• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Są chętni do rozbudowy Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
18 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (164)
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
Na zmianach zyskać mają przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej. Na zmianach zyskać mają przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej.

Cztery firmy zgłosiły swoje oferty w przetargu na rozbudowę ChwarznieńskiejMapka w Gdyni na odcinku od ul. Wagnera do węzła Chwarzno. W ramach inwestycji ma powstać buspas oraz parking na 100 aut. Wszystkie propozycje przekraczają budżet, który miasto szacowało na 28 mln zł. Obecnie trwa analiza ofert.



Przypomnijmy:

  1. Przetarg dotyczący odcinka ul. Chwarznieńskiej od ul. Wagnera do węzła Chwarzno ogłoszono pod koniec października.
  2. Dokumentacja projektowa dla inwestycji jest już gotowa.
  3. Gdynia pozyskała na inwestycję dofinansowanie zewnętrze o łącznej wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.


Zakres inwestycji to:

  • budowa parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagnera, na początku buspasa;
  • przebudowa ulic, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów;
  • nowa organizacja wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.

Kolejny odcinek Chwarznieńskiej do przebudowy. Dodatkowy buspas i parking park&ride Kolejny odcinek Chwarznieńskiej do przebudowy. Dodatkowy buspas i parking park&ride

W październiku ogłoszono przetarg na wykonawcę. Właśnie otwarto koperty.

Władze Gdyni: trwa analiza



- Wpłynęły cztery oferty, które aktualnie są analizowane pod względem formalnym - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Oferty
  • Konsorcjum Gravel-Elgrunt z kwotą 30 997 763 zł
  • MTM 29 674 747 zł
  • Strabag 33 323 222 zł
  • Konsorcjum Kruszywo-Bituminium 29 594 484 zł

- Wszystkie oferty przekraczają zaplanowany przez nas budżet, który wynosił 27 974 271 zł - przyznaje Marek Łucyk i dodaje, że w momencie, kiedy zostaną sprawdzone, podjęta zostanie decyzja o ewentualnym dalszym procedowaniu.

Główne prace w jeden rok



Podpisanie umowy i pierwsze prace przygotowawcze mają zacząć się pod koniec 2022 r., a ich główny zakres ma zostać zrealizowany w 2023. r Zakończenie inwestycji i odbiory planowane są z kolei na 2024 r.

Miejsca

Opinie (164) 3 zablokowane

  • Wszystko ok..... (2)

    ale po co parking? blisko już są dwa Aldi i Biedronka i nie widzie zainteresowania .nimi.Ten parking to będzie taki miś , miś na miarę Gdyni. Bus pas tak!, poszerzyć i puszczać autobusy

    • 13 5

    • Buspasy to zgroza (1)

      Zamiast puścić dodatkowym pasem wszystkie pojazdy co rozluźniloby i usprawniłoby ruch, poruszają sie po nim autobusy ktore przewożą glownie studentow i emerytow. Nowy pas powinien byc dla wszystkich, jestem za rownouprawnieniem!

      • 7 7

      • Równouprawnienie wg Ciebie jest wtedy, gdy 48% uczestników ruchu zajmuje praktycznie całą dostępną przestrzeń?

        Przy okazji, przejedź się może kiedyś autobusem i popatrz, kto nim jeździ. Studenci nie wynajmują stancji tam, gdzie asfalt zwija się na noc, to pierwszy tip.

        • 2 0

  • MTM

    Dla władz miasta jedyny słuszny wybór to tradycyjnie MTM.

    • 13 0

  • I tak wygra MTM, po co ta farsa

    I będzie znowu popelina

    • 14 1

  • Szkodnicy (2)

    Kilka lat temu na tym odcinku pobudowano drogę rowerową, chodnik i nowe nasadzenia - teraz będą rozbierać tylko po to aby dobudować bus- pas.
    Kolejne 30 milionów w piach !!!
    Kiedy wreszcie wyborcy się obudzą i pogonią tych nieudaczników !!!!!

    • 40 5

    • Wyborcy się przebudzili, ale wskaż kontrkandydata!

      • 1 0

    • Przyjmujemy do wiadomości

      Następnym razem przetrzymamy was bez chodnika i DDR przez te kilka lat + następne kilka lat na realizację następnej inwestycji. Informujemy, że na ponad dekadę przedzierania się pieszo po błocku potrzeba nabyć przynajmniej 5 par gumiaków.

      • 2 0

  • Zawsze (2)

    szuka się kosmicznych rozwiązań a tymczasem te proste jak się mówi w przenośni leżą prosto pod nosem otóż:
    Developerzy chcecie budować osiedla na polach lub ugorze zbudujcie najpierw tam dojazd i porządną drogę a potem starajcie się o pozwolenie budowę bloków.

    • 21 1

    • Nie tak to funkcjonuje na świecie. (1)

      Normalnie to miasto buduje drogi i inną infrastruktórę aby zachęcić do budowy osiedli, a ludzi do zamieszkania. Miasto ma z tego zyski w postaci podatków.

      • 3 3

      • Zysk to różnica między przychodem a kosztem

        Gdy koszt przekracza przychód (a w przypadku budowania bloków na polach przekracza), mamy do czynienia ze stratą.

        • 2 0

  • (2)

    Faktem jest ze dziś w porannym szczycie samochodów tam setki a w nich po jednej osobie i to jest główna przyczyna zakorkowania dzielnicy bo ani zjazd na obwodnice ani tez przejazd przez Witomino, nie są w stanie odebrać tej ilości samochodów, które wiozą niewielu pasażerów. Mam wrażenie ze to co robi nasz wspaniały zarząd miasta, nie rozwiąże problemu bo i tak wielu z tych dzisiejszych korkowiczów, nie zostawi swoich rumaków na parkingu uważając ze przecież autobusem dłużej i niewygodnie wiec oni maja prawo jechać jak chcą czyli samochodem.

    • 9 13

    • XX

      To fakt tak jest ale jest druga strona tego medalu życie idzie na przód i gospodarka i infrastruktura też powinna
      a że ludzie w coraz oddalonych miejscach się budują lub kupują mieszkania gdzie właśnie brak dróg i o autobusie można pomarzyć bo u nas najpierw się buduje developer się zwija i miasto nie nadąża budować dróg bo ma olbrzymie długi i nie umie zarządzać.
      Po drugie ludzie mają dzieci każde w innym kącie albo chodzi do szkoły albo przedszkola lub każdy ma gdzie indziej pracę i nie da się tego zgrać jak mówią samo życie normalna kolej rzeczy

      • 4 5

    • To niech się kiszą w swoich rumakach

      Ich wybór, ich problem.

      • 2 2

  • Tyrania (6)

    Trwa wojna władz w Gdyni z osobami używającymi prywatnych samochodów. Głosujmy dalej na Szczurka, jest mądry na i dużo nagród dostaje

    • 19 4

    • Ta walka przejawia się (2)

      rozbudową dróg i parkingów? Idź do lekarza.

      • 4 6

      • Bezczelny prostak z urzędu miasta! Mówisz o tym parkingu dla kolegi dewelopera siwego zgreda? Jaka nowa droga powstała przez ostatnie 20 lat?

        • 5 3

      • Umówmy się na dziewiątą w Starogardzie!

        • 0 3

    • Hehehe (2)

      Trójmiasto ma najwyższą średnią prędkość komutacji ze wszystkich metropolii w Polsce. Ma najwyższy stosunek nakładów na infrastrukturę drogową w Polsce w stosunku do całościowych nakładów na infrastrukturę ze wszystkich metropolii w Polsce. Pojedź do Warszawy czy Wrocka i zobaczysz tą swoją wyimaginowaną wojnę ;) I tak ją zobaczysz, tylko wcześniej postAdamowicze i Szczurki muszą się emerytować.

      • 2 1

      • Podaj źródło, to pogadamy. (1)

        Przy okazji to wszystko ciągnie niestety tylko Gdańsk

        • 2 2

        • Przecież budżety miast siedzą w BIP i są udostępniane publicznie

          A badania średniej prędkości komutacji masz nawet na tym portalu omawiane co roku. Leniuszek?

          • 1 1

  • chwarzniejska

    witam poco to wszystko jak tna linie polaczenia autobus co 30 min pomieszalo im sie w glowkach bus pas dla rowerow tylko zeby nie padalo

    • 8 4

  • Gratulacje dla Planistow. (4)

    A ja bym chcial bardzo serdecznie pogratulowac Gdyni wspanialych planistow, ktorzy kilka lat temu planujac uklad na chwarznienskiej na wysokosci "psiego pola" postawili tam piekny chodnik, droge rowerowa, slupki itd, a teraz po kilku zaledwie latach wszystko bedzie burzone i robione od nowa, bo dodatkowy pas dojdzie... jakby kilka lat temu ciezko bylo przewidziec, ze dzielnica sie rozrasta...

    • 31 7

    • Kilka lat temu? (3)

      łatwo można sprawdzić na google maps, że droga dla rowerów o której mówisz ma przynajmniej 11 lat.

      • 4 9

      • (1)

        A planowanie przestrzenne na 10 lat do przodu przerasta możliwości włodarzy miejskich. Oni słabo wiedza, co będzie jutro.

        • 3 4

        • Planowanie prywatnego życia na 10 lat do przodu przerasta możliwości janusza. On wierzy deweloperowi

          • 3 1

      • no nie

        już wówczas kiedy remontowano ten odcinek była mowa o tym, że dzielnica będzie liczyła około 50 tys. mieszkańców
        więc jak najbardziej trudno mówić, że planiści nie mieli o tym wiedzy.
        no a teraz mówi się o 70 tys.

        • 1 1

  • Anulowanie

    Przetarg pewnie uwalą bo MTM jest drugie. Ponowią i MTM wygra. Składu osobowego nie zwiększą, parku maszyn też nie (twardy limit trzech zawarty w nazwie jest nie do ruszenia) mimo, że kontraktów mają niemało. I tym sposobem wydłuży się przebudowa Wielkopolskiej bo roboty trzeba rozpocząć w nowym miejscu więc na pozostałych budowach wszystko stanie na miesiąc. NIe żeby teraz ruszało się żwawo. Patrz Górnicza gdzie malutkie skrzyżowanie od dwóch tygodni stoi.

    • 16 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane