• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza remont linii tramwajowej na Żabiance i w Jelitkowie

Maciej Naskręt
18 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Od soboty pasażerowie komunikacji miejskiej muszą liczyć się z utrudnieniami w ruchu tramwajów na ul. Pomorskiej. Rusza przebudowa torowiska wiodącego z Żabianki do Jelitkowa, która potrwa pół roku.



W nocy z 19 na 20 sierpnia rozpocznie się przebudowa torowiska tramwajowego przy ul. Pomorskiej zobacz na mapie Gdańska na odcinku od ul. Chłopskiej zobacz na mapie Gdańska do pętli Jelitkowo wraz z pętlą zobacz na mapie Gdańska.

Wykonawca zacznie prace od demontażu sieci trakcyjnej, a następnie torowiska. Utrudnienia dla kierowców: w związku z robotami będą chwilowo wprowadzane zwężenia do jednego pasa na jezdni ul. Pomorskiej w stronę Żabianki.

Inwestycję, zleconą przez miejską spółkę Gdańskie Inwestycje Komunalne, wykona firma Pol Dróg Gdańsk. - Za wykonaną przebudowę torowiska otrzyma ona 18,7 mln zł. Prace mają potrwać sześć miesięcy, ale już pod koniec tego roku powinien zostać przywrócony ruch tramwajowy na remontowanym odcinku - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Projekt inwestycji przewiduje przebudowę 2 km toru w ciągu ul. Pomorskiej i na pętli Jelitkowo. W ramach robót torowych przeprowadzony zostanie remont czterech torów postojowych pętli Jelitkowo, a także przebudowane przy nich zostanie siedem peronów, w tym dwa na wysokości ul. Helskiej zobacz na mapie Gdańska. Tam też staną dwie nowe wiaty.

Zgodnie z dokumentacją projektową przebudowie będzie podlegać również sieć trakcyjna oraz dojazdy do pętli dla pojazdów technicznych. Zostaną również naprawione przejazdy tramwajowe.

Inwestycja to część Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej GPKM III, dofinansowanego z funduszy UE. Jego koszt wynosi ok. 700 mln zł. W ramach Projektu wyremontowano już linię na Zaspie, Przymorzu i Siedlcach. Obejmuje on również budowę linii tramwajowej w ciągu ul. Nowej Łódzkiej.

Zmiany w komunikacji na czas remontu torowiska

Tramwaje linii 2 i 9 będą kursowały na trasie skróconej, do pętli Zaspa: .... - Opera - Mickiewicza - Zaspa.

Z uwagi na ograniczoną przepustowość pętli Zaspa, funkcjonowanie linii 6 zostanie czasowo zawieszone, w zamian zwiększona zostanie częstotliwość kursowania linii 11 na aktualnej trasie, tj. z Chełmu przez Zaspę do Oliwy.

Równocześnie, zamiast do Jelitkowa, tramwaje linii zastępczej 91 będą kursowały na trasie zmienionej: Zajezdnia Wrzeszcz - Oliwa - Chłopska - Zaspa, natomiast linia 8 zamiast do Jelitkowa, zostanie skierowana do pętli Oliwa.

Celem poprawy obsługi komunikacyjnej Jelitkowa, trasa linii autobusowej 117 zostanie wydłużona z pętli Jelitkowo Kapliczna przez ul. Kapliczną aż do pętli tramwajowej w Jelitkowie.

Powyższe zmiany będą obowiązywały jedynie przez około dwa tygodnie, gdyż w dniu 4 września, w związku z rozpoczęciem modernizacji torowiska w ciągu al. Hallera (od ul. Pstrowskiego do pętli Brzeźno Plaża), zostaną wprowadzone kolejne modyfikacje w sieci tramwajowej.

Opinie (145)

  • Hej hej

    A już niedługo rozpoczęcie budowy nowego peronu SKM Gdańsk - Żabianka AWFiS. Projekt widziałem - imponujący !!! ;-)

    • 5 2

  • A KIEDY STOGI I PRZERÓBKA

    A KIEDY STOGI I PRZERÓBKA TRAMWAJE LEDWO CO jeżdżą A NA MOśćie siennickim niedługo będzie katastrofa

    • 5 1

  • Żabianka faktycznie pod wieloma względami wyznacza standardy wśród gdańskich dzielnic ... Tylko ceny mieszkań mogły by być tam niższe ... ;-(

    • 2 0

  • Żabianka - tu się żyje!

    • 4 1

  • ;-)

    Jest jeszcze budowa tzw. Drogi Zielonej na odcinku od ronda przy Ergo Arenie do al. Grunwaldzkiej. W ramach tego etapu powstaną trzy tunele pod torami kolejowymi o długości 21 metrów i szerokości całkowitej 27,5 m (część drogowa 2 x 10,5 m i pieszo – rowerowa 6,5 m). Drogę Zieloną będzie można pokonać poprzez kładkę pieszo – rowerową, która połączy ul. Subisława z terenem Hipodromu (długość konstrukcji stalowej 28m, szerokość całkowita 6 m).Przebudowie ulegnie także skrzyżowanie al. Grunwaldzkiej z ul. Czyżewskiego. Powstanie tu wyspa centralna. Nowa droga będzie posiadać po 2 pasy ruchu w każdym z kierunków jazdy (GP 2/2 szer. pasa ruchu 3,5 m). Inwestycja obejmuje również przebudowę wlotu ul. Rybackiej do ul. Gospody jako jednokierunkowego oraz przebudowę istniejących miejsc parkingowych wzdłuż ul. Rybackiej.

    • 3 1

  • 666

    POMYSŁ EXTRA TYLKO COBY POSZŁO ZGODNIE Z JAKOŚCIĄ .DAWNO NIE WIDZIAŁEM TAKIEJ BUDOWY W 3 MIEŚCIE .

    • 3 0

  • ciekawe

    Te dzisiejsze koszty inwestycji dają wiele do myślenia,przykład z autostradami ,które są najdroższe na świecie,no ale kolesie muszą się nachapać,wszak nie wiadomo kiedy następny raz trafi się taka fucha.Teraz co do jakości,niedawno przebudowane skrzyżowanie torowisk Pomorska Chłopska tak wygląda,że jak jedzie tramwaj to w mieszkaniu słyszę taki łomot jakby sufit walił mi się na głowę.może mi łaskawie jakiś fachowiec odpowie dlaczego tak ma być.Teraz co do czasu jaki mija od remontu do remontu,większość tych dzisiaj remontowanych torowisk była remontowana kilka lat temu,co to za jakość?? Jak uruchamiano tramwaje w Gdańsku to torowiska istniały do lat siedemdziesiątych bez remontu z wyjątkiem napraw po zniszczeniach wojennych czyli 60 lat a dzisiaj wytrzymują góra 10 lat.Geszeft musi się kręcić i lody też bo nie wiadomo jak długo będzie się przy korycie co??

    • 0 1

  • propagandzista

    Do propagandzisty opisującego cuda wianki drogi zielonej.Mieszkam na Żabiance i przy skrzyżowaniu Rybackiej z Gospody była umieszczona wielka tablica o budowie drogi zielonej i był termin zakończenia czerwiec 2011 ostatnio tablica zniknęła-to co na niej było to śmiech- postawiono nową z informacją o wykonawcy Mostostal za tablicą jest rozryta ziemia i nic więcej się nie dzieje,to jest ta wizja? tylko czego?ciekawe,że przetargi wygrywają firmy,które już prowadzą inne prace i wszystkie są rozgrzebane i nic się nie dzieje,bo ludzi nowych nie zatrudniają tylko przerzucają tych co mają z jednej budowy na drugą.Zobaczcie ile czasu ślimaczą się roboty w Karczemkach na obwodnicy,na hałdach piachu wyrosły już drzewa.

    • 0 3

  • A gdzie komunikacja zastępcza??? (1)

    Nie ma info o komunikacji zastępczej....Jeśli 117 ma zastępować tramwaj 91 to gratuluję pomysłu. Brawo

    • 0 1

    • Jest jeszcze 227

      • 0 0

  • kuźwa najpierw jakieś T6 teraz kolejne remonty i jakieś 117 , rozpieprzony most w Sobieszewie i jakies 912 .. i jeszcze te roboty na Chełmie nie wiem jak wy ale mnie k***ica bierze jak widzę z okna co robią ..

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane