• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Chwarznieńskiej wstrzymała remont skrzyżowania przy dworcu

Patryk Szczerba
20 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
W godzinach szczytu, na skrzyżowaniu Dworcowa - Podjazd - 10 lutego bez przeszkód udaje się przejechać najbardziej wytrawnym kierowcom. W godzinach szczytu, na skrzyżowaniu Dworcowa - Podjazd - 10 lutego bez przeszkód udaje się przejechać najbardziej wytrawnym kierowcom.

Przebudowa skrzyżowania przy dworcu zobacz na mapie Gdyni to inwestycja, która zdaniem wielu kierowców w Gdyni powinna być dla urzędników priorytetem. Mimo zapewnień, że prace ruszą w tym roku, modernizacja nie znalazła się w planach budżetowych miasta. Pieniędzy zabrakło, bo większość środków pochłonęła rozbudowywana ul. Chwarznieńska.



Która inwestycja bardziej przysłuży się kierowcom?

Inwestycja przy dworcu jest planowana od ponad czterech lat. Wtedy były opracowywane pierwsze koncepcje z myślą o zwiększającym się natężeniu ruchu. Obecnie - według analiz - na ul. Dworcowej zobacz na mapie Gdyni w godzinach szczytu sięga ono nawet 600 pojazdów na godzinę.

Skrzyżowanie uchodzi za jedno z najtrudniejszych miejsc na drogowej mapie miasta. Trudno tu zwłaszcza skręcić z ul. Podjazd w kierunku dworca, gdzie potrzebny jest nawrót prawie o 180 stopni. Problemy mają także kierowcy wyjeżdżający z ul. Dworcowej. By dalej jechać ul. 10 lutego zobacz na mapie Gdyni w kierunku centrum miasta nierzadko trzeba wymuszać pierwszeństwo, co wywołuje nerwy,a bywa, że powoduje stłuczki.

Ostatecznie zdecydowano, że na przecięciu jezdni, na środku którego powstanie tzw. wyspa centralna, zostanie zainstalowana sygnalizacja świetlna. Swoje pomysły dołożyli także rowerzyści, forsując kładkę nad ul. Podjazd zobacz na mapie Gdyni i tunel pomiędzy ul. Dworcową i Śląską, który w końcowym projekcie jednak się nie znalazł. Na dotychczasowych przejściach ma zostać zamontowane oświetlenie i monitoring.

Cała przebudowa miała zająć kilka miesięcy. Gotowa jest pełna dokumentacja projektowa. Problemem nie okazał się więc czas ani procedury, ale kwota, jaką trzeba byłoby wydać z budżetu na realizację przedsięwzięcia. Według szacunków potrzebne są 23 mln zł.

- Większość środków na drogi powiatowe z budżetu zostało przeznaczonych na przebudowę drugiego etapu Chwarznieńskiej. Do tej inwestycji obecnie przykładamy największą wagę z racji potrzeb mieszkańców. Zapewniam jednak, że jeśli tylko zakończymy tam prace, kolejną sprawą, jaką się zajmiemy będzie skrzyżowanie przy dworcu - deklaruje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Czytaj też: Gdynia: rok stagnacji drogowej

Jedyną szansą na rozpoczęcie przebudowy w tym roku byłoby wsparcie unijne innych inwestycji realizowanych przez miasto. O to jednak będzie trudno, więc kolejnym terminem, jaki pada z ust włodarzy jest 2015 rok. Wtedy jednak na przeszkodzie może stanąć po raz kolejny rozbudowa ul. Chwarznieńskiej i "witomiński" etap inwestycji.

- Wszystko okaże się za kilka miesięcy. Będę chciał przekonywać, ze warto pozwolić na większą wygodę przejazdu przy dworcu kierowcom, którzy rzeczywiście teraz muszą szalenie uważać, by uniknąć stłuczek - dodaje Stępa.

Miejsca

Opinie (220) 10 zablokowanych

  • Brawa dla Szczurka !!! Jesteś super prezydentem .Szkoda ,że nie w opinii gdynian !

    • 3 1

  • sylwester

    Niech pan Szczek pieniądze podatników z zapowiadanej przez siebie ewentualnej powtórki zabawy sylwestrowej przeznaczy na remonty ulic położonych dalej od swojej siedziby pracy, a na zabawę wyłoży z własnej kasy i pojawi się na niej z obstawą, jeżeli będzie chciał powrócić z powrotem do UM cało i zdrowo.

    • 5 0

  • Pezio Es

    Co ktoś kto jeździ do pracy autobusem może wiedzieć o problemach zmotoryzowanych. Stępa powinien odejść!

    • 2 1

  • remont

    No i dobrze !!! Zrobić jedno, ale do końca,a nie zostawiać rozpierduchy i łapać się za inną robotę. Dworzec poczeka...

    • 1 4

  • Do wyborów

    Kochani! Pisanie tego co o tej całej sprawie sądzimy nie ma sensu. Proponuję się zmobilizować jesienią i oddać głos w wyborach na kogoś innego niż Szczurka. Jedynie to ma sens. Zmieni się prezydent to i jego zastępcy się zmienią. Przypominam, ze to prezydent wybiera sobie zastępców. My ich nie wybieramy!

    • 6 2

  • Panie Prezydencie Stępa (3)

    nie lepiej poczekać z tym remontem i zrobić naprawdę odpowiedni projekt dla NASZEGO miasta, ale też dla gości przyjezdnych abyśmy się wszyscy nie wstydzili?

    W tym dokonać odpowiedniej konstrukcji finansowej z włączeniem środków unijnych, przecież to musi być inwestycja usprawniająca komunikację nie tylko drogową? Zaprosić do współpracy pomysłowych inwestorów, a już jest kilka spółek które specjalizują sie w przydworcowych mega inwestycjach.

    Ta cała inwestycja nie powinna kosztować jakieś tam 23 mln. a szacowana powinna być na jakieś ponad 180 mln euro. Całość powinna obejmie - jak wielokrotnie tu psałem, budowę nowego dworca PKS/ zinegowanego z Miejską komunikacją/wodną i lotniczą oraz zintegrowanej z nimi średniej galerii handlowej/ hotelu, kina,... uzupełnić powinna pakiet inwestycji towarzyszących jak odpowiedni Pomnik Gdynian Wypędzonych, zabudowe wstretnych widoków na które są narażeni turyści wysiadajacy z Gdyni Głownej, remont Dworca SKM podziemną komunikacje samochodową i hale garażowo/parkingowe itd. Całość obejmujący typowo Centralny Pomorski Punkt Przesiadkowy, optymalizacjący układu komunikacyjny oraz budowę towarzyszącą typu hostele itd.

    Należy jak najszybciej poprawić dla tego terenu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego tak, aby to było prawdziwe Zintegrowane Centrum Komunikacje w Gdyni, tak aby po uprawomocnieniu mogło wejściu w życie, i mozna było aplikować o środki unijne, co by Gdynia mogła wkroczyć w fazę finalizacji XXI wieku w transporcie. Oczywiście wymaga to pełnej współpracy i współdziałania ze strony wielu podmiotów m.in. PKP S.A. .... ,ale chyba warto????

    • 5 6

    • (1)

      Jasne, 20-tu baniek nie potraficie uciułać na modernizację skrzyżowania, uzbierać 15% na wkład własny do OPAT też nie potraficie a ten chce remont za 800 mln zł robić, co za oszołom.

      • 1 1

      • Pewnie jako mieszkaniec tzw. Małego Trójmiasta chciałbyś, aby Gdynia wybudowała za własne cały OPAT

        - bo jak nie to wzorem radnych Rumi "przejdziemy do GOM"?

        Wszystko się widać zeszmaciło całkowicie i coraz bardziej mi wstyd za Solidarność z którą strajkowałem a następnie ponosiłem jeszcze wymierne konsekwencje. Mogłem też należeć do władz PZPR i dzisiaj z podniesionym czołem blokować rozwój Gdyni, jak robią to ludzie mający czelność mówienia jeszcze, że się w niej urodzili:((

        No ale jestem "oszołomem" jak mnie nazwałeś, bo to co nie polityczne nie może się udać? A Gdnie z uwagi, że przeciwstawia sie platformie powiano sie ją zaorać. Zaczynając od Lotniska, Gospodarki Morskiej, Marynarki Wojennej, Dróg Dojazdowych, .... a ludzi traktować jako drugiej kategorii .. już jedni tak zrobili i jakoś nie możemy doczekać się właściwego Pomnika Wygnanych z WŁASNYCH DOMÓW?

        Wracając do meritum Gdynia ma najmniej w przeliczeniu na mieszkańca hoteli i galerii handlowych ja wiem, że odezwą sie z negatywami mieszkańcy Sopotu i Gdańska, którym dotychczas napędzała koniunkturę, ale na boga najwyższy czas to zmienić i m.in.takie funkcje zaplanować i zrealizować na terenie obok Dworca PKP Główna, a następnie Chylonia itd.. Bo przecież w tym momencie otwiera się możliwość uzyskania memorandum informacyjnego - zresztą Gdynia wraz z Łodzią pozyskała na to takie mini unijne środki .Wraz z PKP i innymi powinna zamierzać na wyłonienie partnera dla dużej inwestycji. Łącznie z właściwym zagospodarowanych komunikacyyjnym i drogowym na tym tak prestiżowym ze względu na lokalizacje gruncie?. Na pewno są trudności związane z właścicielami tamtejszych gruntów, a wojewoda jeszcze jak może tak utrudnia z nakazu politycznego. A przecież zgodnie z wcześniejszym planem na terenie przydworcowym i jego najbliższych okolic, oprócz zachowania funkcji związanych z obsługą podróżnych, miały powstać hotele z centrum spa, mała galeria handlowa czynna 24h itd.
        Problemem w realizacji projektu jest wszystko co tam otacza więc najlepiej nic nie robić i narzekać. Jednak mimo, że wojewoda może odrzucić z no wu zatwierdzony miejscowy planu zagospodarowania przestrzennego to nie przeszkadza, że w końcu ludzie zmądrzeją i wybiorą opcje mniej szkodliwa dla samorządności i naszego miasta i taki gdy się klepnie na obradach rady miasta będzie mógł być z marszu realizowany.

        Fakt, dziś i przedsiębiorcy/inwestorzy boją sie narazić władzą politycznym i delikatnie omijają Miasto z morza i marzeń.

        • 1 0

    • Jak Ciebie czytam to się zastanawiam czy aby na pewno w tym samym kraju żyjemy

      Fajnie być marzycielem ale chyba czas zejść na ziemię.

      • 0 1

  • najdziwniejsze skrzyzowanie jakim w życiu jechałam

    • 6 2

  • Szczurek do dymisji !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 5 3

  • Gdynia się wali . Liczą ,że uratują ich pieniądze z Unii . Żeby się nie przeliczyli .Jeszcze jeden Infoboksik , wiadukt rowerowy , coś dla rugbistów ,nie zapominając o lotnisku i po kasie !

    • 6 3

  • Okolice dworca to jeden wieli wstyd dla miasta . Okolice Janka Wiśniewskiego ,Jana z Kolna ,czy Starowiejska to krajobraz księżycowy .A budynki takie nowoczesne,że aż dech zapiera .

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane