• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozpoczęła się przebudowa terminalu T1

mak
4 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Lotnisko: prawie 3 mln pasażerów w pół roku
Od środy zamknięta jest strefa non-schengen, przez co przylatujący pasażerowie mają do dyspozycji dwukrotnie mniejszą powierzchnię. Od środy zamknięta jest strefa non-schengen, przez co przylatujący pasażerowie mają do dyspozycji dwukrotnie mniejszą powierzchnię.

2 listopada rozpoczęła się przebudowa terminalu T1 na trójmiejskim lotnisku w Rębiechowie. Na pierwszy ogień poszła strefa przylotów non-schengen. Dla pasażerów oznacza to utrudnienia do chwili otwarcia nowego terminalu T2, czyli połowy przyszłego roku.



Czy przebudowa terminala T1 utrudni życie pasażerom?

Od środy na terminalu T1 w Porcie Lotniczym im. Lecha Wałęsy trwają roboty budowlane - zamknięto całą strefę przylotów non-schengen na parterze, a ruch przeniesiono do strefy schengen. Teraz przylatujący pasażerowie muszą pomieścić się na dwukrotnie mniejszej powierzchni. Przebudowa jest częścią programu rozbudowy infrastruktury lotniska, na który składa się m.in. budowa terminala T2, z którym T1 będzie połączony na poziomie I piętra.

- Obecnie musimy obsługiwać wszystkich pasażerów, korzystając z jednej sali oraz jednej taśmy bagażowej. Wszystkie służby, poczynając od Straży Granicznej i Urzędu Celnego, poprzez Służbę Ochrony Lotniska na Policji oraz agencie handlingowym kończąc, dokładają wszelkich starań, aby jak najsprawniej przeprowadzić obsługę pasażerów w tych trudnych warunkach - mówi Marzenna Krefft, wiceprezes Portu Lotniczego w Gdańsku. - Jesteśmy świadomi utrudnień związanych z przebudową, za co serdecznie przepraszamy naszych pasażerów.

Wyburzone zostaną m.in. punkty komercyjne - kawiarnia i biuro podróży, które miały tam swoje miejsce. Zamiast tego strefa przylotów zostanie powiększona o dodatkowy taśmociąg. Po skończonej przebudowie strefy non-schengen sytuacja się odwróci. Przebudowywana będzie lotniskowa strefa schengen, a ruch przeniesiony zostanie do dotychczasowej części lotniska.

- Planujemy, aby jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia oddać przebudowaną strefę non-schengen, w której będą funkcjonować już dwie, a nie jak dzisiaj, jedna taśma do odbioru bagażu. Wtedy nastąpi kolejna zmiana i wyłączenie kolejnej strefy przylotowej - dodaje wiceprezes.

Docelowo po wybudowaniu T2, wszystkie przyloty - zarówno z krajów należących do Strefy Schengen, jak i spoza niej - odbywać się będą na parterze T1. Z kolei na pierwszym piętrze znajdzie się sala odlotowa non-schengen.

- Przebudowa T1 to niezwykle trudne wyzwanie planistyczne. Całość prac budowlanych musi być wykonana w trakcie funkcjonowania terminalu. W tym celu konieczne jest etapowe zamykanie części budynku, aby po modernizacji móc przenieść tam ciągi komunikacyjne pasażerów - mówi Marzenna Krefft.

Przebudowa T1 pochłonie ok. 16 mln zł netto.
mak

Miejsca

Opinie (49) ponad 10 zablokowanych

  • Tanie połaczenia krajowe (5)

    Z utęsknieniem czekam na prawdziwą konkurencje w ruchu krajowym, gdyż na razie to praktycznie ona nie istnieje a może inaczej raczkuje tak powoli że ceny nie są aż tak atrakcyjne np. za przelot z Gdańska do Wrocławia na kilka dni przed wylotem zapłacimy więcej niż za bilet kupiony w tym czasie na przelot do innego kraju.

    • 52 6

    • no postępy przy T2 widać,ale tą budowę mogliby za pół roku rozpocząć

      • 1 2

    • już teraz niektórzy kombinują na własną rękę ;)

      • 2 0

    • chyba konkurencja są jedynie tanie autobusy

      • 2 0

    • Dopóki ludzie będą oczekiwać przelotów w cenie 50 czy 100zł to żaden przewoźnik na polski rynek nie będzie się rzucał

      Celem przewoźników jest zarabianie, a nie robienie pasażerom dobrze za wszelką cenę. I nie ma co się obrażać, bo Polska ani nie ma własnej ropy, ani nie produkuje samolotów pasażerkich, stąd koszty działalności przewoźników są światowe, a siła nabywcza pasażerów - polska...

      • 1 3

    • Ale tanie linie nie zarabiają na lotach w cenie 50-100 zł - takie loty są mocno deficytowe (przy okazji np. Wizzair jeszcze nigdy nie miał zysków). Poza tym pamiętaj, ze do kazdego kierunku tanich lini dopłaca samorząd (tak, takze do lotów do Londynu - ostatnio Rzeszów podał, ze płaci RyanAir prawie 7 mln zł rocznie tylko za to ze lata). Do tego dochodzi opłata za płatność, za bagaz, za odprawę... Sama cena paliwa w locie na wyspy jest rzędu 60 zł na osobę, do tego dochodzą podatki, opłaty lotniskowe i wypadałoby miec cokolwiek na opłatę za samolot, personel itpCo do biletów do Wrocławia - mozesz polecieć spokojnie w przyszłym tygodniu za 245 zł ze wszystkim (bagaz, płatnosc, jedzenie) - a są ceny od 195 zł, lot trwa ok 1h i 15 min. A bilet PKP pierwsza klasa to 89,90 zl i 9 godzin jazdy.

      • 2 2

  • Połaczenie z lotniska z Gdynia czy Sopotem jest fatalne (9)

    Dlaczego z lotniska do Gdyni kursują "trzy na krzyż" autobusy linii 510?A do Sopotu praktycznie nie istnieje żadne połączenie autobusowe.

    • 52 2

    • (1)

      emeryci nigdzie nie latają, to po co połączenie z Sopotem?

      • 30 7

      • zwłaszcza w sezonie są tam sami emeryci;/

        • 13 1

    • bo to jest GDAŃSKIE lotnisko (4)

      jak zamieszkasz w mieście to będziesz miał połączenie z lotniskiem.

      • 10 15

      • (3)

        pleciesz, udziały w porcie lotniczym ma i Gdańsk i woj. pomorskie, i (już mniej, ale jednak) Gdynia i Sopot

        • 3 4

        • Gdynia ma bodaj 2 procent udziałów:D (2)

          jak się mylę to nie wiele bo ma udziały jedno cyfrowe

          • 4 0

          • a ile ma Gdańsk i woj. pomorskie w lotnisku 3-x wiekszym jakim jest Gdynia-Kosakowo? (1)

            podejrzewam, że żadnego więc nie pyszcie

            • 1 8

            • A gdzie jest to lotnisko

              Póki co to są raczej nieużytki, a nie lotnisko. A do 2020r. będzie to co najwyżej lotnisko dla awionetek i małych samolotów. Więc trudno nazywać to coś lotniskiem. Jeżeli kiedykolwiek to wasze lotnisko uzyska 25% tego co ma Gdańskie Lotnisko to będzie można uznać za sukces. Do 2020 roku Gdańskie lotnisko będzie posiadało już połączenie PKM, umożliwiające sprawny dojazd z Gdańska, a pewnie zostanie rozszerzane o żukowo, bo Gdynia się zbuntuje i nie wybuduje swego odcinka. A czy do 2020 do kosakowa będzie można dojechać inaczej niż autobusem czas pokaże, ale nie sądzę. Poza PR, że jest lotnisko w Gdyni żadne prace nie są prowadzone. Mówi się o przetargu na budowę terminala w którym będą co najwyżej duchy straszyły do 2020r. Ale Gdynia lubi wydawać pieniądze tam gdzie nie trzeba. A gdzie wasz OPAT Panie kolego.

              • 7 2

    • Pytanie kieruj do Gdyńskiego ZTMu.

      Bo co ma lotnisko do tego?

      • 7 2

    • ....

      to niech Karnowski o to zadba - to w jego interesie a nie lotniska!!

      • 1 0

  • Nowe lotnisko międzynarodowe w Berlinie (4)

    Zobaczymy jaki ruch lotniczy będzie w Europie Wschodniej po oddaniu największego lotniska w Berlinie. Otwarcie będzie w czerwcu 2012r. i po tej dacie możemy spodziewać się gwałtownych ruchów w ruchu lotniczym i prawdziwą walkę o klienta.

    • 8 7

    • kogo, czego - ruchów; kogo, czego - walki; a więc "prawdziwej walki"Nie musisz dziekować :)

      • 8 1

    • Trochę dalej mi do lotniska w Berlinie niż w Gdańsku. Nawet do Warszawy za daleko mi się "kolebać".

      • 7 0

    • Czekaj, czekaj. Jak chcę do Warszawy dolecieć mam się najpierw do Berlina telepać? Yyyy. Z Gdańska możesz dolecieć do kilku niezłych węzłów lotniczych skąd można wyruszyć na cały świat - Monachium, Kopenhaga oraz parę innych. Wiec po co do Berlina się tłuc?

      • 9 0

    • a jaki ruch i jaka walka będą...

      ...gdy lotnisko Babie Doły ruszy... no ho ho...

      • 0 0

  • Czy T2 to będzie tylko i wyłącznie do wylotów schengen jak wynika z art.? (3)

    terminal wielki jak ... a osłuży 1/4 operacji?? błyskotliwe.

    • 7 13

    • (1)

      Jakie 1/4? Policz ile lotów jest do Skandynawii, Niemiec i nawet Warszawy. W tej chwili w Internecie na dzisiejszej tablicy odlotów Rębiechowa jest 30 lotów z czego tylko 6 nie-Schengen (4 do UK i 2 do Egiptu).

      • 1 1

      • no dobrze, pozostają jednak:

        przyloty schengen (zakładam, ze jest tyle samo wylotów co przylotów), wyloty/przyloty krajowe.Więc jakby nie patrzeć na T2 będzie mniej niż 50% operacji....

        • 0 0

    • T2

      W T2 będą wszystkie check-in'y, kontrola bezpieczeństwa, sortownia bagażu i cała biurowa część lotniska. Do strefy sterylnej non-schengen pasażerowie przejdą łącznikiem T2-T1 dlatego myślę, że rozkład powietrzny jest dobrze zaplanowany.

      • 0 0

  • Cały Gdańsk w budowie.

    Cała Polska w budowie.

    • 21 3

  • lotnisko powinno być budowane od nowa w innym miejscu niedaleko autostrady i magistrali kolejowej (1)

    jak zwykle wygrała prywata

    • 4 51

    • Byle pomarudzić

      Według mnie to lotnisko znajduje się jakiś kilometr od głównej obwodnicy naszej aglomeracji połączonej z dwoma drogami krajowymi na południe S7 i A1 (wliczam obwodnice południową od 06.2012). A od 2015 poprzez kolej metropolitalną będzie połączone z główną arterią kolejową Pn-Pd. Czy ty na prawde wiesz o co ci chodzi chłopie?

      • 27 0

  • A ewakuacja !- co z ewakuacjami ?

    • 4 5

  • dobrze że nikomu nie przyszło do głowy zamknąc jednej ze strefy dla odlatujących. wtedy byłby niezły sajgon.

    • 2 1

  • Nie no załamac się można. (2)

    Nie budują-źle, budują tez nie dobrze. Naprawdę nie pamiętacie jakie zaściankowe lotnisko mieliśmy jeszcze niedawno ? A jaki piękny dojazd z miasta nam budują, jeszcze tylko 7 miesięcy (Trasa Słowackiego, Trasa WZ, Południowa Obwodnica Gdańska). Za 3-4 lata dojdzie jeszcze Kolej Metropolitalna. Pamiętacie jak było jeszcze dwa lata temu ? Co było w budowie ? Hmmm oprócz wymiany nawierzchni na Grunawaldzkiej prawie nic. Ludzie więcej optymizmu infrastruktura w Polsce idzie naprawdę w dobrym kierunku.

    • 65 1

    • Racja

      Popieram w 10000 % Polacy to z natury malkontenci i z niczego nie zadowoleni prostacy, tylko narzekaja zamiast cieszyć się tym, że coś sie dzieje...Wymagania z nieba wzięte, ale sami niczego nie robią, żeby było lepiej - czekaja az podadzą gotowe....ŻENADA!!!!!

      • 4 1

    • Popieram

      Dodam jeszcze Łostowicką wraz ze skrzyżowaniem, bo jechałem o 8 z minutami i korków tam brak. Super to wygląda i nie widzę potrzeby wiaduktu skoro samochodów było mniej niż jedna zmiana świateł. Proponuje niektórym teraz zastanowić się czy nie lepiej z AK zjechać Łostowicką w Kartuską zamiast stać w korku :P na AK. Jak dodamy POG to pewnie ruch na WZ spadnie, a przynajmniej ten tranzytowy.

      • 3 0

  • Do przodu

    Budowac budowac budować. brawo!!! Oby 5tak dalej

    • 27 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane