- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (512 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (136 opinii)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (112 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (89 opinii)
- 5 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (60 opinii)
- 6 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (195 opinii)
Ruszyła przebudowa torów dalekobieżych w Trójmieście za miliard złotych
Ruszyły pierwsze prace torowe na linii dalekobieżnej w Trójmieście.
We wtorek ruszyła przebudowa torów dalekobieżnych w Trójmieście, za którą zapłaci miliard złotych spółka PKP PLK. Pierwsze utrudnienia w ruchu pociągów nastąpią już 1 czerwca.
Na bocznicy przy stacji kolejowej Sopot
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Modernizację torów od Pruszcza Gdańskiego do wysokości stacji SKM Gdańska-Żabianki (LCS Gdańsk) przeprowadzi konsorcjum firm Torpol (lider) i Feroco z Poznania. Ten kontrakt wart jest ok. 584 mln zł.
Modernizację linii z Sopotu do Gdyni Chyloni (LCS Gdynia) - wykonają te same firmy, tyle że w tym przypadku liderem jest Feroco, a pomaga mu Torpol. Spółki za realizację inwestycji zażądały ok. 453 mln zł.
Pierwsze utrudnienia pasażerowie napotkają już 1 czerwca tego roku. Zostanie wtedy na potrzeby przebudowy torowiska wprowadzony nowy rozkład jazdy pociągów (odbędzie się to w ramach ogólnopolskiej zmiany planu jazdy). Podróż na szczęście wtedy do stolicy z Trójmiasta nie powinna trwać dłużej niż siedem godzin. Kolejna zmiany w organizacji ruchu pociągów nastąpi 1 września.
Aktualnie, pomijając Trójmiasto, zaawansowane prace torowe trwają na LCS-ach: Tczew, Działdowo, Nasielsk i Ciechanów. Aby do Warszawy pojechać w 2 godziny i 43 minuty muszą być jeszcze zmodernizowane m.in. torowiska w ramach LCS Iława i LCS Malbork. Kiedy tam zobaczymy torowców? - Na tych odcinkach kolejowych trwa procedura przetargowa. Prawdopodobnie wykonawca zostanie wyłoniony w kwietniu tego roku - mówi Alina Giedryś.
Zdziwią się ci, którzy liczą, że zobaczą wagony na wzór woza Drzymały, zamieszkiwanych przez torowców. - Ze względu na długi okres prac wykonawcy będą wynajmować pokoje w hostelach i dawnych hotelach pracowniczych [m.in. w Gdyni Orłowie przyp. red.]. Tzw. betlejemki - wagony mieszkalne - pojawiają się w miejscach, gdzie prace torowe trwają nie dłużej niż miesiąc - opowiada Leszek Lewiński - mówi Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni.
Gdyby zestawić kolejowe przedsięwzięcie realizowane w Trójmieście do inwestycji drogowej, za 1 mld zł można by zlecić budowę kolejnej Południowej Obwodnicy Gdańska. W tej cenie można też wybudować trzy Ergo Areny lub prawie dwa stadiony w Letnicy.
- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.
Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwa i Gdynia Chylonia, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:
- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
Opinie (120) 4 zablokowane
-
2011-03-23 09:08
Obejrzałem filmik
Jakie wnioski? Nie wiedziałem, że złomiarze mają już tak dobre wyposażenie do rozbiórki torów
- 3 0
-
2011-03-23 09:12
nie rozumiem, po co LSC Gdańsk i LSC Gdynia ?
myślę, że chłopaki wyhaczyli super zlecenie i dlatego potrwa 3 lata. Może dłużej, bo zima sroga, lato upalne, kryzys na Madagaskarze itp.
- 0 0
-
2011-03-23 09:17
Po takich remontach i inwestycjach
pewnie sprzedadzą to Niemcom za 1/10 tych inwestycji.
- 3 0
-
2011-03-23 09:28
'Podróż na szczęście wtedy do stolicy z Trójmiasta nie powinna trwać dłużej niż siedem godzin'
Średnia prędkość 50km/h, czy to aby nie za szybko? Dlaczego nie 12 lub 15 godzin? W sumie i tak dzień w plecy...
- 4 0
-
2011-03-23 10:03
Co to jest szczęście
"...podróż na szczęście wtedy do stolicy z Trójmiasta nie powinna trwać dłużej niż siedem godzin...." rzeczywiście szczęście
- 1 0
-
2011-03-23 10:25
"NA SZCZĘŚCIE 7 GODZIN Z W-WY DO TRÓJMIASTA !?!?"
faktycznie, jesteśmy ogromnymi szczęściarzami ! 0.o
- 0 0
-
2011-03-23 10:55
Spać... (1)
Spać mi się chce...
- 2 0
-
2011-03-23 12:17
a masz gdzie ?
- 0 0
-
2011-03-23 10:56
Pytanie
Mam pytanie a jaka firma wydrała ten przetarg??
- 0 0
-
2011-03-23 12:00
Cyt. "Podróż na szczęście wtedy do stolicy z Trójmiasta nie powinna trwać dłużej niż siedem godzin. Kolejna zmiany w organizacji ruchu pociągów nastąpi 1 września." "Woza Drzymały". Czyżby wydawca Trójmiasta.pl płacił redaktorom cukierkami?
- 1 0
-
2011-03-23 12:23
Panowie ze zdjęcia nr 2
i te pióra z futerałów.
Ja nie wierzę w te 2h i 40 min- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.