- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (262 opinie)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (70 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (323 opinie)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (204 opinie)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (50 opinii)
- 6 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (66 opinii)
Rozczłonkowana SKM-ka. Spokojnie, to tylko wymiana kół
Jeden z dwóch najnowszych pociągów w taborze Szybkiej Kolei Miejskiej trafił do producenta, firmy Newag. Skład pojechał do Nowego Sącza na planową wymianę kół, co - jak widać na zdjęciu - nie jest takie proste. Wróci stamtąd na początku kwietnia.
- Pojazd pojechał do Newagu na planową wymianę kół. Wróci z Nowego Sącza w okolicach 1 kwietnia. Drugi skład pojedzie na wymianę na początku przyszłego roku - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik spółki PKP SKM w Trójmieście.
Jeden skład może zabrać ponad 500 osób
Impulsy to czteroczłonowe pociągi o długości 74,4 m, które są w stanie pomieścić 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Każdy człon ma czworo drzwi. Pojazdy posiadają dodatkowy wysuwany stopień, który niweluje lukę pomiędzy składem a peronem.
Pociągi są wyposażone w klimatyzację, monitoring, system zliczania pasażerów oraz system informacji pasażerskiej.
Maksymalna prędkość to 160 km/h, ale na linii SKM nie mogą się tak rozpędzać.
Za krótka umowa, by kupić 10 nowych pociągów
SKM od kilku lat zapowiada chęć zakupu 10 nowych pociągów. Jednak ta decyzja uzależniona jest od długości umowy przewozowej zawieranej z Urzędem Marszałkowskim. Ostatnia została podpisana pod koniec 2020 r. i będzie obowiązywać od grudnia 2021 r. do grudnia 2026 r. Jej wartość to 202,5 mln zł.
Czytaj też: SKM nie kupi nowych pociągów. Umowa przewozowa jest za krótka
Według SKM pięcioletnia umowa nie pozwoli zabezpieczyć pożyczki na zakup planowanego taboru. Musiałaby ona obowiązywać przez co najmniej 9 lat.
Miejsca
Opinie (126) 3 zablokowane
-
2021-03-16 13:50
Kiedy doczekamy się nowych pociągów SKM?
Odpowiedź: NIGDY
- 12 1
-
2021-03-16 13:59
Kiedy nowe pociągi?
- 5 0
-
2021-03-16 14:07
Dopóki SKM należeć będzie do PKP nic się nie zmieni... (3)
Dlaczego regionalne koleje w całej Polsce potrafiły wymienić tabor na nowy i tylko trójmiejska SKM wciąż jest taborowym skansenem?
Bo kiedy przewoźnik jest samorządowy, to zależy mu, aby mieć jak największe wpływy z biletów, bo wówczas lokalny samorząd mniej do tych przewozów dopłaca i można inwestować w rozwój.
Natomiast kiedy przewoźnik jest państwowy - tak jak np. pkp skm w Trójmieście - wówczas mu nie zależy, bo samorząd i tak pokryje mu różnicę pomiędzy wpływami z biletów i rzeczywistymi kosztami przewozów. Dlatego od lat widzimy tylko jak SKM wyciąga rękę po więcej i więcej, zamiast samemu postarać się o większe dochody np. lepszą jakością świadczonych usług...- 10 5
-
2021-03-16 15:45
Bez przesady (1)
W Szczecinie jest tylko PolRegio i mają najnowszy tabor w kraju. Jest to tylko i wyłącznie kwestia woli politycznej. Na Pomorzu mamy wieczną wojnę, no to i kolej lokalna przeżywa zmęczenie wojną.
- 5 1
-
2021-03-17 10:04
dobitnie widać to w Szczecinku
gdzie jest przesiadka na tabor "z zachodu".
Trochę wstyd, gdy te składy stoją przy tym samym peronie...- 0 0
-
2021-03-16 17:04
"mieć jak największe wpływy z biletów,"
więc podnosi ceny...
" samorząd mniej do tych przewozów dopłaca"
Zupełnie nie wiesz z czego żyją przewoźnicy - właśnie z tej dotacji. Bilety to jedynie premia...
"potrafiły wymienić tabor na nowy"
bo trafiły na dobrą falę z Unii i mogły to zrobić za cudze pieniądze. Z eksploatacją i utrzymaniem już tak różowo nie jest. W tym czasie Gdańsk żył karnawałem Euro, calkowicie zapominając o reszczie województwa.
"zamiast samemu postarać się o większe dochody"
A jak ma się starać? Może i jest monopolista ale ma również tylko jednego klienta. Jest nim samorząd, który płaci jak chce i cyka roczne umowy... Kto weźmie pod to kredyt?
"lepszą jakością świadczonych usług"
A jak ta "lepsza jakość" miałaby wpłynąć na dochody? Że ludzie z samochodów zrezygnują? Dobre sobie.- 2 1
-
2021-03-16 15:55
Ciekawy (2)
Dlaczego Tusk i ska nie przekazali SKM-T samorządom, choć już wówczas o to zabiegały?
- 6 1
-
2021-03-16 16:04
Dlaczego pis dzielce tego nie robią?
- 0 3
-
2021-03-16 16:57
dlatego, że nie były zainteresowane tak przaśna działalnościa
i z tym zainteresowaniem samorzadow też nie przesadzaj.
Zapytaj Świlskiego (bo on był od komunikacji) co sądził o komunikacji zbiorowej i dlaczego pomorskie jest w czołówce zwijanych połączeń.- 3 1
-
2021-03-16 17:10
Skansen Komunikacji Miejskiej (1)
to kompromitacja całego pomorza
- 6 1
-
2021-03-16 17:23
jako zarządzania terenem
przez samorząd?
Zdecydowanie tak!
Bo SKM to taka "wisienka na torcie". Zainteresujcie się stanem komunikacji zbiorowej (w tym kolejowej) na terenie województwa... I porównajcie niegdysiejsze plany PKM, z tym, co powstało.
Kiedy, Marszałku, obiecane przed wyborami, połączenie kolejowe do Bytowa?- 1 0
-
2021-03-16 18:05
lubicie jeździć SKM-ką? (1)
- 5 1
-
2021-03-16 18:20
Pewnie
Od czasu jak mi pod firmą zaorali parking jedyna sensowna opcja
Polubiłem. Można poczytać, pograć na telefonie.- 1 0
-
2021-03-16 21:17
zmieniają zimówki na letnie
- 1 0
-
2021-03-16 22:03
to po kawałeczku do tych starych złomów podczepić i tadaaamm - zmniejszy się wiekowość, już konserwator zabyktów
nie zabroni ingerencji w pojazd, bo zabytkowi itp.
- 0 0
-
2021-03-17 05:42
Jak wygram w Lotto
- 0 0
-
2021-03-17 05:44
(1)
Rozwiązać SKM i po problemie. Założyć coś własnego
- 0 2
-
2021-03-17 09:59
"założyć coś własnego"
a po co urzędnikom taka brudna robota?!
A to "własne" to za darmo będzie robić? Altruistycznie?
Własne to trzeba zbudować i pokryć całe koszty. Nie specjalnie jest mozliwość dorobić "na boku" u sąsiada i te koszty zmniejszyć.
To nie takie proste...
Widać to po PKM...
Własne. I co z tego?
Po ludzi i zaplecze poszło do Regio i SKM... Bo oni od zarządzania a nie od roboty.
A ZNTK w Gdańsku zgniło zaorane...- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.