- 1 Poważny wypadek w Gdyni. Lądowało LPR (53 opinie)
- 2 Schowek w samochodzie pełen narkotyków (66 opinii)
- 3 Sami złapali złodzieja katalizatorów (143 opinie)
- 4 Co kryje piasek sopockiej plaży? (73 opinie)
- 5 Straciła 6 tys. zł, myśląc, że pomaga przyjaciółce (158 opinii)
- 6 Kiedy deszcz bywa groźny? (77 opinii)
Ruszyły prace nad projektem przejścia przy Bramie Wyżynnej
250 tys. zł będzie kosztował projekt przejścia dla pieszych między LOT-em a Forum Gdańsk. Na początku stycznia miasto podpisało umowę z wykonawcą, który na ukończenie prac będzie miał 150 dni. Budowa ruszy więc najwcześniej w drugiej połowie 2019 roku.
Wykonawcą projektu przejścia została spółka Europrojekt z Gdańska, która zainkasuje za niego ćwierć miliona zł. Na wykonanie zadania ma 150 dni od dnia podpisania umowy, więc tego, jak będzie wyglądać naziemne przejście przez Wały Jagiellońskie dowiemy się w połowie roku.
Wcześniej spółka uczestniczyła w realizacji takich inwestycji jak budowa Trasy Słowackiego i Sucharskiego w Gdańsku, mostu w Sobieszewie czy przebudowa skrzyżowania al. Zwycięstwa i 3 Maja, a także Podwala Grodzkiego.
Szersze przystanki, węższa jezdnia
Projekt nowego przejścia z oświetleniem i sygnalizacją świetlną musi uwzględnić przejazd rowerowy, poszerzenie dotychczasowych przystanków tramwajowych kosztem zawężenia pasów ruchu, a także doprowadzenie ciągów pieszych od przystanku tramwajowego do nowego przejścia. Przebudowie będzie musiała ulec także zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk, która obecnie koliduje z projektowanym przejściem. Projektanci muszą też uwzględnić projekt sygnalizacji świetlnej z włączeniem go do systemu Tristar.
Przejście będzie dwuetapowe i w znacznym stopniu ułatwi poruszanie się pieszym i osobom niepełnosprawnym, które nie będą już skazane na korzystanie z niewygodnego przejścia pod ziemią.
- Według naszych obliczeń nowe przejście dla pieszych nie wpłynie bardzo na kierowców i ich samochody, ale za to znacznie ułatwi przedostanie się na drugą stronę jezdni pieszym, zwłaszcza tym z ograniczeniami ruchowymi - mówił tuż po zakończeniu analiz ruchu Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku.
W sumie miasto zamierzało przeznaczyć na budowę "zebry" i przebudowę przystanków 800 tys. zł. Biorąc jednak pod uwagę wyższe koszty dokumentacji, końcowa kwota najprawdopodobniej wzrośnie.
Przypomnijmy, że naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku.
Opinie (628) ponad 10 zablokowanych
-
2019-01-11 09:15
Fajnie
I będzie więcej wypadków z pieszymi, plus większe korki.
- 13 6
-
2019-01-11 09:35
(1)
Przypomnijmy, że naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku.
Proszę przypomnieć również ile było wtedy samochodów.- 11 1
-
2019-01-11 11:56
Tak
To był błąd tamtych czasów,
ślepo wierzono, że rozwój=samochód,
a teraz się okazuje, że w mieście ludzie chodzą tam gdzie takich barier jest najmniej.
Zachód już to przerabiał, my dopiero teraz,- 3 2
-
2019-01-11 09:36
(1)
Ta herezja szerzy się coraz bardziej.
Należy urządzić nabożeństwo przebłagalne do Przenajświętszego Samochodu. Może w piątek o 19 przy najbliższym zakładzie mechanicznym (blacharski też być może, ewentualnie wulkanizacyjny).
A rano nowenna do Świętej Przepustowości.- 2 12
-
2019-01-11 10:59
Tak, tak. Nie zapomnij o nieszporach do świętej szprychy rowerowej i błogosławionej sznurówki.
- 5 1
-
2019-01-11 09:39
ahhh, "spowalnianie ruchu", zbrodnia !
ze w 2019 roku jeszcze zadajemy takie pytanie. Dobra Polaki, nacieszyliscie sie juz zlomami po niemcu, czas dzikiego zachodu sie skonczyl. Czas przywrocic miasta ludziom.
- 3 15
-
2019-01-11 09:40
Projekt
Postawia czteropak i zrobie to za 10 tys przy leszku wieczorem
- 5 0
-
2019-01-11 09:41
Szambo-forum
Oby jak najszybciej. Przechodzę tunelem codziennie rano. Fetor szamba jaki się roznosi w tunelu i na placu przed MC Donaldem zwala z nóg. nawet czekając na autobus u góry ludzie trzymają się z dala od barierek, tak wali.
- 5 6
-
2019-01-11 09:50
A może by tak w Gdańsku całkowicie drogi zlikwidować i zrobić same deptaki (2)
po ch... jeździć skoro można chodzić.
Za czasów jaskiniowców wszędzie się chodziło, teraz też można.
I tak przy obecnym rządzie cofamy się w rozwoju.- 20 4
-
2019-01-11 11:00
Jestem za. główne ciągi komunikacyjne powinny być w formie drogi pieszo-jezdnej.
Urzędnicy twierdzą że drogi pieszo-rowerowe to dobre rozwiązanie więc drogi pieszo-jezdne też powinny się sprawdzić ;)- 1 2
-
2019-01-11 13:50
dzięki rozwojowi się cofamy
- 0 0
-
2019-01-11 09:51
Własciciel forum naciska na budynia
za mało ludzi tam łazi.
- 5 4
-
2019-01-11 10:11
super (1)
czekam z niecierpliwością:)
tymczasem codziennie, w drodze do pracy, korzystam z przejścia na wysokości Chmielnej na Podwalu Przedmiejskim- 6 7
-
2019-01-11 10:26
Ty prowokancie
- 2 5
-
2019-01-11 10:24
Co za kretyn to wymyślił.
- 11 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.