- 1 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (135 opinii)
- 2 Będzie pył, nie będzie premii? (205 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (56 opinii)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (269 opinii)
- 5 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (347 opinii)
- 6 7 mln zł na remont ulic "starego" Chwarzna (26 opinii)
Są chętni do rozbudowy Chwarznieńskiej
Cztery firmy zgłosiły swoje oferty w przetargu na rozbudowę Chwarznieńskiej w Gdyni na odcinku od ul. Wagnera do węzła Chwarzno. W ramach inwestycji ma powstać buspas oraz parking na 100 aut. Wszystkie propozycje przekraczają budżet, który miasto szacowało na 28 mln zł. Obecnie trwa analiza ofert.
Przypomnijmy:
- Przetarg dotyczący odcinka ul. Chwarznieńskiej od ul. Wagnera do węzła Chwarzno ogłoszono pod koniec października.
- Dokumentacja projektowa dla inwestycji jest już gotowa.
- Gdynia pozyskała na inwestycję dofinansowanie zewnętrze o łącznej wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Zakres inwestycji to:
- budowa parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagnera, na początku buspasa;
- przebudowa ulic, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów;
- nowa organizacja wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.
![Kolejny odcinek Chwarznieńskiej do przebudowy. Dodatkowy buspas i parking park&ride](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3300/150x100/3300455__kr.webp)
W październiku ogłoszono przetarg na wykonawcę. Właśnie otwarto koperty.
Władze Gdyni: trwa analiza
- Wpłynęły cztery oferty, które aktualnie są analizowane pod względem formalnym - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Oferty
- Konsorcjum Gravel-Elgrunt z kwotą 30 997 763 zł
- MTM 29 674 747 zł
- Strabag 33 323 222 zł
- Konsorcjum Kruszywo-Bituminium 29 594 484 zł
- Wszystkie oferty przekraczają zaplanowany przez nas budżet, który wynosił 27 974 271 zł - przyznaje Marek Łucyk i dodaje, że w momencie, kiedy zostaną sprawdzone, podjęta zostanie decyzja o ewentualnym dalszym procedowaniu.
Główne prace w jeden rok
Podpisanie umowy i pierwsze prace przygotowawcze mają zacząć się pod koniec 2022 r., a ich główny zakres ma zostać zrealizowany w 2023. r Zakończenie inwestycji i odbiory planowane są z kolei na 2024 r.
Miejsca
Opinie (164) 3 zablokowane
-
2022-11-18 08:18
Wszystko ok..... (2)
ale po co parking? blisko już są dwa Aldi i Biedronka i nie widzie zainteresowania .nimi.Ten parking to będzie taki miś , miś na miarę Gdyni. Bus pas tak!, poszerzyć i puszczać autobusy
- 13 5
-
2022-11-18 08:24
Buspasy to zgroza (1)
Zamiast puścić dodatkowym pasem wszystkie pojazdy co rozluźniloby i usprawniłoby ruch, poruszają sie po nim autobusy ktore przewożą glownie studentow i emerytow. Nowy pas powinien byc dla wszystkich, jestem za rownouprawnieniem!
- 7 7
-
2022-11-18 13:56
Równouprawnienie wg Ciebie jest wtedy, gdy 48% uczestników ruchu zajmuje praktycznie całą dostępną przestrzeń?
Przy okazji, przejedź się może kiedyś autobusem i popatrz, kto nim jeździ. Studenci nie wynajmują stancji tam, gdzie asfalt zwija się na noc, to pierwszy tip.
- 2 0
-
2022-11-18 08:19
MTM
Dla władz miasta jedyny słuszny wybór to tradycyjnie MTM.
- 13 0
-
2022-11-18 08:43
I tak wygra MTM, po co ta farsa
I będzie znowu popelina
- 14 1
-
2022-11-18 08:47
Szkodnicy (2)
Kilka lat temu na tym odcinku pobudowano drogę rowerową, chodnik i nowe nasadzenia - teraz będą rozbierać tylko po to aby dobudować bus- pas.
Kolejne 30 milionów w piach !!!
Kiedy wreszcie wyborcy się obudzą i pogonią tych nieudaczników !!!!!- 40 5
-
2022-11-18 13:09
Wyborcy się przebudzili, ale wskaż kontrkandydata!
- 1 0
-
2022-11-18 14:03
Przyjmujemy do wiadomości
Następnym razem przetrzymamy was bez chodnika i DDR przez te kilka lat + następne kilka lat na realizację następnej inwestycji. Informujemy, że na ponad dekadę przedzierania się pieszo po błocku potrzeba nabyć przynajmniej 5 par gumiaków.
- 2 0
-
2022-11-18 08:49
Zawsze (2)
szuka się kosmicznych rozwiązań a tymczasem te proste jak się mówi w przenośni leżą prosto pod nosem otóż:
Developerzy chcecie budować osiedla na polach lub ugorze zbudujcie najpierw tam dojazd i porządną drogę a potem starajcie się o pozwolenie budowę bloków.- 21 1
-
2022-11-18 10:59
Nie tak to funkcjonuje na świecie. (1)
Normalnie to miasto buduje drogi i inną infrastruktórę aby zachęcić do budowy osiedli, a ludzi do zamieszkania. Miasto ma z tego zyski w postaci podatków.
- 3 3
-
2022-11-18 14:04
Zysk to różnica między przychodem a kosztem
Gdy koszt przekracza przychód (a w przypadku budowania bloków na polach przekracza), mamy do czynienia ze stratą.
- 2 0
-
2022-11-18 09:03
(2)
Faktem jest ze dziś w porannym szczycie samochodów tam setki a w nich po jednej osobie i to jest główna przyczyna zakorkowania dzielnicy bo ani zjazd na obwodnice ani tez przejazd przez Witomino, nie są w stanie odebrać tej ilości samochodów, które wiozą niewielu pasażerów. Mam wrażenie ze to co robi nasz wspaniały zarząd miasta, nie rozwiąże problemu bo i tak wielu z tych dzisiejszych korkowiczów, nie zostawi swoich rumaków na parkingu uważając ze przecież autobusem dłużej i niewygodnie wiec oni maja prawo jechać jak chcą czyli samochodem.
- 9 13
-
2022-11-18 09:17
XX
To fakt tak jest ale jest druga strona tego medalu życie idzie na przód i gospodarka i infrastruktura też powinna
a że ludzie w coraz oddalonych miejscach się budują lub kupują mieszkania gdzie właśnie brak dróg i o autobusie można pomarzyć bo u nas najpierw się buduje developer się zwija i miasto nie nadąża budować dróg bo ma olbrzymie długi i nie umie zarządzać.
Po drugie ludzie mają dzieci każde w innym kącie albo chodzi do szkoły albo przedszkola lub każdy ma gdzie indziej pracę i nie da się tego zgrać jak mówią samo życie normalna kolej rzeczy- 4 5
-
2022-11-18 14:05
To niech się kiszą w swoich rumakach
Ich wybór, ich problem.
- 2 2
-
2022-11-18 09:14
Tyrania (6)
Trwa wojna władz w Gdyni z osobami używającymi prywatnych samochodów. Głosujmy dalej na Szczurka, jest mądry na i dużo nagród dostaje
- 19 4
-
2022-11-18 11:01
Ta walka przejawia się (2)
rozbudową dróg i parkingów? Idź do lekarza.
- 4 6
-
2022-11-18 11:17
Bezczelny prostak z urzędu miasta! Mówisz o tym parkingu dla kolegi dewelopera siwego zgreda? Jaka nowa droga powstała przez ostatnie 20 lat?
- 5 3
-
2022-11-18 13:11
Umówmy się na dziewiątą w Starogardzie!
- 0 3
-
2022-11-18 14:09
Hehehe (2)
Trójmiasto ma najwyższą średnią prędkość komutacji ze wszystkich metropolii w Polsce. Ma najwyższy stosunek nakładów na infrastrukturę drogową w Polsce w stosunku do całościowych nakładów na infrastrukturę ze wszystkich metropolii w Polsce. Pojedź do Warszawy czy Wrocka i zobaczysz tą swoją wyimaginowaną wojnę ;) I tak ją zobaczysz, tylko wcześniej postAdamowicze i Szczurki muszą się emerytować.
- 2 1
-
2022-11-18 14:23
Podaj źródło, to pogadamy. (1)
Przy okazji to wszystko ciągnie niestety tylko Gdańsk
- 2 2
-
2022-11-18 14:49
Przecież budżety miast siedzą w BIP i są udostępniane publicznie
A badania średniej prędkości komutacji masz nawet na tym portalu omawiane co roku. Leniuszek?
- 1 1
-
2022-11-18 09:18
chwarzniejska
witam poco to wszystko jak tna linie polaczenia autobus co 30 min pomieszalo im sie w glowkach bus pas dla rowerow tylko zeby nie padalo
- 8 4
-
2022-11-18 09:20
Gratulacje dla Planistow. (4)
A ja bym chcial bardzo serdecznie pogratulowac Gdyni wspanialych planistow, ktorzy kilka lat temu planujac uklad na chwarznienskiej na wysokosci "psiego pola" postawili tam piekny chodnik, droge rowerowa, slupki itd, a teraz po kilku zaledwie latach wszystko bedzie burzone i robione od nowa, bo dodatkowy pas dojdzie... jakby kilka lat temu ciezko bylo przewidziec, ze dzielnica sie rozrasta...
- 31 7
-
2022-11-18 09:35
Kilka lat temu? (3)
łatwo można sprawdzić na google maps, że droga dla rowerów o której mówisz ma przynajmniej 11 lat.
- 4 9
-
2022-11-18 10:22
(1)
A planowanie przestrzenne na 10 lat do przodu przerasta możliwości włodarzy miejskich. Oni słabo wiedza, co będzie jutro.
- 3 4
-
2022-11-18 14:11
Planowanie prywatnego życia na 10 lat do przodu przerasta możliwości janusza. On wierzy deweloperowi
- 3 1
-
2022-11-18 14:54
no nie
już wówczas kiedy remontowano ten odcinek była mowa o tym, że dzielnica będzie liczyła około 50 tys. mieszkańców
więc jak najbardziej trudno mówić, że planiści nie mieli o tym wiedzy.
no a teraz mówi się o 70 tys.- 1 1
-
2022-11-18 09:32
Anulowanie
Przetarg pewnie uwalą bo MTM jest drugie. Ponowią i MTM wygra. Składu osobowego nie zwiększą, parku maszyn też nie (twardy limit trzech zawarty w nazwie jest nie do ruszenia) mimo, że kontraktów mają niemało. I tym sposobem wydłuży się przebudowa Wielkopolskiej bo roboty trzeba rozpocząć w nowym miejscu więc na pozostałych budowach wszystko stanie na miesiąc. NIe żeby teraz ruszało się żwawo. Patrz Górnicza gdzie malutkie skrzyżowanie od dwóch tygodni stoi.
- 16 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.