• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszają prace projektowe ul. Nowej Bulońskiej. Połączy Morenę z Ujeściskiem

Krzysztof Koprowski
20 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
Nowa Bulońska Północna będzie stanowić przedłużenie istniejącej ul. Bulońskiej w stronę Jasienia i dzielnic południowych. Nowa Bulońska Północna będzie stanowić przedłużenie istniejącej ul. Bulońskiej w stronę Jasienia i dzielnic południowych.

Być może już w 2018 r. pojedziemy ul. Nową Bulońską Północną. Niewykluczone, że wraz z nią powstanie nowa linia tramwajowa.



Największa zaleta ul. Nowej Bulońskiej Północnej to...

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, która zleciła opracowanie dokumentacji projektowej firmie Europrojekt, rozpoczęła właśnie zbieranie uwag mieszkańców na temat planowanej drogi.

- Wiemy co i gdzie chcemy zbudować, ale chcemy też poznać zdanie mieszkańców na ten temat - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.

Na co konkretnie mieszkańcy mają wpływ? Nie na zmianę lub zaniechanie budowy tej drogi, gdyż już przed laty została ona wpisana aż do jedenastu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Projektanci zbierają natomiast opinie na temat szczegółów tej trasy.

Wiadomo m.in., że wzdłuż całej drogi powstanie osiem skrzyżowań: z ulicą Myśliwską (obecnie zakończenie ul. Bulońskiej), projektowanymi ul. Nową Politechniczną i Nową Wołkowyską, projektowaną Myśliwską Południową, Stolema, Kartuską, Armii Krajowej (istniejący węzeł), Jabłoniową i Warszawską oraz przedłużoną ul. Piotrkowską.

Jedynym skrzyżowaniem w formie wyspy centralnej będzie przypuszczalnie to z ul. Nową Wołkowyską oraz Nową Politechniczną, ponieważ planuje się tu również połączenie tras tramwajowych z ul. Nowej Bulońskiej i Nowej Politechnicznej. Pozostałe skrzyżowania będą tradycyjne.

Jednym z najtrudniejszych pod względem projektowym jest istniejące skrzyżowanie ul. Bulońskiej z ul. Myśliwską zobacz na mapie Gdańska. Z powodu dalszego wzrostu ruchu z nowych osiedli oraz wymuszonej tą sytuacją instalacji w tym miejscu sygnalizacji świetlnej, istnieje problem z bezpiecznym postojem aut na wschodniej, bardzo stromej, ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska.

- W przypadku realizacji ul. Nowej Politechnicznej lub Nowej Wołkowyskiej to skrzyżowanie straci na znaczeniu. Innym rozwiązaniem może być połączenie wschodniej ul. Myśliwskiej tylko na prawoskręty - przekonuje Marcin Nietupski, projektant branży drogowej z Europrojektu Gdańsk.

Z racji trudnych warunków terenowych, niezbędne będzie wykonanie wiaduktu o długości ok. 200 m nad doliną z Potokiem Siedleckim zobacz na mapie Gdańska.

Różnice wysokości na całej długości trasy są spore. Ulica licząca ok. 2,8 km, w rejonie obecnego zakończenia ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska położona jest 114 m n.p.m., zaś jej zakończenie w rejonie przedłużenia na zachód ul. Piotrowskiej zobacz na mapie Gdańska na wysokości 77 m. Liczne prace ziemne, które będą wymagane w ramach budowy (w tym ponad 10-metrowy wykop) wynikają z parametrów torowiska tramwajowego, tj. przede wszystkim maksymalnej dopuszczalnej stromizny.

Zarząd Transportu Miejskiego postuluje, by na trasie tramwajowej wzdłuż ul. Nowej Bulońskiej powstało pięć przystanków o roboczych nazwach: Nowa Politechniczna, Łabędzia, Stolema, Zabornia i pętla tramwajowa Jabłoniowa.

Przystanki "Zabornia" i "Jabłoniowa" będą dodatkowo pełnić funkcję przesiadkową. Na Zaborni planuje się dogodne przesiadki z linii autobusowych na tramwaj, zaś Jabłoniowa będzie pełnić funkcję węzła integracyjnego z parkingami dla aut, podobnego do tego na pętli na końcu al. Havla.

Zakłada się, że z obu stron ul. Nowej Bulońskiej poprowadzony będzie chodnik oraz droga rowerowa. Między drogą rowerową a jezdnią znajdować się będzie 3-metrowy pas zieleni, który zdaniem projektantów ma być potencjalną rezerwą w razie potrzeby budowy zatok autobusowych lub prawoskrętów.

Po środku ul. Nowej Bulońskiej znajdować się będzie torowisko tramwajowe, a po obu jego stronach jezdnie z dwoma pasami ruchu.

Prędkość projektowa nowej drogi wynosi 60 km/h. Będzie ona posiadać klasę zbiorczą, czyli taką samą, jak powstająca ul. Nowa Wałowa. Projektanci nie są jeszcze w stanie stwierdzić czy wzdłuż jej przebiegu pojawią się ekrany akustyczne.

- Obecnie nie znamy kosztów budowy. Poznamy je dopiero po opracowaniu dokumentacji. Możliwości finansowe miasta, w tym ilość środków z funduszy europejskich, pozwoli na wybranie wariantu, który zostanie wdrożony do realizacji. Może się okazać, że powstanie np. obecnie tylko jedna nitka drogi - dodaje Bartosiewicz.

Uwagi i opinie w zakresie ul. Nowej Bulońskiej Północnej składać można wyłącznie pisemnie w sekretariacie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska (ul. Piekarnicza 16 zobacz na mapie Gdańska) do 6 maja br.



Harmonogram prac projektowych
Koncepcja projektowo-przestrzenna - lipiec 2013 r.,
Projekt budowlany - maj 2014 r.,
Projekt wykonawczy - czerwiec 2014 r.,

Teoretyczny możliwy termin zakończenia prac budowlanych - 2018 r.

Miejsca

Opinie (169) 3 zablokowane

  • (1)

    Droga kochana redakcjo !

    Dlaczego, skoro WCZORAJ skasowałem cookie, nie mogę DZISIAJ głosować w ankietach ? Nie wylaliście aby dziecka z kąpielą ?

    fun

    • 7 0

    • Dokładnie

      ankiety nie działają, a kasuję automatycznie, tylko jak wyłączam komputer, przeważnie raz na dzień... a głosować nie mogę nigdy, ktoś zawalił sprawę. Ciągle, tylko komunikat, że cookies zostało wykasowanie niedawno...

      • 2 0

  • My byśmy ze szwagrem wybudowali przed 2017,z tramwajem i kolejką linową

    • 10 0

  • 2018?!!!parodia-kilka kilometrów przez działki zrobić drogę?żenada,kto (1)

    jest za to odpowiedzialny?!!to jest skandal i kpina jakaś!Polska wstyd.

    • 4 12

    • bierz łopatę i buduj w 3 dni

      albo nie kwicz

      • 8 0

  • Pójdzie kupa kasy a nawalą 15 świateł po drodze i będzie jak na Chełmie koło (3)

    Tesco. Żeby się wbić na AK z Cienistej stoi sie po 3 minuty na światłach trując środowisko...

    • 7 1

    • Zgadza się (2)

      Jest to najgorsze skrzyżowanie w mieście jeżeli chodzi o stanie na światłach

      • 3 1

      • Dokładnie (1)

        światła są w beznadziejnie sposób ustawione, wszyscy stoją, nawet jak tramwaj jedzie równolegle i ma zielone, to samochody mają czerwone.

        • 0 2

        • Tramwaj przecina całe skrzyżowanie, więc po cholerę sie dziwisz, że jak on jedzie, to wszyscy na skrzyżowaniu(oprócz wyjeżdżających z Tesco w al. Sikorskiego i ul. Cienistą) stoją?!

          • 0 0

  • Małomiejska -Świętokrzyska do Obwodnicy, czy to takie trudne?

    A tak dziury. Wiem, wiem, ZDIZ będzie coś remontował na tym odcinku, nawet ścieżka będzie rowerowa, ale czar pryśnie na przejściu , gdzie trzeba będzie na żądanie wcisnąć przycisk prosząc urządzenie świetlne o pozwolenie zapalenia się zielonej lampki.

    • 0 3

  • Ten odcinek to REWELACJA !!!!!!!!!!

    Ogromnie odciąży i przyspieszy ruch.
    Super!!

    • 6 0

  • Jest rok 2218 rząd wiecznych ministrów Tuska ukonczył budowac autostrady i drogi

    w końcu w 2235 Polska dorównała Niemcom i całemu zachodowi w ilości autostrad i liczbie kilometrów wszystkich drug z czasów lat 90-tych.!! Tylko ze po drogach na zachodzie juz nik nie jedzie bo w 2235 ludzie na zachodzie korzystają z powietrznej komunikacji,albo teleportacji:)

    • 1 4

  • Dobra, Nowa Bulońska z tramwajem na Jabłoniową OK,

    ale ja jeszcze proponuję, żeby wrócono do przedłużenia tramwaju wzdłuż al. AK do skrzyżowania z Jabłoniową!

    • 1 3

  • Ścieżki rowerowe- (4)

    ciekawe jaki będą miały kolor - bo w Gdańsku co ulica to inny kolor ścieżek, a w dodatku na ścieżce np.na Myśliwskiej namalowany rower a na znaku pionowym w tym miejscu jest pieszy i awantura gotowa. Gdzie jest miejsce,w chodniku ścieżki powinny biec od strony jezdni i wtedy kolor jest mniej istotny ale u nas też nie ma tej zasady. A to jest tylko zapyziałe miasto i nie można takiej rzeczy opanować.

    • 6 1

    • Już za dużo tych ścieżek rowerowych

      już są szersze od ulic w wielu miejscach.

      • 3 7

    • Popieram. Ścieżki rowerowe powinny być z czerwonego asfaltu.

      Przynajmniej by książątko na kolarzóweczce nie jechało wtedy jezdnią,bo mu polbruczek drażni tyłeczek...

      • 3 1

    • Na Myśliwskiej NIE MA drogi rowerowej - została zlikwidowana przez zmianę oznakowania po ograniczeniu prędkości na jezdni do 30km/h.
      Bardzo słusznie zresztą, bo projekt i jej wykonanie było fatalne i z komunikacyjnego punktu widzenia tylko w tym miejscu przeszkadzała.
      Tam można szybciej i bezpieczniej jechać rowerem jezdnią.
      Obowiązują znaki pionowe - tam jest chodnik.
      Kostkę wypadało by oczywiście przełożyć, ale na to pewnie nie ma kasy - wiec chodnik jest kolorowy, ale to w 100% chodnik.

      • 2 0

    • A co do koloru - oczywiście będzie z czerwonej masy bitumicznej i jak najbardziej można to opanować - od zeszłego roku jest to w Gdańsku uregulowane prawnie w Standardach Budowy Dróg rowerowych.

      Ta ex-psedościezka z chodnikiem na Myśliwskiej to twór sprzed wielu lat.

      • 3 0

  • Po co tam linia tramwajowa to nie jest kierunek do centrum i pracy. (3)

    • 0 7

    • Centrum? (1)

      centrum jest martwe, pełno tam autobusów nie wiadomo dla kogo(mało kto tam mieszka, miejsc usługowych i pracy brak) , a kolejka i peron będzie tam dopiero za dwa lata.

      • 1 3

      • Łał,dopiero za dwa lata? to zaledwie trzy lata wcześniej,niż ta ulica...

        • 1 0

    • A po to, żeby ograniczyć kursowanie autobusów i rozszerzać komunikację tramwajową na zachód i (częściowo)na południe Gdańska, bo Migowo i os. przy Jabłoniowej są wgl pozbawione tramwaju, a to chyba właśnie na zachodnio - południowym Gdańsku się teraz skupiają i zastanawiają się czy puścić tramwaj albo czy zostawić pas zieleni na "pamiątkę, że tu chcieli poprowadzić tramwaj".

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane