• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozkład SKM stanie na głowie

Michał Jamroż
26 lutego 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 23:00 (26 lutego 2008)
Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem. Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem.

Od poniedziałku z Gdańska do Gdyni Głównej, zamiast sześciu pociągów na godzinę, będą jeździć tylko dwa. Niestety, jest to konieczne, jeżeli chcemy już w wakacje korzystać z nowoczesnego peronu na stacji w Gdyni.



Co sądzisz o organizacji ruchu związanej z remontem?

W ostatnich miesiącach na trójmiejskich torach remont goni remont. Od ponad trzech miesięcy SKM kursuje według tymczasowych rozkładów jazdy, w których częstotliwość kursowania pociągów jest ograniczona. Zamiast co 7,5 min, w godzinach szczytu kolejki jeżdżą co 10 min. Jednak utrudnienia, z jakimi zmagali się dotychczas pasażerowie, to tylko wstęp do tego, co ich czeka.

3 marca rozpocznie się drugi etap remontu przystanku Gdynia Główna, który potrwa do 31 maja.

- Wymieniona zostanie cała nawierzchnia, na całej długości peronu stanie nowoczesna wiata, zamontujemy też windę dla niepełnosprawnych - tłumaczy Andrzej Osipów, prezes zarządu PKP SKM w Trójmieście.

Prace z tym związane wymuszają na wykonawcach robót zamknięcie na półtora miesiąca każdego toru. W tym czasie pociągi będą jeździć jednym torem. Z tego powodu w relacji Gdańsk - Wejherowo - Gdańsk będą one kursować co 30 min.

Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem. I to właśnie na tym odcinku odstępy między kolejkami będą musiały wynosić aż 30 min.

Wszystkie pociągi do i z Wejherowa będą kursować po jednym torze, tym, który będzie akurat czynny na stacji w Gdyni. Drugi tor byłby nieużywany. Ale aby utrudnienia były jak najmniejsze, SKM postanowiło puszczać po nim pociągi do stacji Wzgórze Św. Maksymiliana. Tu będą kończyć bieg, aby po chwili udać się w podróż powrotną do Gdańska. Dzięki temu, aż do stacji Wzgórze Św. Maksymiliana będzie zachowana częstotliwość 15 min. Z tą różnicą, że po jednym torze będą jeździły pociągi z i do Wejherowa, a po drugim z i do Wzgórza Św. Maksymiliana, a od Orłowa powrócą na właściwe tory. Dodatkowo w godzinach szczytu na trasę Gdańsk - Sopot wyjadą kolejne składy, które zwiększą częstotliwość na tym fragmencie trasy SKM do 7,5 min.

Mniej skomplikowane zmiany czekają osoby podróżujące na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Chylonia. Tu pociągi w godzinach porannego szczytu będą jeździły co 15 min, a nie jak dotychczas co 10, a w pozostałym okresie co 30 min, zamiast co 15. Co ciekawe, w okresie popołudniowego natężenia ruchu co 15 min jeździć będą tylko pociągi w kierunku Chyloni.

SKM uruchomi też dodatkowe pociągi kursujące po torach dalekobieżnych na trasach Gdańsk - Wejherowo oraz Sopot - Wejherowo, z których część od stacji Gdynia Główna przejdzie na tory SKM.

- Wiemy, że utrudnienia będą duże, ale staraliśmy się tak ułożyć rozkład, aby zminimalizować je w jak największym stopniu. Z góry przepraszamy naszych pasażerów za wszelkie niedogodności - mówi Andrzej Osipów.

Dla większości osób podróżujących SKM zmieniony rozkład to same problemy i duży dyskomfort podczas podróży w zatłoczonych składach. Jednak osoby korzystające z SKM tylko na trasie Gdańsk - Sopot będą miały do dyspozycji więcej pociągów niż wcześniej. Muszą jednak uważać, aby nie trafić na skład jadący z lub do Wejherowa, bo ten na pewno będzie zatłoczony. Zmianie nie ulega rozkład pociągów do Tczewa i Słupska.

Szczegółowe rozkłady jazdy dostępne będą na przystankach, w serwisie Komunikacja oraz na stronie www.skm.pkp.pl

Częstotliwość kursowania SKM od 3 marca:

Gdańsk - Gdynia 30 min
Gdańsk - Wejherowo 30 min
Gdańsk - Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana 15 min
Gdańsk - Sopot 15 min (7,5 min w szczycie)
Gazeta WyborczaMichał Jamroż

Opinie (191) 4 zablokowane

  • Bo mogą skończyć prędzej albo później.Już była wrzawa że przeciągają remont za Grabówkiem od końca listopada do 21 stycznia bo co tydzień go przedłużali.Lepiej jest do odowłania,jak odwołają to powiedzą o tym.Rozjazdy są w Gdyni Głównej więc nie trzeba ich budować.Poza tym Od Wzgórza Św Maksymiliana będzie częściej.Problemy dotyczą ludzi spoza Trójmiasta.Mieszkaniec Gdyni może sobie pojechać ZKM aż do Orłowa i nie odczuje zmian poza pewnymi spóźnieniami tych pociągów które będą jechać na całej linii.Odstępy będą takie jak jest to konieczne.Nikt nie robi tego złośliwie

    • 0 0

  • A rozjazdy i takt???

    A tak na logikę? Przecież rozjazdy do zmiany toru znajdują się za Orłowem i tuż za GdyniąGłówną... Przy odpowiednich mijankach można by utrzymać 15 - minutowy takt.... Trochę tego nie rozumiem. Zresztą czy nie opłacałoby się wybudować dwóch rozjazdów tuż przed Gdynią ( nawet one kiedyś tam były ! - Stąd 5 i 4 komorowe semafory wyjazdowe) i sprawa byłaby załatwiona. No i w grę wchodziłoby nawet puszczenie składów po 4 x En57 i 3 x En71 (perony są do tego przystosowane)

    Pozdrawiam

    • 0 0

  • Brawo

    Współczuje sardynkom które będą jeździć tymi SKM'kami

    • 0 0

  • "Ułatwienia" (2)

    popieram instalowanie wind, ale po co? Niech osoba, która zatwierdziła ten pomysł, uda się na peron za pomocą wózka i spróbuje wjechać do wagonu SKM-ki.Powodzenia!!!!
    Przykład nowa winda w Sopocie, ciekawe jak ułatwiła życie osobom pełnosprawnym inaczej?

    • 0 0

    • .

      W takiej windzie można w intymnych warunkach oddać mocz i/lub stolec, a nawet zarobić w parę sekund 1000 PLN, do odbioru po 9 miesiącach (tzw. becikowe).
      Windy poczebne som.

      • 0 0

    • dzieci

      Pomysl o dzieciach a w zasadzie o matkach z wozkami. chyba nigdy nie miales takiego problemu a ja mialam i owszem. bliznaki, wozek szeroki i oczywiscie na wszystkich gentelmenow wysiadajach z kolejki, nikt nie raczyl pomoc. na schodach w sopocie nigdy nie bylo podjazdu dla wozkow wiec sorry , ale nie stekaj

      • 0 0

  • Gdańsk-Wejherowo ile składów będzie ?

    Jeżeli na tej trasie będą jeździły co 30 minut to KAŻDY w godzinach szczytu musi mieć trzy składy ! Jeżeli będą dwa to ludzie was w tym SKM pozabijają ! Już teraz dwuskładowe w godzinach szczytu są tak zapchane że aż tragedia.

    • 0 0

  • Przez to Bilety tansze powinny byc o 50 procent

    • 0 0

  • Porażka

    Zastanawiam się po co w ogóle są połączenia od Chyloni do Wejherowa. Według władz SKM tam już nie mieszkają ludzie tylko pod-ludzie, bo jak inaczej można skomentować fakt, kiedy podróżuje się jak w wagonach bydlęcych: tłok, tłok i jeszcze raz tłok. Tak było dotychczas, a jak będzie teraz? W okręgu REDA-PUCK-WEJHEROWO mieszka coraz więcej ludzi. Za każdym człowiekiem, który pracuje idą pieniądze z podatków. Nie można pomyśleć o alternatywie? Nie ma wystarczających połączeń autobusowych,a z PUCKA jedynie PKS-y kursujące co godzinę albo i 2 . Nawet w Meksyku budują metro w środku miasta nie tamując ruchu. Na wszystko są sposoby, tylko jest jedno: trzeba chcieć. A władze SKM pewnie mają samochody służbowe i mają nas gdzieś!!!!!!!

    • 0 0

  • Pomoc

    Patrzę w rozkład zamieszczony na stronie SKM i ni jak nie mogę zauważyć przerwy 30 minutowej między pociągami Pomiędzy Gdańskiem a Gdynią.

    • 0 0

  • Zgadzam się z przedmówcą

    Zgadzam się z przedmówcą, bo przecież dojechać za Chylonię w kierunku Wejherowa w tzw. godzinach szczytu to jest tragedia!Nie ma miejsca, żeby wejść do SKM-ki, a jak już się uda, to podróż jest koszmarem, czy nie mogą jeździć dłuższe składy?Przecież w Redzie i Rumii powstało tak wiele nowych osiedli. Sporo mieszkańców dojeżdża do pracy do Trójmiasta. Czy naprawdę wszyscy mają się przesiąść na samochody??Jestem w ciąży i już teraz ciężko było mi ustać w zatłoczonej i ogrzanej nadmiernie kolejce,jestem przerażona tym co będzie teraz, gdy SKM-ki będą jeszcze rzadziej kursować.Dlaczego nie jeżdżą dłuższe składy, czy to jest technicznie niemożliwe? Czy dopiero jak dojdzie do tragedii to ktoś z tym coś zrobi?

    • 0 0

  • jak nie urok to sraka

    jak nie remont to tory pękają jak nie tory to most sie wali co jeszcze skm wymyśli

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane