- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (262 opinie)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (70 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (323 opinie)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (204 opinie)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (50 opinii)
- 6 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (66 opinii)
Wiadukt Biskupia Górka coraz bardziej widoczny
Trwa montaż kolejnych elementów stalowej konstrukcji nowego wiaduktu powstającego obok Traktu św. Wojciecha . Obiekt przebiega nawet 4,5 metra powyżej obecnego poziomu jezdni, a jego łuki pną się jeszcze wyżej. Kierowcy pojadą nim jesienią, wówczas rozpocznie się rozbiórka istniejącego wiaduktu i budowa drugiej nitki nowego. To jednak oznacza, że prace zakończą się w październiku 2020, czyli ponad rok później, niż planowano.
Pod koniec stycznia rozpoczęły się bardziej widowiskowe prace. Nocą zamontowane zostały pierwsze stalowe belki. Z kolei w połowie lutego pojawił się stalowy ruszt. W nocy z wtorku na środę zamontowany został pierwszy odcinek łuku. W najbliższych dniach planowany jest montaż kolejnych elementów stalowych konstrukcji wiaduktu.
- Zgodnie z przyjętym harmonogramem pierwsza nitka wiaduktu, czyli jezdnia prawa, wraz z dojazdami ma być gotowa w czwartym kwartale 2019 roku - zapowiada Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Wówczas ruch przerzucony zostanie na nowy obiekt i rozpocznie się wyburzanie 60-letniej estakady. W jej miejsce powstanie druga nitka wiaduktu.
Kierowcom, którzy jeżdżą na co dzień Traktem św. Wojciecha z pewnością nie umknął ogrom tej inwestycji. Widać go chociażby patrząc na nasyp stanowiący wjazd na wiadukt, który powstał przy stacji benzynowej. Również stalowa konstrukcja góruje nad istniejącą jezdnią wiaduktu.
- Różnica wysokości pomiędzy starą i nową jezdnią na wiadukcie wynosi od 3 do ok. 4,5 m. Jest to spowodowane koniecznością zapewnienia odpowiednich parametrów skrajni na linii kolejowej, nad którą wiadukt przebiega, oraz zapewnienia odpowiedniej przestrzeni pod estakadą, pod której częścią planowana jest budowa nowego parkingu wielopoziomowego - wyjaśnia Zakrzacka.
Początkowo termin zakończenia inwestycji ustalono na koniec lipca 2019 roku. Potem, z powodu odkrycia obiektów historycznych (m.in. kazamaty Bastionu Wiebego i Baszty Nowej), przesunięto go na jesień. Teraz wiadomo już, że opóźnienie jeszcze wzrośnie i to znacząco.
- Termin zakończenia realizacji robót, z uwagi na konieczność przeprojektowania i dostosowania technologii, został przedłużony do października 2020 roku - informuje Agnieszka Zakrzacka.
Wartą 143 mln zł inwestycję realizuje firma Budimex. Dofinansowanie, jakie otrzymało miasto z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wyniosło 113,9 mln zł. Jednak ze względu na przesunięcie terminu koszt prac zwiększył się o prawie 3,3 mln zł.
Opinie (129) 5 zablokowanych
-
2019-03-01 19:35
Braun zakończy rządy deweloperów
Niczego nie będzie się budować, najwyżej kościoły i kaplice.
- 10 4
-
2019-03-01 21:31
Ten obiekt jest zbyt inwazyjny, kolejny gigant w przestrzeni miasta...
Będzie przebiegać bardzo blisko budynku urzędu!!! Jak to ma się do komfortu pracy w tym budynku? Dlaczego wybrano tak inwazyjny projekt? Przecież będzie zasłaniać okoliczne budynki historyczne! Razem z tym potwornym garażem naziemnym w widoku będą tylko samochody, a do tego smród spalin i stały hałas przejeżdżających pojazdów... czy tak ma wyglądać Śródmieście Gdańska? ? ?
Czy nie można było wyremontować/zbudować nowego płaskiego wiaduktu, który nie zasłania architektury?- 8 8
-
2019-03-01 22:28
Kolejna budowa rok opóźniona jak wszystkie adamowicza
- 5 11
-
2019-03-01 22:48
jak bedzie przebiegac ta trasa i co laczyc
bonie bardzo kumam?
- 1 5
-
2019-03-01 22:50
Brawo Budowlańcy
Dziękujemy
- 6 1
-
2019-03-01 23:04
jak juz zakryto tyle torów
Nie można było tego pociągnąć jeszcze 200m i wpuscić tam Wały i 3Maja?
- 4 3
-
2019-03-02 11:47
Miliony wydane niepotrzebnie przez betoniarstwo kolejarzy
i ich wymagania odnośnie skrajni i braku podpór na terenie kolei. Można było wybudować znacznie tańszy i mniej ingerujący w panoramę obiekt
- 4 3
-
2019-03-02 18:47
Ten wiadukt jest tak potrzebny jak piąte koło do wozu
Chora wizja POpaprańców służąca wyciągnięciu kasy.
- 1 7
-
2019-03-02 23:43
Jest i**otyzmy
Autostrada w środku miasta? Tylko w krajach postkomunistycznych.
- 0 4
-
2019-03-03 22:23
Logika ?!?!?
Termin prac został przesunięty o rok ,a firma Budimex zamiast kar dostała dodatkowe 3,3 mln zł . Jakieś szczegóły? Ktoś nie wywiązał się z umowy ? Rozumiem trafili na zabytki ale to już jest po stronie wykonawcy za każdym razem . Jak Kowalski chce wybudować dom i podpisuje umowę na dane pieniądze to go nie obchodzi ze np 2 m pod ziemią jest glina i trzeba dac więcej betonu więc będzie drożej. Technologia jest tak rozwinieta ze nie powinno stanowić to problemu dla wykonawców . Lecz w Polsce ciagle kto da taniej ?!
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.