• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatnie tygodnie rozbudowy ul. Kwiatkowskiego

Michał Sielski
19 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego

Przebudowa ul. KwiatkowskiegoMapka wchodzi w decydującą fazę. W związku z tym w najbliższych dniach kierowców czekają zmiany na tej trasie.



Czy czekasz na zakończenie remontów dróg w swoim mieście?

Drogowcy przystępują bowiem do układania tzw. warstwy ścieralnej nawierzchni. To ostatnia warstwa asfaltu na nowej drodze. Dlatego już od 18 kwietnia na przebudowywanym odcinku ul. Kwiatkowskiego od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka występować będą zmiany w organizacji ruchu.

Planowane zamknięcia:

  • łącznica zjazdowa do Unruga w terminie 25.04-11.05.2022 r.,
  • łącznica wjazdowa z Unruga w terminie 10.05-12.05.2022 r.,
  • wjazd na ul. Podgórską, Ledóchowskiego, do Kwiatkowskiego 102, zjazd do garaży - w terminie 09.05-14.05.2022 r.,
  • asfaltowanie głównych jezdni w terminie 09.05-14.05.2022 r.,
  • lewoskręt z Oksywia wyłączony w dniu 12.05.2022 r. (objazd zostanie poprowadzony pętlą od strony ul. Maciejewicza).


W ostatni czwartek i piątek ułożono natomiast nawierzchnię drogi rowerowej na odcinku od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka.

Wszystko wskazuje więc na to, że inwestycję uda się zakończyć w połowie roku. Początkowo informowano, że przebudowa ul. Kwiatkowskiego zakończy się w październiku ubiegłego roku. Dopiero latem termin ten wydłużono do stycznia 2022. Jednak potem zdecydowano, że wbrew wcześniejszym zapowiedziom ul. Kwiatkowskiego będzie miała po przebudowie nie cztery pasy ruchu, a pięć: dwa buspasy, dwa pasy w każdym kierunki oraz jeden, dodatkowy, w kierunku północnym.

Koszty rozbudowy ul. Kwiatkowskiego


Obecnie zakres prac wyceniany jest na 23 360 471,06 zł brutto, w tym roboty finansowane przez PEWIK GDYNIA pochłoną 140 965,75 zł. Dofinansowanie Ministerstwa Infrastruktury i Ministerstwa Finansów wynosi: 9 023 794 zł brutto.

Droga rowerowa dofinansowana jest natomiast ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Wartość robót to 1 319 042,35 zł, a dofinansowanie wynosi 58 proc. kosztów kwalifikowanych.

Opinie (177) 7 zablokowanych

  • To kiedy remont?

    • 6 1

  • Gdynia się rozwija, tu się żyje. (2)

    Marek

    • 5 19

    • Maryś, o 9 w moim gabinecie.

      • 6 0

    • Gdynia zwija się a nie rozwija się

      • 0 0

  • Czy przewidziano na trasie progi zwalniające lub odcinkowe pomiary? (5)

    Chodzi o to, żeby usprawnić przejazd.

    • 26 5

    • Tak. Progi będą co 50 metrów na pasie

      dla rowerów.

      • 16 1

    • Tak postawią delfinki i będzie ruch wahadłowy dla spowolnienia ruchu

      • 7 0

    • rower

      proponuję radary dla rowerzystów - aż strach tam chodzić

      • 3 0

    • Chodzi o to, żeby wolniej jeżdżono i nie robiono wypadków.

      Tym samym było by bardziej przejezdne. Szybciej wcale nie znaczy że będzie przejezdne więc zdecydowanie jestem za progami!!!!

      • 1 3

    • 3X tristar rozsieje czerwoną falę

      • 0 0

  • Dzięki genialnemu projektowi rowerzyści pod górę będą jeździć jezdnią. (24)

    Pas dla rowerów jest tylko po stronie "zjazdowej".
    Lepiej byłoby go zrobić "na podjeździe", a najlepiej po obu stronach.

    • 33 88

    • (5)

      Boszeeee, a rajtuzowym znowu się coś nie podoba. Z której strony by ścieżka nie była, o tak wiecznie będziecie narzekać.

      • 49 15

      • Do dla przeciwwagi napisz coś o parkingach :) (1)

        • 12 4

        • Nie napiszę, poruszam się komunikacją miejską :-)

          • 4 9

      • Widzę że masz uczulenie na słowo rower... (2)

        Jako samochodziarz, wolałbym nie jechać za wlokącym się pod górę rowerzystą - ergo lepszy byłby pas dla rowerów pod górę.

        • 18 6

        • (1)

          Nie mam uczulenia na słowo rower. Mam uczulenie na najbardziej roszczeniową społeczność.

          • 20 6

          • na przespawanych do samochodu

            nie dziwię się, masz prawo, zaraz będą narzekać, ze gdzieś tam parkingu im nie zbudowano

            • 3 10

    • (1)

      "Miszczu" dedukcji święta nie przyczyniły się w twoim wypadku na poprawę przyswajania tematu. Powstaje pytanie gdzie przebiega ścieżka rowerowa przy dojeździe do nowej ścieżki? Po lewej patrząc z dołu czy po prawej? Po estakadzie i tak rowerem nie jedziesz,spod estakady i tak musisz wbić się w nową bo na wprost masz zakaz i pod górkę i z górki jedziesz jedną stroną. Więc gdzie problem?

      • 17 1

      • Nie tłumacz mu, krzyczy krzyczy a i tak jeździ chodnikiem albo ulica.

        • 15 2

    • W tym kraju (9)

      Nie wszystko musi być pod rowerzystów.
      Jest ścieżka z jedej strony - wystarczy. Rozumiałbym ten ból d*py gdyby w ogóle nie było.

      • 21 4

      • Do tej pory to wszystko budowane jest z priorytetem dla samochodów. (6)

        Jak tylko zrobi się jakieś ograniczenia lub niedogodności dla aut to krzyk jest wielki.

        • 8 16

        • A dlaczego ma być z priorytetem dla rowerzystów ? robi się dla większości. (3)

          • 16 3

          • nie robi się dla większości, tylko dla wszystkich (2)

            • 4 8

            • Czyli dla samochodziarzy też? (1)

              Wczoraj licznik przy drodze rowerowej przy ppnt wyświetlał ok 750, ciekawe ile wyświetlałby licznik samochodów.

              W przeliczeniu na użytkownika droga ta infrastruktura.

              • 5 2

              • Nie patrz na ten licznik, bo on jest przekręcany jak im się statystyki nie zgadzają. Kiedyś była temperatura -4 stopnie i śnieg na drodze dla rowerów przy PPTN, a licznik pokazywał ponad 1000 rowerzystów. Innym razem przy 0 stopni i deszczu zaczytywał przejeżdżające obok samochody.

                • 3 0

        • (1)

          Nie rozumiem, skąd to zdziwienie... Przecież samochodów jest na ulicach zdecydowanie więcej niż rowerów. Głupotą byłoby budowanie ścieżek rowerowych o wymiarach autostrady, skoro rowerów na niej pojawi się 10, no może 20 w ciągu godziny.

          • 9 0

          • Poza tym drogi zwykłe też są dla rowerów. Ile razy to nie spotkasz się z rowerzystą, który jedzie jezdnią mając DDR obok.

            • 6 0

      • Tobie jeden pas powinien wystarczyć. (1)

        I najchętniej, jak byś musiał się na niego dostawać nagle na lewą stronę, przez światła i przekraczając 2 buspasy i drogę rowerową. Wtedy, możliwe, że w Twojej małej główeczce zaświta maleńka myśl choć może nie że już rozumiesz o co chodzi tym rajtuzom, obcisłym itp.

        • 1 1

        • W takim przypadku powinien wystarczyć mi też lokal mieszkalny w innym mieście i podatki tam płacone na budowę normalnych dróg

          • 3 0

    • ukłon w stronę samochodziarzy. Kosztem DDR dali im kolejny pas z którego nikt na końcu przy skrzyżowaniu nie będzie korzystał :)

      • 7 4

    • (2)

      o ile się orientuję to projektowana droga rowerowa jest dwukierunkowa tak więc proszę nie pisać głupot

      • 13 1

      • Droga jest dwukierunkowa - jakiej szerokości? (1)

        • 1 1

        • Nie ważne jaka szerokość, skoro rowerzyści i tak zajmą całą jej przestrzeń żeby sobie między sobą poplotkować.

          • 5 0

    • Na ul. Puckiej ścieżka rowerowa jest po obu stronach drogi, a rowerzyści i tak jeżdżą drogą. Czy więc nie lepiej zlikwidować tam ścieżki rowerowe i wybudować po dwa pasy drogi w każdą stronę

      • 5 2

    • Droga rowerowa

      Chyba po jednej stronie wystarczy ? Piesi też muszą gdzieś czuć się bezpiecznie

      • 0 0

  • Otworzą to jak plac i parking w Chyloni

    • 23 0

  • Hola hola

    Poczekajmy jeszcze dwa lata na odbiór prac- wtedy może pojedziemy.

    • 21 0

  • kiedy pkm na północ ? (1)

    nigdy

    • 32 0

    • Nie da się

      Szczur

      • 3 0

  • (1)

    Oby tylko nam to odebrali. Wojtek cały czas pyta po co przy kościele taka zawijana w eske ta ulica, nie dało zrobić jej prosto. Oj ten Wojtuś żartowniś.

    • 57 7

    • jest wska bo nie chcieli zburzyć samowoli ksiedza

      w postaci kładki dla pieszych...

      • 10 5

  • Ile?1,5 roku rycia,droga 500m(pincet m)!
    Szacun!

    • 32 0

  • Ile to trwalo? (1)

    Poltorej roku czy wiecej?

    • 22 1

    • Ile pamiętam to około 30 lat. Tak, już wtedy było wiadomo że Gdynia idzie w tamtą stronę. A teraz mamy im padać na kolana i dziękować.... nonsens.

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane