• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Chwarznieńskiej wstrzymała remont skrzyżowania przy dworcu

Patryk Szczerba
20 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
W godzinach szczytu, na skrzyżowaniu Dworcowa - Podjazd - 10 lutego bez przeszkód udaje się przejechać najbardziej wytrawnym kierowcom. W godzinach szczytu, na skrzyżowaniu Dworcowa - Podjazd - 10 lutego bez przeszkód udaje się przejechać najbardziej wytrawnym kierowcom.

Przebudowa skrzyżowania przy dworcu zobacz na mapie Gdyni to inwestycja, która zdaniem wielu kierowców w Gdyni powinna być dla urzędników priorytetem. Mimo zapewnień, że prace ruszą w tym roku, modernizacja nie znalazła się w planach budżetowych miasta. Pieniędzy zabrakło, bo większość środków pochłonęła rozbudowywana ul. Chwarznieńska.



Która inwestycja bardziej przysłuży się kierowcom?

Inwestycja przy dworcu jest planowana od ponad czterech lat. Wtedy były opracowywane pierwsze koncepcje z myślą o zwiększającym się natężeniu ruchu. Obecnie - według analiz - na ul. Dworcowej zobacz na mapie Gdyni w godzinach szczytu sięga ono nawet 600 pojazdów na godzinę.

Skrzyżowanie uchodzi za jedno z najtrudniejszych miejsc na drogowej mapie miasta. Trudno tu zwłaszcza skręcić z ul. Podjazd w kierunku dworca, gdzie potrzebny jest nawrót prawie o 180 stopni. Problemy mają także kierowcy wyjeżdżający z ul. Dworcowej. By dalej jechać ul. 10 lutego zobacz na mapie Gdyni w kierunku centrum miasta nierzadko trzeba wymuszać pierwszeństwo, co wywołuje nerwy,a bywa, że powoduje stłuczki.

Ostatecznie zdecydowano, że na przecięciu jezdni, na środku którego powstanie tzw. wyspa centralna, zostanie zainstalowana sygnalizacja świetlna. Swoje pomysły dołożyli także rowerzyści, forsując kładkę nad ul. Podjazd zobacz na mapie Gdyni i tunel pomiędzy ul. Dworcową i Śląską, który w końcowym projekcie jednak się nie znalazł. Na dotychczasowych przejściach ma zostać zamontowane oświetlenie i monitoring.

Cała przebudowa miała zająć kilka miesięcy. Gotowa jest pełna dokumentacja projektowa. Problemem nie okazał się więc czas ani procedury, ale kwota, jaką trzeba byłoby wydać z budżetu na realizację przedsięwzięcia. Według szacunków potrzebne są 23 mln zł.

- Większość środków na drogi powiatowe z budżetu zostało przeznaczonych na przebudowę drugiego etapu Chwarznieńskiej. Do tej inwestycji obecnie przykładamy największą wagę z racji potrzeb mieszkańców. Zapewniam jednak, że jeśli tylko zakończymy tam prace, kolejną sprawą, jaką się zajmiemy będzie skrzyżowanie przy dworcu - deklaruje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Czytaj też: Gdynia: rok stagnacji drogowej

Jedyną szansą na rozpoczęcie przebudowy w tym roku byłoby wsparcie unijne innych inwestycji realizowanych przez miasto. O to jednak będzie trudno, więc kolejnym terminem, jaki pada z ust włodarzy jest 2015 rok. Wtedy jednak na przeszkodzie może stanąć po raz kolejny rozbudowa ul. Chwarznieńskiej i "witomiński" etap inwestycji.

- Wszystko okaże się za kilka miesięcy. Będę chciał przekonywać, ze warto pozwolić na większą wygodę przejazdu przy dworcu kierowcom, którzy rzeczywiście teraz muszą szalenie uważać, by uniknąć stłuczek - dodaje Stępa.

Miejsca

Opinie (220) 10 zablokowanych

  • Gryzoń wydał na sylwestra to nie ma. DYMISJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 1 3

  • "Udaje się to najbardziej wytrawnym kierowcom" (1)

    Tam trzeba po prostu trochę nagiąć i złamać przepisy inaczej nie da rady wyjechać z dworca na 10 lutego w dużym ruchu. Trudno takie skrzyżowanie. Ale skoro dziennikarze nazywają kierowców łamiących przepisy "wytrawnymi" to gratuluję. Niech dziennikarz piszący ten artykuł spróbuje o godzinie 16 wyjechać z dworca na 10 lutego zgodnie z przepisami. Zobaczymy jak sobie poradzi!!!!!!

    • 5 0

    • Problem jeszcze w tym, że samochody stojące na światłach na skrzyżowaniu z 3Maja,

      blokują wjazd na 10 Lutego.

      • 0 0

  • Duze rondo, badz wyspa centrala na 10 lutego - Podjazd - Dworcowa

    Tam gdzie to jest mozliwe nalezy
    zlikwidowac wszelkie sygnalizacje swietlne i pobudowac ronda.

    Ronda o odpowiednich rozmiarach dopasowanych do gestosci ruchu w danym miejscu, pozwalajacych na plynne poruszanie sie wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.
    Tylko tyle, nic wiecej.

    • 0 0

  • Taa...aak jak Stępa się tą sprawą zajmie to będzie tak jak z rewitalizacją ul. Starowiejskiej czy parkingiem przy cmentarzu przy ul. Witomińskiej, tzn. NIC, czyli "0". Ten człowiek b.lubi czekać i ... nic nie robić, ale nie za darmo bo za pensję z naszych podatków. Jak była koniunktura to tłumaczył, że nie będzie rewitalizacji Starowiejskiej bo ceny usług i materiałów są wysokie i trzeba zaczekać. Jak się już koniunktura załamała i te ceny spadły też nic nie zrobił bo coś tam, coś tam ... I pomyśleć tylko, że taki będzie tak ciągnął aż do 67 roku życia ... z naszych podatków a nam trzeba będzie na tą jego pensję zapracować (też do 67 roku życia).

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane