- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (512 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (134 opinie)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (111 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (89 opinii)
- 5 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (60 opinii)
- 6 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (195 opinii)
Ruszyła przebudowa torów dalekobieżych w Trójmieście za miliard złotych
Ruszyły pierwsze prace torowe na linii dalekobieżnej w Trójmieście.
We wtorek ruszyła przebudowa torów dalekobieżnych w Trójmieście, za którą zapłaci miliard złotych spółka PKP PLK. Pierwsze utrudnienia w ruchu pociągów nastąpią już 1 czerwca.
Na bocznicy przy stacji kolejowej Sopot
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Modernizację torów od Pruszcza Gdańskiego do wysokości stacji SKM Gdańska-Żabianki (LCS Gdańsk) przeprowadzi konsorcjum firm Torpol (lider) i Feroco z Poznania. Ten kontrakt wart jest ok. 584 mln zł.
Modernizację linii z Sopotu do Gdyni Chyloni (LCS Gdynia) - wykonają te same firmy, tyle że w tym przypadku liderem jest Feroco, a pomaga mu Torpol. Spółki za realizację inwestycji zażądały ok. 453 mln zł.
Pierwsze utrudnienia pasażerowie napotkają już 1 czerwca tego roku. Zostanie wtedy na potrzeby przebudowy torowiska wprowadzony nowy rozkład jazdy pociągów (odbędzie się to w ramach ogólnopolskiej zmiany planu jazdy). Podróż na szczęście wtedy do stolicy z Trójmiasta nie powinna trwać dłużej niż siedem godzin. Kolejna zmiany w organizacji ruchu pociągów nastąpi 1 września.
Aktualnie, pomijając Trójmiasto, zaawansowane prace torowe trwają na LCS-ach: Tczew, Działdowo, Nasielsk i Ciechanów. Aby do Warszawy pojechać w 2 godziny i 43 minuty muszą być jeszcze zmodernizowane m.in. torowiska w ramach LCS Iława i LCS Malbork. Kiedy tam zobaczymy torowców? - Na tych odcinkach kolejowych trwa procedura przetargowa. Prawdopodobnie wykonawca zostanie wyłoniony w kwietniu tego roku - mówi Alina Giedryś.
Zdziwią się ci, którzy liczą, że zobaczą wagony na wzór woza Drzymały, zamieszkiwanych przez torowców. - Ze względu na długi okres prac wykonawcy będą wynajmować pokoje w hostelach i dawnych hotelach pracowniczych [m.in. w Gdyni Orłowie przyp. red.]. Tzw. betlejemki - wagony mieszkalne - pojawiają się w miejscach, gdzie prace torowe trwają nie dłużej niż miesiąc - opowiada Leszek Lewiński - mówi Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni.
Gdyby zestawić kolejowe przedsięwzięcie realizowane w Trójmieście do inwestycji drogowej, za 1 mld zł można by zlecić budowę kolejnej Południowej Obwodnicy Gdańska. W tej cenie można też wybudować trzy Ergo Areny lub prawie dwa stadiony w Letnicy.
- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.
Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwa i Gdynia Chylonia, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:
- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
Opinie (120) 4 zablokowane
-
2011-03-22 22:13
a co z zapowiadaną równoległą modernizacją trakcji SKM
czy SKM dogadało się z PLK
SKM udostępnia tory
czy PLK w zamian zmodernizuje trakcje elektryczną SKM- 5 0
-
2011-03-22 23:14
remonty OK jestem za. Nie mniej drażni mnie, że przy wzroście czasu trwania podróży ceny idą do góry... W ramach rekompensaty choćby w IC powinni zmontować internet za darmo dla pasażerów lub jakiś płatny barek zrobić (o ile prawo tego nie zabrania)...
Znając życie po remoncie ceny biletów IC i tak pójdą w górę, bo przecież wcześniej jechało się 7h, a teraz 2h - więc jakość usługi wzrosła...- 4 1
-
2011-03-22 23:47
szkoda, że nic nie zrobią z antymiejskim nasypem dzielącym Wrzeszcz
no, ale może za 20 lat...
- 2 0
-
2011-03-23 00:42
36 i pół kilometra (3)
Wartość remontu tego krótkiego odcinka jest prawie identyczna jak wartość budowy stadionu i ECS-u razem wziętych. A to zaledwie 36,5 km...
Koszt remontu SKM ok. 350 milionów - za kwotę tego przetargu można by kupić luksusowy tabor z indywidualnie podgrzewanymi/chłodzonymi siedzeniami i LEDowymi wyświetlaczami informacyjnymi, który mógłby jeźdźić co 4 minuty (bo tyle byłoby pociągów). A wyremontowane zostanie zaledwie 36,5 km...
Już nie wspomnę o liczbie szkół, przedszkoli i basenów. A tu remont 36, km...- 3 3
-
2011-03-23 08:52
(1)
Nie, nie można by. Można by kupić 1/4 tego co da się zmodernizować i nie żaden lux tabor, tylko zwykłe PESY lub Newagi
- 2 0
-
2011-03-23 21:04
Jaka jest wartość NOWEGO wypasionego składu? Takiego ze wszystkimi bajerami?
- 0 0
-
2011-03-23 08:55
My jako główni konsultanci mamy
po 20% od ogólnych kosztów..... Bareja i wszystko jasne
- 0 0
-
2011-03-23 07:22
Już za 4 lata;)
- 1 0
-
2011-03-23 07:30
cena biletu
W innych rejonach polski na remontowanych odcinkach wprowadzono obnizoną cenę za przewóz PKP. Wiadmomo, że będą utrudnienia, ale cena biletu oczywiście bez zmian. Gdańsk jak widać niczego nie załatwił.
- 0 0
-
2011-03-23 07:46
PYTAM KIEDY do Warszawy można będzie pojechać w 2 godziny i 43 minuty?! (1)
- 4 0
-
2011-03-23 08:56
Jarek
jak zbudują autostradę i nazbierasz na szybki samochód
- 0 0
-
2011-03-23 08:01
a co ze zmiana wys. torow gdzies tam ma jezdzic metropolitalna razem z skm
- 0 0
-
2011-03-23 08:28
Takie country
Za "komuny" InterCity do Warszawy jechał ok. 3,5 godziny. Obecnie Express "pokonuje" te trasę w 6 godzin a już zbliża się kolejny rekord (7 godzin). Polska
kraj nieograniczonego niczym absurdu.- 2 0
-
2011-03-23 08:53
No to się powoli zbliżamy
do rowerzysty. Dobry kolaż potrafi jechać pewnie ze 40km/h (o ile by dał radę na takim dystansie) dało by to 8 godzin jazdy do Warszawy a pociąg 7 godzin Rewelacja. Mamy niby XXI wiek a jest gorzej niż w połowie XX wieku. Za Gierka i przed wojną nawet parowozy jechały nie całe 3,5 godziny.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.