• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatnie tygodnie rozbudowy ul. Kwiatkowskiego

Michał Sielski
19 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego

Przebudowa ul. KwiatkowskiegoMapka wchodzi w decydującą fazę. W związku z tym w najbliższych dniach kierowców czekają zmiany na tej trasie.



Czy czekasz na zakończenie remontów dróg w swoim mieście?

Drogowcy przystępują bowiem do układania tzw. warstwy ścieralnej nawierzchni. To ostatnia warstwa asfaltu na nowej drodze. Dlatego już od 18 kwietnia na przebudowywanym odcinku ul. Kwiatkowskiego od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka występować będą zmiany w organizacji ruchu.

Planowane zamknięcia:

  • łącznica zjazdowa do Unruga w terminie 25.04-11.05.2022 r.,
  • łącznica wjazdowa z Unruga w terminie 10.05-12.05.2022 r.,
  • wjazd na ul. Podgórską, Ledóchowskiego, do Kwiatkowskiego 102, zjazd do garaży - w terminie 09.05-14.05.2022 r.,
  • asfaltowanie głównych jezdni w terminie 09.05-14.05.2022 r.,
  • lewoskręt z Oksywia wyłączony w dniu 12.05.2022 r. (objazd zostanie poprowadzony pętlą od strony ul. Maciejewicza).


W ostatni czwartek i piątek ułożono natomiast nawierzchnię drogi rowerowej na odcinku od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka.

Wszystko wskazuje więc na to, że inwestycję uda się zakończyć w połowie roku. Początkowo informowano, że przebudowa ul. Kwiatkowskiego zakończy się w październiku ubiegłego roku. Dopiero latem termin ten wydłużono do stycznia 2022. Jednak potem zdecydowano, że wbrew wcześniejszym zapowiedziom ul. Kwiatkowskiego będzie miała po przebudowie nie cztery pasy ruchu, a pięć: dwa buspasy, dwa pasy w każdym kierunki oraz jeden, dodatkowy, w kierunku północnym.

Koszty rozbudowy ul. Kwiatkowskiego


Obecnie zakres prac wyceniany jest na 23 360 471,06 zł brutto, w tym roboty finansowane przez PEWIK GDYNIA pochłoną 140 965,75 zł. Dofinansowanie Ministerstwa Infrastruktury i Ministerstwa Finansów wynosi: 9 023 794 zł brutto.

Droga rowerowa dofinansowana jest natomiast ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Wartość robót to 1 319 042,35 zł, a dofinansowanie wynosi 58 proc. kosztów kwalifikowanych.

Opinie (177) 7 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    A ja sie cieszę (7)

    Oczywiście nie z terminu, bo już dawno budowa powinna być zakończona. Aczkolwiek biorąc pod uwagę czynniki zewnętrzne, czyli pojawienie się nagłych potrzeb remontu sieci przez OPEC, zmianę projektu o dodatkowy pas, trochę to zmianę czasu usprawiedliwia. Szkoda, że to wyskoczyło w trakcie a nie w planach. Ale zbliżamy się do końca. A najbardziej mnie cieszy jedno, zmiana durnego pomysłu buspasa w górę kosztem pasa dla kierowców. Będzie trzeci pas. Udało się w dziwny sposób ominąć cmentarz, co dotąd było problemem nr 1. Fakt, że przez to nie ma przełożenia 1 do 1 z estakady w ulicę Kwiatkowskiego, ale czasy i potrzeby się zmieniły przez lata. Kiedyś np nikt nie myślał o buspasach...

    • 45 5

    • Remont 400 metrów drogi to największa drogowa inwestycja od 2008 roku (1)

      Brawo Szczurek, ekspresowo zmieniasz oblicze Gdyni

      • 8 6

      • Dzisiaj żonkil od Kalksteina .

        • 0 1

    • Ale tam nie ma piątego pasa.

      • 1 1

    • (2)

      Gdzie ten trzeci pas? By trzeba było zmieniać datę oddania inwestycji? On istnieje odkąd opec skończył wymianę swoich rur pod jezdnia. Tzn od sierpnia 2021, wiec skąd w grudniu informacja o zmianie terminu oddania bo trzeci pas na prośbę mieszkańców? Od grudnia do dziś w szerokości jezdni do gory coś się zmienił? Wg mnie nie. A wiec po co UM mydli oczy?

      • 0 1

      • tylko ty mydlisz oczy

        • 0 0

      • Istnieje bo był pasem technicznym na czas budowy

        A skoro ma zostać na stałe, to wypada chyba dostosować projekt, pozwolenia na budowę i te inne papiery do zmienionej sytuacji. Bo potem tego nie odbiorą i będzie jak z pl. Dworcowym

        • 0 0

    • uwaga

      buspasy powinny byc dla autobusow tylko w godzinach szczytu rano i popoludniu a w pozostale godz otwarte dla wszystkich tak jak jest to np w Nottingham, po godzinach szczytu buspasy swieca pustkami a tylko cvaniaki po nich jada udajac np taxi itp

      • 0 0

  • Ten bus pas w dół powinien być połączony z rowerowym

    W dół rowery jadą szybko
    ...
    Wówczas płacący podatki czyli kierowcy mieliby dwa pasy w dół a tym sam brak korków i straty czasu
    Ulice są utrzymywane z podatku paliwowego a nie pe***skiego który wynosi zero !!!

    • 10 1

  • Brak 2x2 dla aut to bardzo poważny błąd (1)

    Z takim prymitywnym myśleniem to my nigdy nie pozbędziemy się korków, następny remont pewnie za 30 lat?

    • 16 0

    • Prymitywne jest myślenie, że dodatkowe pasy zlikwidują korki. W US już to przerabiali 40-50 lat temu. Nie musimy powtarzać ich błędów

      • 1 8

  • Wiesniacką chutniczą wyremontujcie bo to bangladesz polnocy (1)

    • 13 0

    • Słownik do ręki.

      • 3 0

  • "Tylko" 8 miesięcy opóźnienia! Cud drogowy w Gdyni.

    • 12 1

  • Rowery (1)

    Holandia powinna być dla nas wzorem.

    • 4 17

    • tak, zwłaszcza w Gdyni

      Zobacz jak ukształtowane są praktycznie całe Niderlandy, i porównaj to z Gdynią. Już widzę jak setki ciężkich miejskich rowerów z doczepionymi przyczepkami dla dzieci albo zakupów dziarsko podjeżdżają przez Kwiatkowskiego albo na Witawę, ewentualnie Marszewską w stronę Wiczlina. Zwarta zabudowa miejska plus płaski teren pozwalają na to, aby najmniej wymagająca część mieszkańców na rower wsiadła - chodzi o ludzi, którzy pracują 8 godzin dziennie w jednym miejscu, nie mają rodzin i mieszkają w ścisłym obrębie miasta. Cała reszta potrzebuje samochodu do poruszania się po mieście i koniec.

      • 5 0

  • Pytanie (1)

    Wielkie ciężarówki z budowy na Pogorzu za Szperkiem rozjadą Kwiatka migiem i znowu będzie falowanie i stukanie.
    Ciekawe czy obsadza drzewami stronę od osiedla Perłowa. Tak mieli na wizualizacji. Czy ktoś to dopilnuje.

    • 9 1

    • Zielono mi...

      W projekcie są krzewy, trawy i parę drzew ozdobych. Od Perłowej potrzebne są szpalery drzew alejowych, które wytłumią chociaż minimalnie hałas drogowy. Całkowicie nas olano, zero ekranów, zero zieleni... Walczymy o to z ZDiZ. Asfalt akustyczny... ta jasne, już teraz jest mega głośno, ale kogo to obchodzi...

      • 0 0

  • Michale Sielski

    Przestań pisać bzdury i przejedz sie na miejsce zanim coś napiszesz. To kłamstwo że ułożono nawierzchnię drogo rowerowej. Nieprawdą jest też że drogowcy przystępują do układania warstwy ścieralnej. Właśnie wróciłem stamtąd bo mieszkam obok i nic się takiego nie dzieje..Tylko elektrycy podłączają krzywo postawione latarnie. Takie jest dzisiaj dziennikarstwo. Byle coś napisać. A że to nieprawda to co to redaktorka obchodzi.

    • 16 0

  • babraja się z tym strasznie, bałagan,dziury,nierówności,poprzewracane słupki ostrzegawcze.

    jazda pod prąd z powodu złego oznaczenia to standard. trzeci świat. polacy powinni dalej pracowac na zmywaku za granicą a nie brać sie za poważne prace. opóznienie, żenada.

    • 5 0

  • Ostatnie tygodnie?

    A te ostatnie tygodnie to ile będą trwały? 5?8? Czy 12? Remont miał zakonczyc się w listopadzie

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane