- 1 Straciła 6 tys. zł, myśląc, że pomaga przyjaciółce (132 opinie)
- 2 Ruszyła budowa przejścia przy dworcu (168 opinii)
- 3 Do tego nie służą światła awaryjne (147 opinii)
- 4 Sami złapali złodzieja katalizatorów (42 opinie)
- 5 Przesiadka wymuszona remontem? Jeden bilet ci wystarczy (86 opinii)
- 6 Znamy nowego szefa ZTM w Gdańsku (160 opinii)
Ruszyła budowa przejścia przy dworcu
We wtorek rano rozpoczęła się budowa naziemnego przejścia przy dworcu Gdańsk Główny. Oprócz nowego udogodnienia dla pieszych nowy przejazd przez Podwale Grodzkie zyskają też rowerzyści, a z dłuższych i wygodniejszych peronów będą korzystać pasażerowie komunikacji miejskiej. Koszt inwestycji to 12 mln zł.
Naziemne przejście nie tylko ułatwi dostęp do peronów tramwajowych, ale ma być też impulsem dla rozwoju ul. Elżbietańskiej i Garncarskiej.
Pierwsza z nich została wyremontowana w 2020 r. Wkrótce tętnić życiem ma też Garncarska. Miasto wykonało tam już pierwszy krok wspólnie ze spółką MTG, wskrzeszając dawnego Rudego Kota.
![Zobacz Kota! Tak wygląda dawny Rudy Kot po remoncie](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3767/150x100/3767904__c_89_0_2858_2001__kr.webp)
Sama budowa rozpoczęła się we wtorek rano. W pierwszym etapie drobne utrudnienia spodziewane są na lewym pasie w kierunku Zieleniaka. Przejazd w tym miejscu został zwężony z trzech do dwóch pasów.
W drugim, który rozpocznie się na przełomie sierpnia i września, z trzech do dwóch pasów zostanie zwężona jezdnia w kierunku Bramy Wyżynnej. Na czas robót, na buspasie w kierunku Huciska, zostanie dopuszczony ruch zwykłych samochodów.
Koszt budowy przejścia z przejazdem rowerowym, montażu sygnalizacji świetlnej oraz wydłużenia przystanków i budową nowych wiat wyniesie 12 mln zł.
Miejsca
Opinie wybrane
-
1 godz.
Tymczasem najbardziej zielone miasto świata - Singapur (6)
ma eleganckie przejścia pod głównymi arteriami komunikacyjnymi (np. tunel od Marina Bay Sands do parku) mimo, że ruch jest tam X razy mniejszy. Tak, posiadanie samochodu jest tam mocno utrudnione ale takiej sprawnej, czystej i taniej komunikacji Gdańsk nie będzie miał nawet i w przyszłym tysiącleciu.
- 48 24
-
40 min
kwestia kasy
Takie porównanie jest bez sensu.
Singapur jest jednocześnie państwem czyli inwestycje w "mieście" są finansowane z budżetu państwa.
Singapur jest nieporównywalnie bogatszy od Polski.
Tunele, nawet dla pieszych, nie są złe jako takie, ale jako przejścia pod ulicami utrudniają życie zamiast ułatwiać.
Teren przed dworcem wTakie porównanie jest bez sensu.
Singapur jest jednocześnie państwem czyli inwestycje w "mieście" są finansowane z budżetu państwa.
Singapur jest nieporównywalnie bogatszy od Polski.
Tunele, nawet dla pieszych, nie są złe jako takie, ale jako przejścia pod ulicami utrudniają życie zamiast ułatwiać.
Teren przed dworcem w Gdańsku to już ścisłe centrum. Tutaj powinno być miejsce reprezentatywne, a nie miejska autostrada. Oczywiście idealnie, jakby to samochody jechały w tunelu, ale na to pewnie nigdy nie będzie kasy.- 2 0
-
1 godz.
co to za bzdurne porównanie? (3)
bardzo bogate, wielkie miasto w Azji ma być dla nas wzorem? nie ta skala ani nie ten poziom bogactwa żeby się porównywać, może porównujmy się jednak do miast w podobnym klimacie, o podobnym poziomie bogactwa, zbliżonej wielkości i ramach cywilizacji europejskiej, ciężko sobie wyobrazić że w Singapurze ktoś np zastanawia się co będzie gdy spadnie
bardzo bogate, wielkie miasto w Azji ma być dla nas wzorem? nie ta skala ani nie ten poziom bogactwa żeby się porównywać, może porównujmy się jednak do miast w podobnym klimacie, o podobnym poziomie bogactwa, zbliżonej wielkości i ramach cywilizacji europejskiej, ciężko sobie wyobrazić że w Singapurze ktoś np zastanawia się co będzie gdy spadnie śnieg i schody do tunelu pokryją się lodem, tymczasem u nas to jest regularny problem, wiem że kierowcy nie znają tego tematu bo na drogi idą dziesiątki milionów żeby tylko jak najszybciej posypać solą a na chodniki nawet procent tej soli nigdy nie będzie sypany bo w trójwsi jest jakiś chyba zakaz sypania soli na chodniki, może chcą żeby piesie się uczyli na łyżwach jeździć
- 8 2
-
31 min
uhhh (1)
jeżeli w swoim życiu porównujesz się do osób podobnych tobie, to nigdzie nie zajdziesz. Zawsze trzeba aspirować wyżej. To się nazywa rozwój.
- 1 0
-
21 min
To kiedy wprowadzamy opłatę za prawo do posiadania samochodu na 10 lat, w cenie porównywalnej z wartością nowego auta?
Czy to Ty będziesz decydował które przykłady naśladowania to rozwój, a które nie?
- 0 0
-
58 min
np do amsterdamu czy kopenhagi ? :)
- 0 0
-
1 godz.
Mówisz o Sheares Avenue, gdzie nad tym tunelem (który faktycznie jest wejściem do metra) jest przejście naziemne ze światłami? :D
- 13 2
-
47 min
Dlaczego pasy dla autobusów nie są prowadzone w torowiskach? (5)
Teraz gdy wszędzie powstają przejścia naziemne aż się prosi o wrzucenie autobusów na środek. Zwolni się w ten sposób jeden pas dla samochodów, które nie będą stać w korkach.
- 15 7
-
4 min
Nie będą stać tu to staną krzyżówkę dalej.
Korki nie wynikają z niedostatku pasów tylko z przepustowości skrzyżowań i nadmiaru aut.
- 0 0
-
14 min
Tam co minutę coś podjeżdża. to wszystko by się zapchało
- 1 0
-
40 min
bo to za dużo kosztuje (2)
w wykonaniu i w utrzymaniu.
Poza tym, za dużo autobusów i tramwai w tym miejscu...- 2 1
-
30 min
(1)
Ale 12 baniek za namalowanie pasów i postawienie świateł to jest XD
- 2 2
-
23 min
Nie przeczytałeś nawet co składa się na inwestycję, co? :D
- 2 1
-
1 godz.
(16)
W takim wypadku powinno sie zasypać przejścia podziemne skorą są takie złe i niepotrzebne, i troche wydłużyć czas oczekiwania na zielone światło dla pieszych w przejściu naziemnym. Zaraz się odezwą "kiedyś to sie przeszło pod i było szybko a teraz stoimy"
- 35 33
-
1 godz.
Przejścia podziemne nie będą zasypywane (1)
W razie wojny będą traktowane jako schrony.
- 5 4
-
2 min
raczej masowe groby chyba
- 0 0
-
1 godz.
Jeść nie wołają, więc niech sobie stoją. (2)
Ale zgadzam się, że zamiast najbliższego remontu generalnego można je zasypać. Nikt nie będzie tęsknił.
- 4 9
-
1 godz.
"nikt nie będzie tęsknił" ? (1)
odważna teza
- 5 1
-
31 min
A widziałeś kiedykolwiek żeby ktokolwiek jęczał, że brakuje mu tunelu pod istniejącym naziemnym przejściem?
- 1 1
-
1 godz.
jak jestes niepełnosprawny to nie przejdziesz tunelem bo ja zwykle winda nie działa albo ochraniarzowi nie chcę się pupy ruszyć.
- 14 2
-
1 godz.
Wzdłuż Chmielnej praktycznie nikt już nie korzysta z podziemnego. (9)
- 15 5
-
1 godz.
(3)
ja korzystam i widze ze inni tez korzystają
- 4 4
-
27 min
Wieczorem korzystają tam z tego przejścia ciemne typy
i desperacji oraz ryzykanci. Dziękuję. Oby w całym mieście były tylko przejścia naziemne, a tunele pozostawić tylko jako ewentualne schrony w razie, gdy nadejdzie taka pora innych roszczeniowców, by nas zaatakować
- 1 0
-
1 godz.
Ci co nie załapali się na zielone to pójdą
ale większość idzie przejściem.
- 6 2
-
1 godz.
to samo chciałem napisać
czasami mam wrażenie że więcej osób idzie tunelem
- 3 5
-
1 godz.
Korzystam (4)
Ja korzystam z przejścia podziemnego. Jest szybciej.
- 7 12
-
49 min
Ktoś (1)
ukradł mi w tym podziemnym przejściu torebkę. Mam nadzieję, że to nie ty
- 3 1
-
27 min
Ja...
najwyżej skradłbym Ci całusa. Aczkolwiek teraz posądzony byłbym o gwałt, więc cięższe przestępstwo niż kradzież torebki, ech...
A tak poważnie, to czekanie na górze na zmianę świateł jest po prostu stratą czasu i dopóki nie mam problemów z motoryką, chodzę przejściem podziemnym.- 0 0
-
1 godz.
minusują chyba sami fantycy przejść (1)
jak nie trafisz na zielone to przejście tunelem jest o wiele szybsze
- 3 3
-
30 min
Ale mniej wygodne.
Ja tam wolę postać 30s niż dygać po schodach i przechodzić w smrodzie żuli.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.