• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdzie najłatwiej wjechać na rondo w Trójmieście?

szym
11 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Rondo w Letnicy może stanowić wyzwanie dla mniej doświadczonych kierowców.
 
 Rondo w Letnicy może stanowić wyzwanie dla mniej doświadczonych kierowców.

Dla niektórych są skomplikowane, innym upłynniają ruch, są też tacy, którzy chcieliby ich w miastach więcej. Ronda, bo o nich mowa, to bardzo popularny rodzaj skrzyżowań w Gdańsku, bo jest ich ponad 80. Dużo mniej rond jest w Gdyni - zaledwie 19. Zaledwie, bowiem znacznie mniejszy Sopot ma ich aż 14.



Masz problemy z jazdą po rondach?

W Gdańsku, oprócz zwykłych rond o przekroju jednej jezdni, kierowcy korzystają z minirond, rond turbinowych, dwu-, a nawet trzypasmowych.

Od pomysłów drogowców na ronda może się więc - nomen omen - zakręcić w głowie. W sumie takich skrzyżowań w mieście jest ponad 80.

Chcąc czy nie chcąc, kierowcy, którzy zamierzają jeździć po Gdańsku, pokonywanie różnych rond muszą opanować.

Osowa "zakręcona" jak Sopot, w Gdyni rond jest mniej



Najbardziej "zakręconą" dzielnicą w Gdańsku jest Osowa - tam kierowcy mogą trafić na aż 14 rond (to w sumie tyle, ile w całym Sopocie).

Rondo Praw Kobiet w Gdańsku
Rondo Praw Kobiet w Gdańsku
Drugi w kolejności jest Jasień, gdzie skrzyżowań o ruchu okrężnym jest 11. Stawkę dzielnic z dużą liczbą rond zamykają Ujeścisko-Łostowice (8 rond) i Chełm (7 takich skrzyżowań).

Co ciekawe, w Gdańsku są dzielnice, gdzie rond nie ma. To m.in. Oliwa, VII Dwór, Orunia św. Wojciech-Lipce, Zaspa czy Brzeźno.

Rondo na końcu ul. Stryjskiej w Gdyni Rondo na końcu ul. Stryjskiej w Gdyni
Na ronda zdecydowanie rzadziej stawia Gdynia. Miasto na liście ma takich skrzyżowań w sumie 19, z czego dwa (Rotterdamska-Indyjska oraz Logistyczna-Kontenerowa) są w zarządzie portu, a jedno (Dębińskiego-Sambora) - wybudowane przez dewelopera - nie zostało jeszcze oddane do użytku.

  • Rondo w Sopocie, łączące ulicę Wejherowską, Kraszewskiego oraz Obodrzyców.
  • Rzeźba "Echo" Xawerego Wolskiego stanęła na rondzie u zbiegu ul. Bitwy pod Płowcami i Hestii w Sopocie.
W Sopocie (który rond ma w sumie 14) najbardziej "zakręconą" ulicą jest Bitwy pod Płowcami, gdzie trafić można na aż trzy skrzyżowania o ruchu okrężnym, oraz Armii Krajowej (dwa ronda).

Kolizje i wypadki nie takie rzadkie



I choć zdaniem wielu kierowców ronda są bezpiecznymi i raczej bezkolizyjnymi skrzyżowaniami, okazuje się, że dla niektórych kierowców są drogowym wyzwaniem.

Rondo przy ul. Kartuskiej Rondo przy ul. Kartuskiej
Policjanci na liście mają m.in. rondo w Letnicy, które łączy ul. Marynarki Polskiej, Uczniowską, al. Płażyńskiego i ul. Wielopole.

"Kolizjogenne" są także ronda przy ul. Leszczynowej oraz przy ul. Szczęśliwej.

Skrzyżowania o ruchu okrężnym przez wielu kierowców uważane są mimo wszystko za jedne z najprostszych i najbezpieczniejszych.

szym

Opinie (182) 2 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    Ronda powinny być albo jednopasmowe, albo turbinowe (14)

    Dwupasmowe nieturbinowe (jak to przy Auchan) to zło. Legalnie można jeździć w kółko zewnętrznym pasem, a wjazd na wewnętrzny pas na 5 sekund, żeby potem ustępować tym co są na zewnętrznym, nie ma sensu. Co więcej, niektórzy myślą że jadąc wewnętrznym mają pierwszeństwo i zajeżdżają drogę tym na zewnętrznym. Tylko albo jednopasmowe, albo turbinowe gdzie jest dokładnie narysowane kto skąd i gdzie ma jechać.

    • 196 9

    • Dokładnie tak!

      • 14 2

    • (2)

      wystarczyłby nakaz skrętu pierwsze w prawo z prawego pasa. to by rozwiązało wszystkie problemy.

      • 11 4

      • (1)

        Jeśli wylot jest jednopasowy, to to by oznaczało że z wewnętrznego nie można zjechać z ronda. W ten właśnie sposób powstaje rondo turbinowe :)

        • 5 1

        • no jak nie? zjeżdżasz na zewnętrzny i skręcasz w prawo. przy dwóch pasach na wylocie można by było również z wew zjechać. same korzyści

          • 2 2

    • A u podstaw kazdej tej zmiany lezy fakt, ze musi to byc tak skonstruowane, zeby nawet malpa sobie poradzila.

      • 5 1

    • (6)

      Domyślam się, że nie masz prawa jazdy skoro takie bzdury piszesz!

      • 5 7

      • znawcy (3)

        Przy zwykłym rondzie dwupasowym, nawet jeżeli zjazdy są dwupasowe zjeżdżać można tylko z pasa zewnętrznego! Chyba że przed rondem są wyznaczone kierunki w jakich można się udać z danego pasa.

        • 6 1

        • (1)

          Wyznaczone kierunki przed rondem oznaczają tylko który pas ronda należy zająć wjeżdżając na rondo. Zjazd z ronda to osobna kwestia i jeśli na rondzie nie ma strzałek, to zjechać można tylko z zewnętrznego.

          • 1 4

          • Jeżdżąc tak - nikomu nie zagrażasz

            Ale nie masz racji. Zjechać można też z pasa wewnętrznego, o ile ustąpisz temu na prawym pasie, który jak zechce może jeździć w kółko.
            Oczywiście tylko na rondzie, na którym nie ma "strzałek".

            • 4 0

        • Gadasz bzdury - zjechać możesz z takiego rondo z dowolnego pasa!!!!

          Doczytaj. Znafco

          • 1 5

      • O, odezwał się potencjalny sprawca wypadku (1)

        Jeśli na rondzie dwupasowym wokół wyspy leci tylko linia przerywana bez żadnych odgałęzień i strzałek, a tak właśnie jest koło Auchan, to jadąc wewnętrznym pasem najpierw należy zmienić pas na zewnętrzny (ustępując temu kto tam jest) a dopiero potem zjechać. A ten kto jedzie prawym może jechać w kółko, bo żadne linie mu tego nie zabraniają. Dlatego takie ronda są bez sensu.

        • 13 1

        • W końcu jeden mądry chociaż...

          Masz rację, ale nikt normalny nie będzie w kółko jeździł prawym pasem dookoła ronda celowo, no chyba, że nie zna zjazdu lub się pomylił. Reszta jest jak najbardziej OK.

          • 1 1

    • O to to, kolego/kolezanko. Mysle dokladnie tak samo. Te ronda starego typu to okropnosc. Turbinowe to bajka.

      • 3 1

    • Jak się nigdy z jednego miasta nie wyjeżdżało to faktycznie dla niektórych to może być problem. Mnie to śmieszy bo jak ktoś pisze takie komentarze jak Twój tzn. że prawko jazdy chyba w chipsach znalazł.

      • 0 0

  • To jest problem !!!!!

    • 1 1

  • "Gdzie najłatwiej wjechać na rondo?"

    Tam gdzie uprzejmi kierowcy zdejmując nogę z gazu ułatwiają innym wjazd.
    Czyli niekoniecznie w Polsce :D

    • 4 4

  • W Gdańsku jest aż za dużo rond

    Na ul. Platynowej na odcinku 1km są aż 3 ronda.

    • 3 1

  • III

    Na trasie kaszubskiej plus zostawić całe nadwozie samochodu i nie ma chętnego do odszkodowania jeden do drugiego odsyła ale takie cuda tylko u nas.

    • 0 0

  • Na Pólnicy

    • 0 0

  • Zapraszam

    do miasta rond - Radomia - dopiero mielibyście o czym pisać:)

    • 1 2

  • Słowackiego -Potokowa to nie rondo

    Pragnę zwrócić uwagę że Rondo DE La Salle to tylko nazwa miejsca, a nie skrzyżowanie o ruchu okrężnym zwanej popularnie rondem i oznaczonym stosownymi znakami.
    To normalne skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Wielu mistrzów kierownicy i "znawców" przepisów uważa inaczej bo w nazwie jest rondo.

    • 3 1

  • gdzie jest "trójmiasto" ?! (2)

    ja się pytam

    • 0 5

    • Jak przyjezdzales do Trojmiasta zza Olsztyna mogles sie doksztalcic gdzie jedziesz.

      • 2 0

    • Trójmiasto jest tam, gdzie są trzy miasta sklejone ze sobą.

      • 2 0

  • Minirondle jak na jabłoniowej wy... w powietrze!!!

    Powinna być prawnie określona minimalna średnica skrzyżowania o ruchu okrężnym, pozwalająca bezpiecznie wykonywać manewry i dająca czas na zasygnalizowanie zjazdu. A nie, że ułamek sekundy przed zjazdem wlaczasz kierunkowskaz i nikt nie zdąży nic zrobić bo już zjezdzasz. A duże dostawczaki czy autobusy nie są w stanie wykonać tam ruchu okrężnego bo wielkość ronda na to nie pozwala - co za absurd!

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane