• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła budowa naziemnego przejścia na al. Zwycięstwa. Finansują je... kierowcy

Maciej Korolczuk
5 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Tak może wyglądać naziemne przejście dla pieszych przez al. Zwycięstwa. Tak może wyglądać naziemne przejście dla pieszych przez al. Zwycięstwa.

We wtorek przed południem ruszyła budowa naziemnego przejścia dla pieszych przez al. ZwycięstwaMapka w Gdańsku na wysokości Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. W pierwszym etapie prac wyłączone zostały miejsca postojowe przy Trakcie Konnym. Co ciekawe, budowę finansują... sami kierowcy z opłat wnoszonych w Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania.



Budowa przejścia w tym miejscu jest:

Po raz pierwszy o pomyśle budowy naziemnego przejścia dla pieszych przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym informowaliśmy przed czterema laty, gdy radni Platformy Obywatelskiej zwrócili się z takim wnioskiem do prezydenta Pawła Adamowicza.

Ostatecznie prezydent przystał na propozycję radnych, ale na budowę przejścia trzeba było poczekać kilka lat ze względu na brak wolnych środków w budżecie. Te pojawiły się w ubiegłym roku, gdy w połowie 2020 r. w Śródmieściu uruchomiono Śródmiejską Strefę Płatnego Parkowania.

Wojewoda sprzeciwił się budowie przejścia naziemnego przy dworcu



Zgodnie z nowymi regulacjami środki uzyskane z opłat za postój pojazdów w ŚSPP (w wysokości nie mniejszej niż 65 proc. tych opłat), a także środki z opłat dodatkowych muszą być przeznaczone wyłącznie na sfinansowanie poprawy publicznego transportu zbiorowego, budowę lub przebudowę infrastruktury pieszej lub rowerowej lub zieleń i zadrzewienia w gminie. W Gdańsku ten odsetek został określony na poziomie 80 proc.

Z pozyskanych środków w pierwszym roku funkcjonowania ŚSPP kierowcy sfinansowali w sumie trzy większe inwestycje i trzy mniejsze.

  • Budowa przejścia naziemnego na al. Zwycięstwa rozpoczęła się we wtorek przed południem i potrwa do sierpnia.
  • Budowa przejścia naziemnego na al. Zwycięstwa rozpoczęła się we wtorek przed południem i potrwa do sierpnia.
  • Budowa przejścia naziemnego na al. Zwycięstwa rozpoczęła się we wtorek przed południem i potrwa do sierpnia.
  • Budowa przejścia naziemnego na al. Zwycięstwa rozpoczęła się we wtorek przed południem i potrwa do sierpnia.
  • Budowa przejścia naziemnego na al. Zwycięstwa rozpoczęła się we wtorek przed południem i potrwa do sierpnia.
  • Budowa przejścia naziemnego na al. Zwycięstwa rozpoczęła się we wtorek przed południem i potrwa do sierpnia.
  • Budowa przejścia naziemnego na al. Zwycięstwa rozpoczęła się we wtorek przed południem i potrwa do sierpnia.
  • Budowa przejścia naziemnego na al. Zwycięstwa rozpoczęła się we wtorek przed południem i potrwa do sierpnia.

Wśród tych pierwszych znalazła się budowa naziemnych przejść przy: Bramie Wyżynnej (ma zostać oddana do końca kwietnia), w obrębie skrzyżowania Rzeczpospolitej, Hynka i Legionów oraz właśnie przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym.

Pozostałe środki zostały przeznaczone na zakup tablic Systemu Informacji Pasażerskiej na pętli Łostowice Świętokrzyska, na pętli Niedźwiednik oraz na przystanku autobusowym Zacna.

Prace zakończą się w sierpniu



W ramach budowy przejścia przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny, co będzie kosztować 3,2 mln zł, powstanie też przejazd rowerowy, sygnalizacja świetlna oraz wyniesione przejście przez Trakt Konny (dodatkowo zostanie on w miejscu przejścia zwężony do jednego pasa). Przebudowane zostaną także perony tramwajowe, które zostaną wydłużone w kierunku pl. Zebrań Ludowych o ok. 20 m. W nieco innym miejscu staną też wiaty przystankowe i tablice SIP.

Prace ruszyły we wtorek, 5 kwietnia. W pierwszym etapie robót zajęte zostały miejsca postojowe przy Trakcie Konnym. Ruch pojazdów kontynuowany będzie bez zmian. Ponadto zamknięty dla ruchu pieszego zostanie odcinek chodnika w pasie dzielącym Trakt Konny od al. Zwycięstwa na odcinku od przejścia podziemnego do przejścia dla pieszych na wysokości skrzyżowania z ul. Tuwima. Taka organizacja ruchu utrzyma się co najmniej dwa tygodnie.

Wykonawcą prac jest spółka WPRD Gravel. Prace zakończą się w sierpniu 2022 r.

Miejsca

Opinie (429) ponad 10 zablokowanych

  • Marnowanie kasy

    Poco? Na logike ludzie. Podziemne przejście jest bezpieczne dla pieszych. I szybsze nie trzeba czekać na światła. Nie ma zużycia prądu i korków. Tylko marnotrawienie kasy jak ktos sie boi chodzic w nocy niech siedzie w domu. Jak ma sie stac to nie wazne gdzie i kiedy myslec trzeba a nie siac panike. Ja proponuje swiatla co 50m hopki co 10m i strefe 30 w calym gda. I zero parkingow :) Przeciez nikt samochodem sie nie porusza:)

    • 10 9

  • Wprowadzacie w blad

    Tu na grafuce podziemne, to po co jeszcze pasy?

    • 1 5

  • (2)

    Przejścia naziemne to oczywiście dobre pomysły na spowolnienie ruchu, ale lepsze są zwężenia pasów.

    • 7 8

    • Lepszym pomysłem jest wyłączenie ruchu pojazdów silnikowych. (1)

      Od Pruszcza do Wejherowa tylko i wyłącznie ciągi pieszo - rowerowe!

      • 1 1

      • Miała być ironia - wyszło mądrze

        Kolejny, co przez przypadek coś mądrego napisał

        • 0 1

  • Po co komu przejście do czołgu ?! (3)

    a do UCK też już niepotrzebne bo większość korzysta z tego przy Traugutta, jest bliżej z tamtego przystanku do nowego szpitala,

    • 10 5

    • w praworządnym kraju liczy się nie tylko większość, ale także interes i prawa jednostki (2)

      każdego pojedynczego człowieka

      • 4 4

      • powiedz to PiSowi

        • 0 1

      • WIęcej tych "jednostek" przejeżdża tamtędy samochodem niż przechodzi pieszo, ale jakoś ich prawa się nie liczą

        • 0 2

  • Tam jest bezpieczne przejście tunelem. Kolejna niepotrzebna inwestycja, tak jak przy Bramie Wyżynnej.

    • 7 6

  • Marnowanie pieniędzy ... (1)

    • 9 3

    • Podatników.

      • 0 0

  • Ja uważam , że cała aleja powinna być zamieniona w deptak

    • 6 1

  • Czy tunel będzie zasypany?
    No bo po co on?

    • 5 4

  • Rozliczymy was przy wyborach. (3)

    • 13 7

    • Rozliczać to ty sobie możesz

      Swoją stara po obiedzie.

      • 4 3

    • Ten skowyt przed każdymi wyborami, a potem i tak (na szczęście) zostają we władzach sensowni fachowcy.

      • 2 2

    • Kruk, krukowi oka nie wykole.

      • 1 0

  • To chyba jakieś lobby producentów samochodów na baterie....Bo wiadomo im wolniej jedzie to dalej zajedzie....będą pisali w swoich folderach sprzedawanych "samochodów" że..... w mieście zasięg 600km ...no prawda jak będziemy jeżdzić 10km/h.

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane