- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (114 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (693 opinie)
- 3 Kultowa "Górka" i widok na morze (67 opinii)
- 4 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (44 opinie)
- 5 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (17 opinii)
- 6 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (243 opinie)
Rozkład SKM stanie na głowie
Od poniedziałku z Gdańska do Gdyni Głównej, zamiast sześciu pociągów na godzinę, będą jeździć tylko dwa. Niestety, jest to konieczne, jeżeli chcemy już w wakacje korzystać z nowoczesnego peronu na stacji w Gdyni.
3 marca rozpocznie się drugi etap remontu przystanku Gdynia Główna, który potrwa do 31 maja.
- Wymieniona zostanie cała nawierzchnia, na całej długości peronu stanie nowoczesna wiata, zamontujemy też windę dla niepełnosprawnych - tłumaczy Andrzej Osipów, prezes zarządu PKP SKM w Trójmieście.
Prace z tym związane wymuszają na wykonawcach robót zamknięcie na półtora miesiąca każdego toru. W tym czasie pociągi będą jeździć jednym torem. Z tego powodu w relacji Gdańsk - Wejherowo - Gdańsk będą one kursować co 30 min.
Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem. I to właśnie na tym odcinku odstępy między kolejkami będą musiały wynosić aż 30 min.
Wszystkie pociągi do i z Wejherowa będą kursować po jednym torze, tym, który będzie akurat czynny na stacji w Gdyni. Drugi tor byłby nieużywany. Ale aby utrudnienia były jak najmniejsze, SKM postanowiło puszczać po nim pociągi do stacji Wzgórze Św. Maksymiliana. Tu będą kończyć bieg, aby po chwili udać się w podróż powrotną do Gdańska. Dzięki temu, aż do stacji Wzgórze Św. Maksymiliana będzie zachowana częstotliwość 15 min. Z tą różnicą, że po jednym torze będą jeździły pociągi z i do Wejherowa, a po drugim z i do Wzgórza Św. Maksymiliana, a od Orłowa powrócą na właściwe tory. Dodatkowo w godzinach szczytu na trasę Gdańsk - Sopot wyjadą kolejne składy, które zwiększą częstotliwość na tym fragmencie trasy SKM do 7,5 min.
Mniej skomplikowane zmiany czekają osoby podróżujące na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Chylonia. Tu pociągi w godzinach porannego szczytu będą jeździły co 15 min, a nie jak dotychczas co 10, a w pozostałym okresie co 30 min, zamiast co 15. Co ciekawe, w okresie popołudniowego natężenia ruchu co 15 min jeździć będą tylko pociągi w kierunku Chyloni.
SKM uruchomi też dodatkowe pociągi kursujące po torach dalekobieżnych na trasach Gdańsk - Wejherowo oraz Sopot - Wejherowo, z których część od stacji Gdynia Główna przejdzie na tory SKM.
- Wiemy, że utrudnienia będą duże, ale staraliśmy się tak ułożyć rozkład, aby zminimalizować je w jak największym stopniu. Z góry przepraszamy naszych pasażerów za wszelkie niedogodności - mówi Andrzej Osipów.
Dla większości osób podróżujących SKM zmieniony rozkład to same problemy i duży dyskomfort podczas podróży w zatłoczonych składach. Jednak osoby korzystające z SKM tylko na trasie Gdańsk - Sopot będą miały do dyspozycji więcej pociągów niż wcześniej. Muszą jednak uważać, aby nie trafić na skład jadący z lub do Wejherowa, bo ten na pewno będzie zatłoczony. Zmianie nie ulega rozkład pociągów do Tczewa i Słupska.
Szczegółowe rozkłady jazdy dostępne będą na przystankach, w serwisie Komunikacja oraz na stronie www.skm.pkp.pl
Gdańsk - Gdynia 30 min
Gdańsk - Wejherowo 30 min
Gdańsk - Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana 15 min
Gdańsk - Sopot 15 min (7,5 min w szczycie)
Opinie (191) 4 zablokowane
-
2008-02-28 00:48
Bo mogą skończyć prędzej albo później.Już była wrzawa że przeciągają remont za Grabówkiem od końca listopada do 21 stycznia bo co tydzień go przedłużali.Lepiej jest do odowłania,jak odwołają to powiedzą o tym.Rozjazdy są w Gdyni Głównej więc nie trzeba ich budować.Poza tym Od Wzgórza Św Maksymiliana będzie częściej.Problemy dotyczą ludzi spoza Trójmiasta.Mieszkaniec Gdyni może sobie pojechać ZKM aż do Orłowa i nie odczuje zmian poza pewnymi spóźnieniami tych pociągów które będą jechać na całej linii.Odstępy będą takie jak jest to konieczne.Nikt nie robi tego złośliwie
- 0 0
-
2008-02-28 07:11
A rozjazdy i takt???
A tak na logikę? Przecież rozjazdy do zmiany toru znajdują się za Orłowem i tuż za GdyniąGłówną... Przy odpowiednich mijankach można by utrzymać 15 - minutowy takt.... Trochę tego nie rozumiem. Zresztą czy nie opłacałoby się wybudować dwóch rozjazdów tuż przed Gdynią ( nawet one kiedyś tam były ! - Stąd 5 i 4 komorowe semafory wyjazdowe) i sprawa byłaby załatwiona. No i w grę wchodziłoby nawet puszczenie składów po 4 x En57 i 3 x En71 (perony są do tego przystosowane)
Pozdrawiam- 0 0
-
2008-02-28 07:27
Brawo
Współczuje sardynkom które będą jeździć tymi SKM'kami
- 0 0
-
2008-02-28 10:31
"Ułatwienia" (2)
popieram instalowanie wind, ale po co? Niech osoba, która zatwierdziła ten pomysł, uda się na peron za pomocą wózka i spróbuje wjechać do wagonu SKM-ki.Powodzenia!!!!
Przykład nowa winda w Sopocie, ciekawe jak ułatwiła życie osobom pełnosprawnym inaczej?- 0 0
-
2008-02-28 12:48
.
W takiej windzie można w intymnych warunkach oddać mocz i/lub stolec, a nawet zarobić w parę sekund 1000 PLN, do odbioru po 9 miesiącach (tzw. becikowe).
Windy poczebne som.- 0 0
-
2008-02-28 16:32
dzieci
Pomysl o dzieciach a w zasadzie o matkach z wozkami. chyba nigdy nie miales takiego problemu a ja mialam i owszem. bliznaki, wozek szeroki i oczywiscie na wszystkich gentelmenow wysiadajach z kolejki, nikt nie raczyl pomoc. na schodach w sopocie nigdy nie bylo podjazdu dla wozkow wiec sorry , ale nie stekaj
- 0 0
-
2008-02-28 15:02
Gdańsk-Wejherowo ile składów będzie ?
Jeżeli na tej trasie będą jeździły co 30 minut to KAŻDY w godzinach szczytu musi mieć trzy składy ! Jeżeli będą dwa to ludzie was w tym SKM pozabijają ! Już teraz dwuskładowe w godzinach szczytu są tak zapchane że aż tragedia.
- 0 0
-
2008-02-28 17:37
Przez to Bilety tansze powinny byc o 50 procent
- 0 0
-
2008-02-28 18:53
Porażka
Zastanawiam się po co w ogóle są połączenia od Chyloni do Wejherowa. Według władz SKM tam już nie mieszkają ludzie tylko pod-ludzie, bo jak inaczej można skomentować fakt, kiedy podróżuje się jak w wagonach bydlęcych: tłok, tłok i jeszcze raz tłok. Tak było dotychczas, a jak będzie teraz? W okręgu REDA-PUCK-WEJHEROWO mieszka coraz więcej ludzi. Za każdym człowiekiem, który pracuje idą pieniądze z podatków. Nie można pomyśleć o alternatywie? Nie ma wystarczających połączeń autobusowych,a z PUCKA jedynie PKS-y kursujące co godzinę albo i 2 . Nawet w Meksyku budują metro w środku miasta nie tamując ruchu. Na wszystko są sposoby, tylko jest jedno: trzeba chcieć. A władze SKM pewnie mają samochody służbowe i mają nas gdzieś!!!!!!!
- 0 0
-
2008-02-28 19:56
Pomoc
Patrzę w rozkład zamieszczony na stronie SKM i ni jak nie mogę zauważyć przerwy 30 minutowej między pociągami Pomiędzy Gdańskiem a Gdynią.
- 0 0
-
2008-02-28 20:04
Zgadzam się z przedmówcą
Zgadzam się z przedmówcą, bo przecież dojechać za Chylonię w kierunku Wejherowa w tzw. godzinach szczytu to jest tragedia!Nie ma miejsca, żeby wejść do SKM-ki, a jak już się uda, to podróż jest koszmarem, czy nie mogą jeździć dłuższe składy?Przecież w Redzie i Rumii powstało tak wiele nowych osiedli. Sporo mieszkańców dojeżdża do pracy do Trójmiasta. Czy naprawdę wszyscy mają się przesiąść na samochody??Jestem w ciąży i już teraz ciężko było mi ustać w zatłoczonej i ogrzanej nadmiernie kolejce,jestem przerażona tym co będzie teraz, gdy SKM-ki będą jeszcze rzadziej kursować.Dlaczego nie jeżdżą dłuższe składy, czy to jest technicznie niemożliwe? Czy dopiero jak dojdzie do tragedii to ktoś z tym coś zrobi?
- 0 0
-
2008-03-03 22:07
jak nie urok to sraka
jak nie remont to tory pękają jak nie tory to most sie wali co jeszcze skm wymyśli
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.