• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza budowa kompleksu biurowego w Oliwie

Michał Stąporek
31 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Biurowiec Olivia Gate (narożny budynek na pierwszym planie), którego budowa ruszy wiosną, jest pierwszym elementem większego kompleksu biurowego Olivia Business Centre, którego powstanie rozłożono na kilka lat. Biurowiec Olivia Gate (narożny budynek na pierwszym planie), którego budowa ruszy wiosną, jest pierwszym elementem większego kompleksu biurowego Olivia Business Centre, którego powstanie rozłożono na kilka lat.

Rusza budowa pierwszego biurowca, który będzie częścią ogromnego kompleksu biurowego w Oliwie. Deweloperem jest spółka trójmiejskiego biznesmena Macieja Grabskiego.



Inwestycja realizowana jest przy al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska, tuż obok Hali Olivia, na działce, jaką spółka związana z Maciejem Grabskim uzyskała od miasta w ramach programu mieszkania za grunt.

Budynek Olivia Gate, którego budowa ruszy w ciągu dwóch miesięcy, będzie mieć siedem kondygnacji naziemnych i dwie podziemne. W parkingu podziemnym będą miejsca dla 420 aut. Budynek zaprojektowało biuro Konior & Partners z Brukseli, które jest m.in. autorem projektów kilkunastu biurowców i parków biurowych w Warszawie.

W biurowcu będzie 18 tys. m kw, powierzchni użytkowej. Dla porównania: tyle samo ma znajdujący się w śródmieściu Gdańska Zieleniak, natomiast w zlokalizowanych po przeciwnej stronie torów kolejowych pięciu biurowcach kompleksu Arkońska Business Park jest 26,5 tys. m kw. biur.

Czy deweloper znajdzie najemców na tak dużą powierzchnię? - Mamy podpisane już pierwsze listy intencyjne, a rozmawiamy z najemcami zainteresowanymi wynajęciem ponad połowy biurowca, czyli ok. 10 tys. m kw. powierzchni użytkowej - mówi Maciej Kotarski z firmy TPS, dewelopera biurowca. - Jak tylko znajdziemy chętnych na większą cześć Olivia Gate, rozpoczniemy budowę kolejnego budynku z kompleksu Olivia Business Centre.

Budowa biurowca Olivia Gate jest bowiem pierwszym etapem powstawania ogromnego jak na trójmiejskie warunki centrum biurowego Olivia Business Centre. Kompleks, którego budowę rozłożono w czasie, docelowo ma mieć aż 120 tys m kw. powierzchni. Poza biurami mają się w nim znaleźć lokale usługowe - banki, sklepy, restauracje.

- W mojej ocenie nie ma dziś problemów ze znalezieniem najemców na nowoczesną powierzchnię biurową w Trójmieście. Zwłaszcza, że ten budynek jest zlokalizowany w doskonałym miejscu: przy głównej arterii komunikacyjnej Trójmiasta i przy Uniwersytecie Gdańskim - argumentuje Tomasz Ruzik z biura nieruchomości Ober Haus. - Sporo jednak zależy od ceny, jaką za wynajem zażąda deweloper. Dziś wyjściowe stawki w najlepszych budynkach biurowych wynoszą od 15 do 17 euro za metr kwadratowy.

Budynek Olivia Gate ma być gotowy we wrześniu 2011 roku.

Miejsca

Opinie (185) ponad 10 zablokowanych

  • Świetnie!

    Wreszcie znikają pola uprawne z centrum miasta. Oby więcej takich inwestycji!

    • 4 3

  • Historycznie Oliwa była oddzielnym miastem. Niezależnym od Gdańska

    Więc łapy precz od Oliwy!
    Radni i prezydent m. Gdańska nie mają prawa rządzić w Oliwie i tym samym sprzedawać ziemię która nie jest ich własnością!

    • 1 6

  • Prima aprilis?

    • 0 5

  • Komunikacja - parkingi (5)

    Nie wobrażam sobie ruchu drogowego w tej części miasta za te 8 - 10 lat. Grunwaldzka i okoliczne kompletnie się zakorkują przy takich molochach. 420 miejsc parkingowych to śmieszne - pewnie nawet 1.420 byłoby za mało. Widać zmierzamy w kierunku Chin - dojazd na rowerach. To pewnie te 420 miejsc wystarczy.

    • 4 1

    • Chin? Raczej Holandii czy Niemiec... (3)

      Na rowerze dojeżdża się zdrowiej i przyjemniej niż samochodem, a przy tym gdyby ci, którzy mają taką możliwość, odpuścili sobie samochód, to ci, którzy rowerem dojechać nie mogą, nie tkwiliby w takich korkach. No ale ludzie są w większości leniwi i nie lubią się ruszać.

      • 2 1

      • Tak, tak już widzę te rowery bajery (2)

        Ciągle liczymy na te rowery i tramwaje, ale jak przychodzi co do czego to okazuje się, że samochód niezawodny /zima, deszcz, wiatr, etc/. Niedaleko - na Strzyży - jest budynek biurowy VIGO, gdzie zapomnieli o zbudowaniu parkingu licząc na rowerzystów. Teraz jest wielki problem. Cała Szymanowskiego zapchana "dziko parkującymi" samochodami w godzinach pracy. Zresztą niech jeżdżą rowerami, a parkingi podziemne, ale na większą ilość samochodów niech pozostaną w rezerwie.

        • 2 0

        • (1)

          Ależ ja wcale na te rowery nie liczę, ponieważ, jak już napisałem, "ludzie są w większości leniwi" i na rowerach jeździć nie będą, mimo że jest szybciej, zdrowiej i zwykle przyjemniej (nawet zimą, tylko trzeba się odpowiednio przygotować). Oczywiście nie dotyczy to wszystkich tras i wszystkich ludzi. Rower jest dobry dla tych, którzy, jak już napisałem, "mają taką możliwość".

          • 3 0

          • Zdedydowana większość "ma taką możliwość". Dziwi, że ludzie nie zmieniają swoich przywyczajeń, mimo że dojazd z/do pracy samochodem zajmuje im coraz więcej czasu w coraz większym ścisku. Drodzy kierowcy - lepiej już nie będzie nigdy. Aut będzie przybywać a dróg nie. Może ich wręcz ubywać - patrz Słowackiego przy lotnisku. Genialna decyzja władz. Najpierw zamknijmy istniejącą drogę na dwa lata, zróbmy lotnisko a na koniec nowy objazd. Skoro ma powstać jakiś "nowy objazd" dlaczego nie zaczęto właśnie od niego?

            • 1 0

    • Żaden biurowiec nie gwarantuje 100% miejsc parkingowych dla pracowników. Nawet Lotos, który przecież terenów ma od metra, a co dopiero biurowiec w centrum miasta.
      Parkingi zatem będą dla kierownictwa albo dla tych którzy słono za to zapłacą - niestety wygoda kosztuje. W Warszawie taka przyjemność kosztuje od 300 - 800 zł miesięcznie - dla oszczędnych pozostaje komunikacja miejska albo parkowanie gdzieś na obrzeżach.

      Po wybudowaniu biurowca spodziewajcie się akcji palikowania okolicy, tak żeby utrudnić dzikie parkowanie. Nie będzie łatwo, ale przecież chyba nikt nie chce strefy płatnego parkowania w Oliwie?

      • 0 0

  • Panie Macieju!

    Zasieki zasieki i jeszcze raz zasieki! Można zrobić słupki czy betonowe donice w miarę dyskretne a całkowicie skuteczne. ŻADNE zakazy i ostrzeżenia nie powstrzymają bezmózgich kierowców przed rozjeżdżaniem trawników i chodników.

    Jest szansa, żeby ten kompleks biurowy był pierwszym przyjaznym człowiekowi i miłym dla oka a nie wyglądał jak miejsce porzucania samochodów. Trzeba wbić ludziom zasadę - nie ma miejsca to parkujemy daleko gdzieś indziej a jutro w ogóle przyjeżdżamy bez samochodu.

    • 6 2

  • Po drugiej stronie Grunwaldzkiej podobno Bimet planuje przeprowadzkę i sprzedaż terenu, za kilka lat może być więc miejsce na kolejny taki kompleks - równie dobrze skomunikowane. Wtedy śliczna kładka nad Grunwaldzką, przystanki autobusowe i odklejamy tyłeczki od siedzeń :)

    • 3 0

  • Olivia Gate (2)

    Zastanawiam się, o co autorowi chodziło z tym gatem.
    Może chodziło o gatki? Gatki z Olivii?
    Albo jakiś nowy gatunek? Gatunek Olivius Vulgaris?
    Zupełnie nie wiem.

    • 4 2

    • Zdecydowanie : Oliwne Gacie (1)

      Może jest paragraf, żeby sądownie zmienić nazwę na Oliwne Gacie?

      • 2 0

      • Nie wiem, czy Ustawa o ochronie języka polskiego tu nie zadziała.

        • 1 0

  • już widzę te korki 420 samochodów wyjedzie równocześnie o 16 oliwa (1)

    będzie stała w korkach non stop

    • 3 3

    • Wyjedzie co najmniej dwa razy więcej

      Myślę, że wyjedzie co najmniej dwa razy więcej plus następne setki z okolicznych biur we Wrzeszczu i na Strzyży. Myślę, że odcinek Wrzeszcz-Strzyża-Oliwa-Sopot-Orłowo będzie nieustająco zapchany /nieustające godziny szczytu/.

      • 2 0

  • Jak to o co chodziło z Olivia Gate? To takie nawiązanie do afery Watergate, Rywin Gate i innych afer nazywanych - Gate :) Może wcale nie będzie parkingu, może nie wyremontują chodnika, może jakiś wysoki urzędnik dostanie najlepsze biuro na własność albo coś w tym stylu. Amerykańce mają swoje miejsce kojarzone z aferą, możemy mieć i my. Ktoś tu nieźle zakombinował.

    ps. Oczywiście to ironia. Ja autentycznie wierze, że to może być fajny kompleks biurowy nie kojarzący się z przeciskaniem do wejścia między samochodami.

    • 0 1

  • Powodzenia w staniu w korkach

    najpierw to by wypadało Słowackiego zrobić.

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane