- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (103 opinie)
- 2 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (102 opinie)
- 3 Kiedyś to było... można utonąć (94 opinie)
- 4 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (218 opinii)
- 5 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (177 opinii)
- 6 Gdzie za potrzebą na plaży? Wybór jest duży (83 opinie)
Ryanair grozi zamykaniem połączeń w Polsce
Prezes linii lotniczych Ryanair Michael O'Leary napisał list do premiera Mateusza Morawieckiego. Pisze w nim m.in., że propozycja Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej w sprawie podniesienia stawek dla linii lotniczych wskazuje na "oderwanie od rzeczywistości branży przewozów lotniczych". Prezes Ryanaira nie wyklucza zamykania połączeń do i z Polski. Dla Portu Lotniczego Gdańsk może to oznaczać spadek połączeń aż o 30 proc.
Dziś możemy mówić o czarnych chmurach, które pojawiły się nad połączeniami przewoźnika Ryanair m.in. do Barcelony, Goteborga, Wiednia, Mediolanu czy Paryża.
O tym, że lotniska boją się konsekwencji podniesienia opłat dla Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej o 70 proc. pisaliśmy pod koniec sierpnia w artykule Bilety lotnicze będą droższe.
"Polska Agencja Żeglugi Powietrznej jest oderwana od rzeczywistości"
Tymi słowami prezes Ryanaira Michael O'Leary komentuje w liście do premiera proponowane podwyżki usług PAŻP. Niektóre z nich mają wynosić nawet 70 proc.
Poniżej treść listu:
- Polskie opłaty za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej były niekonkurencyjne w porównaniu do innych krajów europejskich jeszcze przed wybuchem epidemii Covid-19. W 2019 roku średnia opłata za korzystanie ze służb w terminalach europejskich wynosiła 166 euro, podczas gdy analogiczna opłata na polskich lotniskach regionalnych to aż 181 euro.
Dlatego propozycja PAŻP, aby podnieść opłaty za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej w polskich regionalnych portach lotniczych o nawet 70 proc., przy jednoczesnym zwiększeniu opłat trasowych o 26 proc., wskazuje na oderwanie PAŻP od rzeczywistości branży przewozów lotniczych, która została zdziesiątkowana przez pandemię.
Takie proponowane podwyżki będą podwójnie szkodliwe dla polskiej sieci regionalnych połączeń powietrznych, nakładając najwyższy w Europie handicap kosztowy na regionalne porty lotnicze w stosunku do głównych lotnisk stołecznych.
Zobacz pełną treść listu O'Leary'ego do premiera Morawieckiego
Prezes Ryanaira wzywa polski rząd do zbadania podwyżek cen i podjęcia interwencji
Michael O'Leary jest oburzony zaproponowanymi stawkami przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej i wzywa polski rząd do zbadania proponowanych podwyżek cen i podjęcia interwencji w celu ochrony polskiej sieci połączeń lotniczych.
- W zakresie, w jakim PAŻP potrzebuje dodatkowych środków na skutek epidemii Covid, takie finansowanie powinno zostać zapewnione przez właściciela, jak ma to miejsce w Niemczech, Grecji i innych krajach. Finansowanie przez właścicieli zapobiega nadmiernemu obciążeniu linii lotniczych, które już ponoszą ogromne koszty inwestycji w przywracanie ruchu lotniczego poprzez oferowanie biletów po obniżonych cenach - pisze O'Leary.
Michael O'Leary z jednej strony słynie z ekspresyjnych i nie zawsze wyważonych wypowiedzi. Z drugiej strony wielokrotnie udowadniał, że jest w stanie posunąć się daleko, by obniżyć koszty funkcjonowania kierowanej przez siebie linii.
Port Lotniczy w Gdańsku boi się spadku połączeń o nawet 30 proc.
Połączenia irlandzkiego przewoźnika oferowane z lotniska w Gdańsku stanowią 30 proc. wszystkich lotów.
Mowa tutaj o siatce połączeń z Gdańska do: Aarhus, Alicante, Barcelona-Reus, Belfast, Billund, Birmingham, Bristol, Burgas, Chania/Kreta, Cork, Dublin, Edynburg, Goteborg, Hamburg, Kopenhaga, Korfu, Kijów-Boryspol, Kraków, Leeds-Bradford, Londyn-Stansted, Malta, Manchester, Mediolan-Bergamo, Newcastle, Odessa, Oslo-Torp, Pafos, Paryż-Beauvais, Piza, Santorini, Sztokholm-Skavsta, Vaxjo, Walencja, Wiedeń, Wrocław, Zadar.
- Część z tych połączeń została uruchomiona niedawno i to nad nimi wisi największa groźba likwidacji - mówi Agnieszka Michajłow, rzecznik prasowy lotniska w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (549) ponad 20 zablokowanych
-
2021-09-15 09:20
A gdzie standardy prasowe? Gdzie stanowisko PAŻP ???
Artykuł tendencyjny brak stanowiska drugiej strony!
- 3 1
-
2021-09-15 09:36
brawo PIS, kolejna usługa podrożeje, wstalismy z kolan ! (1)
- 1 7
-
2021-09-15 10:14
Co podrożeje ? Kolejny bełkot lewaczka ?
- 1 2
-
2021-09-15 09:53
Zamiast tego będzie rainbow air, donald już ciągnie samolot z Brukseli (1)
Nowoczesny i przyjazny dla lgbtqxyz*, na pokładzie miejsce dla 50 osób plus nowoczesne toalety dla 60 płci. Tajne przez poufne podpisano: Aleksandra dulkiewicz
- 6 1
-
2021-09-15 09:56
Ze tez poswiecacie czas na takie wpisy
no ale peanie macie "templatki" no i 60 groszy za wpis wpada
- 1 4
-
2021-09-15 10:02
To niech się zamykają i spadają z Gdańska. Podatki trzeba płacić a nie tylko wyzyskiwać nasz kraj.
- 7 0
-
2021-09-15 10:03
Tylko najsilniejsi przetrwają na rynku nie dają sobie rany niech wypadają z gry.
- 6 0
-
2021-09-15 10:04
Cel rządu - zarżnąć regionalne lotniska
.... by zrobić miejsce dla CPK. A tym, że Baranowo to wciąż pole, nikt się nie przejmuje. W końcu myślenie i planowanie nie jest mocną stroną rządzących (chyba, że chodzi o posadki i kręcenie lodów - wtedy są bardzo zaradni :) )
- 1 8
-
2021-09-15 10:04
Chcieliby za półdarmo siedzieć na głównych lotniskach w Polsce. Skończyło się.
Brawo rząd!!! Trzeba egzekwować podatki od takich przewoźników, Polska musi rosnąć w siłę a nie być tylko tanim rynkiem.
- 7 0
-
2021-09-15 10:16
ten o'Leary to jest koleś (1)
czytałem jego wypowiedzi w wielu innych sprawach. trzeba mu oddać, że gra ostro, jedzie po bandzie i ma w d*pie konwenanse. bym powiedział że to prawdziwy wymiatacz
- 1 3
-
2021-09-15 10:55
no to niech
wymiata z tąd
- 4 0
-
2021-09-15 10:20
Ryanair
Grozi....
Znajdą się inny przewoźnicy.- 7 0
-
2021-09-15 10:25
dobrze ?
to sie wpisuje w cały plan .. siedziec w domu i zapie... za miske ryżu
a my społeczeństwo czekamy bo sie nam wydaje ze bedzie jak było- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.