• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Są chętni do rozbudowy Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
18 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (164)
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
Na zmianach zyskać mają przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej. Na zmianach zyskać mają przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej.

Cztery firmy zgłosiły swoje oferty w przetargu na rozbudowę ChwarznieńskiejMapka w Gdyni na odcinku od ul. Wagnera do węzła Chwarzno. W ramach inwestycji ma powstać buspas oraz parking na 100 aut. Wszystkie propozycje przekraczają budżet, który miasto szacowało na 28 mln zł. Obecnie trwa analiza ofert.



Przypomnijmy:

  1. Przetarg dotyczący odcinka ul. Chwarznieńskiej od ul. Wagnera do węzła Chwarzno ogłoszono pod koniec października.
  2. Dokumentacja projektowa dla inwestycji jest już gotowa.
  3. Gdynia pozyskała na inwestycję dofinansowanie zewnętrze o łącznej wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.


Zakres inwestycji to:

  • budowa parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagnera, na początku buspasa;
  • przebudowa ulic, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów;
  • nowa organizacja wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.

Kolejny odcinek Chwarznieńskiej do przebudowy. Dodatkowy buspas i parking park&ride Kolejny odcinek Chwarznieńskiej do przebudowy. Dodatkowy buspas i parking park&ride

W październiku ogłoszono przetarg na wykonawcę. Właśnie otwarto koperty.

Władze Gdyni: trwa analiza



- Wpłynęły cztery oferty, które aktualnie są analizowane pod względem formalnym - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Oferty
  • Konsorcjum Gravel-Elgrunt z kwotą 30 997 763 zł
  • MTM 29 674 747 zł
  • Strabag 33 323 222 zł
  • Konsorcjum Kruszywo-Bituminium 29 594 484 zł

- Wszystkie oferty przekraczają zaplanowany przez nas budżet, który wynosił 27 974 271 zł - przyznaje Marek Łucyk i dodaje, że w momencie, kiedy zostaną sprawdzone, podjęta zostanie decyzja o ewentualnym dalszym procedowaniu.

Główne prace w jeden rok



Podpisanie umowy i pierwsze prace przygotowawcze mają zacząć się pod koniec 2022 r., a ich główny zakres ma zostać zrealizowany w 2023. r Zakończenie inwestycji i odbiory planowane są z kolei na 2024 r.

Miejsca

Opinie (164) 3 zablokowane

  • Nic to nie da (3)

    Kiedy zaczną robić szerokie drogi po 4 pasy dojazdowe do obwodnic. Znowu gdynia wyda kase dwa razy . Jak na Kwiatkowskiego i dąbka ile razy robili to.skrzyzowanie? Tylko urzad miasta nie słucha ludzi tylko.robi co chce myśli że jest najmądrzejszy

    • 15 4

    • Dlaczego tylko 4?

      Może po 6?

      • 2 0

    • Jak politolog może rozwijać miasto zbudowane przez iżynierów

      Tylko tak!

      • 1 0

    • Nigdy. Te czasu już dawno za nami

      • 3 0

  • (1)

    Tak przy okazji należałoby zlikwidować przystanek NŻ ten przy Amona bo wydłuża tylko przejazd autobusu wielokrotnie dzieki omyłkowemu naciśnięciu przycisku przez pasażera. Autobus się zatrzymuje, nikt nie wysiada a poza tym przystanki dzieli co najwyżej sto pięćdziesiąt metrów wiec naprawdę jest zbędny. Można ten dystans swobodnie przejść.

    • 20 5

    • Dla dzisiejszego społeczeństwa 150 m to dystans na miarę maratonu

      • 7 0

  • Chwarznieńska to kolejny temat wstyd dla prezydenta Szczurka

    25 lat gadania, analizowania, przeprojektowywania, wydadkowania publicznych pieniedzy. Kompletna bezradność.

    • 18 4

  • ten przetarg to plucie w twarz mieszkańcom innych dzielnic

    Ekspresowo i zapewne kasa sie znajdzie mimo przekroczenia budżetu. Inne dzielnice nie mają tyle szczęścia.

    • 13 3

  • Jak niby ma to zachęcić do komunikacji miejskiej? (1)

    Czyli co? Jadąc np do SKM Wzgórze czy Redłowo (trochę śmiech z tymi połaczeniami) to zysakmy minutę, a potem jak staliśmy na Witominie tak będziemy nadal stali. No chyba że myślenie jest takie że przyjeżdzasz z pracy, parkujesz na tym parkingu który wybudują i dalej do dommku na autobus :D

    • 10 4

    • Problem w tym, że myślenia to raczej nie ma wcale

      • 3 1

  • Niech już ta władza odejdzie. (2)

    Może nawet lepiej, że budżety przekroczone i nic nie zrobią. Toż to szkoda kasy. W ostatecznym rozrachunku i tak trzeba będzie wszystko poprawiać i uniknie się wydawania kasy dwa razy za to samo. W Gdyni potrzeby jest ktoś, kto ma trochę oleju w głowie, myśli o parę kroków do przodu i przede wszystkim jak ma odpowiadać za komunikację szeroko pojętą to ma przynajmniej prawo jazdy.
    Wierzę, że pojawi się jakaś siła polityczna, która pozwoli uwolnić się od obecnej Samorządności i prezydenta. Przykładem mogą być władze Kosakowa i ich podejście to budowy wiadukty na Pogórzu. To daje nadzieję, że są jeszcze normalni, myślący i pragmatyczni politycy samorządowi.

    • 16 1

    • Ale nikt się nie zgłasza do zarządzania miastem

      jak przysłowiowy major.

      • 0 0

    • Dziś jest 18 listopada 2022

      Zapisz sobie datę. 18 listopada 2032 przypomnij ten post i skonfrontuj z przysłowiem "z deszczu pod rynnę". Dobrze dla fanów jeżdżenia samochodem już było.

      • 0 0

  • Kombinacje i kłamstwa (1)

    Ta droga powinna być dawno zrobiona przez.. dewelopera który przy tak dużej inwestycji ( osiedle ) powinien mieć w obowiązki partycypowanie w kosztach albo samemu to zrobić. . Skoro miasto zgodziło się na zabudowę tak dużego terenu to wiadomo było jak będzie wyglądała komunikacja. Tylko d**il by tego niw wiedział. No chyba ze ktoś miał cel w tym aby tego niw widzieć.
    A druga rzecz to czas. Najpierw sajgon od 4 lat na Karwinach a teraz rok na Chwarznie. Bezczelność nie ma granic.

    • 15 0

    • Koledzy deweloperzy siwego doktorka prawa nie partycypują, oni dostają od miasta a w zamian sponsorują siwego

      • 4 0

  • Trojmiasto powinno się zainteresować budową parkingu (3)

    Park&Ride na 109 samochód w miejscu w którym są inne parkingi (w większości puste) plus dojechać komunikacją stamtąd można tylko do centrum i na dąbrowę. I może aż 1 autobus o budowie buspasów będzie odjeżdżał stamtąd punktualnie. Pan Ubych jakoś sensownie nie potrafi uzasadnić tego wydatku.

    • 7 4

    • Te parkingi są prywatne (2)

      Chcesz budować system P+R w oparciu o parkingi supermarketów? Jakaś nowość i januszerka na skalę światową...

      • 2 0

      • ale jaki system p+r??? (1)

        tam nie ma się na co przesiadać bo tę szaloną minutę którą autobus zyska na buspasie stracisz na czekanie na opóźniony autobus. Parkingi P+R buduje się przy węzłach przesiadkowych z których możesz dojechać w wiele miejsc z wykorzystaniem różnych środków transportu. Ta lokalizacja takiego wymogu nie spełnia. Komunikacja miejska w tym regionie nie zaspokaja potrzeb lokalnych mieszkańców więc niby jak ma zachęcić do przesiadania się tutaj przyjezdnych? Poza tym parking pod Aldi jest raczej miejski i jeszcze nie widziałam od 10 lat żeby był pełny.

        • 0 1

        • Raczej miejski to miejski czy raczej prywatny?

          • 0 0

  • Propagandowy portalik sypie nowymi informacjami o inwestycjach jak z rękawa, kampania rozpoczeta

    • 8 1

  • Jak ma zachęcić? (4)

    Pracuje w Gdańsku, proszę w ramach gimnastyki umysłu zaplanować wyjazd komunikacja miejsca z wiczlina do osowej na nowy Świat. Proszę bardzo, właśnie dlatego nie przesiade się w do zbiorkomu i będę podróżował sam w aucie.

    • 10 3

    • Z Wiczlina autobusem 147 do Węzła Cegielskiej. Stamtąd na piechotę na stacje PKM stadion, czekasz godzinkę na kolejkę i już jesteś na Osowej. Stamtąd tylko jeszcze trochę z buta do miejsca docelowego. Jak wyjdziesz o 4.30 to zdążysz. Oczywiście żartuje. Ja jestem z Dąbrowy i tylko śmiech mi już pozostał. Miłego ;)

      • 9 0

    • A co, z pierdziszewa na pierdziszewo TGV chcesz mieć podstawione? (2)

      • 2 5

      • To inny przyklad ignorancie

        Jazda zbiorkomem z chwarzna do centrum jedyne 40-50 minut. To ma mnie zachęcać?

        • 2 0

      • Dlatego właśnie ludzie jeżdżą autami zamiast konno

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane