• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krok w stronę odkorkowania Witomina. Niebawem rozbudowa Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
1 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej w połączeniu z obwodnicą Witomina ma rozdzielić ruch tranzytowy od osobowego. Przebudowa ul. Chwarznieńskiej w połączeniu z obwodnicą Witomina ma rozdzielić ruch tranzytowy od osobowego.

Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej w Gdyni coraz bliżej. Do 31 sierpnia urzędnicy czekają na oferty wykonawców prac pozwalających na uspokojenie przejazdu na odcinku od MałokackiejMapka do SłonecznejMapka. Gdy powstanie obwodnica Witomina, zniknie stamtąd ruch tranzytowy.



Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej w Gdyni będzie finansowana w dużej mierze z rządowego programu Polski Ład. Gdynia otrzymała w październiku na ten cel 30 mln zł, bo na tę inwestycję miała już gotową dokumentację projektową przygotowaną przez firmę Transprojekt Gdański. Miasto zapłaciło za nią 1,2 mln zł.

Dodajmy, że na pierwszą koncepcję przebudowy ul. Chwarznieńskiej Gdynia wydała 1,4 mln zł. Inwestycja nie doszła do skutku, bo po przetargu okazało się, że najtańsza oferta opiewa na ponad 79 mln zł, a władze miasta były skłonne zapłacić 10 mln zł mniej. Przetarg na początku 2019 roku unieważniono.

Rozbudowa Chwarznieńskiej w Gdyni i droga rowerowa na ul. Rolniczej



Kilka dni temu ogłoszono kolejny przetarg na prace budowlane.

Przebudowa Chwarznieńskiej: zaplanowane prace

  • budowa ul. Chwarznieńskiej od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej,
  • przebudowa ul. Sosnowej,
  • budowa skrzyżowania Chwarznieńska/Rolnicza/Małokokacka/Wielkokacka,
  • budowa drogi rowerowej w ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ul. Rolniczej,
  • budowa odcinka ul. Promiennej do ul. Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
  • budowa odcinka ul. Hodowlanej (od wyniesionego skrzyżowania z ul. Słoneczną do ul. Chwarznieńskiej),
  • budowa i przebudowa infrastruktury technicznej oraz usunięcie kolizji,
  • budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadki, stojaki na rowery oraz nasadzenie zieleni.


Po ich zakończeniu droga biegnąca przez Witomino ma zostać odciążona. Rowerzyści zyskają drogę wzdłuż ul. Rolniczej.

Władze miasta podkreślają, że rozbudowa łączy się z zakończonym 1,5 roku temu remontem ul. Hodowlanej połączonym z utworzeniem zbiornika retencyjnego. Obecnie trwają prace nad zaprojektowaniem obok boiska i placu zabaw - zwycięskich inwestycji z budżetu obywatelskiego.

- Koszt wykonanych do tej pory prac to niemal 25 mln zł. Drugi etap to szeroko zakrojona przebudowa infrastruktury drogowej, która uwzględni szereg rozwiązań dla pieszych i rowerzystów - w tym oczekiwane odcinki dróg rowerowych, a także całkowicie nowy charakter głównego skrzyżowania dzielnicy - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Po przebudowie ul. Chwarznieńska pozostanie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Pojawią się nowe zatoki autobusowe i sygnalizacja świetlna.

Wzdłuż jezdni zostaną wykonane chodniki, nowe oświetlenie oraz odwodnienie. Droga rowerowa pojawi się poza pasem jezdni.

Na oferty Gdynia czeka do 31 sierpnia. Prace mają potrwać 10 miesięcy od podpisania umowy.

Kryteria oceny ofert

  • cena oferty brutto 60 proc.,
  • okres udzielonej gwarancji 20 proc.,
  • doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia - 20 proc.

Rozbudowa Chwarznieńskiej: historia inwestycji



- Całkowicie przebudowana infrastruktura docelowo, z kolejnymi nakładami inwestycyjnymi, zmieni charakter przestrzeni, który obecnie zdominowany jest przez ruch tranzytowy - podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Kolejne nakłady finansowe, o których mówi prezydent Gdyni to środki na obwodnicę Witomina.

Obwodnica Witomina: uzgodnienia środowiskowe problemem



W połowie lipca informowaliśmy, że dokumentacja branżowa dla tej inwestycji jest już uzgodniona. Droga będzie mieć po dwa pasy jezdni w każdą stronę oraz chodnik i drogę rowerową. Nie ma natomiast ostatecznej decyzji w sprawie uzgodnień środowiskowych, bo wpłynęło odwołanie.

W 2019 r. zakładano, że na obwodnicę Witomina potrzeba 70 mln zł. To mniej więcej tyle, ile kosztuje trzeci etap parku Centralnego z podziemnym parkingiem na 270 miejsc.

Sęk w tym, że według zapowiedzi z początku budowy parku Centralnego ta część miała kosztować 20 mln zł. Bardzo prawdopodobne jest więc, że także za obwodnicę Witomina trzeba będzie zapłacić dużo więcej, niż szacowano początkowo.

Wciąż nie wiadomo też, czy ta inwestycja otrzyma zewnętrzne dofinansowanie. Według gdyńskich urzędników prace mają potrwać 1,5 roku.

Obwodnica Witomina: prace, terminy, daty



Opinie (134) 7 zablokowanych

  • najważniejsze, że w planach będą przysiadaki

    • 29 0

  • Mydlenie oczu

    Ile czasu można opowiadać ze coś kiedyś zrobimy bez przesady- UM /ZDiZ zacznijcie w końcu coś robić a nie tylko zapowiadać.

    • 29 1

  • (1)

    Te wladze są w stanie postawic co najwyżej dwa lezaki i 6 pretow metalowych na Bulwarze i chwalic sie tym na portalach a nie wyremontować Chwarznieńska. I jak oni mówią ze sie odkorkuje Chwarznienska, tp juz dzisiaj wiadomo, ze sie zakorkuje na amen, i ubedzie miejsc postojowych. A obwodnicy, nie byłó, nie ma i nie bedzie. A co będzie? : Szczurek będzie

    • 48 1

    • Można?

      Można obiecywać więcej, np. szumnie zapowiadane dofinansowanie na arenie narodowej 25 ciu rowerów elektrycznych . Wow, ale się najeździłem.

      • 5 0

  • Czyli wszystko w normie (2)

    Szczur... - Dyzio marzyciel. Pozatym kolejne przetargi i plany. Dziwię się tylko mieszkańcom że nie wywieźli tego gryzonia z elitą na taczkach.

    • 46 0

    • elita

      Będziecie mogli już za chwilę wybrać super Chorałę to Wam wybuduje wszystko i będzie super,lux , no i oczywiście największe.Ludzie ogarnijta się!!!!!!

      • 0 6

    • samorzadnosc

      Jacy mieszkancy / wyborcy/tacy ich przdstawiciele

      • 5 0

  • To jest pudrowanie i nic nie da. Tam potrzeba zupełnie nowej drogi, która poprowadzi do Chwarzna i Wiczlina z pominięciem Witomina.

    • 27 1

  • Opinia wyróżniona

    Nie ruszajcie Chwarznieńskiej dopóki nie powstanie obwodnica Witomina (17)

    Jeśli wierzyć władzom Gdyni, obwodnica Witomina ma być za 2-3 lata. Przebudowa Chwarznieńskiej w tym czasie to kryminał! To będzie całkowity paraliż Chwarzna.

    • 236 11

    • mądrego dobrze posłuchać - 100% racji

      • 29 5

    • Nikogo to nie obchodzi

      Armia urzędników i tak wie lepiej.

      • 26 3

    • Jeśli wierzyć władzom Gdyni

      Ha ha ha ha ha ha

      • 31 3

    • I o to idzie, aby na rowrach jeżdzić. Paraliż to w um parę lat już trwa.Wyprowadzić um z śródmieścia i cyrk się tam skończy.

      • 8 6

    • Problem w tym że obwodnicy nie będzie !!! (4)

      Nie ma forsy, UE napisała że się nie dołoży do tej inwestycji, poza tym wykarczowanie około 16hektarów lasu w parku krajobrazowym nie jest możliwe

      • 25 2

      • (1)

        Spoko. Gdynianie jak pelikany łykają wszystko

        • 13 5

        • Zupełnie jak Gdańszczanie

          • 6 1

      • Problem w tym że obwodnica musi być. (1)

        Każdy widzi że nie ma innej alternatywy. Skoro lasu wyciąć nie można to... trzeba puścić obwodnicę po wiadukcie nad lasem albo tunelem pod. To chyba oczywiste...

        • 8 9

        • Estakadę przez osiedle, ja bym proponował.

          Najlepsze rozwiązanie dla natury.

          • 2 0

    • Przede wszystkim marnotrawienie pieniędzy. (2)

      Skoro tranzytowy ruch ciężkich pojazdów ma być wyprowadzony na obwodnicę Witomina to rozumiem że nowa Chwarznieńska nie będzie do niego przystosowana. A to oznacza że najpierw musi powstać ta obwodnica żeby tiry nowej Chwarznieńskiej błyskawicznie nie rozjechały. Logiczne?

      • 5 3

      • Jak ja zrobią dobrze to jej tak błyskawicznie nie rozjadą (1)

        • 1 0

        • A zrobili kiedyś coś dobrze?

          • 2 0

    • Nie będzie

      Nie będzie obwodnica za 2-3 lata, i za 5 też nie, urząd nie ma kasy na nic, cieci ze szkół zwalniają, liczą że będzie nauka zdalnie, to na mediach przyoszczedza, takie to menadżery

      • 11 1

    • Zwłaszcza, że z artykułu wynika, że nic totalnie sie nie zmieni w kwestii przepustowości, a wręcz pewnie dojdą nowe światła

      To nie będzie "budowa" tylko remont, na który czekamy od dawna

      • 9 1

    • o budowie obwodnicy Witomina to ja słyszę od liceum, (1)

      które skończyłam 20 lat temu.

      • 6 0

      • To samo o tunelu na puckiej od 35 lat...

        • 2 0

    • bez zludzen bo to bajki Wojtusia

      nie bedzie zadnej obwodnicy bo jak zwykle kasa poszla w bloto i znow trzeba by cos sprzedac deweloperom za marne grosze.

      • 6 1

  • Tak to jest jak miastu wydaje się, że za drogo. Inwestycja odkładana i za parę lat okazuje się, że trzeba zapłacić jeszcze więcej!

    • 17 0

  • skorumpowane, zadluzone na ponad miliard zl miasto i jego propagandowy zenujacy portalik. skoro siwy ze trafil do pudla za malwersacje to chociaz wy, drodzy gdynianie, otworzcie szeroko oczy

    • 34 0

  • Najlepsze to te" przysiadki" (3)

    na których przysiadają tylko wrony , aby obessss...ć myśl twórczą wymyśloną tylko po to aby szwagier zarobił.

    • 44 7

    • Przysiadaki są akurat bardzo w porządku (2)

      Sam często z nich korzystam, czekając na autobus.

      • 6 10

      • A jeżdżą jeszcze?

        • 2 0

      • Urządzenie nieergonomiczne.

        Oprócz ludzi wysokich, są też niscy wzrostem i oni z hm...przysiadaków nie są w stanie korzystać.
        Miasto spotworniało, skoro ośmielono się w modernistyczną pierzeję wepchnąć kiczowate delfiny stylem przypominające jarmarczne igruszki made in China. Plastyka mimo tak rozbudowaego urzędu w mieście nie ma?

        Są w Gdyni a jest ich coraz więcej, ludzie, którzy powoli wieńczą swoją ziemską wędrówkę. I o nich absolutnie zapomniano...

        • 1 0

  • Jakie to szczęście, że już tam nie mieszkam (2)

    Pożegnałem Gdynię ozięble, bez żalu. Chory jestem jak zmuszony jestem tam czasem pojechać.

    • 27 5

    • Były gdynianin potwierdza (1)

      • 8 0

      • Dołączam się.

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane