• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt Biskupia Górka coraz bardziej widoczny

Michał Brancewicz
1 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Na wiadukcie Biskupia Górka zamontowano pierwszy element stalowego łuku.
  • Nowa jezdnia wiaduktu Biskupia Górka będzie przebiegała 3 do 4,5 metra wyżej niż obecna.
  • Stalowa konstrukcja wiaduktu będzie miała rozpiętość 104 metrów długości, a cały wiadukt będzie tylko o dwa metry dłuższy.
  • W najbliższych dniach planowany jest montaż kolejnych elementów stalowych konstrukcji wiaduktu.

Trwa montaż kolejnych elementów stalowej konstrukcji nowego wiaduktu powstającego obok Traktu św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska. Obiekt przebiega nawet 4,5 metra powyżej obecnego poziomu jezdni, a jego łuki pną się jeszcze wyżej. Kierowcy pojadą nim jesienią, wówczas rozpocznie się rozbiórka istniejącego wiaduktu i budowa drugiej nitki nowego. To jednak oznacza, że prace zakończą się w październiku 2020, czyli ponad rok później, niż planowano.



Wydłużenie terminu realizacji wiaduktu:

Coraz bardziej widoczna staje się budowa pierwszej nitki wiaduktu Biskupia Górka w Gdańsku, która rozpoczęła się w marcu 2018 roku. W tzw. międzyczasie powstały m.in. betonowe filary, które będą podpierały wiadukt nad torami o długości 106 metrów oraz estakadę o długości 88 m (jezdnia prawa - obecnie budowana) i 77,5 m (jezdnia lewa). Całości konstrukcji dopełni mierzący 17,7 m wiadukt nad Nowym Podwalem Grodzkim.

Pod koniec stycznia rozpoczęły się bardziej widowiskowe prace. Nocą zamontowane zostały pierwsze stalowe belki. Z kolei w połowie lutego pojawił się stalowy ruszt. W nocy z wtorku na środę zamontowany został pierwszy odcinek łuku. W najbliższych dniach planowany jest montaż kolejnych elementów stalowych konstrukcji wiaduktu.

  • Nocny montaż stalowego rusztu wiaduktu.
  • Wiadukt nad torami kolejowymi będzie miał stalową konstrukcję.
- Zgodnie z przyjętym harmonogramem pierwsza nitka wiaduktu, czyli jezdnia prawa, wraz z dojazdami ma być gotowa w czwartym kwartale 2019 roku - zapowiada Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Wówczas ruch przerzucony zostanie na nowy obiekt i rozpocznie się wyburzanie 60-letniej estakady. W jej miejsce powstanie druga nitka wiaduktu.

Kierowcom, którzy jeżdżą na co dzień Traktem św. Wojciecha z pewnością nie umknął ogrom tej inwestycji. Widać go chociażby patrząc na nasyp stanowiący wjazd na wiadukt, który powstał przy stacji benzynowej. Również stalowa konstrukcja góruje nad istniejącą jezdnią wiaduktu.

- Różnica wysokości pomiędzy starą i nową jezdnią na wiadukcie wynosi od 3 do ok. 4,5 m. Jest to spowodowane koniecznością zapewnienia odpowiednich parametrów skrajni na linii kolejowej, nad którą wiadukt przebiega, oraz zapewnienia odpowiedniej przestrzeni pod estakadą, pod której częścią planowana jest budowa nowego parkingu wielopoziomowego - wyjaśnia Zakrzacka.
  • Nasyp stanowiący wjazd na nowy wiadukt.
  • Nowy most nad kanałem Raduni.
  • Nasyp stanowiący wjazd na wiadukt obrazuje, o ile wyżej będzie nowa jezdnia.
  • Nowy most nad kanałem Raduni jest położony znacznie wyżej niż ten, z którego kierowcy korzystają obecnie.
Początkowo termin zakończenia inwestycji ustalono na koniec lipca 2019 roku. Potem, z powodu odkrycia obiektów historycznych (m.in. kazamaty Bastionu WiebegoBaszty Nowej), przesunięto go na jesień. Teraz wiadomo już, że opóźnienie jeszcze wzrośnie i to znacząco.

- Termin zakończenia realizacji robót, z uwagi na konieczność przeprojektowania i dostosowania technologii, został przedłużony do października 2020 roku - informuje Agnieszka Zakrzacka.
Wartą 143 mln zł inwestycję realizuje firma Budimex. Dofinansowanie, jakie otrzymało miasto z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wyniosło 113,9 mln zł. Jednak ze względu na przesunięcie terminu koszt prac zwiększył się o prawie 3,3 mln zł.

Opinie (129) 5 zablokowanych

  • !!! bzdurna nazwa !!!

    Czarna mafia niemal na każdym kroku !
    Od 2000 lat mają parcie na kasę przy każdej okazji !

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane