• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudują ul. Unruga za 30 mln zł

Michał Sielski
27 września 2023, godz. 11:00 
Opinie (168)
Najnowszy artykuł na ten temat Prace na Unruga skończą się dopiero za rok
Po przebudowie ul. Unruga będzie szersza i wygodniejsza dla wszystkich: pieszych, rowerzystów i kierowców. Po przebudowie ul. Unruga będzie szersza i wygodniejsza dla wszystkich: pieszych, rowerzystów i kierowców.

Strabg rozbuduje ul. UnrugaMapka na odcinku od estakady KwiatkowkiegoMapka do skrzyżowania z ul. BosmańskąMapka w Gdyni. Zainkasuje za to 30,9 mln zł, a miasto miało zarezerwowane 43,5 mln zł na prace, które potrwają rok. - Udało nam się zaoszczędzić znaczną kwotę na inne inwestycje w naszym mieście - cieszy się wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk. Podczas prac wyciętych zostanie 20 drzew, ale w ich miejsce posadzonych będzie 187 nowych.



Czekasz na przebudowę ul. Unruga?

Przypomnijmy, że przetarg ogłoszono w marcu. Termin składania i otwarcia ofert był jednak przesuwany. Podobnie jak ogłoszenie wyboru wykonawcy.

Zgłosiły się cztery firmy:
  • Kruszywo sp. z o.o.: 29,9 mln zł
  • Strabag Polska: 30,9 mln zł
  • MTM SA: 35,4 mln zł
  • WPRD Gravel/Elgrunt: 43,9 mln zł


Tym razem urzędnicy nie wybrali najtańszej oferty.

- Po szczegółowej analizie do zrealizowania tej kompleksowej inwestycji wybraliśmy firmę Strabag, której oferta opiewa na kwotę 30 906 019,51 zł - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Dodam tylko, że na to zadanie przeznaczono 43 503 173,32 zł z budżetu miasta. W efekcie udało nam się zaoszczędzić znaczną kwotę na inne inwestycje w naszym mieście.
Wykonawca ma rok na zakończenie prac.

Lokalizacja przebudowy Lokalizacja przebudowy
Po remoncie ulica będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku z nawierzchnią bitumiczną. Jezdnia miejscami poszerzona zostanie do trzech pasów ruchu w rejonie skrzyżowań - pasy do skrętu w lewo/prawo.

Skrajny prawy pas w każdym kierunku przeznaczony będzie do poruszania się pojazdów komunikacji miejskiej - będzie buspasem.



Przebudowa ul. Unruga: co się zmieni?



  • Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej.
  • Po stronie północnej, na odcinku Kwiatkowskiego - CechowaMapka, powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi (łącznie 13 miejsc postojowych, w tym trzy dla osób z niepełnosprawnościami).
  • Na odcinku od ul. Cechowej do ul. BosmańskiejMapka, po stronie północnej, powstanie chodnik o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe.
  • Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe.
  • Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i UnrugaMapka, na wlotach północnym i wschodnim, pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami w dowiązaniu do istniejących oraz projektowanych.
  • Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga, a następnie wykonania manewru zawracania.

Dodatkowo w rejonie skrzyżowania ul. Unruga i FlisakówMapka nie będzie skrętu w lewo z ul. Unruga z kierunku wschodniego. Dopuszczony zostanie skręt pojazdów z ul. Flisaków w kierunku ul. Kwiatkowskiego oraz wyznaczono dodatkowy pas dla tych pojazdów.

W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.

Skrzyżowanie Unruga z CechowąMapka będzie czterowlotowe



Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną.

- Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z ul. RobotnicząMapka także będzie czterowlotowe - bez możliwości skrętu w lewo - ze względu na znikomy udział relacji. W obrębie skrzyżowania wyznaczono przejście dla pieszych przez ul. Unruga w formie wyniesionej - informują urzędnicy.
Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z ul. BosmańskąMapka będzie miało postać małego ronda z jednym pasem ruchu oraz z dodatkowymi pasami poza tarczą ronda dla najbardziej obciążonych relacji (Bosmańska - Unruga Zach. i Unruga Zach. - Unruga Wsch.). W celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na każdym wlocie i wylocie zaprojektowano wyniesione przejścia i przejazdy dla rowerzystów.

Wytną 20 drzew, posadzą 187



Podczas prac usunięte zostaną drzewa i krzewy, które kolidują z rozbudową. 20 drzew zostanie wyciętych, a 9 przesadzonych. Przewidziano jednak oczywiście nasadzenia zastępcze:
  • drzewa liściaste - 184 szt.
  • drzewa iglaste - 3 szt.
  • krzewy liściaste - 3053 szt.
  • krzewy iglaste - 366 szt.
  • trawy rabatowe - 702 szt.
  • byliny - 2256 szt.
  • cebule - 358 szt.

Sklepy spożywcze na Obłużu

Miejsca

Opinie (168) 7 zablokowanych

  • Fajnie, tylko ta zatoka autobusowa...

    Nie wiem, czy to trafiony pomysł? Tam zmieści się zaledwie jeden "przegub" - wystarczy, że zjadą się dwa (co nie jest rzadkim zjawiskiem) i już mamy blokadę skrzyżowania. No i przesiadanie się pomiędzy kierunkami nie polepszy się. Tak że pomysł taki sobie.

    • 5 0

  • Bez buspasa się nie liczy

    Tragedia...

    • 7 4

  • Podoba mi się brak skrętu w lewo...

    Jak obecne władze kraju przejdą na następną kadencję to zlikwidują wszystkie możliwości skrętu w lewo i będzie już tylko prosto do lepszej rzeczywistości lub jeszcze większy skręt w prawo...

    • 6 7

  • Kolejne 30 baniek w błoto. Rok korków i komunikacyjnie bez zmian - patrz Chwarznieńska i Karwiny. Wszyscy, którzy uczestniczą w projektowaniu i zatwierdzaniu takich bubli powinni już dawno mieć postawione zarzuty.

    • 16 1

  • Bolączka mieszkanki Obłuża (2)

    Cieszę się ogromnie z tego remontu choć przetrwać go będzie trudno. Mam jednocześnie nadzieję, że materiał z jakiego zostanie wykonana nawierzchnia został dobrze przemyślany, ponieważ odcinek ulicy Unruga od Estakady po rozwidlenie Bosmańska/Unruga jest wyjątkowo narażony na zniszczenia przez pojazdy ciężkie jak autobusy, ciężarówki wojskowe i nie tylko przewożące niejednokrotnie bardzo ciężki sprzęt do Portu czy Stoczni Marynarki wojennej. Efektem tych kursów jest zapadnięcie się nawierzchni. Obecnie na skrzyżowaniu Unruga/Cechowa, gdy tylko popada pieszy nie może przejść bez zalania go falą wody przez auta i nawet nie ma gdzie uciec przed tym. Czasem tylko się zdarza, że kierowcy jadący w kierunku Oksywia pomyślą o pieszych i zwalniają.

    • 18 0

    • Będziecie mieć Karwiny razy dwa

      • 2 1

    • pani Izo, ja jak przejeżdżam i widzę, że idzie pani to zawsze zwalniam, nawet jak nie pada ;)

      • 4 0

  • (6)

    Jaki sens przebudowy skoro ulomni ludzie na czele z kucykiem postanowili zrobić buspasy. Czyli dla kierowców nic się nie zmieni

    • 34 6

    • (2)

      Ale dla pasażerów komunikacji już tak

      • 5 5

      • (1)

        Niby co? A gdyby tak były 2 pasy dla samochodów to autobus nie przejechałby szybciej niż obecnie?

        • 3 2

        • 2 pasy byłyby zakorkowane

          autobus nie przejechałby zgodnie z przewidywalnym rozkładem jazdy

          • 1 4

    • rondo przy bosmanskiej

      super pomysl, na pewno rozladuje to korki znacznie

      • 0 0

    • Nie ból głowy! (1)

      Rozszerzy się SPP to się odspawasz od kierownicy

      • 1 3

      • Wielu ludzi parkuje na miejscach gwarantowanych przez pracodawcę

        I powiększenie SSP im zwisa i powiewa

        • 2 0

  • Czyli jak na witominie, kupa kasy pójdzie a nic się nie zmieni.

    • 17 1

  • Aha. 30 kolejnych milionków na kierowczyków. Czyli 30 milionków mniej na komunikację zbiorową. (10)

    A kierowczyki twierdzą i chwalą się tym, że nie przesiądą się do komunikacji bo jest ta komunikacja za słaba. A nie może być lepsza bo nie ma kasy bo poszła na kierowczyków. I tak w kółko. Logika ćpuna: wydaj ile się da na towar i za chwilę na następny bo masz głód.
    Po poszerzeniach, tak przy okazji, jest coraz mniej miejsca na komunikację szynową.

    • 7 21

    • A Czytałeś artykuł? (7)

      Dla kierowców nic się nie zmieni poza tym ,że co najmniej rok będą się mordować w jeszcze większych korkach niż obecnie.

      • 5 2

      • To trzeba zezwolić na wahadłowy przejazd autobusów (1)

        A blachosmrody niech się kiszą

        • 1 5

        • autobus to też w większości blachosmród... czuwaj

          • 4 2

      • to co pisze autor artykułu i to co będzie w przyszłości nie mają ze sobą nic wspólnego. Naprawdę uważasz, że na tej ulicy (4)

        zarezerwują pas tylko dla busów?
        Oceniam -- naiwność albo wprost kłamstwo.
        Przykład -- Dmowskiego we Wrzeszczu. Pas taki był ale wyparował.
        Kierowczyki łykają prawie całą kasę z budżetu miasta. Za darmo, za nic, za null. Na budowy, przebudowy, remonty, utrzymanie.
        Nie jest więc dziwne, że później nie ma na nic pieniędzy.
        Trzeba ich obciążyć kosztami. W przeciwnym wypadku mamy system komunistyczny.

        • 1 6

        • Przypominam (2)

          Że zasadniczą część budżetu komunikacji stanowi dotacja z budżetu miasta, DDR dla jajościsków też się buduję ze środków publicznych. No ale to już przecież nie jest komunizm bo na lowelki można

          • 1 1

          • Komentarz od czapy, w stylu pislamskim. (1)

            "Przecież dajemy trochę groszy na komunikację".
            Tak, ale najwięcej idzie na kierowczykow. Zdecydowana większość. Wiec juz brakuje kasy. Niech kierowczyki zaczną płacić za swój asfalt.

            • 0 6

            • Nie bredź już

              Od kieszonkowego od mamy i tak nie płacisz podatków

              • 3 0

        • Czyli na przekór faktom dopasowujesz sobie przekaz do swojej krzywej wizji rzeczywistości, a potem masz pretensję, że inni się z tobą nie zgadzają. 10/10.

          • 1 0

    • Pacjentka już w internecie siedzi

      Czy wy tam na Srebrzysku w ogóle macie jakiś nadzór?

      • 1 0

    • Kierowczyki xD

      Czy w tym kraju kazdy musi nienawidzic kazdego? Jestem osoba ktora prowadzi samochod, chodzi pieszo, jezdzi rowerem oraz od czasu do czasu podrozuje komunikacja zbiorowa i w zyciu by mi nie przyszlo zeby logos obrazac poniewaz wybral taki a bie inny transport. Ludzie marudzicie na rzad ale zacznijcie prace od podstaw czyli od siebie.

      • 6 0

  • A kiedy ścieżka rowerowa przez estakadę ? (1)

    A kiedy ścieżka rowerowa przez estakadę ?

    • 12 8

    • kiedy zwodzona kładka dla rowerzystów i pieszych z Oksywia do okolic Muzeum Emigracji i dalej do centrum Gdyni?

      • 2 0

  • Urzędnicy kłamią. Dwa pasy w tym jeden bus pas czyli dla samochodów będzie jeden pas.

    Już to kłamstwo przerabialiśmy gdy robili moternizację Kwiatkowskiego.

    • 29 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane