- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (94 opinie)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (75 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (431 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (38 opinii)
- 5 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (67 opinii)
- 6 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (84 opinie)
Rozbiórka zamiast remontu kładki nad Jana z Kolna? Urzędnicy rozważają taki wariant
Urzędnicy rozważają rozbiórkę kładki na wysokości przystanku SKM Gdańsk Stocznia . Jak tłumaczą, tory kolejowe można pokonać również Żółtym Wiaduktem, a z będącej w złym stanie technicznym konstrukcji korzysta niewielu pieszych. SKM planuje natomiast dokonać gruntownego remontu przystanku, do którego jedyna droga wiedzie właśnie przez kładkę.
W odpowiedzi udzielonej przez Aleksandrę Dulkiewicz, obecnie pełniącą obowiązki prezydenta, a w momencie udzielania odpowiedzi jeszcze funkcję zastępcy prezydenta, nie tylko zabrakło deklaracji o sfinansowaniu remontu, ale nawet padła propozycja jej rozbiórki.
Problemem - w ocenie miasta - jest bowiem spór kompetencyjny o utrzymanie i remont jej poszczególnych elementów.
- Sytuacja ta powoduje, że do chwili rozstrzygnięcia sporu i jednoznacznego wskazania zarządcy kładki lub jej poszczególnych elementów (np. tylko schodów) Gmina nie ma możliwości ponoszenia nakładów na remont infrastruktury, który nie jest jej własnością - czytamy w piśmie podpisanym przez Aleksandrę Dulkiewicz.
Kładka do remontu albo likwidacji
Obecna prezydent wylicza, że całkowity koszt konstrukcji według szacunków z 2017 r. to 8 mln zł, a kwota ta "kontrastuje z niewielkim, zdaniem Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, wykorzystaniem kładki jako sposobu przemieszczania się pieszych w tej części miasta".
Zdaniem urzędników w odległości 150 metrów znajduje się Żółty Wiadukt, który również pozwala na pokonanie torów kolejowych (z wyjątkiem osób z niepełnosprawnością ruchową - budowa pochylni lub windy jest na etapie "przygotowania do nowych koncepcji wielobranżowych" bez żadnego terminu realizacji).
Dlatego też proponują, aby dokonać badań natężenia ruchu pieszego i wraz z SKM podjąć decyzję o remoncie kładki lub jej likwidacji.
Brak kładki znacznie utrudni ruch pieszy
- Absolutnie nie dopuszczam pomysłu rozebrania kładki! - mówi stanowczo Anna Golędzinowska - Zapewnia ona dostępność do przystanku SKM, a ponadto połączenie między mającym się rozwijać Młodym Miastem a parkiem Steffensów
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Radna PO zwraca ponadto uwagę, że wbrew słowom Dulkiewicz, Żółty Wiadukt oddalony jest nie o 150, lecz ponad 350 metrów, a pokonanie torów oznaczałoby dodatkowo czterokrotne przekroczenie jezdni z sygnalizacją świetlną (ulice: Narzędziowców
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Takie rozwiązanie byłoby całkowicie sprzeczne z przyjętym w ubiegłym roku Planem Zrównoważonej Mobilności Miejskiej, który kładzie duży nacisk na likwidację barier dostępu do komunikacji zbiorowej oraz komfort przemieszczania się pieszych - dodaje Golędzinowska.
Czytaj też: Urzędnicy od komunikacji nie przyszli na spotkanie dot. Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej
Urzędnicy wyjaśniają: jeżeli rozbiórka, to tylko częściowa
Urzędnicy obecnie przekonują, że nie ma mowy o całkowitej likwidacji konstrukcji.
- Nie jest brany pod uwagę wariant całkowitego demontażu kładki. Na bieżąco wykonywane są prace utrzymaniowe, polegające na cząstkowych naprawach drewnianej nawierzchni - zapewnia Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Co warto dodać, urzędnicy nie określili, jaki fragment kładki mógłby ocaleć i czy nadal możliwe byłoby pokonanie wszystkich torów kolejowych czy tylko dojście z ul. Jana z Kolna do przystanku SKM.
Remont przystanku SKM za dwa-trzy lata
Jak informuje Szybka Kolej Miejska, wspomniany spór kompetencyjny z miastem dotyczy tylko niewielkiego fragmentu kładki - schodów prowadzących na peron kolejowy.
Kolejarze jednak nie wyobrażają sobie, by z tego powodu demontować kładkę i zarazem likwidować przystanek SKM, do którego dostać można się tylko kładką.
- Nie zamierzamy likwidować przystanku SKM Gdańsk Stocznia, a wręcz przeciwnie - planujemy jego modernizację w latach 2021-2022. W ramach tej inwestycji przewidujemy m.in. dostosowanie przystanku do potrzeb osób niepełnosprawnych i budowę windy łączącej kładkę z peronem - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik PKP SKM w Trójmieście. - Biorąc pod uwagę planowaną budowę na pobliskich terenach postoczniowych tzw. Młodego Miasta, uważamy, że liczba pasażerów korzystających z tego przystanku będzie rosła.
Szybka Kolej Miejska oczekuje obecnie od miasta przedstawienia docelowych rozwiązań przestrzennych dla tego rejonu miasta - w tym podjęcia decyzji o budowie nowego dojścia do przystanku lub remoncie kładki.
- Dopiero wówczas będziemy wiedzieli, w którym miejscu i w jaki sposób możemy powiązać nasz zmodernizowany przystanek z infrastrukturą miasta - kończy Złotoś.
Rozkład SKM sprawdzisz na skm.trojmiasto.pl
Opinie (344) 5 zablokowanych
-
2019-02-03 20:00
to my mozemy z pani zrezygnowac w wyborach! moze ecs rozebrac. zrobic akcje ze skarbonka i zebrac na remont
- 24 2
-
2019-02-03 20:06
typowe rządzenie w Gdańsku
czekać aż rozleci się i zlikwidować
- 26 1
-
2019-02-03 20:10
Ot i nadszedł koniec na samym początku
I bądź tu mądry. Jak coś jest nierentowne i potrzebne nielicznej grupie, to dorzućmy na utrzymanie. A jak z kładki korzysta mało osób, to zlikwidujmy, bo po co to komu.
Swoją drogą, na Zaspie też są słabe schody, to je też rozbierzmy, a co to tylko nieliczni mają być stratni?- 17 0
-
2019-02-03 20:24
Uuuu
Ktoś tu chyba prezydentem nie chce być.
- 21 1
-
2019-02-03 20:33
taniej będzie
zatrudnić taxi do podwozenia do najbiższego przystanku SKM..
- 7 2
-
2019-02-03 20:49
(1)
Przecież tu za chwilę będzie miasto kluby kawiarnie domy. Jeżeli przystanek ma istnieć to kładka musi być. Nawet komunikacja z placem zebrań ludowych chyba odbywa się z tego przystanku a nie z Gdańska głównego. Może kolejna zrzutem ogłosić ludzie dadzą a miasto zaoszczędzi.
- 11 2
-
2019-02-04 11:38
MAREK
Nalezy narazie dogadac sie z S K M i ja wyremontowac a pozniej wybudowac wspulnie miasto sk m i deweloperzy cos madrego a stara kladka jako zabytek duzo ludzi dawalo noge ta kladka przed Zomowcami
- 2 0
-
2019-02-03 20:57
(4)
Pani Dulkiewicz. Z całym szacunkiem po rozmowie z glinskim była pani mu wdzięczna za rozmowę ze taka konstruktywna. Na co pani liczy? Że PiS ustąpi choćby na milimetr w walce o Gdańsk. Musi pani pokazać że ma własne zdanie i twarde stanowisko. Przed nimi nie można klękać bo to i tak nic nie da. Odwagi kobieto ma pani cały Gdańsk za sobą niech nad pani nie zawiedzie.
- 2 29
-
2019-02-03 21:16
Ach Pani (1)
Pani się nie boi
3/4 Gdańska za Panią stoi- 3 4
-
2019-02-04 16:23
tak nawet 4/3 Gdańska za Panią stoi
- 1 0
-
2019-02-04 14:38
A co ma pis do kładki? Typowy trolling.
- 1 1
-
2019-02-04 16:40
Mieszkańców interesują chodniki, tunele i kładki. Oczywiście muzea też są potrzebne w dużym mieście, ale dopiero po zapewnieniu działania podstawowych funkcji miejskich na przyzwoitym poziomie.
- 2 0
-
2019-02-03 20:58
A gdzie
W ankiecie opcja: budowa wind i wygodnego przejścia podziemnego??
- 10 2
-
2019-02-03 21:06
Po torach na skróty a nie po kładce.
Zlikwidować też przystanek- bo nie ma Stoczni Gdańskiej, a i kolejka szybciej dojedzie do Nowego Portu, a za złom z kładki wykopać głęboką fosę w okół magistratu z mostem zwodzonym na hasło.
Myśleli, myśleli i wymyślili, ciekawe co będzie dalej- chyba opłaty dla pieszych za korzystanie z chodników , korzystają to niech płacą.
Gdzie te czasy jak było słychać tupot nóg stoczniowców na kładce budujących statki- nieważne dla kogo, ale mieliśmy stocznię nad Bałtykiem.
@ Hornet- 15 2
-
2019-02-03 21:12
znowu PKP - państwo niemocy w państwie pis teoretycznym. (1)
Tam, gdzie coś częściowo należy do PKP - jest kpina zwykle. Powinna powstać spółka PKP schody kładki - są już PKP tor lewy, prawy, parzysty nie parzysty, PKP semafory, PKP megafony, PKP dworce itp
A - i PKP wyświetlacze i PKP zegarki.- 4 8
-
2019-02-04 14:40
A jak coś należy częściowo do miasta Gdańska to dopiero problem!!!
Od 10 lat nie można się dogadać w sprawie grogi będącej na terenach częściowo miejskich! To jest dopiero mafijny beton!!!
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.