bardzo popularny rodzaj skrzyżowań w Gdańsku, bo jest ich ponad 80. Dużo mniej rond jest w Gdyni - zaledwie 19. Zaledwie, bowiem znacznie mniejszy Sopot ma ich aż 14.
Od pomysłów drogowców na ronda może się więc - nomen omen - zakręcić w głowie. W sumie takich skrzyżowań w mieście jest ponad 80.
Chcąc czy nie chcąc, kierowcy, którzy zamierzają jeździć po Gdańsku, pokonywanie różnych rond muszą opanować.
Osowa "zakręcona" jak Sopot, w Gdyni rond jest mniej
Najbardziej "zakręconą" dzielnicą w Gdańsku jest Osowa - tam kierowcy mogą trafić na aż 14 rond (to w sumie tyle, ile w całym Sopocie).
Drugi w kolejności jest Jasień, gdzie skrzyżowań o ruchu okrężnym jest 11. Stawkę dzielnic z dużą liczbą rond zamykają Ujeścisko-Łostowice (8 rond) i Chełm (7 takich skrzyżowań).
Co ciekawe, w Gdańsku są dzielnice, gdzie rond nie ma. To m.in. Oliwa, VII Dwór, Orunia św. Wojciech-Lipce, Zaspa czy Brzeźno.
Na ronda zdecydowanie rzadziej stawia Gdynia. Miasto na liście ma takich skrzyżowań w sumie 19, z czego dwa (Rotterdamska-Indyjska oraz Logistyczna-Kontenerowa) są w zarządzie portu, a jedno (Dębińskiego-Sambora) - wybudowane przez dewelopera - nie zostało jeszcze oddane do użytku.
W Sopocie (który rond ma w sumie 14) najbardziej "zakręconą" ulicą jest Bitwy pod Płowcami, gdzie trafić można na aż trzy skrzyżowania o ruchu okrężnym, oraz Armii Krajowej (dwa ronda).
Kolizje i wypadki nie takie rzadkie
I choć zdaniem wielu kierowców ronda są bezpiecznymi i raczej bezkolizyjnymi skrzyżowaniami, okazuje się, że dla niektórych kierowców są drogowym wyzwaniem.
Policjanci na liście mają m.in. rondo w Letnicy, które łączy ul. Marynarki Polskiej, Uczniowską, al. Płażyńskiego i ul. Wielopole.
"Kolizjogenne" są także ronda przy ul. Leszczynowej oraz przy ul. Szczęśliwej.
Skrzyżowania o ruchu okrężnym przez wielu kierowców uważane są mimo wszystko za jedne z najprostszych i najbezpieczniejszych.
Opinie (182) 2 zablokowane
-
2022-04-11 07:19
Problemem są minironda. (3)
Na środku skrzyżowania coś w rodzaju talerzyka deserowego. Wjezdżając na rondo nie wlącza się kierunkowskazu (zgodnie z przepisami) po czym skręca w ulicę, ktora byla po lewej stronie. Włączony prawy kierunkowskaz czasem nawet nie zdąży raz mrugnąć. Nie raz w Osowej widzialam takie sytuacje nawet z udziałem autobusów. Widząc nadjezdzający pojazd obojętnie z ktorej strony nigdy nie wiadomo, co zrobi.
- 23 3
-
2022-04-11 07:33
Dokładnie tak jest (1)
Poza tym, że przepisy nie mówią, czy trzeba włączać kierunek czy nie. Tak więc ogólnie się nie włącza, ale ma małych rondach dobrze jest wlaczyc
- 5 2
-
2022-04-11 10:18
Przepisy bardzo wyraznie "mowia", ze jadac prosto lub skrecajac w prawo nie wlacza sie lewego kierunkowskazu.
- 1 3
-
2022-04-11 12:02
Rondo po gdańsku - tzw. kapsel
I puszka farby
- 0 0
-
2022-04-11 07:19
(2)
Najlepszy bubel drogowy za kupę kasy to duo rondo na warszawskiej i cedrowej.
- 16 2
-
2022-04-11 09:24
tam są cyrki na tym skrzyżowaniu (1)
nikt nie wie gdzie dany samochód pojedzie
od Lidla i od Cedrowej prawie nie ma szans wjechania, kilkanaście aut potrafi stać tam 20 minut- 3 3
-
2022-04-11 09:46
Przynajmniej jest bezpiecznie!
- 0 2
-
2022-04-11 07:25
Nie ma ciekawszych tematów? (1)
...
- 5 6
-
2022-04-11 09:07
A co, zapłaciłeś prenumeratę i jesteś rozczarowany? A nie, czekaj...
- 3 1
-
2022-04-11 07:28
Brawo dla Gdyni
Rondo, rondeczko, rondunio... Jedyne, które naprawdę poprawiło ruch to pseudo rondo Pucka Unruga. Moim zdaniem, na drogach o dużym obciążeniu, rondo ma sens, gdy bierze na siebie część ruchu, czyli gdy jest duże. Małe nadaje się na osiedla, gdzie ruch niewielki, bo uspokaja jednak szybkość kierowców. W Polsce są modne, bo Polacy nie potrafią jeździć na skrzyżowaniach równorzędnych. Efekt byłby taki sam.
- 5 0
-
2022-04-11 07:28
Rondo zwykle jak i turbinowe to najlepszy sposób na pokonanie skrzyzowania (1)
Tyle, że nasze ronda to przeważnie jakąś chora fantazja urzędnicza, poza tym kierowcy na żadnym rondzie jeździć nie potrafią.
- 10 0
-
2022-04-11 07:33
Nie kazde rondo i nie wszędzie
Rondo ma sens gdy jest odpowiednio duże w stosunku do natężenia ruchu i nie ma go co 100 metrów. Od tego są skrzyżowania równorzędne, żeby uspokajać ruch
- 2 1
-
2022-04-11 07:33
Nie mają takich problemów
Służbówki z kierowcami i rydwany PO Gdańskiemu ;)
- 4 3
-
2022-04-11 07:45
Brakuje rond w Gdyni. Zresztą tak jak prawo i lewoskrętów. A stan nawierzchni woła o pomstę do nieba!
- 8 0
-
2022-04-11 07:51
Jak ktoś nie umie jeździć po rondzie to niech lepiej odda prawo jazdy i jeździ komunikacją.
- 12 1
-
2022-04-11 08:04
Rondo Lema- Miłosza w Gdańsku na Morenie (1)
Stoi znak, że jest rondo, a ronda nie ma. Jest normalne skrzyżowanie. Czy sam znak, że jest rondo, którego fizycznie nie ma wystarczy, żeby uznać skrzyżowanie za rondo ?
- 3 2
-
2022-04-11 10:16
Tak, znak pionowy wystarczy, zeby musiec stosowac dane zasady.
- 3 0
-
2022-04-11 08:05
rondo się nadaje tam gdzie jest mały ruch i równy z różnych kierunków. (2)
powodzenia przy włączeniu się do ruchu na rondzie gdzie sznur pojazdów jedzie bez przerwy w jednym kierunku. Oczywiście piszę o rondach a nie protezach gdańskich.
- 3 3
-
2022-04-11 09:05
(1)
właśnie odwrotnie - ruch wchodzący nie jest ważny, ważne żeby równo rozkładał się wychodzący.
- 2 0
-
2022-04-11 09:55
Polecam rondo w straszynie
I włączenie się z kierunku Rotmanki.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.