- 1 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (134 opinie)
- 2 Będzie pył, nie będzie premii? (205 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (56 opinii)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (268 opinii)
- 5 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (347 opinii)
- 6 7 mln zł na remont ulic "starego" Chwarzna (26 opinii)
Są chętni do rozbudowy Chwarznieńskiej
Cztery firmy zgłosiły swoje oferty w przetargu na rozbudowę Chwarznieńskiej w Gdyni na odcinku od ul. Wagnera do węzła Chwarzno. W ramach inwestycji ma powstać buspas oraz parking na 100 aut. Wszystkie propozycje przekraczają budżet, który miasto szacowało na 28 mln zł. Obecnie trwa analiza ofert.
Przypomnijmy:
- Przetarg dotyczący odcinka ul. Chwarznieńskiej od ul. Wagnera do węzła Chwarzno ogłoszono pod koniec października.
- Dokumentacja projektowa dla inwestycji jest już gotowa.
- Gdynia pozyskała na inwestycję dofinansowanie zewnętrze o łącznej wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Zakres inwestycji to:
- budowa parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagnera, na początku buspasa;
- przebudowa ulic, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów;
- nowa organizacja wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.
![Kolejny odcinek Chwarznieńskiej do przebudowy. Dodatkowy buspas i parking park&ride](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3300/150x100/3300455__kr.webp)
W październiku ogłoszono przetarg na wykonawcę. Właśnie otwarto koperty.
Władze Gdyni: trwa analiza
- Wpłynęły cztery oferty, które aktualnie są analizowane pod względem formalnym - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Oferty
- Konsorcjum Gravel-Elgrunt z kwotą 30 997 763 zł
- MTM 29 674 747 zł
- Strabag 33 323 222 zł
- Konsorcjum Kruszywo-Bituminium 29 594 484 zł
- Wszystkie oferty przekraczają zaplanowany przez nas budżet, który wynosił 27 974 271 zł - przyznaje Marek Łucyk i dodaje, że w momencie, kiedy zostaną sprawdzone, podjęta zostanie decyzja o ewentualnym dalszym procedowaniu.
Główne prace w jeden rok
Podpisanie umowy i pierwsze prace przygotowawcze mają zacząć się pod koniec 2022 r., a ich główny zakres ma zostać zrealizowany w 2023. r Zakończenie inwestycji i odbiory planowane są z kolei na 2024 r.
Miejsca
Opinie (164) 3 zablokowane
-
2022-11-21 13:27
bezpolizyjny
- 1 0
-
2022-11-21 13:30
koniczyna
Za połowę tych pieniędzy albo nawet 1/3 można zrobić bezkolizyjny zjazd/wjazd na obwodnicę. Znacznie bardziej usprawni to ruch zarówno samochodów jak i autobusów. Dodatkowo inwestycja będzie ostateczna i docelowa.
Natomiast remont Chwarznieńskiej w zaplanowanej formie to dzianie doraźnie, które nie zastąpi generalnej przebudowy ulicy Chwarznieńskiej w nowoczesną 2-pasmówkę, z koniczyną na obwodnicy i obwodnicą Witomina.
Dodatkowo biorąc pod uwagę pomysłowość planistów z UM Gdyni rzeczony remont pochłonie ponad 40 milionów złotych, nie zlikwiduje korków i dodatkowo na 2 lata trwania remontu komunikacyjnie sparaliżuje Wiczlino no i najważniejsze - tuż po zakończeniu inwestycji będzie wymagał modernizacji, z uwagi na nieadekwatne zaplanowanie infrastruktury drogowej w stosunku do intensywności zaludnienia i natężenie ruchu drogowego w roku 2025. Czyli za 3 lata będzie kolejny remont na podobnych zasadach. brawo gdynia- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.