- 1 Walka z motocyklami jak z wiatrakami (218 opinii)
- 2 Trudny wrzesień na drogach w Trójmieście (18 opinii)
- 3 Zabytkowy folwark doczeka się remontu? (24 opinie)
- 4 Jest nowy szef ZTM Gdańsk (13 opinii)
- 5 Bez "dzikiej" drogi Morenę czeka chaos? (326 opinii)
- 6 Nawet 8 budynków na terenie po poczcie (191 opinii)
Rower Mevo nie wystartował 1 marca
Po raz kolejny nie udało się uruchomić Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo. 1 marca to już trzeci termin, którego nie udało się dotrzymać. Co gorsza, na chwilę obecną nie sposób wyznaczyć następnego terminu. Opóźnienie jest spowodowane m.in. problemem z funkcjonowanie aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.
- 1 marca 2019 r. miał zostać uruchomiony II etap Systemu Roweru Metropolitalnego. W związku z tym, że wykonawca nie uruchomił dotąd I etapu, termin ten ulega przesunięciu. Opóźnienie ma związek z niespełnieniem przez system wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia. Aktualnie trwają testy, po ponownym zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości - informuje Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego. - Mevo jest bardzo rozbudowanym projektem, w którym odbieramy nie tylko rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ale także całe zaplecze informatyczne: aplikację, stronę internetową, system do nadzoru wykonawcy oraz infrastrukturę postojową. Budowa tak ogromnego systemu (największy system rowerów publicznych ze wspomaganiem elektrycznym w Europie) wiąże się więc z ogromem pracy. Zależy nam na tym, aby system spełnił oczekiwania mieszkańców i był na jak najwyższym poziomie.
Jak wyjaśnia nasz rozmówca, problemy dotyczące niespełnienia wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia dotyczą w wielkim uproszczeniu kwestii technicznych, m.in. aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.
- Wcześniejsze problemy związane z pierwszym rozruchem testowym były związane z działaniem aplikacji (lokalizacje GPS, system płatności) czy systemem nadzoru. Z uwagi na to, że będą to rowery IV generacji (bezstacyjne), których działanie jest oparte w dużej mierze o system GPS, wszystko musi działać na 100 proc. - wyjaśnia Makurat.
Termin uruchomienia pozostaje nieznany
Kiedy można spodziewać się uruchomienia systemu Mevo? Niestety, na chwilę obecną to pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Nie wiadomo nawet, czy wydłużenie terminu będzie liczone w tygodniach czy miesiącach.
- W tej chwili przeprowadzamy dokładne testy, aby nie mieć żadnych wątpliwości, że system będzie działał prawidłowo. Termin uruchomienia jest zależny od wyników tych testów. Prosimy o uzbrojenie się w jeszcze odrobinę cierpliwości, a jesteśmy pewni, że jakość systemu wynagrodzi czas oczekiwania. O terminie uruchomienia powiadomimy niezwłocznie po pozytywnym zakończeniu procedury odbiorowej - uzupełnia Makurat.
Ponad 4 tys. rowerów elektrycznych
Przypomnijmy: System Roweru Metropolitalnego Mevo ma być największym i najnowocześniejszym tego typu systemem rowerów publicznych w całej Europie. W jego skład ma wejść dokładnie 4080 sztuk jednośladów z napędem wspomaganym elektrycznie, które będzie można oddać przy jednej z 660 stacji.
Jak sama nazwa wskazuje, wspomniane stacje będą zlokalizowane na terenie aż 14 gmin w województwie pomorskim: Gdańska, Gdyni, Sopotu, Tczewa, Pruszcza Gdańskiego, Rumi, Redy, Pucka, Władysławowa, Żukowa, Kartuz, Stężycy, Somonina oraz Sierakowic.
Rowery będzie można wypożyczyć w bardzo łatwy sposób m.in. przez aplikację mobilną lub przy użyciu karty mieszkańca, legitymacji studenckiej lub karty bankomatowej. Jednak główną zaletą roweru Mevo ma być niezwykle atrakcyjny cennik.
Czytaj również: Czy Rower Metropolitalny będzie atrakcyjny cenowo?
Trzecie opóźnienie
Natomiast pod koniec roku informowaliśmy o dwóch opóźnieniach uruchomienia tego systemu. Pierwszy termin, którego nie udało się dotrzymać przypadł 18 listopada, drugi - 16 stycznia. Jak już wspomniano na początku artykułu, kolejny termin został wyznaczony na 1 marca. Niestety, również i tej obietnicy nie udało się dotrzymać.
Czytaj również: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się
Zobacz nasz test roweru Mevo
Opinie (649) ponad 20 zablokowanych
-
2019-03-02 01:17
Czy jest w tych rowerach wskaźnik naładowania akumulatora? (2)
No bo przykładowo wsiądę gdzieś w Sopocie i będę chciał pokonać stromiznę na Karwiny. W połowie stanę w lesie i pedałuj pan taki klocek - ciężar pod górę... A widać ,ze to nie lekkie żelastwo...
- 12 2
-
2019-03-02 09:56
(1)
Są trzy diody określające poziom baterii 100-50% , 50-20% i poniżej 20%
- 1 1
-
2019-03-02 10:23
Z tyłu na bagażniku, tylko trzeba uważać, żeby sprawdzając w czasie jazdy
karku sobie nie skręcić.
A co do stromizny, jak się stanie w połowie podjazdu, wystaczy zawrócić, żeby mieć z górki.
W oczekiwaniu na start sami tworzymy zasady używania rowerów.- 1 2
-
2019-03-02 04:13
Janusz bogacz z małej
A ja kupiłem rower za 15 tys, elektryk a co ... bo taki jestem eko że teraz będę jadł węgiel żeby się zwróciło !! Obiecanki cacanki... jak chcecie za darmo rowery to jesteście frajery!!
- 2 5
-
2019-03-02 04:47
To tak jak neptycy b iorą się za biznes (1)
Pewnie dostali granty z UE a aplikację robią półgłowki udajace programistów.
- 8 2
-
2019-03-02 10:25
ależ firma jest doświadczona i chyba największa w Europie
- 1 0
-
2019-03-02 06:08
(3)
Ci boscy informatycy, co wyśmiewają UG i kierunki humanistyczne, że tylko politechnika, że zarabiają miliony bo są tacy zaje..iści, że biją się o nich na rynku pracy i w ogóle są tacy uzdolnieni i wspaniali - to oni nie potrafią zrobić programu dzięki któremu ruszy projekt? :D
- 14 6
-
2019-03-02 10:09
Potrafimy
Ale tu wzieli programistow Januszy studentow ug
- 3 0
-
2019-03-02 22:30
(1)
potrafią, ale chcieliby za to zarabiać przyzwoite pieniądze - a to może być problem dla takiego "biedaoperatora".
Stworzenie takiego systemu autorskiego to koszt minimum kilku milionów złotych (10 informatyków przez rok), gotowe na rynku raczej nie są dostępne.- 1 1
-
2019-03-04 02:07
jeses roszczeniowy bo nigdy nie pracowales
- 0 0
-
2019-03-02 06:29
Puścić. Firmę z torbami
Zabrać możliwość obsługi mevo , znaleźć innego wykonawcę , naliczyć karę
- 7 1
-
2019-03-02 06:29
...
I dobrze. Niech uruchomia jak zima zniknie szkoda na poczatek dobijac te rowery.
- 3 1
-
2019-03-02 07:50
Skoro jest dopiero w fazie testów, to dlaczego w hangarze stoi odebranych ponad 4 tys. sztuk??????
- 7 1
-
2019-03-02 07:51
spokojnie, to tylko urzędnicy
- 2 2
-
2019-03-02 07:56
I co w tym dziwnego, że nie wystartował ?
Przecież mamy XXI wiek
☺- 4 1
-
2019-03-02 08:17
Łiiiiii
Sto lat za malpami
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.