- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (417 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (254 opinie)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (43 opinie)
- 4 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (155 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Rosną szanse na tramwaj z południowych dzielnic przez Wrzeszcz na Zaspę
Rosną szanse na budowę trasy tramwajowej, która połączyłaby dzielnice południowe, obrzeża Moreny, kampus Politechniki Gdańskiej, Wrzeszcz i Zaspę. Urzędnicy wpisują ją na listę inwestycji do zrealizowania w latach 2014 - 2020 r.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Trasa tramwajowa wzdłuż ul. Nowej Politechnicznej stanowiłaby połączenie północnego i północno-zachodniego fragmentu gdańskiej sieci tramwajowej z planowanym południowym układem sieci (Nowa Warszawska, Nowa Bulońska, Jabłoniowa, Os. Świętokrzyskie) z pominięciem Śródmieścia. Takie połączenie byłoby bardzo chętnie używane przez pasażerów. Nasze badania wskazują, że około 40 proc. mieszkańców dzielnic południowych podróżuje w kierunku Wrzeszcza i dalej z pominięciem Śródmieścia - zwraca uwagę Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.
Choć budowę takiej linii tramwajowej planowano już po wojnie, gdy odsunięto od ulicy zabudowę ul. Miszewskiego, to w ostatnich latach całkowicie zniknęła ona z miejskich planów. Owszem, urbaniści brali pod uwagę budowę Nowej Politechnicznej z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, ale bez torowiska. Teraz to jednak się zmieniło.
- Wstępne analizy potwierdzają, że istnieje fizyczna możliwość budowy takiej trasy tramwajowej. Uzasadnienie dla niej wykazują również analizy obciążenia ruchem pasażerskim - zarówno na całej długości, jak i przy ewentualnej rezygnacji ze skomplikowanej budowy odcinka między Placem Komorowskiego a al. Grunwaldzką - mówi Karolina Rospęk-Aszyk z zespołu komunikacji Biura Rozwoju Gdańskiej.
Dlaczego budowa tego odcinka miałaby być trudniejsza, niż innych? Oczywiście z braku miejsca: w gęstą zabudowę tej dzielnicy trudno byłoby wcisnąć szeroką arterię z tramwajem. Choć pierwotnie w latach powojennych dopuszczano zburzenie całej wschodniej pierzei ul. Wyspiańskiego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Na tym odcinku nie da się zmieścić torowiska tramwajowego wraz z drogą o przekroju 2x2, a ponadto trudnością jest utworzenie lewoskrętów. Jeśli dojdzie do budowy tej trasy, to reorganizacja ruchu obejmie całą okolicę, zaś torowisko zostanie wykonane kosztem ruchu samochodów - dodaje Rospęk - Aszyk.
Jeszcze większą trudność stwarza przebudowa skrzyżowania ul. Do Studzienki i Miszewskiego z al. Grunwaldzką
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Podczas prac nad projektem ul. Nowej Bulońskiej weźmiemy pod uwagę skrzyżowanie torów tramwajowych w kierunku ul. Nowej Politechnicznej, tak by nie rozkopywać później ponownie nawierzchni ulicy - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za projektowanie przedłużenia ul. Bulońskiej.
W analizach komunikacyjnych założono budowę dziewięciu przystanków tramwajowych przy ul. Nowej Politechnicznej: Plac Komorowskiego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Kiedy mogłaby powstać ul. Nowa Politechniczna? - Droga ta została wymieniona jako jedna z przyszłych inwestycji w piśmie do Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej dotyczącym planowanych inwestycji na lata 2014-2020 przy wsparciu ze środków unijnych w tzw. Priorytecie II. W 2014 r. planuje się zlecenie wykonania koncepcji dla tej arterii - informuje Magdalena Kuczyńska z biura prasowego gdańskiego magistratu.
Wstępny, szacunkowy koszt budowy całej drogi wraz z linią tramwajową wynosi ok. 320 mln zł.
Bez wątpienia szybciej powstanie ul. Nowa Bulońska. DRMG zakłada przygotowanie jej koncepcji wiosną przyszłego roku, a samego projektu do końca 2013 r. Dzięki temu miasto będzie mogło sfinansować jej budowę z unijnego budżetu na lata 2014 - 2020. Jej wstępny, szacunkowy koszt dla tramwaju wraz z węzłem - pętlą tramwajowo - autobusową w rejonie skrzyżowania z ul. (Nową) Warszawską i (Nową) Jabłoniową
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Miejsca
Opinie (302) 5 zablokowanych
-
2012-10-12 13:05
W Londynie nie ma tramwajow bo zamiast nich sa korki (2)
- 3 3
-
2012-10-12 13:11
(1)
a w Koluszkach nie ma tramwajów i nie ma korków
- 2 1
-
2012-10-12 15:14
Trójmiasto to nie Koluszki
chociaż wielu tak by je widziało
- 1 0
-
2012-10-12 13:11
Gdziez nie ma tramwajow w Europie? Mieszkam w jednej z zachodnioeuropejskich stolic i widze jak coroz powstaja tu nowe linie
- 7 1
-
2012-10-12 13:12
Najlepsze tramwaje sa w Koscierzynie
- 4 1
-
2012-10-12 13:17
Taka linia tramwajowa jest OCZYWISTOŚCIĄ !! A wschodnia cześc ul Wyspiańskiego to budynki w KOSZMARNYM stanie technicznym !
Podobnie, jak i po stronie zachodniej, więc wyburzenie ich przyniesie tylko korzyści.
- 6 4
-
2012-10-12 13:19
Będą tworzone nowe linie tramwajowe, a inne czekają już 15 lat na remont.
- 9 1
-
2012-10-12 13:22
propozycja
pomysł fajny, ja bym sobie jeszcze pomarzyła o przedłużeniu linii tramwajowej na ul. Hallera aż do deptaka na molo przy Jana Pawła II i dalej do Wojska Polskiego. Na JPII narobili tyle świateł i jeszcze będą koło szpitala, że nie da się jechać.Tramwaj by ułatwił życie no i byłoby połączenie tej części Zaspy do Wrzeszcza.
- 6 1
-
2012-10-12 13:22
Najpierw tramwaj na Morenę i do Słowackiego
Niech się wezmą za generalny remont Mostu Sienniciego najpierw i zbudowanie linii tramwajowej na Morenę i do Słowackiego
- 7 0
-
2012-10-12 13:32
i tak to spiepsza
a kosztowac bedzie majatek
- 1 4
-
2012-10-12 13:39
Przydałby się także tramwaj z pętli na Oruni bezpośrednio na Stogi (1)
Dobrym rozwiązaniem byłoby również uruchomienie linii tramwajowej z nowej pętli na Oruni bezpośrednio na Stogi. Trzy środki lokomocji, aby z osiedla np. 4 Pory Roku dostać się na Stogi, do pracy czy też do szkoły. Mozliwości są, ale nie do końca wykorzystywane. SZKODA! A moze ktoś wie o ewentualnych zmianach?
- 2 2
-
2012-10-12 14:39
a co byscie słupy do skupu złomu wozili ?
czy ziomali zbieraczy odwiedzali
4 pory i stogi to zagłębie ludzi otrzymujacych zasiłki z pomocy społeczenj i posiadajacych telewizje od kilku dostawców bo pełny pakiet to za mało!- 2 2
-
2012-10-12 13:40
Dla mnie to dziwne .. na calym swiecie wykorzystuja tunele i wiedukty !!! (2)
aby nie pogarszac komunikacji w miastach ( wiem ze drozej ale mozna nieco dluzej a porzadnie i nie klac w korkach ) a u nas sredniowiacze ...
- 5 7
-
2012-10-12 14:06
(1)
Średniowieczne podejście to jest właśnie tworzenie kolejnych ułatwień dla ruchu indywidualnego. Nie jest możliwe stworzenie miasta przyjaznego dla aut, gdyż same parkingi zajęłyby dwukrotnie tyle przestrzeni.
- 4 2
-
2012-10-12 14:10
jest i tak robia na swiecie w miare mozliwosci i kompletnie nie o parkingi tu
chodzi , ciekawe tyle minusow - urzednicy i zieloni szaleja jak zawsze ...
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.