• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła budowa naziemnego przejścia na al. Zwycięstwa. Finansują je... kierowcy

Maciej Korolczuk
5 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Tak może wyglądać naziemne przejście dla pieszych przez al. Zwycięstwa. Tak może wyglądać naziemne przejście dla pieszych przez al. Zwycięstwa.

We wtorek przed południem ruszyła budowa naziemnego przejścia dla pieszych przez al. ZwycięstwaMapka w Gdańsku na wysokości Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. W pierwszym etapie prac wyłączone zostały miejsca postojowe przy Trakcie Konnym. Co ciekawe, budowę finansują... sami kierowcy z opłat wnoszonych w Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania.



Budowa przejścia w tym miejscu jest:

Po raz pierwszy o pomyśle budowy naziemnego przejścia dla pieszych przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym informowaliśmy przed czterema laty, gdy radni Platformy Obywatelskiej zwrócili się z takim wnioskiem do prezydenta Pawła Adamowicza.

Ostatecznie prezydent przystał na propozycję radnych, ale na budowę przejścia trzeba było poczekać kilka lat ze względu na brak wolnych środków w budżecie. Te pojawiły się w ubiegłym roku, gdy w połowie 2020 r. w Śródmieściu uruchomiono Śródmiejską Strefę Płatnego Parkowania.

Wojewoda sprzeciwił się budowie przejścia naziemnego przy dworcu



Zgodnie z nowymi regulacjami środki uzyskane z opłat za postój pojazdów w ŚSPP (w wysokości nie mniejszej niż 65 proc. tych opłat), a także środki z opłat dodatkowych muszą być przeznaczone wyłącznie na sfinansowanie poprawy publicznego transportu zbiorowego, budowę lub przebudowę infrastruktury pieszej lub rowerowej lub zieleń i zadrzewienia w gminie. W Gdańsku ten odsetek został określony na poziomie 80 proc.

Z pozyskanych środków w pierwszym roku funkcjonowania ŚSPP kierowcy sfinansowali w sumie trzy większe inwestycje i trzy mniejsze.

  • Budowa przejścia naziemnego na al. Zwycięstwa rozpoczęła się we wtorek przed południem i potrwa do sierpnia.
  • Budowa przejścia naziemnego na al. Zwycięstwa rozpoczęła się we wtorek przed południem i potrwa do sierpnia.
  • Budowa przejścia naziemnego na al. Zwycięstwa rozpoczęła się we wtorek przed południem i potrwa do sierpnia.
  • Budowa przejścia naziemnego na al. Zwycięstwa rozpoczęła się we wtorek przed południem i potrwa do sierpnia.
  • Budowa przejścia naziemnego na al. Zwycięstwa rozpoczęła się we wtorek przed południem i potrwa do sierpnia.
  • Budowa przejścia naziemnego na al. Zwycięstwa rozpoczęła się we wtorek przed południem i potrwa do sierpnia.
  • Budowa przejścia naziemnego na al. Zwycięstwa rozpoczęła się we wtorek przed południem i potrwa do sierpnia.
  • Budowa przejścia naziemnego na al. Zwycięstwa rozpoczęła się we wtorek przed południem i potrwa do sierpnia.

Wśród tych pierwszych znalazła się budowa naziemnych przejść przy: Bramie Wyżynnej (ma zostać oddana do końca kwietnia), w obrębie skrzyżowania Rzeczpospolitej, Hynka i Legionów oraz właśnie przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym.

Pozostałe środki zostały przeznaczone na zakup tablic Systemu Informacji Pasażerskiej na pętli Łostowice Świętokrzyska, na pętli Niedźwiednik oraz na przystanku autobusowym Zacna.

Prace zakończą się w sierpniu



W ramach budowy przejścia przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny, co będzie kosztować 3,2 mln zł, powstanie też przejazd rowerowy, sygnalizacja świetlna oraz wyniesione przejście przez Trakt Konny (dodatkowo zostanie on w miejscu przejścia zwężony do jednego pasa). Przebudowane zostaną także perony tramwajowe, które zostaną wydłużone w kierunku pl. Zebrań Ludowych o ok. 20 m. W nieco innym miejscu staną też wiaty przystankowe i tablice SIP.

Prace ruszyły we wtorek, 5 kwietnia. W pierwszym etapie robót zajęte zostały miejsca postojowe przy Trakcie Konnym. Ruch pojazdów kontynuowany będzie bez zmian. Ponadto zamknięty dla ruchu pieszego zostanie odcinek chodnika w pasie dzielącym Trakt Konny od al. Zwycięstwa na odcinku od przejścia podziemnego do przejścia dla pieszych na wysokości skrzyżowania z ul. Tuwima. Taka organizacja ruchu utrzyma się co najmniej dwa tygodnie.

Wykonawcą prac jest spółka WPRD Gravel. Prace zakończą się w sierpniu 2022 r.

Miejsca

Opinie (429) ponad 10 zablokowanych

  • Co z budową dalszych przejść na Podwalu Przedmiejskim?

    • 9 5

  • Stop naziemnym

    To relikt przeszłości, przyszłość to kładki, wiadukty, tunele

    • 30 16

  • Przejście to jest potrzebne ale przy teatrze Miniatura. (13)

    Zlikwidowano wiele lat temu. Teraz trzeba biegać naokoło. Kto rządzi tym miastem? Urbaniści na pewno nie.

    • 295 70

    • Jakie naokoło? (5)

      Niedaleko jest skrzyżowania i przejście ze światłami.
      Ruch to zdrowie. Przynajmniej schudniesz, bo od siedzenia i pisania komentarzy na tym portalu bebzon ci urósł.

      • 19 50

      • ale po piwo do zabki (2)

        jest dalej

        • 18 2

        • (1)

          A PO wódkie? Tyż naokoło daleko!

          • 3 1

          • po wodkie to pisy

            • 0 1

      • Coś mi się (1)

        widzi, że Ty swój bebzon wozisz autem i o ruchu to masz nikłe pojęcie

        • 7 9

        • Po pierwsze, to nie bebzon tylko bozon.

          A po drugie, to nie mój tylko Higgsa

          • 0 0

    • (3)

      na tym przejściu zatrzymałem się kiedyś żeby przepuścić pieszego a w tym momencie ominął mnie z lewej strony radiowóz który prowadził taki rudy gliniarz z drogówki

      • 14 7

      • ŁAŁ ale historyja (1)

        • 10 8

        • ale dlatego pieszego mogła być to już historia jego życia

          • 9 2

      • miałem z tym jegomościem kilka razy przyjemność , wyjątkowa to była menda

        • 7 1

    • No właśnie. A tam akurat (1)

      Urzednicy przejścia nie zrobia, bo tego chcieliby mieszkancy. A urzednicy nie sa od spelniania zachcianek tylko od realizowania wlasnego widzimisie

      • 19 8

      • i tak ten pis polska rzadzi

        • 0 0

    • Dokladnie!

      Kto tam wogóle chodzi do czołgu?? W jakim celu? Natomiast przy Miniaturze są domy mieszkalne po obu stronach ulicy.Kto wpadłna pomysł budowy przejscia akurat przy UCK? Jakis skonczony d**il!

      • 21 7

  • dlatego cały czas powtarzam i uważam, że Gdańsk jest bogatym miastem (1)

    tylko gospodarze.... to taka patologiczna rodzina żyjąca z socjalu- kupują wszystko, robią wszystko... tylko nie to co trzeba

    • 23 1

    • Bo liczy się ideologia, a nie dobrobyt mieszkańców

      • 5 0

  • (2)

    Niech będzie, ale potrzebne są nowe alternatywne drogi wzdłuż Gdańska i całego Trójmiasta!

    • 11 5

    • przez Zatokę Gdańską, czy przez TPK ? (1)

      • 3 1

      • Wystarczą te, które zaprojektowano w latach 70

        Lud,ie myśleli przyszłościowo, pr,ewidywali rozwój miasta. Dlatego projektowali drogi omijające centrum. Te drogi nigdy nie powstały więc mamy to, co mamy.

        • 2 2

  • najpierw remont tunelu który odbył się ostatnio!! teraz budowa przejścia. Rozumiem, że zaraz PO wniesie wniosek o budowę kładki i też się klepnie ? Kto odpowie za te wałki czy jak zawsze nikt? absurd od paru lat goni absurd z decyzjami w tym Gdańsku, Czas na zmianę władzy bo jak tak dalej będzie to szło to zaraz na obwodnicy będą przejścia i progi zwlaniające

    • 14 6

  • No to teraz już mam tylko jedno marzenie

    Spotkać tan pannę prezydent

    • 17 0

  • Wydłużyć czas przejścia na zielonym dla pieszych.

    Co to jest, żeby marnować 15 minut na światłach idąc pieszo z Gdańska do Wrzeszcza. Niech te paliwo będzie już w końcu po 20 złotych bo za dużo jeżdżą tymi samochodami.

    • 7 14

  • (2)

    Ani słowa o tym, że jednocześnie kierowcy otrzymają nową nawierzchnię jezdni i to ona pochłania 95% kosztów inwestycji.

    • 6 17

    • (1)

      kierofczyk zawsze musi być poszkodowany. przecież oni tacy biedni są. 9 prostych pasów po 3.5m mają ale to piesi i rowerzyści są roszczeniowi bo nie chcą chodzić i jeździć na około i nadrabiać po 500m ...

      • 6 3

      • Skończ już z tymi kierofczykami. Nudny jesteś.

        • 7 2

  • Czy budowa tego przejścia ma sens? (2)

    Moim zdaniem to należałoby całkowicie usunąć ten przystanek. Pasażerowie (myślę że z 95%) którzy chcą się dostać do Akademii mogłyby wysiadać na przystanku Traugutta, a dalej iść Zielonym Parkiem. W parku są odnowione chodniki, które są dobrze oświetlone. Długość drogi jest niemal taka sama. Tramwaje by przyśpieszyły, bo odpadłby jeden przystanek. Kierowcy też zadowoleni, bo nie muszą stać na kolejnych światłach.

    • 16 18

    • Myślę, że można śmiało usunąć jezdnię w tym miejscu. Obok jest Jana z Kolna, wiec nie ma potrzeby, by Zwycięstwa funkcjonowała jak autostrada.

      • 10 7

    • Toś wymyślił

      Z przystanku Traugutta do Akademii Sztuk Pięknych kawał drogi a Akademii Muzycznej jeszcze dalej.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane