- 1 Schowek w samochodzie pełen narkotyków (46 opinii)
- 2 Co kryje piasek sopockiej plaży? (71 opinii)
- 3 Sami złapali złodzieja katalizatorów (133 opinie)
- 4 Kiedy deszcz bywa groźny? (75 opinii)
- 5 Straciła 6 tys. zł, myśląc, że pomaga przyjaciółce (156 opinii)
- 6 Ruszyła budowa przejścia przy dworcu (273 opinie)
Ruszyły prace nad projektem przejścia przy Bramie Wyżynnej
250 tys. zł będzie kosztował projekt przejścia dla pieszych między LOT-em a Forum Gdańsk. Na początku stycznia miasto podpisało umowę z wykonawcą, który na ukończenie prac będzie miał 150 dni. Budowa ruszy więc najwcześniej w drugiej połowie 2019 roku.
Wykonawcą projektu przejścia została spółka Europrojekt z Gdańska, która zainkasuje za niego ćwierć miliona zł. Na wykonanie zadania ma 150 dni od dnia podpisania umowy, więc tego, jak będzie wyglądać naziemne przejście przez Wały Jagiellońskie dowiemy się w połowie roku.
Wcześniej spółka uczestniczyła w realizacji takich inwestycji jak budowa Trasy Słowackiego i Sucharskiego w Gdańsku, mostu w Sobieszewie czy przebudowa skrzyżowania al. Zwycięstwa i 3 Maja, a także Podwala Grodzkiego.
Szersze przystanki, węższa jezdnia
Projekt nowego przejścia z oświetleniem i sygnalizacją świetlną musi uwzględnić przejazd rowerowy, poszerzenie dotychczasowych przystanków tramwajowych kosztem zawężenia pasów ruchu, a także doprowadzenie ciągów pieszych od przystanku tramwajowego do nowego przejścia. Przebudowie będzie musiała ulec także zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk, która obecnie koliduje z projektowanym przejściem. Projektanci muszą też uwzględnić projekt sygnalizacji świetlnej z włączeniem go do systemu Tristar.
Przejście będzie dwuetapowe i w znacznym stopniu ułatwi poruszanie się pieszym i osobom niepełnosprawnym, które nie będą już skazane na korzystanie z niewygodnego przejścia pod ziemią.
- Według naszych obliczeń nowe przejście dla pieszych nie wpłynie bardzo na kierowców i ich samochody, ale za to znacznie ułatwi przedostanie się na drugą stronę jezdni pieszym, zwłaszcza tym z ograniczeniami ruchowymi - mówił tuż po zakończeniu analiz ruchu Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku.
W sumie miasto zamierzało przeznaczyć na budowę "zebry" i przebudowę przystanków 800 tys. zł. Biorąc jednak pod uwagę wyższe koszty dokumentacji, końcowa kwota najprawdopodobniej wzrośnie.
Przypomnijmy, że naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku.
Opinie (628) ponad 10 zablokowanych
-
2019-01-11 08:25
(2)
Bzudra. Jest pięknie zrobione i wykończone, a przede wszystkim czyste, przejście podziemne, w które wlozono sporo pieniędzy, a teraz wywala się kase na cos, co utrudni ruch.
- 11 7
-
2019-01-11 08:33
(1)
Nie chodzisz tamtędy. Przejdź się i poczuj smród g.....na.
- 2 3
-
2019-01-11 10:12
Nie sr j to nie będzie takiego zapachu
- 2 1
-
2019-01-11 08:43
Po kolejności wpisów widać, że rano siadają do pisania blachosmrodziarze i dobrozmian.... (1)
- 4 12
-
2019-01-11 12:17
Wieczorem złodzieje i ped**arze wyrównają szansę.
- 3 2
-
2019-01-11 08:48
Przecież to bzdura... Przejścia podziemne powinny być. Ok, w trakcie ulew jest ciężko, ale tylko dlatego, że mają kiepskie odpływy zrobione. A światła? Powodują korki, piesi muszą czekać na zmianę, zdarza się, że jakiś gapowicz wbiegnie na czerwonym "bo zdąży" i kończy w szpitalu.
- 7 5
-
2019-01-11 08:54
Super jeszcze tylko zburzyć estakadę. (2)
- 10 3
-
2019-01-11 11:08
I wrócić na dzrzewa
- 5 1
-
2019-01-11 13:51
estakada będzie wyburzona tak jest w planach
- 1 1
-
2019-01-11 08:54
Chetniej bede korzystala z przejscia naziemnego. (1)
Nogi bola od ciaglego schodzenia i wchodzenia po schodach. Lepiej niech zbuduja tunel dla samochodow jak jwst problem. Czy sa w projekcie zadaszone przystanki dla PKSow ?
- 5 11
-
2019-01-11 14:35
To nie żryj tyle w w mac'u - odciążysz kolana!
- 0 2
-
2019-01-11 08:57
proponuję przedłużenie dwóch tuneli do Huciska
na powierzchni tylko autobusy i tramwaje reszta to deptak.
- 4 0
-
2019-01-11 09:00
innowacja
Ja bym proponował z tarasu widokowego Forum zrobić zjeżdżalnię wprost pod złotą bramę. Zjazd może i w jedną stronę ale zawsze jest to jakiś pomysł.
- 10 0
-
2019-01-11 09:10
samochody pod ziemię, piesi na powierzchnię
a nie można robić tuneli dla samochodów? będzie i wilk syty i owca cała, a na logikę wydaje się że kładka nad tunelem dla ludzi może być o lżejszej konstrukcji niż dla samochodów więc raczej powinno być taniej.
- 6 0
-
2019-01-11 09:13
Kara musi być
- 3 1
-
2019-01-11 09:13
Przejscia nadziemne (2)
Wystarczylo przejscie na Chmielnej,a korki powstaly.Przeszkadzalo przejscie przez tunel?
- 8 6
-
2019-01-12 13:27
Ta k.... A przeszkadzało. Precz z tunelami
- 1 1
-
2019-01-12 14:22
Gdyby aut było mniej to korków by nie było.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.