• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza projektowanie nowej linii tramwajowej

Michał Brancewicz
19 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Projektowany odcinek Drogi Zielonej z linią tramwajową nazywany Zielonym Bulwarem. Projektowany odcinek Drogi Zielonej z linią tramwajową nazywany Zielonym Bulwarem.

Wiosną 2024 r. gotowy ma być projekt Zielonego Bulwaru. Przewiduje on powstanie nowej linii tramwajowej od al. Hallera do ul. Chłopskiej oraz rozbudowę układu drogowego. Koszt prac to 3 mln zł.



W przyszłości, na tym odcinku, powinien powstać najpierw:

Umowa na zaprojektowanie tzw. Zielonego Bulwaru (Drogi Zielonej) została podpisana w czwartek, 18 sierpnia.

Projekt przewiduje:

  • budowę linii tramwajowej między al. Hallera a ul. Chłopską przez Czarny Dwór po stronie parku Reagana i i Obrońców Wybrzeża
  • trasę rowerową z parkingami na rowery przy każdym przystanku tramwajowym
  • powstanie na 750-metrowym odcinku ul. Czarny Dwór, od al. Hallera do al. Jana Pawła II dwóch jezdni po dwa pasy ruchu,
  • powstanie na 800-metrowym fragmencie ul. Czarny Dwór od al. Jana Pawła II do ul. Obrońców Wybrzeża jednej jezdni z dwoma pasami ruchu,

Wykonawcą projektu jest spółka Green Cities Infrastructure. Umowa opiewa na ponad 3 mln zł. Dokumentacja ma być gotowa wiosną 2024 r.

Droga Zielona: od tunelu pod Martwą Wisłą do Trasy Kaszubskiej



Tak w założeniu miałaby wyglądać cała Droga Zielona. Tak w założeniu miałaby wyglądać cała Droga Zielona.
Na tym Droga Zielona się jednak nie kończy. Docelowo miałaby ona połączyć ul. Marynarki Polskiej z węzłem Chwaszczyno, gdzie spotka się Trasa Kaszubska z Obwodnicą Metropolitalną.

Opinie (305) ponad 10 zablokowanych

  • Powinien się nazywać "Zielony eko bulwar zrównoważony zeroemisyjny"

    Może wtedy ktoś by się dał na to nabrać. Na sam zielony nikt się nie nabierze - wiadomo, że to autostrada w mieście - najgorszy wzorzec komunikacyjny, niszczący pas nadmorski.

    • 10 1

  • Jest to pierwsza dobra wiadomość jaka od bardzo długiego czasu

    Słyszę i czytam na temat władz Gdańska (to dotyczy jeszcze SW. Adamowicza). To jest tak proste i tak potrzebne i tak "pro-miastowe" i tak "pro-zielone" i tak modnolajfstajlowe (hi hi) itp, że aż trudno to skomentować.... Tak po prostu zadbać o komunikację w mieście.... Szacun. Mam nadzieję, że przyświeca temu jakiś ogólny plan, a nie: "tu coś pierdykniem i tam cuś zrobim".

    • 0 7

  • Wytłaczanie ruchu w najgęściej zamieszkałe rejony cd.

    Tam, gdzie deweloper I turysta zwęża się ulicę (patrz wjazd od elblaskiej), tam gdzie podatnik wpycha się ruch.
    Obecnie brakuje alternatywy dla istniejącej trasy Gdańsk - Gdynia, należałoby więc zbudować nową drogę wzdłuż Kościuszki w od tunelu do torów kolejowych i to, co zwane jest trasą czerwoną, a biegnie wzdłuż torów z Gdańska do Sopotu.
    Obrońców i chłopska to niemal drogi osiedlowe, już teraz zakorkowane do granic wytrzymałości.

    • 8 4

  • widać, że zbliżają się wybory i zaczynają się obiecywanki ...

    ciekawe kto w to uwierzy ...

    • 4 1

  • Mieszkancy przymorza sa przeciwko ,rada dzielnicy jest przeciwko a oni maja mieszkanców gdzies!!Zablokujemy te zniszczenie

    Zablokujemy te zniszczenie parku Reagana i lasu A tramwaj jest tylko wymówką !!Nie jest potrzebny bo autobusy tam sprawdzają sie lepiej!!

    • 11 5

  • Aby korków nie było to nie trzeba budować ulic. Wystarczy skrzyżowania powiększyć o nowe jezdnię i ulice przed skrzyżowaniami

    I korków nie będzie bo korki powodują wyłącznie światła i auta

    • 5 4

  • Dalsze forsowanie autostrady śródmiejskiej

    Wracają plany autostrady z Osowej nad morze. Jeśli ktoś jeszcze wierzy, że dwa pasy nad morzem i dalej do Osowej coś zmienią w kwestii korków to jest wielkim marzycielem. Dwa pasy są na dawnej Słowackiego (Żołnierzy Wyklętych). Czy coś się tam zmieniło? W szczycie dalej korki. Nie tędy droga.

    • 12 0

  • Integracja południa i zachodu z centrum jest pilniejsza.

    Urzędnicy przeciążają infrastrukturę w Oliwie i Wrzeszczu. Gdzie mamy pkm, skm, tramwaj i sporo autobusów.

    • 7 0

  • Gdańsk projektuje drogi widmo, nie mając środków na bieżące inwestycje.

    Kiełbasa Gdańska!

    • 5 0

  • Problem w tym,

    że w licznych rejonach miasta jedyną realną alternatywą dla samochodów stał się rower albo hulajnoga. To samo w sobie nie jest złe, ale nie wszyscy przesiądą się na jednoślady. Rozwój zbiorkomu nie nadąża za trendem, a tak naprawdę to powinien go kształtować.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane