• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszył przetarg na pierwszy odcinek Drogi Zielonej. Dojedziemy nim do Ergo Areny

Maciej Naskręt
1 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Tak będzie wyglądać dojazd od al. Grunwaldzkiej do Ergo Areny po 2012 r. Na filmie widać jeden tunel pod torami kolejowymi, ale obecny projekt zakłada budowę trzech takich obiektów.



Ruszył przetarg na budowę 800-metrowego odcinka Drogi Zielonej, który połączy Oliwę z halą Ergo Arena. Dwujezdniową drogą, biegnącą wzdłuż granicy Gdańska i Sopotu, pojedziemy pod koniec 2012 r.



Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła właśnie przetarg na budowę ok. 800-metrowej, dwujezdniowej trasy, która w przyszłości będzie częścią tzw. Drogi Zielonej, i która połączy al. Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska z budowanym właśnie rondem na wysokości ul. Gospody zobacz na mapie Gdańska na Żabiance.

W ramach inwestycji powstaną aż trzy tunele pod torami kolejowymi, o długości 21 metrów. Dwoma z nich pojadą auta, trzecim będzie biegł chodnik oraz droga rowerowa. Dużym udogodnieniem dla kierowców będzie dodatkowa, ok. 100-metrowa jezdnia, która pozwoli kierowcom skręcić z ul. Rybackiej w ul. Gospody, bez konieczności wjeżdżania na budowane tam rondo.

Nad Drogą Zieloną powstanie kładka, która połączy ul. Subisława z terenem wokół sopockiego toru wyścigów konnych. Istniejące wzdłuż ul. Rybackiej parkingi zostaną przebudowane. Wzdłuż części drogi powstaną ekrany akustyczne.

Skrzyżowanie al. Grunwaldzkiej z ul. Czyżewskiego w Gdańsku. Skrzyżowanie al. Grunwaldzkiej z ul. Czyżewskiego w Gdańsku.
Planowany dojazd do ronda na wysokości ul. Gospody. Planowany dojazd do ronda na wysokości ul. Gospody.
Kładka pieszo-rowerowa nad Drogą Zieloną na Żabiance. Kładka pieszo-rowerowa nad Drogą Zieloną na Żabiance.
- Rozpoczęcie robót zaplanowaliśmy na pierwszy kwartał przyszłego roku. Inwestycja powinna zostać zrealizowana do końca 2012 r. - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Dziś przed halą Ergo Arena trwa budowa ronda oraz tunelu dla pieszych pod ul. Władysława Łokietka (wybuduje ją Sopot). Ta budowa ma być zakończona pod koniec maja przyszłego roku.

Połączenie al. Grunwaldzkiej z rondem przed halą w przyszłości stanie się fragmentem Drogi Zielonej, która połączy projektowaną Trasę Sucharskiegoul. Spacerową zobacz na mapie Gdańska w Oliwie i dalej z obwodnicą Trójmiasta.

Miejsca

Opinie (163) 7 zablokowanych

  • fajny obiekt

    oby tylko byl wykorzystany

    • 2 0

  • Kiełbasa wyborcza. Kto się nie nabierze?

    • 8 2

  • Tunel pod torami kolejowymi - radzę dobrze się przyjrzeć (2)

    Zrobią łuki podobne do tych przy przejeździe na Hallera na zielonym trójkącie. Już widzę te TIRy wbite w tunel, bo jechały prawym pasem... :-D

    • 8 1

    • Nie marudź. Ważne że po drugiej stronie jest ścieżka rowerowa

      na czas przejazdu pod torami tiry zjadą na lewy pas :)

      • 0 1

    • ...tylko ten tunel na Halera był wykonany przed wojną. A przy Operze Bałtyckiej stoi pomiar wysokości aut które mogą przejechać pod tym tunelem.

      • 1 0

  • tego się właśnie obawiałem (2)

    i planiści mnie nie zawiedli ;-)
    Na przykład jest tunel pod torami, ale tylko dla samochodów - a piesi i rowerzyści???

    Na przykład co to za kuriozum ta "kładka pieszo-rowerowa nad Drogą Zieloną na Żabiance". Przejscie powinno być na poziomie chodnika, a cały odcinek Zielonej Drogi od tunelu do ronda przy hali powinien zostać poprowadzony w wykopie. Nad jezdnią przebiegającą w tym wykopie można wtedy przerzucić nie tylko jedną, ale kilak kładek dla pieszych czy nawet dojazd dla samochodów do hipodromu i stajni.

    Zupełnie nie do przyjęcia jest przedstawione tutaj rozwiązanie. Bez sensu.

    • 13 7

    • (1)

      Przecież napisali, że b ędzie tunel pieszo-rowerowy, dobrze, że będzie, przyspieszy to dużo jazdę w kierunku Gdyni zarówno dla samochodów jak i rowerów.

      • 4 0

      • ale jezdnia powinna być w wykopie

        wtedy przejscie na drugą stonę ulicy będzie na poziomie istniejących chodników. Nie trzeba będzie również budować mało estetyczncy ekranów wygłuszających hałas przejeżdżających samochodów. Same korzyści - jezdnie w wykopie iw tunelu a piesi i rowerzyści na powierzchni.
        Piesi górą ;-)

        • 5 0

  • (3)

    brawo dla "zmartwionej", ja też zauważyłem brak windy przy kładce, jednym słowem inwalidzi i osoby starsze mają w plecy

    a teraz słów kilka do płaczek i utyskiwaczy
    nie widziałem jeszcze w swoim życiu żeby najpierw wybudowano drogi, szkoły, sklepy, a na końcu bloki:-) widać jak ocipieliście i oderwaliście się od realiów
    i druga sprawa
    mamy tu dwóch inwestorów: sopot i gdańsk
    sopot swoje robi, oto cytat:
    "Dziś przed halą Ergo Arena trwa budowa ronda oraz tunelu dla pieszych pod ul. Władysława Łokietka (wybuduje ją Sopot). Ta budowa ma być zakończona pod koniec maja przyszłego roku"
    zawdzięczamy to uporowi i żelaznej konsekwencji najlepszemu prezydentowi jakiego miała Perła Bałtyku Jackowi Karnowskiemu

    za to po drugiej stronie mamy kolejną wizualizację czyli pierdu, pierdu, baju, baju, może w lipcu, może w maju
    widział ktoś wizualizacje tego co buduje sopot? nie:-) bo i po co? kasa jest na budowe, a nie na propagande (i tak wy za to płacicie)
    dziękuję za uwagę:-)

    • 8 6

    • chyba "Pierła Bałtyku" (2)

      Zaglębie psich i ludzkich odchodów.

      • 1 3

      • w gdańsku to nawet koszy na śmieci brudasy nie macie (1)

        i dlatego bez oporów rzucam wam bruda na glebe
        widać lubicie żyć w syfie:-) geny sie odzywają....

        • 1 6

        • ta sopot i nieudacznik Karnowski

          Łokietka wiadomo jak od nastu lat wygląda (najgorsza droga w aglomeracji gdańskiej).
          Gdańsk zmodernizował Gospody buduje rondo i organizuje kolejne przetargi.
          Sopotek walczy z 300 piachu:)

          Sopot pełną gębą nie licząc monciaka.
          Do Gdańska mam tylko pretensje że oddał nieudacznikom z um Sopot na te hale.
          Taka mała gmina z takimi mikrodochodami nie jest w stanie zorganizowac dużego przetargu bo nie ma doświadczenia a i mniejsze partaczy dokumentnie( opera leśna, molo administrator, zalewanty tunel itd).
          Wyobrażcie sobie jakby sopotek organizował przetarg na PGE arene oddanie do użytku 2018r

          • 2 3

  • Wszyscy chcą jeździć samochodami więc trudno się dziwić, że coraz więcej odcinków jezdni przebiega komuś pod oknami. Samochody potrzebują miejsca, miejsce to można zdobyć tylko kosztem naszego komfortu. Pytanie tylko czy betonowa utopia to właśnie to o co nam chodzi?

    • 2 1

  • ludzie trochę optymizmu

    Gdyby najpierw powstały nowe drogi to po wybudowaniu hali należałoby je wyremontować. Hala to setki ton betonu i stali, które trzeba dowieść na plac budowy. Co wam przeszkadza, że teraz będą budować dojazd. Ja się cieszę bo będę miał lepszy dojazd do domu.

    • 9 0

  • ale rzeczywiscie ta droga mogłaby byc w wykopie, żeby powstała normalna dładka dla pieszych , i dla rowerzystów i dla wózków.
    najgorsze to to ze ekrany akustyczne na wyzszych piętrach nie działają, i dopiero mieszkańcy bedą sie burzyc.

    • 6 1

  • ida wybory (1)

    ta hala nie powinna zostac oddana do uzytku bez: 1. petli tramwajowej w odleglosci mniejszej niz 200m 2. bez co najmniej jednej 2pasmowej drogi. Na razie to ona stoi w nigdzie.

    • 7 7

    • pas startowy też powinien być obowiązkowy

      • 2 0

  • za pozno

    Władze usprawniają ruch w "starych" dzielnicach Gdańska gdzie ruch jest generalnie płynny. Buduje się drogę dojazdową do hali w której imprezy nie będą codziennością. Jednocześnie nic nie robi się w dzielnicach południowych

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane