• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krok w stronę odkorkowania Witomina. Niebawem rozbudowa Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
1 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej w połączeniu z obwodnicą Witomina ma rozdzielić ruch tranzytowy od osobowego. Przebudowa ul. Chwarznieńskiej w połączeniu z obwodnicą Witomina ma rozdzielić ruch tranzytowy od osobowego.

Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej w Gdyni coraz bliżej. Do 31 sierpnia urzędnicy czekają na oferty wykonawców prac pozwalających na uspokojenie przejazdu na odcinku od MałokackiejMapka do SłonecznejMapka. Gdy powstanie obwodnica Witomina, zniknie stamtąd ruch tranzytowy.



Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej w Gdyni będzie finansowana w dużej mierze z rządowego programu Polski Ład. Gdynia otrzymała w październiku na ten cel 30 mln zł, bo na tę inwestycję miała już gotową dokumentację projektową przygotowaną przez firmę Transprojekt Gdański. Miasto zapłaciło za nią 1,2 mln zł.

Dodajmy, że na pierwszą koncepcję przebudowy ul. Chwarznieńskiej Gdynia wydała 1,4 mln zł. Inwestycja nie doszła do skutku, bo po przetargu okazało się, że najtańsza oferta opiewa na ponad 79 mln zł, a władze miasta były skłonne zapłacić 10 mln zł mniej. Przetarg na początku 2019 roku unieważniono.

Rozbudowa Chwarznieńskiej w Gdyni i droga rowerowa na ul. Rolniczej



Kilka dni temu ogłoszono kolejny przetarg na prace budowlane.

Przebudowa Chwarznieńskiej: zaplanowane prace

  • budowa ul. Chwarznieńskiej od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej,
  • przebudowa ul. Sosnowej,
  • budowa skrzyżowania Chwarznieńska/Rolnicza/Małokokacka/Wielkokacka,
  • budowa drogi rowerowej w ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ul. Rolniczej,
  • budowa odcinka ul. Promiennej do ul. Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
  • budowa odcinka ul. Hodowlanej (od wyniesionego skrzyżowania z ul. Słoneczną do ul. Chwarznieńskiej),
  • budowa i przebudowa infrastruktury technicznej oraz usunięcie kolizji,
  • budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadki, stojaki na rowery oraz nasadzenie zieleni.


Po ich zakończeniu droga biegnąca przez Witomino ma zostać odciążona. Rowerzyści zyskają drogę wzdłuż ul. Rolniczej.

Władze miasta podkreślają, że rozbudowa łączy się z zakończonym 1,5 roku temu remontem ul. Hodowlanej połączonym z utworzeniem zbiornika retencyjnego. Obecnie trwają prace nad zaprojektowaniem obok boiska i placu zabaw - zwycięskich inwestycji z budżetu obywatelskiego.

- Koszt wykonanych do tej pory prac to niemal 25 mln zł. Drugi etap to szeroko zakrojona przebudowa infrastruktury drogowej, która uwzględni szereg rozwiązań dla pieszych i rowerzystów - w tym oczekiwane odcinki dróg rowerowych, a także całkowicie nowy charakter głównego skrzyżowania dzielnicy - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Po przebudowie ul. Chwarznieńska pozostanie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Pojawią się nowe zatoki autobusowe i sygnalizacja świetlna.

Wzdłuż jezdni zostaną wykonane chodniki, nowe oświetlenie oraz odwodnienie. Droga rowerowa pojawi się poza pasem jezdni.

Na oferty Gdynia czeka do 31 sierpnia. Prace mają potrwać 10 miesięcy od podpisania umowy.

Kryteria oceny ofert

  • cena oferty brutto 60 proc.,
  • okres udzielonej gwarancji 20 proc.,
  • doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia - 20 proc.

Rozbudowa Chwarznieńskiej: historia inwestycji



- Całkowicie przebudowana infrastruktura docelowo, z kolejnymi nakładami inwestycyjnymi, zmieni charakter przestrzeni, który obecnie zdominowany jest przez ruch tranzytowy - podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Kolejne nakłady finansowe, o których mówi prezydent Gdyni to środki na obwodnicę Witomina.

Obwodnica Witomina: uzgodnienia środowiskowe problemem



W połowie lipca informowaliśmy, że dokumentacja branżowa dla tej inwestycji jest już uzgodniona. Droga będzie mieć po dwa pasy jezdni w każdą stronę oraz chodnik i drogę rowerową. Nie ma natomiast ostatecznej decyzji w sprawie uzgodnień środowiskowych, bo wpłynęło odwołanie.

W 2019 r. zakładano, że na obwodnicę Witomina potrzeba 70 mln zł. To mniej więcej tyle, ile kosztuje trzeci etap parku Centralnego z podziemnym parkingiem na 270 miejsc.

Sęk w tym, że według zapowiedzi z początku budowy parku Centralnego ta część miała kosztować 20 mln zł. Bardzo prawdopodobne jest więc, że także za obwodnicę Witomina trzeba będzie zapłacić dużo więcej, niż szacowano początkowo.

Wciąż nie wiadomo też, czy ta inwestycja otrzyma zewnętrzne dofinansowanie. Według gdyńskich urzędników prace mają potrwać 1,5 roku.

Obwodnica Witomina: prace, terminy, daty



Opinie (134) 7 zablokowanych

  • a gdzie 3ci pas pod buspas o zmiennym kierunku w czasie szczytu?

    • 12 1

  • Chętnie napisałbym (1)

    o władzach Gdyni z nienawiścią i hejtem, ale wówczas portal skasuje moją opinię. Powodem mojej opinii jest ultrachory pomysł przebudowy Chwarznieńskiej przed budową obwodnicy Witomina.

    Wojciechu ! Weź ciężki przedmiot i uderz się w głowę. Jak nie pomoże - to powtarzaj do skutku

    • 45 0

    • Skoro obwodnicy nie będzie, bo przecież wszyscy wiedzą, że nigdy nie powstanie, to w końcu coś z tym układem drogowym zrobić

      Najlepiej zacząć od uspokojenia ruchu co zaskutkuje permanentnym zawałem komunikacyjnym dzielnicy o ruchu w tranzycie nie wspominając.

      • 5 0

  • obiecanki

    to nie zadna robudowa, a raczej remont ...

    • 22 0

  • Firma zarobi a problem nie zniknie

    Tylko zostanie przeniesiony w inne miejsce ;) brawo urzędnicy !!

    To tak samo jak socjal od państwa coraz większe podatki!

    A władza mówi przeciw pomagamy, działamy dla poprawy życia

    • 11 0

  • Kolejna cudowna inwestycja plany makety plany delfinki słupki na hamaki cudowne zabieranie miejsc parkingowych stawianie wszedzie parkometrów jedno kierunkowa świętojańska widać wizję w tym mieście . Na co komu formy strefa ekonomiczna miejsca pracy inwestorzy . Hamak starczy . Pełen podziwu jestem . Widać rozmach i wizję. A poważnie codziennie coraz gorzej . Nawet przejazdu przez tory nie potrafią zrobić uzgodnić i to z 30 lat już . Pośmiewisko

    • 28 0

  • (5)

    Obwodnicy w najbliższej dekadzie nie będzie i o tym doskonale władze miasta wiedzą. W mieście nie ma dosłownie na nic i tworzy się pseudo inwestycje typu delfinki, rowerki itp. Panowie Prezydenci wybrani zostaliście po to żeby zarządzać i rozwijać miasto, a nie administrować bo do tego to komisarz wystarczy.

    • 86 3

    • Przysiadaki

      Najwazniejsza inwestycja w przebudowie to przysiadaki :)

      • 15 1

    • I bardzo dobrze że nie będzie (3)

      Dokładanie nowych dróg powoduje, że jeszcze więcej samochodów pcha się do Centrum, buduje się kolejne osiedla bo przecież są tak dobrze skomunikowane i w efekcie mimo wydania wielu milionów po kilku latach korki wracają jeszcze większe. Nie jest to żadna wiedza tajemna, przerobiło to już wiele państw przed nami. Zrozumiała to już Unia i powiedziała, że kasy na nowe drogi w miastach już nie będzie

      • 2 14

      • idz do lekarza (2)

        szpitali tez nie budujcie, bo ludzie beda bardziej chorowac

        • 9 1

        • Na odporność na wiedzę żaden szpital nie pomoże

          • 0 5

        • Ale tego od nóg

          Na innych lekarzy już za późno.

          • 3 0

  • Teraz to.... (1)

    ...mówi Łucyk i podkreśla Szczurek.
    A jak za trzy lata okaże się że znowu nic nie wyjdzie, albo się wydłuży o 10 lat to do wypowiedzi wyślą kogoś z biura prasowego...
    ci*le wyjątkowe....

    • 26 0

    • Najważniejsze nazwisko, żeby wbiło się w pamięć. Tak jak tego pana radnego ze skrzynką jabłek. Zawsze nazwisko tłustym drukiem.

      • 0 0

  • kto (1)

    kto buduje drogi o jednym pasie ruchu w danym kierunku? dla kogo ? żadnego myślenia perspektywicznego !

    • 17 3

    • Masz na wrotkach jeździć a nie autem jak jakiś jaśnie pan

      • 1 0

  • Wykonawca... (1)

    No to jak tam? kto wygra przetarg? ulubione przez gdyńskich urzędników MTM ? i tak się kaska kręci... a że projekt bez perspektyw... ważne żeby było nowe ...

    • 15 0

    • Ale za 5 lat bedzie remont. I od początku.

      • 5 0

  • uspokojenie ruchu

    czyli totalny paraliż

    • 23 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane