• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozpoczęły się prace na moście wantowym

as
12 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Prace konserwatorskie na moście wantowym zakończą się pod koniec stycznia 2021 r. 
Prace konserwatorskie na moście wantowym zakończą się pod koniec stycznia 2021 r.

Konserwacja rur osłonowych i wózka rewizyjnego, naprawa zarysowań pylonu, a także wykonanie uszczelnień zakotwień want - to prace, które do końca stycznia 2021 r. wykonywane będą w ramach konserwacji na moście wantowym. Prace zwiększą trwałość całego mostu, co wpłynie korzystnie na jego dalszą eksploatację.



Jak oceniasz stan gdańskich mostów i wiaduktów?

Ostatnie poważne prace wykonywane na moście wantowymMapka im. Jana Pawła II miały miejsce w lipcu 2019 r. Wówczas za kwotę ponad 0,5 mln zł spółka FB Serwis z Warszawy wykonała naprawę oraz przebudowę urządzeń dylatacyjnych. Teraz przyszedł czas na kolejne prace związane z konserwacją mostu.

Pięć etapów prac



W czwartek 12 listopada rozpoczęły się prace, których celem będzie konserwacja systemu podwieszania pomostu oraz wózka rewizyjnego.

- Roboty, które częściowo wykonywane będą przez alpinistów, będą wymagały naprzemiennie zawężenia jezdni do jednego pasa ruchu w obu kierunkach - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Prace na moście wantowym zostały podzielone na pięć etapów. Pierwsze dwa to konserwacja rur osłonowych na pomoście i pylonie.

- Wymagają one wykonania nowych stałych połączeń, które uległy zużyciu w wyniku pracy mostu (odkształceń i drgań). Nowe połączenia zapewnią ciągłość osłony wanty i zabezpieczą ją przed czynnikami zewnętrznymi. Pracami, które prowadzone będą na wysokościach przy połączeniach rur z pylonem, zajmą się wykwalifikowani alpiniści - dodaje Magdalena Kiljan.
Kolejnymi etapami będą: naprawa zarysowań pylonu w strefie zakotwień, a także wykonanie uszczelnień zakotwień want. Ubytki uzupełnione zostaną specjalnym materiałem do izolacji, który zabezpieczy zakotwienia przed dostawaniem się wody.

- Ostatni etap robót to konserwacja wózka rewizyjnego. To specjalna konstrukcja jezdna znajdująca się pod pomostem, która umożliwia inspekcję oraz wykonywanie prac konserwacyjnych spodniej części pomostu. W wózku wymienione zostaną hamulce, poprawione zostanie jego odwodnienie, wykonana zostanie także nowa powłoka antykorozyjna konstrukcji - kończy Magdalena Kiljan.

Zawężane odcinki jezdni do jednego pasa ruchu w obu kierunkach



Realizacja poszczególnych etapów prac wymagać będzie zmiany organizacji ruchu na moście. Odcinki jezdni będą zawężane do jednego pasa ruchu w obu kierunkach. Mimo zawężeń jezdni przez cały okres trwania prac most pozostanie przejezdny w obie strony.

Prace mają zwiększyć trwałość całego mostu. Ponadto dzięki konserwacji poszczególnych elementów most zachowa estetyczny wygląd. Prace potrwają do końca stycznia 2021 r. Wykonawcą jest firma Freyssinet Polska z Warszawy, która za przeprowadzenie prac zainkasowała 643 tys. zł.

Wybudowany w 2001 r. nad Martwą Wisłą most wantowy im. Jana Pawła II łączy Port Północny i terminal kontenerowy DCT z Obwodnicą Południową Gdańska. Jego długość wynosi 380 m.

Zobacz film z drona ukazujący most wantowy

07:30 2 GRUDNIA 20

Rośnie zator na Trasie Sucharskiego (5 opinii)

Ok. godz. 7:30, największy korek utworzył się w Gdańsku na Trasie Sucharskiego. Kierowcy stoją przed mostem wantowym w kierunku portu. Przypominamy, że to efekt prac remontowych na moście, które potrwają przez kilka tygodni.

Ponadto, w Gdańsku korki na Armii Krajowej i Trakcie św. Wojciecha w kierunku centrum. W Sopocie zwalniamy na Niepodległości na Kamiennym Potoku w obu kierunkach.

Natomiast po ulicach Gdyni oraz na obwodnicy poruszamy się niemal bez żadnych utrudnień.
Ok. godz. 7:30, największy korek utworzył się w Gdańsku na Trasie Sucharskiego. Kierowcy stoją przed mostem wantowym w kierunku portu. Przypominamy, że to efekt prac remontowych na moście, które potrwają przez kilka tygodni.

Ponadto, w Gdańsku korki na Armii Krajowej i Trakcie św. Wojciecha w kierunku centrum. W Sopocie zwalniamy na Niepodległości na Kamiennym Potoku w obu kierunkach.

Natomiast po ulicach Gdyni oraz na obwodnicy poruszamy się niemal bez żadnych utrudnień.
Zobacz więcej
as

Miejsca

Opinie (80) 9 zablokowanych

  • To nie tylko droga do DCT ale i z S7 na cały dolny taras Gdanska

    • 7 1

  • Przy okazji można tablicę z patronem zdjąć i nazwę zmienić. (1)

    Bo szczerze mówiąc nie widzę sensu utrzymywania tej która jest.

    • 9 5

    • Też o tym pomyślałem

      I nie żebym był jakiś anty kościelny.

      • 3 1

  • remonty mostów i inne sztuczki to metoda na wkręcanie turystów do śródmieścia-a co tam korki..

    opłaty,mandaty,gastronomia

    • 0 5

  • Chyba jedna z ostatnich inwestycji co sie nie rozpadla po roku

    • 1 5

  • A co będzie jak Watykan debeatyfikuje świętego Jana Pawła? (1)

    Co z nazwami i pomnikami?
    Oby most to wytrzemał

    • 4 2

    • nic nie trzeba zmieniać,
      można dodać do nazwy
      "ofiar JP2"
      albo jakoś inaczej rozwinąć skrót, np.
      "J.Policję 2x" albo "Języka Polskiego 2.1"

      • 0 0

  • stolec to kogo obchodzi

    • 1 2

  • Rowerem/pieszo?!

    Miloby bylo gdyby dalo sie przejsc nim inaczej niz na nielsgalu (tak sa dojscia i chodniczek za bariera). Pomijam, ze zaraz obok jest sciezka rowerowa i warto byloby ja wydluzyc.

    • 3 0

  • Konserwacja (1)

    No fajnie,13 w piatek. Czyli pech. Rano przejechalem przez ten most. I co?Cale auto w bialych " kropkach". Nie idzie tego zmyc. Nawet w szybe sie wzarlo.Czym oni to konserwuja ?

    • 1 3

    • mewią kupą?

      • 0 0

  • Zrobcie artykol ilu samobujców juz z niego skoczylo???a nie jakies glupoty o konserwacji piszecie

    • 1 0

  • Znowuż korki i zatory...

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane