- 1 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (60 opinii)
- 2 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (382 opinie)
- 3 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (337 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (35 opinii)
- 5 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (184 opinie)
- 6 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (133 opinie)
Rozbiórka zamiast remontu kładki nad Jana z Kolna? Urzędnicy rozważają taki wariant
Urzędnicy rozważają rozbiórkę kładki na wysokości przystanku SKM Gdańsk Stocznia . Jak tłumaczą, tory kolejowe można pokonać również Żółtym Wiaduktem, a z będącej w złym stanie technicznym konstrukcji korzysta niewielu pieszych. SKM planuje natomiast dokonać gruntownego remontu przystanku, do którego jedyna droga wiedzie właśnie przez kładkę.
W odpowiedzi udzielonej przez Aleksandrę Dulkiewicz, obecnie pełniącą obowiązki prezydenta, a w momencie udzielania odpowiedzi jeszcze funkcję zastępcy prezydenta, nie tylko zabrakło deklaracji o sfinansowaniu remontu, ale nawet padła propozycja jej rozbiórki.
Problemem - w ocenie miasta - jest bowiem spór kompetencyjny o utrzymanie i remont jej poszczególnych elementów.
- Sytuacja ta powoduje, że do chwili rozstrzygnięcia sporu i jednoznacznego wskazania zarządcy kładki lub jej poszczególnych elementów (np. tylko schodów) Gmina nie ma możliwości ponoszenia nakładów na remont infrastruktury, który nie jest jej własnością - czytamy w piśmie podpisanym przez Aleksandrę Dulkiewicz.
Kładka do remontu albo likwidacji
Obecna prezydent wylicza, że całkowity koszt konstrukcji według szacunków z 2017 r. to 8 mln zł, a kwota ta "kontrastuje z niewielkim, zdaniem Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, wykorzystaniem kładki jako sposobu przemieszczania się pieszych w tej części miasta".
Zdaniem urzędników w odległości 150 metrów znajduje się Żółty Wiadukt, który również pozwala na pokonanie torów kolejowych (z wyjątkiem osób z niepełnosprawnością ruchową - budowa pochylni lub windy jest na etapie "przygotowania do nowych koncepcji wielobranżowych" bez żadnego terminu realizacji).
Dlatego też proponują, aby dokonać badań natężenia ruchu pieszego i wraz z SKM podjąć decyzję o remoncie kładki lub jej likwidacji.
Brak kładki znacznie utrudni ruch pieszy
- Absolutnie nie dopuszczam pomysłu rozebrania kładki! - mówi stanowczo Anna Golędzinowska - Zapewnia ona dostępność do przystanku SKM, a ponadto połączenie między mającym się rozwijać Młodym Miastem a parkiem Steffensów i dalej przystankiem tramwajowym Chodowieckiego.
Radna PO zwraca ponadto uwagę, że wbrew słowom Dulkiewicz, Żółty Wiadukt oddalony jest nie o 150, lecz ponad 350 metrów, a pokonanie torów oznaczałoby dodatkowo czterokrotne przekroczenie jezdni z sygnalizacją świetlną (ulice: Narzędziowców , Jana z Kolna , dwie jezdnie Nowej Wałowej przy Bramie Oliwskiej).
- Takie rozwiązanie byłoby całkowicie sprzeczne z przyjętym w ubiegłym roku Planem Zrównoważonej Mobilności Miejskiej, który kładzie duży nacisk na likwidację barier dostępu do komunikacji zbiorowej oraz komfort przemieszczania się pieszych - dodaje Golędzinowska.
Czytaj też: Urzędnicy od komunikacji nie przyszli na spotkanie dot. Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej
Urzędnicy wyjaśniają: jeżeli rozbiórka, to tylko częściowa
Urzędnicy obecnie przekonują, że nie ma mowy o całkowitej likwidacji konstrukcji.
- Nie jest brany pod uwagę wariant całkowitego demontażu kładki. Na bieżąco wykonywane są prace utrzymaniowe, polegające na cząstkowych naprawach drewnianej nawierzchni - zapewnia Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Co warto dodać, urzędnicy nie określili, jaki fragment kładki mógłby ocaleć i czy nadal możliwe byłoby pokonanie wszystkich torów kolejowych czy tylko dojście z ul. Jana z Kolna do przystanku SKM.
Remont przystanku SKM za dwa-trzy lata
Jak informuje Szybka Kolej Miejska, wspomniany spór kompetencyjny z miastem dotyczy tylko niewielkiego fragmentu kładki - schodów prowadzących na peron kolejowy.
Kolejarze jednak nie wyobrażają sobie, by z tego powodu demontować kładkę i zarazem likwidować przystanek SKM, do którego dostać można się tylko kładką.
- Nie zamierzamy likwidować przystanku SKM Gdańsk Stocznia, a wręcz przeciwnie - planujemy jego modernizację w latach 2021-2022. W ramach tej inwestycji przewidujemy m.in. dostosowanie przystanku do potrzeb osób niepełnosprawnych i budowę windy łączącej kładkę z peronem - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik PKP SKM w Trójmieście. - Biorąc pod uwagę planowaną budowę na pobliskich terenach postoczniowych tzw. Młodego Miasta, uważamy, że liczba pasażerów korzystających z tego przystanku będzie rosła.
Szybka Kolej Miejska oczekuje obecnie od miasta przedstawienia docelowych rozwiązań przestrzennych dla tego rejonu miasta - w tym podjęcia decyzji o budowie nowego dojścia do przystanku lub remoncie kładki.
- Dopiero wówczas będziemy wiedzieli, w którym miejscu i w jaki sposób możemy powiązać nasz zmodernizowany przystanek z infrastrukturą miasta - kończy Złotoś.
Rozkład SKM sprawdzisz na skm.trojmiasto.pl
Opinie (344) 5 zablokowanych
-
2019-02-03 16:39
A jak wydostać się z peronu ???? tą kwestię już rozpatrzyli ???
- 20 2
-
2019-02-03 16:40
chłopaki i dziewczyny chca budowac drapacze chmur na Młodym Miescie a od lat nie potrafia poradzić sobie z drewnianymi schodami o tak wizerunek pozostawił po sobie
- 20 3
-
2019-02-03 16:43
ta kładka to kawał historii Gdańska
"Grała" w "Człowieku z żelaza" z niej jest znakomity widok na stocznie.
- 19 2
-
2019-02-03 16:49
Urzędnicy są wspaniali :-) (1)
Swojego czasu sporo korzystałem z tej kładki i nawet nie wiedziałem że można przejść niejakim „żółtym wiaduktem”, a przecież był tylko o krok obok, znaczy się około 700 kroków obok... Później już tylko zawrócić i po przejściu łącznie jedynie 700 metrów znajdę się w miejscu gdybym skorzystał z tej nikomu nie potrzebnej kładki! W ogóle to proponuje, żeby wysiadając na każdej stacji skm zmuszać pasażerów do 700 metrowego spaceru żeby wyjść na przeciwległą do peronu ulice.
- 24 3
-
2019-02-03 17:04
Powinieneś jechać tramwajem żeby ztm, zkm i GAiT na tobie też zarobiły
a teraz idź podziękować władzom miasta
- 3 1
-
2019-02-03 16:55
Może się zrzucicie (1)
Brando pelikanów jak na ecs?
- 28 6
-
2019-02-03 17:01
myśmy się już zrzucili, teraz niech twoja banda się zrzuci, co to dla was, zrobiliście tyle oszczędności
- 2 5
-
2019-02-03 16:55
Precz
Ja tam nie mieszkam i nie pracuję to można rozebrać. Tak samo jak jezdnie.Precz z kierowcami, pociągami. Polacy na rowery! Zamiast rodzić dzieci, przyjmujcie koty i psy ze schronisk.
- 21 5
-
2019-02-03 16:57
Sprzedać na złom
- 2 7
-
2019-02-03 17:10
(1)
Zrobimy zrzutkę na remont kładki!!! Nie damy się PiSowi!!!
- 20 9
-
2019-02-03 18:23
To PO a nie PIS
Mam nadzieję, że Twój wpis to ironia. Mam taje info, że to sam JK ( pseudo Kaczor) zablokował remont kładki wysyłając tajnego agenta swojego kota.
- 3 0
-
2019-02-03 17:11
(2)
Krawcowa jeszcze nie wkroczyła do akcji ze zbiórką, pod tytułem np "nie dokończone inwestycje Prezydenta"
- 19 4
-
2019-02-03 17:17
raczej przeskalowane...
- 4 3
-
2019-02-03 17:37
niedokończone
nieuku!
- 2 1
-
2019-02-03 17:27
8 baniek za kładkę?! (3)
Kamienice można za tyle postawic
- 21 5
-
2019-02-03 17:39
Kto to minusie? (1)
Naprawdę myślicie, ze taka kładka powinna być warta tyle co cztery nowe autobusy przegubowe??
- 3 2
-
2019-02-04 01:41
Zrób taniej
- 0 0
-
2019-02-03 18:32
Inwestorzy
8 baniek to niedużo wręcz minimum kosztów inwestycji. Żeby taki kontrakt zaklepać to na same wypełnienie kopert wydasz 7,5 bańki.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.