• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerem bliżej

ms
19 maja 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 

Dzięki rozbudowie sieci ścieżek w Gdańsku, rower ma stać się realną alternatywą dla samochodu w poruszaniu się po coraz bardziej zakorkowanym mieście.



Władze Gdańska poinformowały, że w ciągu najbliższych siedmiu lat chciałyby wybudować w mieście ok. 85 km. nowych tras rowerowych i zmodernizować 11, z już istniejących 65 km. Projekt spowicia miasta siecią tras dla rowerzystów ma kosztować ponad 87 mln zł, z czego 85 proc. mogłoby pochodzić z funduszy unijnych. Rozpoczynają się konsultacje społeczne, które mają wskazać jakie ścieżki i w jakiej kolejności powinny powstawać.

- Nie wiemy jeszcze w jakiej kolejności budować nowe drogi dla rowerów, ani od której dzielnicy zacząć. Wiemy jednak, ze chcemy aby mieszkańcy mogli wykorzystywać rower nie tylko do rekreacji, ale także od szybkiego poruszania się po mieście - przekonuje Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.

Miejscy urzędnicy pod kierownictwem Antoniego Szczyta, swieżomianowanego pełnomocnika prezydenta Gdańska ds. rozwoju komunikacji rowerowej opracowali projekty ok. 40 tras. Ich wybudowanie sprawi, że w "starych" dzielnicach miasta (Śródmieście, Wrzeszcz, Oliwa) ścieżki będą rozmieszczone naprawdę gęsto, zaś dzielnice peryferyjne (Orunia, Złota Karczma, Sobieszewo) zyskają bezpieczniejszy dostęp do centrum.

- Jeżeli planowane trasy rzeczywiście powstaną, Gdańscy rowerzyści będą mieli najlepszą sieć dróg w Polsce - cieszy się Roger Jackowski z Obywatelskiej Ligi Ekologicznej. Jego zdaniem także dziś nie ma już wielu powodów do narzekań: za przykład podaje Wrzeszcz, w którym jego zdaniem siec ścieżek jest na europejskim poziomie.

W miejskim projekcie dziwić może natomiast tylko jedna ścieżka projektowana do najszybciej rozwijającej się i zarazem najbardziej zakorkowanej dzielnicy, jaką jest Gdańsk Południe. Jednak władze miasta twierdzą, że są otwarte na sugestie mieszkańców co do lokalizacji nowych dróg rowerowych.

Gdański projekt zakłada otwarcie miasta także dla rowerzystów z ościennych gmin. Nowe trasy mają prowadzić w stronę Pruszcza Gdańskiego, Kolbud, Kokoszek i Sopotu. To nie przypadek. - Wraz z Gdynią i Sopotem chcemy razem rozwijać sieć dróg rowerowych. Dzięki temu, że będziemy walczyć o pieniądze nie na kilka miejskich projektów, lecz jeden metropolitalny, mamy szansę uzyskać większe środki - przekonuje Krzysztof Rudziński, dyrektor wydziału programów rozwojowych gdańskiego magistratu.
ms

Opinie (156) 8 zablokowanych

  • bardzo potrzebna jest ścieżka na odcinku Przeróbka-Stogi/posterunek policji/

    • 0 0

  • > 2) Czy turyści przyjeżdżający na Pomorze, a w szczególności na Trójmiasto są tu po to, by jeździć rowerami? Nie.

    Mylisz się. Oczywiście nie wszyscy, ale są i tacy, którzy przyjeżdżając do 3M zabierają z sobą rower, Oczywiście rower nie jest ich głównym celem ale nie wolno tego ignotować.

    • 0 0

  • Jak sie widzi nowe twarze w rzadzie,

    to tez by sie jakas "sciezka" przydala .

    • 0 0

  • Błagam!

    Zróbcie ścieżkę rowerową wzdłuż Warszawskiej, Kartuskiej, ewentualnie Jabłoniowej! Ja chcę wyjeżdżać za miasto nie ryzykując, że moje dzieci zostaną sierotami!!!!!!!!!!
    Pozdrower :)

    • 0 0

  • "... pod kierownictwem Antoniego Szczyta, swieżomianowanego pełnomocnika prezydenta Gdańska ds. rozwoju komunikacji rowerowej ..."

    Tak się zastanawiam czy powyższe zdanie oznacza większą kasiorkę dla A.S.-a
    Ogólnie widać że pan A.S. został doceniony, ale czy cenią go rówież rowerzyści. J don't think so.

    Aktualnie ścieżki w Gdańsku to chaos i anarchia.
    Nie da się ukryć że są budowane ale w wielu miejscach są zrobione źle wiele ścieżek kończy się tak że "nie wiadomo" co dalej zrobić.

    • 0 0

  • Nawet ten rower jedzie po trawce; ) he he

    Rozmowa z monarem o narkotykach a

    o pieniadzach z bankiem :)

    A pytanie co jest gorsze, co uzaleeznia . co zdelegalizowac by sie przydalo dla dobra ludzi faktycznie .. komercja zjadla juz tyle i zdegenerowala juz tylu .

    Co jest Gorsze : narkotyki czy pieniadze ?

    a rozmowa o naturze
    czlowieka prowadzona jest zawsze . o czym by nie zacząć

    • 0 0

  • Z trochę innej beczki

    Czy widział ktoś w tym roku strażników miejskich na rowerach?

    Gdańsk promuje rowery więc czemu strażnicy nie jeżdżą na rowerach?

    Strażnicy na rowerach to same zalety - oszczędnosć paliwa, kondycja, zdrowie, patrolowanie większego terenu i manadciki dla pieszych na ściezkach :-)

    Wiem, wiem nie da rady przecież ktoś musi wystawić mandaty za parkowanie i przepędzić babcie z tunelu.

    • 0 0

  • Eh Weteranie

    "Aktualnie ścieżki w Gdańsku to chaos i anarchia"
    Ja bym tego aż tak nie nazwał.
    Dużo jeszcze brakuje - ale nie od razu Kraków zbudowano.
    Sam niedawno plułem się że przejazd przez Oliwę w okolicy petli jest niemożliwy - teraz to zrobiono.
    Wyciągnięto ścieżkę do granicy z Sopotem.
    I wiele innych.
    Mnie natomiast bawi "mini" ścieżka" rowerowa na Mściwoja.
    Może w trakcie remontu Pomorskiej coś z tym zrobią?

    Jeszcze raz pytam - czy ktoś wpadnie na pomysł ścieżki wzdłuż Spacerowej?
    I połączyć Gdańsk z Osową traktem rowerowo-pieszym - kładka nad obwodnicą!!!!

    • 0 0

  • Szadółki, Kowale...

    przydało by się zrobić jakąś droge do dzielnic np Szadółki, Kowale. Ale pewnie "czekaj tatka latka" :(((

    • 0 0

  • Nie chcę być malkontentem ale zwróćcie szanowną uwagę na kolor ścieżek uwidocznionych na zamieszczonej mapce. Jak długo dominować tam będzie ten optymistyczny niebieski kolor nie ma co się zastanawiać nad kładkami i Spacerową na ten przykład. Jedno zastanawia skoro Gdańsk jest "ścieżkową" potęgą w kraju to jak musi to wyglądać w innych miastach.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane