- 1 Duże zmiany czekają gdyńską marinę (71 opinii)
- 2 Zamkną przystanek SKM na pół roku (112 opinii)
- 3 Koniec pożaru. Akcja trwała 93 godziny (40 opinii)
- 4 Foki korzystają z promieni słonecznych (46 opinii)
- 5 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (241 opinii)
- 6 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (177 opinii)
Ruszył remont, zaczęły się kraksy. Będą zmiany na Hallera w Gdańsku
Sześć kolizji i jeden wypadek, w którym ucierpiała kobieta w ciąży - to bilans kilku dni remontu na al. Hallera w rejonie skrzyżowania z Kościuszki we Wrzeszczu. Po serii stłuczek na miejscu odbyła się wizja lokalna drogowców i policji. Już pojawiło się dodatkowe oznakowanie, wkrótce w obrębie skrzyżowania zostanie też ograniczona prędkość do 30 km/h.
Niemal natychmiast po rozpoczęciu prac przez drogowców na skrzyżowaniu Hallera z Kościuszki zaczęły się kolizje. Od 21 marca, a więc od dnia rozpoczęcia prac i obowiązywania nowej tymczasowej organizacji ruchu, doszło tam do sześciu stłuczek i jednego wypadku. W tym ostatnim ucierpiała kobieta w ciąży.
Wypadek na krzyżówce Hallera i Kościuszki we Wrzeszczu (95 opinii)
- Jak wstępnie ustalili policjanci, 22-latek z Gdańska, kierujący samochodem marki Fiat Tipo, jadąc ul. Hallera w kierunku ul. Czarny Dwór, na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki, wykonując manewr skrętu w lewo, nie zastosował się do znaku pionowego B21, nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu i zderzył się jadącym z jego prawej strony, prawym pasem ruchu al. Hallera w kierunku al. Zwycięstwa, samochodem osobowym marki BMW, którym kierowała 28-letnie gdańszczanka - mówi nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Gdańsku. - Następnie pojazd marki Fiat Tipo zjechał na lewe pobocze, uderzając w dwa znaki drogowe. Na skutek zdarzenia obrażeń ciała w postaci urazu klatki piersiowej oraz brzucha doznała kierująca pojazdem marki BMW, która karetką została przewieziona do szpitala. 22-letni sprawca zdarzenia drogowego był trzeźwy. Za rażące naruszenie przepisów ruchu drogowego oraz stworzenie zagrożenia w ruchu drogowym policjanci zatrzymali mu prawo jazdy.
Problematyczny lewoskręt
Jak sygnalizują okoliczni mieszkańcy, co potwierdza gdańska policja, problematyczny jest zlikwidowany lewoskręt z Hallera w Kościuszki. Kierowcy jeżdżą w tym miejscu "na pamięć", czym powodują zagrożenie w ruchu drogowym, a w skrajnych przypadkach - doprowadzają do stłuczek czy wypadku. Dodatkowo widoczność w tym miejscu ogranicza znajdujący się obok przystanek tramwajowy.
O serii kolizji i konieczności ich zaradzenia wiedzą już gdańscy drogowcy. Jak mówi nam Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, już w ubiegłym tygodniu odbyła się tam wizja w terenie, w której udział wzięli zarówno pracownicy GZDiZ, jak i policji.
- Wizja wykazała, że oznakowanie na ul. Hallera zabraniające skrętu w lewo w ul. Kościuszki - dla jezdni w relacji do Brzeźna - jest prawidłowe - podkreśla Magdalena Kiljan. - Tym niemniej w celu dodatkowego wskazania kierującym przed samym skrzyżowaniem ul. Hallera z ul. Kościuszki został dostawiony znak B-21 "zakaz skrętu w lewo" wraz tablicą objazdową F-9, wskazującą objazd na wprost. Jednocześnie zaznaczyć należy na konieczność zapewnienia przejazdu ul. Kościuszki przez skrzyżowanie z ul. Hallera na wprost. W związku z tym nie ma możliwości wygrodzenia skrzyżowania w taki sposób, aby fizycznie uniemożliwić skręt w lewo z ul. Hallera.
Ma pomóc ograniczenie prędkości
To jednak nie koniec zmian, które mają na celu zwiększyć bezpieczeństwo w tym miejscu. Z czasem ma być również wprowadzone ograniczenie prędkości z 40 km/h na 30 km/h.
- Apelujemy do kierowców, aby nie jeździli na pamięć i patrzyli na obowiązujące oznakowanie. W ramach posiadanych możliwości policjanci ruchu drogowego będą doraźnie nadzorować rejon tego skrzyżowania i interweniować w razie potrzeby - dodaje Magdalena Ciska.
Opinie (180) 4 zablokowane
-
2020-04-06 22:17
Jezdnie powinny być w standardzie polskich "ścieżek rowerowych" (1)
przed każdym skrzyżowaniem ostra szykana.
Czyli zakręt 90 stopni w lewo, po czym 90 stopni w prawo lub na odwrót.
Nie będzie możliwości płynnego przejechania skrzyżowania, będzie trzeba się praktycznie zatrzymać przed nim. prędkość będzie niska. będzie bezpiecznie.- 3 0
-
2020-04-06 23:17
dokladnie jeszce dodatkowo krawezniki 5-10centymetrowe na kazdym skrzyzowniu i przed przejsciem dla pieszych :)
- 0 0
-
2020-04-06 23:14
Bardzo proste rozwiazanie zabronic jazdy prywatnym autem skoro buraki niepotrafia jeździc w koncu jest koronowirus
A wielu organizuje sobie jazdę bez celu żeby nie siedzieć w domu .
- 2 0
-
2020-04-06 23:24
Kierowca
22 latek w tipo? Uber czy bolt?
- 1 1
-
2020-04-06 23:27
piraci......
Po zaostrzeniu epidemi i ograniczeniu poruszania sie ludzi i aut ..... ci kierowcy co jezdza to sa piraci ....... jezdza jak chca i nie obchodzi ich ograniczenie predkosci kiedy jest pusta ulica gna 80 -100 na godzine bo jest PANEM drogi i swojego auta ......jezdze bo musz bo jestem inwalida i mam nagrane na kamerce filmy gdzie kierowcy nagminnie łamia przepisy ...... ale to wszystko co dzieje sie w kraju maja gdzies......
- 1 0
-
2020-04-06 23:36
bez tytułu
chodzę tam codziennie i widzę jak zachowują się kierowcy. Jak dla mnie jedynym wyjściem jest postawienie tam stałego patrolu policji, i za złamanie przepisu wlepianie mandatu 500zł i nagłośnienie tego w mediach. Od wczoraj znak zakazu skrętu jest powtórzony na sygnalizatorze , patrzy się taki baran na światło i nie widzi znaku, kto mu prawo jazdy dawał ....... nie będę pisał więcej bo szkoda mi zdrowia
- 3 0
-
2020-04-07 05:47
Tłuki nie potrafią jeżdzić ,są bezmyślni.
- 1 0
-
2020-04-07 06:55
Takich kierowców wysyłać na powtórne egzaminy z kodeksu ruchu ,chyba co nie którym się zapomniało!
- 2 0
-
2020-04-07 07:03
Wlasnie montuja znak!!
Brawo! :)
- 1 0
-
2020-04-07 07:08
30 km/h to rowerem się jeździ. Remont Hallera powinien być na całej długości
- 1 0
-
2020-04-07 08:50
Niestety
Ale w tych czasach, rzeczy które się wprowadza, szczególnie nowe znaki muszą być d**iloodporne, a rozwiązania bardziej czytał e niż dla dzieci z przedszkola
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.