• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudują ul. Unruga za 30 mln zł

Michał Sielski
27 września 2023, godz. 11:00 
Opinie (168)
Najnowszy artykuł na ten temat Prace na Unruga skończą się dopiero za rok
Po przebudowie ul. Unruga będzie szersza i wygodniejsza dla wszystkich: pieszych, rowerzystów i kierowców. Po przebudowie ul. Unruga będzie szersza i wygodniejsza dla wszystkich: pieszych, rowerzystów i kierowców.

Strabg rozbuduje ul. UnrugaMapka na odcinku od estakady KwiatkowkiegoMapka do skrzyżowania z ul. BosmańskąMapka w Gdyni. Zainkasuje za to 30,9 mln zł, a miasto miało zarezerwowane 43,5 mln zł na prace, które potrwają rok. - Udało nam się zaoszczędzić znaczną kwotę na inne inwestycje w naszym mieście - cieszy się wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk. Podczas prac wyciętych zostanie 20 drzew, ale w ich miejsce posadzonych będzie 187 nowych.



Czekasz na przebudowę ul. Unruga?

Przypomnijmy, że przetarg ogłoszono w marcu. Termin składania i otwarcia ofert był jednak przesuwany. Podobnie jak ogłoszenie wyboru wykonawcy.

Zgłosiły się cztery firmy:
  • Kruszywo sp. z o.o.: 29,9 mln zł
  • Strabag Polska: 30,9 mln zł
  • MTM SA: 35,4 mln zł
  • WPRD Gravel/Elgrunt: 43,9 mln zł


Tym razem urzędnicy nie wybrali najtańszej oferty.

- Po szczegółowej analizie do zrealizowania tej kompleksowej inwestycji wybraliśmy firmę Strabag, której oferta opiewa na kwotę 30 906 019,51 zł - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Dodam tylko, że na to zadanie przeznaczono 43 503 173,32 zł z budżetu miasta. W efekcie udało nam się zaoszczędzić znaczną kwotę na inne inwestycje w naszym mieście.
Wykonawca ma rok na zakończenie prac.

Lokalizacja przebudowy Lokalizacja przebudowy
Po remoncie ulica będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku z nawierzchnią bitumiczną. Jezdnia miejscami poszerzona zostanie do trzech pasów ruchu w rejonie skrzyżowań - pasy do skrętu w lewo/prawo.

Skrajny prawy pas w każdym kierunku przeznaczony będzie do poruszania się pojazdów komunikacji miejskiej - będzie buspasem.



Przebudowa ul. Unruga: co się zmieni?



  • Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej.
  • Po stronie północnej, na odcinku Kwiatkowskiego - CechowaMapka, powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi (łącznie 13 miejsc postojowych, w tym trzy dla osób z niepełnosprawnościami).
  • Na odcinku od ul. Cechowej do ul. BosmańskiejMapka, po stronie północnej, powstanie chodnik o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe.
  • Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe.
  • Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i UnrugaMapka, na wlotach północnym i wschodnim, pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami w dowiązaniu do istniejących oraz projektowanych.
  • Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga, a następnie wykonania manewru zawracania.

Dodatkowo w rejonie skrzyżowania ul. Unruga i FlisakówMapka nie będzie skrętu w lewo z ul. Unruga z kierunku wschodniego. Dopuszczony zostanie skręt pojazdów z ul. Flisaków w kierunku ul. Kwiatkowskiego oraz wyznaczono dodatkowy pas dla tych pojazdów.

W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.

Skrzyżowanie Unruga z CechowąMapka będzie czterowlotowe



Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną.

- Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z ul. RobotnicząMapka także będzie czterowlotowe - bez możliwości skrętu w lewo - ze względu na znikomy udział relacji. W obrębie skrzyżowania wyznaczono przejście dla pieszych przez ul. Unruga w formie wyniesionej - informują urzędnicy.
Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z ul. BosmańskąMapka będzie miało postać małego ronda z jednym pasem ruchu oraz z dodatkowymi pasami poza tarczą ronda dla najbardziej obciążonych relacji (Bosmańska - Unruga Zach. i Unruga Zach. - Unruga Wsch.). W celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na każdym wlocie i wylocie zaprojektowano wyniesione przejścia i przejazdy dla rowerzystów.

Wytną 20 drzew, posadzą 187



Podczas prac usunięte zostaną drzewa i krzewy, które kolidują z rozbudową. 20 drzew zostanie wyciętych, a 9 przesadzonych. Przewidziano jednak oczywiście nasadzenia zastępcze:
  • drzewa liściaste - 184 szt.
  • drzewa iglaste - 3 szt.
  • krzewy liściaste - 3053 szt.
  • krzewy iglaste - 366 szt.
  • trawy rabatowe - 702 szt.
  • byliny - 2256 szt.
  • cebule - 358 szt.

Sklepy spożywcze na Obłużu

Miejsca

Opinie (168) 7 zablokowanych

  • O PKP na Oksywie cisza.

    To by było coś,autobusów mniej,ścieżka rowerowa, to może bus pasa na 800mtrach by nie trzeba było,bo dalej co wymyślą, most

    • 13 1

  • Tam się czas zatrzymał. (2)

    Ostatnio jeździłem po Obłużu i Oksywiu. Dramat. Tam jest gorzej niż 20 lat temu. Nawciskane pełno bloków, badziewnych pawilonów, reklam. Drogi wąskie i dziurawe. Pstrokacizna i kicz. Wszystko bez ładu i składu. Tam był większy porządek i przestrzeń 20 lat temu.

    • 15 2

    • Ciekawe czy SP 43 na Pogórzu nadal wygląda jak szkoła w Bahmucie. Dawno tam nie byłem

      • 1 0

    • Przyjechał z Rumi i narzeka

      Już jesień więc zaraz będziesz u siebie w nowym bloku klnałjak kominy wystartują i przez pół roku nie otworzysz okna:)

      • 1 1

  • Kiedy urzędnicy wreszcie zrozumieją (1)

    ze sama wymiana nawierzchni nie rozwiązuje problemu korków? Na tym odcinku aż się prosi o przekrój 2x2 z rondem turbinowym Bosmanska/Smidowicza

    • 12 1

    • Dla nich rozwiązuje wszystko buspas, droga rowerowa, zwężenie wyjazdów z osiedli, likwidacja lewoskrętów i zielonych strzałek.

      • 7 0

  • juź trzeba się bać (2)

    jaki będzie panował tam rozgardiasz podczas remontu, a znając życie, po remoncie będzie gorzej pod każdym względem, nie licząc efektu wizualnego, który raczej będzie lepszy niż teraz.

    • 61 41

    • tia..., lepiej zostawić jak jest

      • 9 1

    • Typowy narzekajacy Polak

      wyp.do ruskich tam ci dobrze zrobia

      • 1 0

  • Wszystko super ale nie MTM

    • 3 0

  • krawężniki i wysepki bez sęsu ,jak na witominie . rok korków .Dziękujemy -prosimy lepszą opcje .

    • 8 1

  • Udało nam się zaoszczędzić

    znaczną kwotę na inne inwestycje w naszym mieście - cieszy się wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk. Panie Łucyk w naszym mieście nie ma żadnych inwestycji tylko jest pudrowanie trupa

    • 14 1

  • No to dojazd do domu x 3...

    Rok czasu zmieni się w dwa lata... Gdynia szczurka

    • 11 0

  • Zapomniana dzielnica

    A co z drugą stroną? W stronę Żeliwnej za mostkiem miasto zapomniało,że tam ludzie też mieszkają.Zero sklepów,budynki wg,nieodświeżone,miejsce przy elektrociepłowni straszy,szaro i smutno po tamtej stronie.Cud że jeszcze autobusy tam jeżdżą.Dajcie tam trochę życia.Czy są jakiś pomysły na rewitalizację tego miejsca?

    • 11 0

  • Po co buspas!!

    To nie rozwiąże korków! Ktoś wgl konsultował to z mieszkańcami?!

    • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane