• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rośnie liczba pasażerów tramwajów i autobusów w Gdańsku

Krzysztof Koprowski
2 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Liczba pasażerów w gdańskiej komunikacji rośnie nieprzerwanie od kilku lat. Liczba pasażerów w gdańskiej komunikacji rośnie nieprzerwanie od kilku lat.

Około 175,4 mln pasażerów skorzystało z komunikacji miejskiej w Gdańsku w ubiegłym roku. To kolejny rok z rzędu, kiedy rośnie liczba użytkowników autobusów i tramwajów, choć przyrost pasażerów jest najmniejszy od kilku lat. Większe są również wpływy z biletów okresowych, spadły jednak dochody z biletów jednorazowych.



Z jakim biletem najczęściej podróżujesz komunikacją miejską?

175 mln 416 tys. 269 - tylu dokładnie pasażerów skorzystało z komunikacji miejskiej w Gdańsku w 2016 r. To prawie o 928 tys. więcej niż w 2015 r. Choć utrzymana jest tendencja wzrostowa, to jednak przyrost pasażerów był najmniejszy od 2009/2010 r., kiedy to z komunikacji skorzystało odpowiednio 147 mln 803 tys. 899 i 154 mln 936 tys. 795 pasażerów. W 2011 było ich 157 mln 077 tys. 625, w 2012 r. - 162 mln 258 tys. 991, w 2013 r. - 168 mln 000 tys. 399, zaś w 2014 r. - 170 mln 864 tys. 329.

- Jest to efekt konsekwentnie realizowanej polityki komunikacyjnej miasta Gdańska. Stawiamy na komunikację miejską, co znajduje odzwierciedlenie w potężnych inwestycjach w nowe torowiska, modernizację istniejących, czy też zakupy taborowe, umożliwiające podróż nowoczesnymi, wygodnymi autobusami i tramwajami - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej.
Czytaj też: Tramwaje nie pojadą Nową Świętokrzyską oraz Nowa Jabłoniowa: buspas, a nie tramwaje

Liczba pasażerów ZTM Gdańsk
Create column charts

Wraz z liczbą pasażerów rosną też wpływy ze sprzedaży biletów okresowych, kodowanych na Karcie Miejskiej. W 2014 r. dochód z ich sprzedaży wyniósł 51 mln 673 tys. 878 zł. Rok później było to 53 mln 972 tys. 821 zł, a w ubiegłym roku - 55 mln 386 tys. 650 zł.

Jednocześnie spada zainteresowanie ofertą biletów papierowych. Podczas gdy w 2014 r. uzyskano z ich sprzedaży 55 mln 112 tys. 369 zł, w 2016 r. było to 53 mln 433 tys. 229 zł.

Urzędnicy podkreślają, że wpływy z biletów przeznaczane są na dalszy rozwój komunikacji miejskiej, czyli m.in. na uruchomienie linii 268 na Kokoszkach, 269 na Osowej, 158 przez tunel pod Martwą Wisłą, większą liczbę kursów linii 227 oraz częstsze przejazdy tramwajów na gdańskie Południe. W planach są też dalsze remonty torowisk oraz zakup i remont taboru.

Czytaj też: Gdańsk kupi 15 nowych tramwajów oraz Kolejna modernizacja tramwajów z Niemiec

Miejsca

Opinie (159) 10 zablokowanych

  • (1)

    Dojeżdżam z Przymorza na ul. Schuberta i jakoś mnie te awarie omijają.

    • 14 2

    • Widocznie 199 to szczęśliwa linia, choć bardzo zatłoczona !

      • 1 0

  • szczurek a u nas co??? Kiedy Nowy tabor? większość ludzi mówi dość i wsiada w auta!

    • 6 7

  • OC poszlo w gore,

    wiec nie ma co sie dziwic.

    • 9 2

  • "175,4 mln pasażerów skorzystało z komunikacji miejskiej w Gdańsku w ubiegłym roku"

    Byłem w dwóch tysiącach toalet w ubiegłym roku. Wyprowadziłem na spacer tysiąc psów w ubiegłym roku. Umyłem trzy tysiące rąk w ubiegłym roku.

    • 17 5

  • Czas wywalić stare tramwaje . (2)

    Osobiście jeżdże autem ale jak widzę te stare tramwaje to się za głowę łapie , wstyd żeby takie coś jeździło po Gdańsku Pozdrawiam ZTM i życzę powrotu do zdrowia.

    • 2 14

    • Nowe auta

      Domyślam się że posiadasz 2-3 letnie, ekologiczne auto zakupione w salonie ? Tramwaju nie kupuje się na 5 ani 10 lat. Tych najstarszych jest niewiele i nawet w nich jest znośnie. W nowych to pełen komfort.

      • 6 0

    • To jedź do Bydgoszczy, miasta w którym powstają te tramwaje. Tam to dopiero wstyd jest do niego wsiąść. U nas nie jest najgorzej, zresztą znów zakupiono nowe, więc może w końcu te stare znikną...

      • 2 0

  • Nie pomogła podwyżka cen biletów?

    jak mi przykro. Proponuję spojrzeć na wyniki ankiety

    • 8 2

  • Przyszłość (1)

    Transport miejski to przyszłość aglomeracji. Ścieżki rowerowe i sprawna komunikacja to podstawa sprawnego miasta. Czasami wynajmuje służbowo auto i w godzinach szczytu przejeżdżam przez Trójmiasto... dramat. Na komunikacje nigdy nie mogłem narzekać.

    • 14 7

    • nie jeździsz na codzień i właśnie od święta jeździsz przez cale Trojmiasto, to wypacza ogląd

      dramatem są przesiadki, brak wspólnego biletu, ordynarne kłamstwo, że do tego musi być drogi gadżet i skomputeryzowany system, by połączyć taryfy różnych trójmiejskich przewoźników, to kryminał i wyłudzenie.

      • 4 0

  • Na pohybel niereformowalnym blachosmrodom

    Jest ok ! ;-)

    • 11 14

  • Stagnacja (2)

    Pół procenta wzrostu to stagnacja. Niby przybyło kilometrów linii tramwajowych, niby kupiono nowy tabor. Efekty? Pół procenta...

    • 12 5

    • (1)

      W Gdyni cały czas spada. U nas w kilka lat urósł o kilkadziesiąt mln

      • 1 0

      • W Gdańsku...

        ...udział samochodów rośnie znacznie szybciej, niż autobusów i tramwajów - wyniki pomiarów były publikowane przed miesiącem. A że Gdynia jest jeszcze bardziej do tyłu - racja.

        • 1 0

  • chamska propaganda

    • 11 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane